Keuze hulp NAS - 923+, 423+ of toch een Qnap

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiekoppen
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 23:44
Ik zoek een?
Een NAS om mijn huidige ~6-7 jaar oude WD My Cloud te vervangen en waarvan ik het volgende verwacht te kunnen.
  • Eenvoudig in gebruik aangezien ik geen uitgebreide ervaring heb met netwerken en andere NASsen
  • 4(+) bays
  • Opslaan / backup van vakantie foto's en video's
  • Opslaan / backup van documenten
  • Streamen van mbv Plex media waarbij in de huidige setup daar een TV en iPad voor wordt gebruikt. Hierbij stream ik voornamelijk 4k (HDR en DV) materiaal, zowel H264 als H265 en aangezien de WD My cloud dat nu ook al lukt lijkt server side transcoding dus niet nodig te zijn.
  • Docker, hier heb ik nog geen ervaring mee maar wat ik zo lees heeft dit veel gebruiksdoeleindes en overweeg hier later in de tijd gebruik van te maken.
  • Opt. Remote acces van Plex om te streamen naar een iPad
Wat is je budget?
Na wat zoeken kom ik zelf op 3 modellen uit in een prijs range van ~600 euro en wil het liefste er ook niet meer aan uitgeven

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De NASsen van Synology lijken alle boxen wel aan te tikken maar sta ook open voor andere merken zoals Qnap

Na wat zoeken blijven de volgende modellen steeds terug te komen:Vooral doordat de DSM software zo eenvoudig in gebruik blijkt te zijn gaat mijn eerste gevoel wel uit naar de twee Synology modellen echter is de hardware van de Qnap wel wat beter.
Voor nu zit twijfel ik dan ook tussen de 923+ en 423+ waarbij mijn gevoel zegt dat de 923+ wat meer "futureproof" is door de uitbreidingsmogelijkheden zoals de 10Gbit poort, PCi slot en meer RAM.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige router is een Unifi Dream Machine Pro welke over een nog ongebruikte 10G SFP+ Lan poort beschikt. Op korte termijn heb ik geen plannen om mijn 1GbE netwerk te upgraden maar als ik het goed begrijp geeft de router wel de mogelijkheid om in de toekomst er een 2.5 of hoger switch aan te hangen en deze snelheden te gebruiken.

Wat is jullie advies voor mijn situatie? De kogel krijg ik al een paar weken niet door de kerk ook al lijkt mij dat de 923+ het meest aansluit op mijn gebruik.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:13
Waarom wil je voor een 4-bay gaan? Als je dagelijks/wekelijks een backup maakt naar een externe locatie/cloud dan voegt het 4-bay principe niet veel toe (?). Dan zou je ook naar de DS220+ of DS723+ kunnen kijken. Het budget wat dan over blijft zou je kunnen steken in extra geheugen, zie: [Synology] Geheugen upgrade ervaringen per model

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 22:23
Weinig leven in dit topic. Heeft de TS al een keuze gemaakt?