Welke van deze geluidskaarten?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:05
- ALS100 ISA
- SB16 Vibra ISA
- OAK wavetable ISA
- Diamond Edge 3D PCI (nvidia NV1 sound)
- ALS4000 PCI
- Forte Media 801 PCI

ik heb hier al die kaarten liggen, en de OAK en de Forte media ken ik niet. Doen die het veel beter dan mijn huidige SB16 denken jullie?

Verwijderd

ehm.....zijn andere kaarten ook een optie? en tot welk bedrag ben je bereid te gaan?

greetz Neo

• _JGC_
Ehm, die kaarten liggen hier allemaal voor oud vuil, vandaar dat ik de beste eruit wil pikken :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zaterdag 01 september 2001 20:36 schreef neographikal het volgende:
ehm.....zijn andere kaarten ook een optie? en tot welk bedrag ben je bereid te gaan?

greetz Neo
|:(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 20:28
Als je van plan bent win xp te draaien, had ik een geluidskaart gepikt wie onder win xp ook wordt ondersteund.... misschien geen en als er een werkt heb je toch nog wat aan die geluidskaart want volgens mij zijn de geluidskaarten echt een ramp in windows xp.

• _JGC_
Ik ga niet verder dan Win98 of Win2K. Alle kaarten behalve die Edge 3D en die OAK hebben W2K drivers.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je voor het meest compatible wilt gaan, moet je dus voor die SB16 vibra gaan.

de andere kaarten:
- ALS100 ISA is een lowbudget kaartje, zeker niet beter (kwa MIDI, ruis etc.) dan de SB16
- OAK wavetable ISA, als deze een hardware wavetable (geheugen) heeft, i.p.v. een SoftSynth ofzo, dan is deze misschien een goede optie want voorzover ik weet heeft de SB16 ISA geen hardware wavetable, dat geeft nl. een veel betere MIDI sound als de FM synth van een SB16
- Diamond Edge 3D PCI, hier vindt je volgens mij geen nieuwere drivers meer voor, en ik denk ook niet dat hij ondersteund wordt door WinXP/2K/ME, ik denk dat hier alleen maar drivers voor zijn voor Win95 en misschien voor Win98. Hoe goed het geluid hiervan is, weet ik niet.
- ALS4000 PCI, beetje hetzelfde als die ISA kaart: low budget spul. Maar als er een hardware wavetable op zit kan het interessanter zijn als de SB16.
- Forte Media 801 PCI, ken ik niet.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 20:38 schreef chucky666 het volgende:

[..]

|:(
Doe ff normaal gozer.....

Verwijderd

Dit gaat me een mooi geluid opleveren....damn

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zaterdag 01 september 2001 20:49 schreef Penaa het volgende:
Dit gaat me een mooi geluid opleveren....damn
hmmm, de SB16 is nog steeds best een goede kaart, gebruik em zelf ook nog in een aantal systemen. wordt supergoed ondersteund in alle spellen, en het geluid is best goed, zeker in vergelijking met moderne cheap ass PCI kaarten, die ook nog eens veel werk door de CPU laten doen!!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zaterdag 01 september 2001 20:47 schreef neographikal het volgende:

[..]

volgens mij kun jij beter normaal doen en ff goed het topic lezen! de poster heeft een stapel kaarten liggen en wil daaruit de beste kiezen! dan moet je niet beginnen over nieuwe kaarten kopen en max. prijzen! |:( |:( |:( again :)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zaterdag 01 september 2001 20:47 schreef neographikal het volgende:

[..]

dan moet je beter lezen wat ie vraagt Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/naughty.gif

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zaterdag 01 september 2001 20:54 schreef chucky666 het volgende:

dan moet je beter lezen wat ie vraagt [afbeelding]
YES! go for it C.H.U.C.K.Y !!!! right on!!! :+

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
Je kan ze er ook allemaal in proppen dan ben je een van de eerste met 12 kanaals surround sound, misschien wordt het nog wel een standaard ook

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zaterdag 01 september 2001 21:50 schreef BurningSheep het volgende:
Je kan ze er ook allemaal in proppen dan ben je een van de eerste met 12 kanaals surround sound, misschien wordt het nog wel een standaard ook
yeah cool.... 17 ISA kaarten in 1 PC dat gaat heerlijk werken, je mag blij zijn als je mobo niet opfikt hhaahha

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zou voor de SB16 kiezen. Van al die kaarten kwalitatief de beste...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zaterdag 01 september 2001 23:02 schreef thefirstikke het volgende:
Ik zou voor de SB16 kiezen. Van al die kaarten kwalitatief de beste...
je haalt de woorden uit m'n mond...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 19:17

LopeZ

Too much is never enough

ALS4000 PCI Dit is wel de nieuwste kaart, en heeft ondersteuning voor direct sound. En is het niet zo dat pci beter is dan isa door middel van busmastering? (en dat niet geluidskwaliteit maar cpu load)

Ik heb deze kaart zelf ook gehad, kwam best geluid uit voor me 2de systeempje, tis geen live nee :)
Ding is wel inmiddels kapot gegaan, me zus (vrouwen :( )bleef hangen achter het draad naar de speakers, die vielen opgrond. Daardoor heeft die kaart een ruk gekregen en sinds dien kraaktie als een gek (nee ut zijn niet me boxen) dus echt veel kon die kaart niet hebben.

Realtek is nu in bezit van deze chip/kaarten bakken.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Doe eens een beetje vriendelijk tegen elkaar!

chucky666, als je een beetje nadenkt, dan weet je dat je met "|:(" een uiterst onconstructieve post maakt, die gewoon niet meer is dan een Troll! Wil je dat niet meer doen? De rest daar s.v.p. dan geen aandacht aan besteden :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zaterdag 01 september 2001 23:15 schreef JvS het volgende:
Doe eens een beetje vriendelijk tegen elkaar!

chucky666, als je een beetje nadenkt, dan weet je dat je met "|:(" een uiterst onconstructieve post maakt, die gewoon niet meer is dan een Troll! Wil je dat niet meer doen? De rest daar s.v.p. dan geen aandacht aan besteden :).
wat doe ik nu weer verkeert :?
hij vraagt welke hij het beste erin kan zetten, en dan komt de ander met "hoeveel geld wil je er voor uitgeven" :?
sorry hoor maar ik neem aan dat je eerst de vraag leest voordat je antwoord geeft |:(

Verwijderd

Als je een joystick hebt met meer dan 2 knoppies,gebruik dan niet die ALS4000.
Ik kreeg een Gamepad Pro iig niet goed werkend op deze kaart.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een beetje begrip kan wel hoor. Hij las er gewoon overheen (lijkt me).
<font size=1>Dat deed ik trouwens ook.</font>
Uit de Faq

Het is sowieso wijs om het profiel van onbekenden te checken voordat je een negatieve reply geeft. Uiteraard is een onjuist antwoord van een 'newbie' het ook niet waard om afgekraakt te worden. Hij heeft in ieder geval zijn best gedaan om 'mee te denken'.
Je reageert er nogal bot op, in plaats van hem er gewoon op te wijzen... Meerderen deden dat. Dat bevordert de sfeer gewoon niet, snap je?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 02 september 2001 01:22 schreef JvS het volgende:
Een beetje begrip kan wel hoor. Hij las er gewoon overheen (lijkt me).
<font size=1>Dat deed ik trouwens ook.</font>
[..]

Je reageert er nogal bot op, in plaats van hem er gewoon op te wijzen... Meerderen deden dat. Dat bevordert de sfeer gewoon niet, snap je?
als je vindt dat hij een newbie is dan ben ik dat dus helemaal :(
ik heb ff ze profiel bekeken en ff ze posts doorgenomen en ik moet zeggen ik blijf erbij : |:(

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
relax allemaal nou eens... 't is maar internet..

• _JGC_
Heeft het allemaal zin dat geflame? Had net zo goed een slotje kunnen komen, want ik weet na een dag nog nix (ja, alleen wat ik al wist: Die SB16 is niet slecht)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 02 september 2001 15:34 schreef _JGC_ het volgende:
Heeft het allemaal zin dat geflame? Had net zo goed een slotje kunnen komen, want ik weet na een dag nog nix (ja, alleen wat ik al wist: Die SB16 is niet slecht)
Begin maar even een nieuw topic. Dit gaat nergens meer over idd.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.