Wat betreft een tempered glas protector geen ervaring. De screenprotector die standaard op dit toestel zit werkt naar behoren.
Ik denk dat het op dit moment samen met de S23 Ultra het beste in Nederland verkrijgbare Android toestel is. De enige reden dat ik hem nog niet heb is omdat ik mijn contract nog niet kan verlengen. Als het goed is kan ik hem over anderhalve week bestellen. Mijn Huawei Mate 20 Pro doet het op een aantal kleine dingetjes na eigenlijk nog perfect, maar wil na 4,5 jaar toch wel weer wat nieuws. Het geeft ook wel aan hoe goed de hardware van deze toestellen is.
Heeft iemand de groene variant? Daar zie je dus geen vingervlekken op? Maar hoe glibberig is hij vergeleken met een gladde glazen achterkant? Normaal gesproken neem ik altijd een zwarte telefoon, maar ik overweeg bij deze om toch voor de groene te gaan. Mijn zwarte Mate 20 Pro is echt te glad zonder skin of case.
Ik denk dat je beter voor de groene variant kunt gaan. Zwart zal waarschijnlijk in de zon ook sneller warm worden behalve dat je vingerafdrukken krijgt. Groen is mat en daar heb je geen last van. Ik gebruik mijn telefoons sowieso altijd met hoesje en tempered glass. Voor de Huawei P30 Pro vond ik het heel erg lastig om er één te vinden. De meeste plakken zeer slecht en vallen er meteen vanaf. Uiteindelijk een duurdere tempered glass gevonden die alleen aan de randjes plakt maar toch stevig zit. Zelfs op Aliexpress is er weinig keuze. Ik wil geen UV tempered glass waar je zelf lijm op moet doen.cordonbleu schreef op woensdag 26 april 2023 @ 23:43:
Inderdaad vreemd dat er zo weinig aandacht is voor dit toestel. Zal er enerzijds vast mee te maken hebben dat hij in Nederland alleen via Belsimpel verkrijgbaar is. Snap ook niet waarom eigenlijk. En anderzijds dat Honor hier nog steeds een relatief onbekend merk is of dat mensen denken Honor=Huawei en daardoor zijn afgeschrikt.
Ik denk dat het op dit moment samen met de S23 Ultra het beste in Nederland verkrijgbare Android toestel is. De enige reden dat ik hem nog niet heb is omdat ik mijn contract nog niet kan verlengen. Als het goed is kan ik hem over anderhalve week bestellen. Mijn Huawei Mate 20 Pro doet het op een aantal kleine dingetjes na eigenlijk nog perfect, maar wil na 4,5 jaar toch wel weer wat nieuws. Het geeft ook wel aan hoe goed de hardware van deze toestellen is.
Heeft iemand de groene variant? Daar zie je dus geen vingervlekken op? Maar hoe glibberig is hij vergeleken met een gladde glazen achterkant? Normaal gesproken neem ik altijd een zwarte telefoon, maar ik overweeg bij deze om toch voor de groene te gaan. Mijn zwarte Mate 20 Pro is echt te glad zonder skin of case.
Ik neem aan dat je ook 5G ontvangst hebt?Aloysxda schreef op woensdag 26 april 2023 @ 23:10:
Zijn er ondertussen al meer mensen hier die de Honor Magic in gebruik hebben? Zelf gebruik ik het toestel nu al een aantal dagen. Tot nu toe nog geen mankementen ontdekt. Alles werkt soepel en vloeiend. Het scherm de batterijduur de wi-fi ontvangst de 4G ontvangst, alles is perfect. Waar de s22 Ultra het liet afweten op een aantal punten, zoals een continu haperende vinger afdruk sensor, batterij drain, en slechte ontvangst, met deze honor geen last van. Waar op andere merken veel bloadware is geïnstalleerd die de batterij leeg slurpen, met dit toestel geen last van.
Wat betreft een tempered glas protector geen ervaring. De screenprotector die standaard op dit toestel zit werkt naar behoren.
Sorry hoorRoD schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:59:
[modbreak]Dit topic is bedoeld voor de levering van het toestel. Voor ervaringen en discussie graag even een apart topic aanmaken, zodat het overzichtelijk blijft voor iedereen[/]
Misschien is het dan ook handig als dit topic dan naar het 'Koopadvies en leveringen smartphones en tablets' subforum wordt verplaatst?
Je zou ook eventueel de titel kunnen aanpassen naar "ervaringen" ik kan dat helaas niet.
Dit topic blijft zo te zien als "Levering" hier staan. Wil dit zeggen dat de moderetor de benaming niet kan aanpassen?Supreme_One schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:50:
[...]
Je zou ook eventueel de titel kunnen aanpassen naar "ervaringen" ik kan dat helaas niet.
Ondertussen een paar weken ervaring met dit prachtige toestel. Deze moeten we natuurlijk wel onder de aandacht houden, en elkaars ervaringen delen.
Kijk maar eens naar dit filmpje: YouTube: Honor Magic5 pro vs Samsung Galaxy S23 Ultra zoom test
Zoals zelf ook ervaren, maar dan vergeleken met de Galaxy S22 Ultra.
Inderdaad niet veel aandacht voor dit toestel, maar van de andere kant, omdat alles gewoon werkt zoals het hoort, hoeven we hier geen forums vol van te schrijven, haha.
As we speak, komt er hier een kleine update binnen van 88 mb. Echter, hier nog steeds 7.1.0.13, maar nu met vermelding van patch03. Dit is een logboek wijziging en omtimalisatie camera.
@Supreme_One , volg jij de berichten ook op Reddit?
Ja ik volg eigenlijk zowat alles op internet. Heb bijna alle reviews op YouTube gekeken 😂Aloysxda schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:45:
De standaard screenprotector en hoesje gebruik ik nog steeds. Een paar andere covers zijn onderweg naar me toe maar de standaard bevalt ook prima.
Inderdaad niet veel aandacht voor dit toestel, maar van de andere kant, omdat alles gewoon werkt zoals het hoort, hoeven we hier geen forums vol van te schrijven, haha.
As we speak, komt er hier een kleine update binnen van 88 mb. Echter, hier nog steeds 7.1.0.13, maar nu met vermelding van patch03. Dit is een logboek wijziging en omtimalisatie camera.
@Supreme_One , volg jij de berichten ook op Reddit?
Ik heb een aantal berichten gelezen op GSM Arena die het hebben over het snel oververhitten van dit toestel. Hoe is jouw ervaring daarmee? Schijnt dat ze daarom ook het filmen in de hoogste resolutie hebben beperkt tot 15 minuten...Supreme_One schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:04:
[...]
Ja ik volg eigenlijk zowat alles op internet. Heb bijna alle reviews op YouTube gekeken 😂
Nee geen last van gehad. Ik doe sowieso nooit lange video's opnemen.cordonbleu schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:31:
[...]
Ik heb een aantal berichten gelezen op GSM Arena die het hebben over het snel oververhitten van dit toestel. Hoe is jouw ervaring daarmee? Schijnt dat ze daarom ook het filmen in de hoogste resolutie hebben beperkt tot 15 minuten...
En verder? Bijvoorbeeld als je de camera lang gebruikt buiten, waarbij het scherm dus op een hogere helderheid staat? Oververhit hij dan ook niet? Of als je langdurig aan het browsen bent of YouTube filmpjes, Netflix, HBO gebruikt?Supreme_One schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:36:
[...]
Nee geen last van gehad. Ik doe sowieso nooit lange video's opnemen.
En hoe is de accuduur?
Geloof dat Belsimpel nog steeds de enige verkopende partij is in Nederland? Dat is wel jammer. Het houdt ook de prijs hoog heb ik het idee. Hij kost nog steeds €1200 hier, terwijl je in andere landen er goodies bij krijgt en hij ook nog eens goedkoper is.
Daarvoor moet ik de telefoon iets vaker gebruiken. Heb de helderheid nooit echt hoog. Voor batterijduur check dit filmpje YouTube: ULTIMATE 2023 Phone Battery Test (iPhone 14 Pro Max vs Galaxy S23 Ul... ik heb de telefoon net 2 dagen dus kan nog zelf geen mening geven. Met filmpjes kijken heb ik niks geks gemerkt. Ik heb de telefoon bij Belsimpel voor 819 euro kunnen bestellen icm 2 jarige tmobile abonnement van 25 euro per maand.cordonbleu schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:28:
[...]
En verder? Bijvoorbeeld als je de camera lang gebruikt buiten, waarbij het scherm dus op een hogere helderheid staat? Oververhit hij dan ook niet? Of als je langdurig aan het browsen bent of YouTube filmpjes, Netflix, HBO gebruikt?
En hoe is de accuduur?
Geloof dat Belsimpel nog steeds de enige verkopende partij is in Nederland? Dat is wel jammer. Het houdt ook de prijs hoog heb ik het idee. Hij kost nog steeds €1200 hier, terwijl je in andere landen er goodies bij krijgt en hij ook nog eens goedkoper is.
[ Voor 3% gewijzigd door cordonbleu op 23-05-2023 18:55 ]
Ik ben momenteel in het bezit van een huawei p20 pro en zoek een nieuwe telefoon die ook weer 5 jaar mee kan(het liefst nu wel met updates) en heb eindelijk een goed alternatief gevonden de honor magic 5 pro.
Maar ik vroeg me af hoe zit het met wifi 7 (6ghz) support want voor deze prijs (€999) zou ik eigenlijk wel een telefoon willen die 8k video doet, 6ghz wifi heeft en een high framerate slowmo(960fps+) modus.
Nou zie ik dat deze iniedergeval geen 8k video doet maar volgens mij wel 60fps 4k maar hoe zit het met slowmo en 6ghz wifi 7? Want ik zie dat wifi 7 met een update uitkomt maar niet of dat ook 6ghz is.
Bedankt voor de informatie (ps als iemand hem ergens anders goedkoper kan krijgen of inside info weet over prijsdalingen dan hoor ik het graag(hoef hem niet perse deze maand te hebben) andere must knows zijn ook welkom).
Wifi 7 zou beschikbaar moeten zijn volgens de specs. Ik kan het niet testen heb geen Wifi 7. Kan wel zeggen dat ik 600 mbps haal met WiFi 5 heb gigabit internet gebruik de Zyxel router van T-Mobile. Wifi snelheid is brilliant. 960 fps met 720p zou volgens de specs beschikbaar moeten zijn. Ik kan op mijn P30 Pro 720p 960 fps slow mo opnemen, maar helaas bij de Honor Magic 5 Pro op de telefoon zelf lijkt het gelimiteerd te zijn tot 240fps 1080p. Misschien een software bug.Tjalling123 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:51:
hallo mede tweakers,
Ik ben momenteel in het bezit van een huawei p20 pro en zoek een nieuwe telefoon die ook weer 5 jaar mee kan(het liefst nu wel met updates) en heb eindelijk een goed alternatief gevonden de honor magic 5 pro.
Maar ik vroeg me af hoe zit het met wifi 7 (6ghz) support want voor deze prijs (€999) zou ik eigenlijk wel een telefoon willen die 8k video doet, 6ghz wifi heeft en een high framerate slowmo(960fps+) modus.
Nou zie ik dat deze iniedergeval geen 8k video doet maar volgens mij wel 60fps 4k maar hoe zit het met slowmo en 6ghz wifi 7? Want ik zie dat wifi 7 met een update uitkomt maar niet of dat ook 6ghz is.
Bedankt voor de informatie (ps als iemand hem ergens anders goedkoper kan krijgen of inside info weet over prijsdalingen dan hoor ik het graag(hoef hem niet perse deze maand te hebben) andere must knows zijn ook welkom).
Voor batterij check deze nieuwste test. Ik ben zeer tevreden met mijn Magic 5 Pro heb de telefoon nu een aantal weken. Ik ervaar geen overheating oid.
YouTube: Xiaomi 13 Ultra vs Samsung / OPPO / OnePlus / HONOR / Huawei / iPhon...
Ja had het aan een mod gevraagd maar geen reactie ontvangen. Btw ik haal makkelijk een SOT van ruim 7 uur tussen 80% en 20% batterij. Heb 120 hz uitgezet.KaiseRRuby schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:50:
Wel jammer dat er geen ervaringen topic is, heb ook een Magic 5 Pro gekocht en was wel leuk om ervaringen te delen. Of kan de topic titel aangepast worden naar Levering & Ervaringen? Zoveel wordt er toch niet gepraat..
Gebruik je hem dan op 90Hz of 60Hz? 90 zou ik nog wel overwegen, vind dat een mooie middenweg, maar 60 vind ik echt niet meer te doen als je hoger gewend bent. Dan ben je jezelf toch aan het pesten vind ik. De accuduur op 120Hz zou toch ook prima moeten zijn op dit toestel?Supreme_One schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:57:
[...]
Ja had het aan een mod gevraagd maar geen reactie ontvangen. Btw ik haal makkelijk een SOT van ruim 7 uur tussen 80% en 20% batterij. Heb 120 hz uitgezet.
Ja, dat vind ik ook. Scherm is juist zo mooi van het toestel, dat ga ik niet limiteren.cordonbleu schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:55:
[...]
Gebruik je hem dan op 90Hz of 60Hz? 90 zou ik nog wel overwegen, vind dat een mooie middenweg, maar 60 vind ik echt niet meer te doen als je hoger gewend bent. Dan ben je jezelf toch aan het pesten vind ik. De accuduur op 120Hz zou toch ook prima moeten zijn op dit toestel?
Wat mij overigens opvalt is dat de telefoon niet de meldingen laat zien op het AOD. Sterker nog, vaak moet ik de telefoon unlocken en dan zie ik de meldingen binnen komen. Iemand ook die ervaring en is het misschien een instelling?
Ik heb een Duits toestel.
Gewoon 60 omdat ik hiervoor ook 60 hz had op mijn p30 pro. Wat merk je als je op 120 hz hebt of dynamisch? Is het beter voor je ogen? Wat mij wel opvalt (ik laat hem nu niet meer onder de 10% komen) is dat de telefoon snel uitvalt als je nog maar een paar % accu hebt. Waarschijnlijk had/heeft de P30 Pro een monster accu. Ik kon met 10% nog de telefoon echt een tijdje intensief gebruiken.cordonbleu schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:55:
[...]
Gebruik je hem dan op 90Hz of 60Hz? 90 zou ik nog wel overwegen, vind dat een mooie middenweg, maar 60 vind ik echt niet meer te doen als je hoger gewend bent. Dan ben je jezelf toch aan het pesten vind ik. De accuduur op 120Hz zou toch ook prima moeten zijn op dit toestel?
Dat kun je bij de notificatie instellingen allemaal aanpassen. Per app.KaiseRRuby schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:02:
[...]
Ja, dat vind ik ook. Scherm is juist zo mooi van het toestel, dat ga ik niet limiteren.
Wat mij overigens opvalt is dat de telefoon niet de meldingen laat zien op het AOD. Sterker nog, vaak moet ik de telefoon unlocken en dan zie ik de meldingen binnen komen. Iemand ook die ervaring en is het misschien een instelling?
Ik heb een Duits toestel.
Dat merk je toch als je hem wel op 120 Hz zet? Ik vind het in ieder geval een dag en nacht verschil.Supreme_One schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:46:
[...]
Gewoon 60 omdat ik hiervoor ook 60 hz had op mijn p30 pro. Wat merk je als je op 120 hz hebt of dynamisch? Is het beter voor je ogen? Wat mij wel opvalt (ik laat hem nu niet meer onder de 10% komen) is dat de telefoon snel uitvalt als je nog maar een paar % accu hebt. Waarschijnlijk had/heeft de P30 Pro een monster accu. Ik kon met 10% nog de telefoon echt een tijdje intensief gebruiken.
Ik zal het eens weer aanzetten. Ik laad de telefoon trouwens op met mijn 40 watt lader van de p30 pro. Ik vind dat de accu dan minder warm wordt. Is ook beter voor de levensduur denk ik. Zie ook dit filmpje. YouTube: Xiaomi 13 Ultra vs Samsung / OPPO / OnePlus / HONOR / Huawei / iPhon...cordonbleu schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:49:
[...]
Dat merk je toch als je hem wel op 120 Hz zet? Ik vind het in ieder geval een dag en nacht verschil.
Ik ook, maar ligt misschien een beetje aan wat je bent gewend. Ik zou echt niet meer een telefoon willen met een lagere verversingssnelheid.cordonbleu schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:49:
[...]
Dat merk je toch als je hem wel op 120 Hz zet? Ik vind het in ieder geval een dag en nacht verschil.
Zelf heb ik het nog niet voor elkaar om via ADB wat apps eraf te gooien, weet niet waarom dat niet lukt. Krijg de telefoon niet herkend door mijn pc.
YouTube: Xiaomi 13 Ultra vs Samsung / OPPO / OnePlus / HONOR / Huawei / iPhon...
Dit is ook mijn eigen ervaring, aangezien ik als zakelijke gebruiker makkelijk 2 dagen haal met de batterij. Dit heb ik alleen nog maar kunnen redden met een Huawei Mate 20. Qua stabilieit en overige specs is deze Honor Magic 5 een gelijkwaardige topper.
Yep, en topic meteen ook even verplaatst.Supreme_One schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:29:
@RoD kun je de titel veranderen naar ervaringen en discussie?
Ik ervaar er namelijk twee problemen mee en die zijn voor mij best zwaarwegend. Ervaren jullie hetzelfde of is er iets mis met mijn toestel?
1. Als ik de telefoon gebruik in zonlicht wordt het scherm in eerste instantie lekker fel en is het dus goed af te lezen. Dit is echter van zeer korte duur. Na maximaal een minuut, regelmatig al sneller, gaat de helderheid van het scherm omlaag naar ongeveer 70% en krijg ik deze met geen mogelijkheid meer hoger. Het scherm is dan nog maar net aan af te lezen in zonlicht. Zelfs mijn oude Huawei Mate 20 Pro is dan nog beter af te lezen. Die houdt zijn maximale helderheid ook vele malen langer vol. Die begint pas na iets van 10 minuten te dimmen. De Honor kwam in alle reviews juist naar voren als een telefoon met onwijs helder scherm. Dat is dus ook zo, maar dan maar voor maximaal een minuutje. Daarna is het helemaal niet meer zo helder. Ik begrijp er niks van. Zo hebben we er toch niks aan? Kan dan niet eens een artikel lezen en foto's maken in de zon. Met mijn oude Huawei gaat dat nog beter.... Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Doen alle nieuwe telefoons dit tegenwoordig ofzo? Of is er wel degelijk iets mis met mijn exemplaar? Misschien kunnen de mensen hier die er een hebben het testen?
Ik las op Reddit een post van iemand die exact hetzelfde probleem ervaart:
https://www.reddit.com/r/..._point_of_a_super_bright/
2. Tijdens langzaam scrollen in bijvoorbeeld instellingen of Brave browser is het scrollen net niet helemaal smooth, maar een klein beetje haperig. Als ik sneller scroll is het wel soepel. Dit is jammer, omdat ik langzaam scroll als ik nieuws lees of door een artikel heen scroll bijvoorbeeld. Vastzetten op 120 Hz helpt niet. Flagships van andere merken zijn op 120 Hz naar mijn weten wel gewoon smooth met scrollen, ongeacht de snelheid waarmee gescrolled wordt.
Vooral punt 1 vind ik heel erg vervelend en had ik ook totaal niet verwacht gezien de specs van het scherm en dat er overal gezegd wordt dat het zo'n helder scherm is. Ja, binnen is het dat wel. Maar buiten, wanneer je het nodig hebt, blijft hij maar zeer korte tijd in de high brightness modus. Dus ja, wat heb je er dan aan? Kan dan net zo goed m'n Huawei nog even houden.
1. Lol hier had ik helemaal geen last van totdat ik van smart screen resolution naar high ging.cordonbleu schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 21:17:
Ik heb hem nu een paar dagen, maar zit er al heel erg aan te denken om hem weer terug te sturen helaas....
Ik ervaar er namelijk twee problemen mee en die zijn voor mij best zwaarwegend. Ervaren jullie hetzelfde of is er iets mis met mijn toestel?
1. Als ik de telefoon gebruik in zonlicht wordt het scherm in eerste instantie lekker fel en is het dus goed af te lezen. Dit is echter van zeer korte duur. Na maximaal een minuut, regelmatig al sneller, gaat de helderheid van het scherm omlaag naar ongeveer 70% en krijg ik deze met geen mogelijkheid meer hoger. Het scherm is dan nog maar net aan af te lezen in zonlicht. Zelfs mijn oude Huawei Mate 20 Pro is dan nog beter af te lezen. Die houdt zijn maximale helderheid ook vele malen langer vol. Die begint pas na iets van 10 minuten te dimmen. De Honor kwam in alle reviews juist naar voren als een telefoon met onwijs helder scherm. Dat is dus ook zo, maar dan maar voor maximaal een minuutje. Daarna is het helemaal niet meer zo helder. Ik begrijp er niks van. Zo hebben we er toch niks aan? Kan dan niet eens een artikel lezen en foto's maken in de zon. Met mijn oude Huawei gaat dat nog beter.... Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Doen alle nieuwe telefoons dit tegenwoordig ofzo? Of is er wel degelijk iets mis met mijn exemplaar? Misschien kunnen de mensen hier die er een hebben het testen?
Ik las op Reddit een post van iemand die exact hetzelfde probleem ervaart:
https://www.reddit.com/r/..._point_of_a_super_bright/
2. Tijdens langzaam scrollen in bijvoorbeeld instellingen of Brave browser is het scrollen net niet helemaal smooth, maar een klein beetje haperig. Als ik sneller scroll is het wel soepel. Dit is jammer, omdat ik langzaam scroll als ik nieuws lees of door een artikel heen scroll bijvoorbeeld. Vastzetten op 120 Hz helpt niet. Flagships van andere merken zijn op 120 Hz naar mijn weten wel gewoon smooth met scrollen, ongeacht de snelheid waarmee gescrolled wordt.
Vooral punt 1 vind ik heel erg vervelend en had ik ook totaal niet verwacht gezien de specs van het scherm en dat er overal gezegd wordt dat het zo'n helder scherm is. Ja, binnen is het dat wel. Maar buiten, wanneer je het nodig hebt, blijft hij maar zeer korte tijd in de high brightness modus. Dus ja, wat heb je er dan aan? Kan dan net zo goed m'n Huawei nog even houden.
2. Heb ik geen last van.
Zullen waarschijnlijk wat bugs zijn die met een software update gefixt worden
Als je nu je telefoon in de volle zon gaat gebruiken dimt het scherm bij jou dus niet na een paar minuten? Bij mij gebeurt dat wel, zowel met resolutie op high en medium. Maar met smart ook. Bij jou gebeurt het dus niet op smart? Ook niet na een paar minuten? Bij mij gebeurt het echt al na 30 seconden tot maximaal 2 minuten.Supreme_One schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:49:
[...]
1. Lol hier had ik helemaal geen last van totdat ik van smart screen resolution naar high ging.
2. Heb ik geen last van.
Zullen waarschijnlijk wat bugs zijn die met een software update gefixt worden
Nee eerlijk gezegd had ik daar helemaal geen last van totdat ik jouw bericht zag. Vanmiddag ging ik wat spelen met de instellingen om te kijken of ik hetzelfde effect zou krijgen.cordonbleu schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:12:
[...]
Als je nu je telefoon in de volle zon gaat gebruiken dimt het scherm bij jou dus niet na een paar minuten? Bij mij gebeurt dat wel, zowel met resolutie op high en medium. Maar met smart ook. Bij jou gebeurt het dus niet op smart? Ook niet na een paar minuten? Bij mij gebeurt het echt al na 30 seconden tot maximaal 2 minuten.
Wanneer heb je het probleem wel? Oftewel, kan je het reproduceren? Als je de resolutie op high of medium zet bijvoorbeeld?Supreme_One schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:38:
[...]
Nee eerlijk gezegd had ik daar helemaal geen last van totdat ik jouw bericht zag. Vanmiddag ging ik wat spelen met de instellingen om te kijken of ik hetzelfde effect zou krijgen.
Dan weet ik of het aan mijn toestel ligt en of ik hem dan moet omruilen. Als iedereen het probleem heeft, heeft dat natuurlijk geen zin. Maar als alleen mijn toestel dit probleem heeft is er duidelijk wat mis.
[ Voor 12% gewijzigd door cordonbleu op 08-06-2023 15:57 ]
Dat is nou het gekke. Ik kan het niet meer reproduceren 1.Omdat ik niet weet of ik nu weer de maximale helderheid heb 2. Aanpassen van de instellingen geen effect meer heeft🤦♂️. Resolutie had ik in ieder geval op smart en refresh rate op dynamic. Ik zal het in de gaten houdencordonbleu schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:56:
[...]
Wanneer heb je het probleem wel? Oftewel, kan je het reproduceren? Als je de resolutie op high of medium zet bijvoorbeeld?
Dan weet ik of het aan mijn toestel ligt en of ik hem dan moet omruilen.
Bij mij was het wel heel duidelijk te zien dat het scherm minder helder werd. Ook op de slider stond hij dan niet maximaal meer. En hem naar rechts slepen deed dus niks.Supreme_One schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:59:
[...]
Dat is nou het gekke. Ik kan het niet meer reproduceren 1.Omdat ik niet weet of ik nu weer de maximale helderheid heb 2. Aanpassen van de instellingen geen effect meer heeft🤦♂️. Resolutie had ik in ieder geval op smart en refresh rate op dynamic. Ik zal het in de gaten houden
Ik heb hem via de my honor app binnengehaald.
Zet country op UK bij instellingen (my honor app) en dan services - system updates
Ik heb ook 2 keer een factory reset geprobeerd. Dat haalde helaas niks uit.
Als andere mensen met dit toestel dit probleem niet hebben, zal het misschien dan toch aan mijn exemplaar hebben gelegen? Misschien dat ik hem dan op een later tijdstip maar weer eens bestel... Twee keer een defect toestel zou natuurlijk zeldzaam zijn. Maar misschien gebruikt niemand hem echt in de volle zon, of niet langer dan een minuut en ondervinden ze er dan geen problemen mee?
Schermen kunnen absurd fel tegenwoordig, maar daar komt ook hitte bij die het veroorzaakt.
Zelf heb ik op beide mijn iPhone en Samsung de helderheid ingesteld dat deze niet hoger dan ~80% a 85% gaat, en vooral met de iPhone merk ik dat deze niet meer dimt in volle zon, Samsung alleen af en toe na meer dan 15 minuten non stop.
En natuurlijk is max helderheid mooi, maar voor mij is het voldoende leesbaar tov de max, plus max helderheid is leuk en aardig maar als het hitte veroorzaakt waardoor de telefoon daarna veel dimmer wordt dan die ~80%, dan heb ik liever consistentie en zet die limiet aan.
Veel mensen onderschatten hoeveel hitte hoge helderheid veroorzaakt op een telefoon.
Of jouw Honor te snel ging dimmen kan ik niet zeggen, ik zeg alleen dat het niet een uitzondering is met high end telefoons tegenwoordig.
Daar ben ik me zeker van bewust. Logisch dat hij gaat dimmen als je lang op de maximale helderheid zit. Maar het is niet normaal dat dit al gebeurt binnen een minuut. Dat is gewoon niet bruikbaar. Mijn bijna 5 jaar oude Huawei Mate 20 Pro blijft veel langer op de maximale helderheid en is dan dus ook veel beter afleesbaar dan de gloednieuwe Honor... Dat vind ik niet acceptabel.Mizgala28 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:24:
@cordonbleu Ik heb geen Honor toestel, maar meer nieuwe telefoons dimmen het scherm tegenwoordig als deze te lang, op max helderheid zit.
Schermen kunnen absurd fel tegenwoordig, maar daar komt ook hitte bij die het veroorzaakt.
Zelf heb ik op beide mijn iPhone en Samsung de helderheid ingesteld dat deze niet hoger dan ~80% a 85% gaat, en vooral met de iPhone merk ik dat deze niet meer dimt in volle zon, Samsung alleen af en toe na meer dan 15 minuten non stop.
En natuurlijk is max helderheid mooi, maar voor mij is het voldoende leesbaar tov de max, plus max helderheid is leuk en aardig maar als het hitte veroorzaakt waardoor de telefoon daarna veel dimmer wordt dan die ~80%, dan heb ik liever consistentie en zet het wat lager.
Veel mensen onderschatten hoeveel hitte hoge helderheid veroorzaakt op een telefoon.
Of jouw Honor te snel ging dimmen kan ik niet zeggen, ik zeg alleen dat het niet een uitzondering met high end telefoons tegenwoordig.
Ik zou er uiteraard oke mee zijn als het scherm gaat dimmen na bijvoorbeeld 10 minuten maximale helderheid en dat hij daarna nog redelijk afleesbaar is. Maar dat is dus gewoon niet het geval. Mijn dus bijna 5 jaar oude telefoon doet het op dat vlak gewoon een heel stuk beter. Dat had ik niet verwacht...
Dat het niet acceptabel is snap ik, maar daarom is helderheid een limiet geven in mijn ogen altijd slim.cordonbleu schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:31:
[...]
Daar ben ik me zeker van bewust. Logisch dat hij gaat dimmen als je lang op de maximale helderheid zit. Maar het is niet normaal dat dit al gebeurt binnen een minuut. Dat is gewoon niet bruikbaar. Mijn bijna 5 jaar oude Huawei Mate 20 Pro blijft veel langer op de maximale helderheid en is dan dus ook veel beter afleesbaar dan de gloednieuwe Honor... Dat vind ik niet acceptabel.
Ik zou er uiteraard oke mee zijn als het scherm gaat dimmen na bijvoorbeeld 10 minuten maximale helderheid en dat hij daarna nog redelijk afleesbaar is. Maar dat is dus gewoon niet het geval. Mijn dus bijna 5 jaar oude telefoon doet het op dat vlak gewoon een heel stuk beter. Dat had ik niet verwacht...
Mate 20 Pro gaat blijkbaar tot max 660 nits, de Honor ongeveer het dubbele (qua normale helderheid, niet HDR).
Ik ben het wel mee eens dat het te snel gaat, 5 of 10 minuten klinkt meer logisch bij licht gebruik.
Ja, logisch dat het een limiet heeft gezien de hitte die ontstaat in het toestel.Mizgala28 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:43:
[...]
Dat het niet acceptabel is snap ik, maar daarom is helderheid een limiet geven in mijn ogen altijd slim.
Mate 20 Pro gaat blijkbaar tot max 660 nits, de Honor ongeveer het dubbele (qua normale helderheid, niet HDR).
Ik ben het wel mee eens dat het te snel gaat, 5 of 10 minuten klinkt meer logisch bij licht gebruik.
Maar zoals ik al zei, de nieuwe Honor begint binnen een minuut al te dimmen naar een waarde waarbij mijn oude Huawei beter afleesbaar is. De eerste minuut in de zon is de Honor dus inderdaad een stuk helderder dan mijn oude Huawei, maar na die minuut is de Huawei voor zeker de volgende 10 minuten dus beter afleesbaar dan de Honor... Na die 10 minuten begint de Huawei ook te dimmen en dan zijn ze ongeveer gelijk...
Wat heb je dan aan die ene minuut betere helderheid? Dan liever iets lagere helderheid, maar wel minstens 10 minuten duidelijk afleesbaar. 5 jaar innovatie heeft hierin dus niet zo veel gedaan blijkbaar. Doe mij dan maar een scherm met lagere piekhelderheid die het veel langer volhoudt op de max.
Maar goed. Ik weet dus nog steeds niet of mijn exemplaar dus defect was of dat alle toestellen dit probleem hebben. Heb er nog niet zo veel reviews over kunnen vinden. En er zijn ook niet veel ervaringen van andere gebruikers te lezen wat betreft dit probleem. Ik zou het echter wel vreemd vinden als het ene exemplaar dit probleem wel zou hebben en een ander niet, want het lijkt niet echt een defect, maar meer een hardware of software limitatie.
[ Voor 15% gewijzigd door cordonbleu op 09-06-2023 17:58 ]
cordonbleu schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:52:
[...]
Ja, logisch dat het een limiet heeft gezien de hitte die ontstaat in het toestel.
Ik doelde op zelf limiet instellen, dus niet altijd de max.Dan liever iets lagere helderheid, maar wel minstens 10 minuten duidelijk afleesbaar.
Dan heb je hetzelfde resultaat.
Sommige mensen hebben er voldoende aan, anderen (ik meegeteld) niet.Wat heb je dan aan die ene minuut betere helderheid?
Iedereen (ik ook) is anders.
[ Voor 54% gewijzigd door Mizgala28 op 09-06-2023 18:37 ]
Ik baal er wel van. Ik dacht nu eindelijk een waardige opvolger van mijn Mate 20 Pro te hebben gevonden. Maar als het scherm buiten na een minuut al minder goed zichtbaar is dan mijn oude telefoon is het niet echt een waardige upgrade natuurlijk. Ik had daar echt wel meer van verwacht.
Maar is ook elk toestel anders? Oftewel, lag het aan mijn toestel of hebben alle Magic 5 Pro toestellen dit?
Met de weersomstandigheden van nu is het scherm buiten dus eigenlijk niet te gebruiken. Als ik foto's zou willen maken is de viewfinder binnen een minuut niet goed meer te zien.
Verbaas me er ook over dat er hier geen gebruikers zijn die er last van hebben. En met het weer van nu is het ook heel goed te testen natuurlijk.
Cordonbleu, zou je aan kunnen geven hoe lang je kunt doen met een volle accu?
Weet ik niet. Ik heb hem al teruggestuurd. Maar dan lijkt het mij aan de hand van jouw reactie wel duidelijk dat er iets mis was met mijn exemplaar. Ik had hem ook al twee keer gereset. Dus er moet dan wel iets mis zijn geweest lijkt mij.Aloysxda schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:21:
Hier ook maar eens wat getest. Zit nu 10 minuten in de zon. Scherm blijft op volle helderheid. Op full vind ik zelf niet eens nodig. Een beetje minder, is ook in de zon het scherm goed leesbaar.
Cordonbleu, zou je aan kunnen geven hoe lang je kunt doen met een volle accu?
Het viel mij wel op dat het accu percentage nieuw uit de doos rond de 45% was. Eigenlijk iedere telefoon die ik hiervoor heb gehad kwam rond 60% uit de doos. Dus het zou kunnen er dat iets met de accu mis was.
Voor de goede orde; je hebt hem in de zon gebruikt zeg je. Maar dus ook zo dat het zonlicht op het scherm valt? Dan triggert de telefoon de 'high brightness mode', hbm. Dat is een stuk helderder dan dat je manueel met de slider kan bereiken.
Toch blijf ik het dan ook vreemd vinden dat er op Reddit ook mensen zijn met hetzelfde probleem. Dan zou je zeggen dat het toch niet heel exemplarisch is, maar dat er een foute batch is ofzo.
https://www.reddit.com/r/...omment/jnle5aq/?context=3
[ Voor 21% gewijzigd door cordonbleu op 10-06-2023 15:27 ]
Is het niet zo, dat jouw toestel heet werd, waardoor helderheid naar beneden gaat?
Dat had ik met de mate 20 namelijk wel. Als het toestel bij me op de motor tijdens navigatie in het hoesje zat, en de zon stond er op, bleef er amper wat over van de helderheid.
Voor de rest ben ik bij blij dat ik eigenaar ben van een telefoon met de beste camera, beste batterij, beste scherm, snelste en beste WiFi + Netwerk bereik, betrouwbaar en bekende EMUI/Magic OS UI gebruikt.Redelijk goed doet met security en software updates (had in de 1ste week van juni de mei security patch ontvangen) en gewoon snel is.
Check dit ook nog even:
YouTube: The BEST Camera Phone of 2023! (so far) - Blind Camera Test! | VERSUS
Hij werd natuurlijk wel warmer in de zon. Maar het was gewoon al zo dat als hij een tijd binnen lag (20°C) en ik er al een tijd niks mee deed, vervolgens er mee naar buiten ging, dan alsnog bleef hij maar maximaal een minuut op de hoogste helderheid. Dat lijkt mij niet normaal toch?Aloysxda schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:08:
Om te testen ben ik er bewust mee in de zon gaan staan.
Is het niet zo, dat jouw toestel heet werd, waardoor helderheid naar beneden gaat?
Dat had ik met de mate 20 namelijk wel. Als het toestel bij me op de motor tijdens navigatie in het hoesje zat, en de zon stond er op, bleef er amper wat over van de helderheid.
Ik zal dan wel een defect toestel hebben gehad gaan we maar van uit nu.
Misschien probeer ik hem later nog een keer. Had hem nu bij Belsimpel gekocht omdat hij daar in de aanbieding was. Nu is hij weer €1199. Dat vind ik teveel.
[ Voor 14% gewijzigd door cordonbleu op 10-06-2023 17:16 ]
Vandaag heb ik extra goed opgelet en heb precies hetzelfde probleem. Maar ik kan er wel mee leven. De helderheid wordt na een paar minuten minder en de slider schuift naar links naar rechts schuiven heeft geen effect meer.cordonbleu schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:14:
[...]
Hij werd natuurlijk wel warmer in de zon. Maar het was gewoon al zo dat als hij een tijd binnen lag (20°C) en ik er al een tijd niks mee deed, vervolgens er mee naar buiten ging, dan alsnog bleef hij maar maximaal een minuut op de hoogste helderheid. Dat lijkt mij niet normaal toch?
Ik zal dan wel een defect toestel hebben gehad gaan we maar van uit nu.
Misschien probeer ik hem later nog een keer. Had hem nu bij Belsimpel gekocht omdat hij daar in de aanbieding was. Nu is hij weer €1199. Dat vind ik teveel.
Oke bedankt. Dan was mijn inmiddels geretourneerde toestel waarschijnlijk dus toch niet defect, maar is het inherent aan dit toestel. Dan is dit toestel helaas niet echt geschikt voor mij.Supreme_One schreef op zondag 11 juni 2023 @ 13:03:
[...]
Vandaag heb ik extra goed opgelet en heb precies hetzelfde probleem. Maar ik kan er wel mee leven. De helderheid wordt na een paar minuten minder en de slider schuift naar links naar rechts schuiven heeft geen effect meer.
Hij schuift dan op de slider inderdaad naar links, maar ook echt naar ongeveer 70%. Dat vind ik te laag. Als nou alleen de high brightness mode uit zou gaan en hij daarna zou verlagen naar 100% op de slider zou het nog goed bruikbaar zijn.
Wat ik dan wel bijzonder vind is dat er dan dus alsnog gebruikers hier zijn die beweren dat het bij hun toestel niet zo is. Dan zijn er 2 mogelijkheden denk ik. Of zij testen het toestel niet goed met vol zonlicht op het scherm, of zowel de toestellen van mij en Supreme_One zijn defect met precies hetzelfde probleem. Dat laatste lijkt me toch niet heel aannemelijk eerlijk gezegd.
[ Voor 19% gewijzigd door cordonbleu op 11-06-2023 13:47 ]
De originele zit er bij mij op.
Is er in ontwikkelaars opties niets in te stellen?
Bijzonder. Dat is er dus wel degelijk exemplarisch verschil tussen onze toestellen. Ik heb zo'n beetje alles settings geprobeerd. Alle resoluties, alle verversingssnelheden en combinaties van deze. In de ontwikkelaarsopties heb ik ook de leesbaarheid bij zonlicht optie uit en aan geprobeerd, animatie snelheid opties uitgeprobeerd. Niets maakte een verschil. En ja ook de originele screenprotector zat er bij mij nog op.Aloysxda schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:45:
Om er zeker van te zijn, net 9 minuten in de zon zitten bakken. Helderheid blijft bij mij op 100 procent. Kan het verschil maken als je een screenprotector gebruikt?
Het lijkt er dus op dat er misschien verschillende scherm fabrikanten zijn, waarbij de ene voor een veel langere tijd de hogere helderheid vast kan houden. Maar ik dacht gelezen te hebben dat alleen BOE de schermen voor dit toestel levert, dus dat zou dan niet opgaan. Een andere mogelijkheid is een exemplarisch verschil tussen de toestellen qua koeling. Dat het ene toestel betere koeling heeft dan de andere. Misschien dat de koelpasta of de vapor chamber niet altijd helemaal goed gemonteerd wordt bijvoorbeeld. Waardoor het toestel veel sneller oververhit en de helderheid omlaag brengt. Hoewel mijn toestel nog lang niet warm voelde wanneer hij de helderheid al begon te verlagen....
[ Voor 3% gewijzigd door cordonbleu op 11-06-2023 15:17 ]
Heb je hem dan trouwens op automatische helderheid staan of handmatig op 100% gezet?Aloysxda schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:45:
Om er zeker van te zijn, net 9 minuten in de zon zitten bakken. Helderheid blijft bij mij op 100 procent. Kan het verschil maken als je een screenprotector gebruikt?
Ah. Maar is het dan niet zo dat het scherm dan in zonlicht niet vanzelf nog helderder wordt? Dat hij dus niet vanzelf in high brightness modus gaat, omdat je hem handmatig hebt staan? Dan blijft hij dus gewoon op 100%. Terwijl de high brightness modus een boost is die hoger gaat, die kan je niet zelf handmatig met de slider bereiken. Een soort ~150%. Dat zou kunnen verklaren waarom hij dan bij jou wel op 100% blijft, omdat hij nooit die daadwerkelijk hoogste helderheid haalt.Aloysxda schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:23:
Helderheid handmatig
https://m.gsmarena.com/honor_magic5_pro-reviews-12148.php
Heb het toen met de mijne niet geprobeerd maar mijn iPhone doet hetzelfde, automatisch minder fel in de volle zon na een tijdje, lijkt me dus een feature die breder toe wordt gepast.cordonbleu schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:09:
Verder nog geen dimmende schermen in de zon bij meer gebruikers hier?
Zoals je zegt na een tijdje inderdaad. Dat is geen probleem en volkomen logisch. Bij de Honor was het echter binnen een minuut.KaiseRRuby schreef op zondag 25 juni 2023 @ 15:28:
[...]
Heb het toen met de mijne niet geprobeerd maar mijn iPhone doet hetzelfde, automatisch minder fel in de volle zon na een tijdje, lijkt me dus een feature die breder toe wordt gepast.
De camera lijkt best prima te zijn en het is super handig dat lenswissel tijdens opname kan met 4k60 opnemen. Helaas geen 4k60 HDR maar heb dat maar amper gebruikt op mijn vorige S23 Ultra vanwege compatibility. De 3D gezichtsherkenning is erg handig en natuurlijk ook erg fijn dat het ook bij bankapps etc. werkt. Prachtig scherm ook.
De software zit mij wel een beetje tegen. Ik zit nog op de beveiligingspatch van mei 2023 en er zijn geen updates beschikbaar, ook niet als ik op ''Proefversie'' druk. Is dit ook echt de laatste versie? Want dan loopt Honor toch flink wat maanden achter.
De software is ook vrij druk en niet zo overzichtelijk, maar dit was ook al een ding bij Huawei. Meldingen komen soms ook laat binnen.
Hoi heb gisteren de update van juli ontvangen met nieuw control center, wat camera en software improvements en juli security patch. Probeer eens my honor en dan bij instellingen land uk selecteren en dan vanuit daar een systeem update te forceren?vandeven66 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:32:
Ik zie dat dit topic al een tijdje inactief is geweest. Heb dit toestel nu een paar dagen en ben nog niet teleurgesteld.
De camera lijkt best prima te zijn en het is super handig dat lenswissel tijdens opname kan met 4k60 opnemen. Helaas geen 4k60 HDR maar heb dat maar amper gebruikt op mijn vorige S23 Ultra vanwege compatibility. De 3D gezichtsherkenning is erg handig en natuurlijk ook erg fijn dat het ook bij bankapps etc. werkt. Prachtig scherm ook.
De software zit mij wel een beetje tegen. Ik zit nog op de beveiligingspatch van mei 2023 en er zijn geen updates beschikbaar, ook niet als ik op ''Proefversie'' druk. Is dit ook echt de laatste versie? Want dan loopt Honor toch flink wat maanden achter.
De software is ook vrij druk en niet zo overzichtelijk, maar dit was ook al een ding bij Huawei. Meldingen komen soms ook laat binnen.
Is dat dan onder ''Services/Diensten'', groene icoontje met Systeemupdate?Supreme_One schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:34:
[...]
Hoi heb gisteren de update van juli ontvangen met nieuw control center, wat camera en software improvements en juli security patch. Probeer eens my honor en dan bij instellingen land uk selecteren en dan vanuit daar een systeem update te forceren?
Ik word dan doorgeleid naar het standaard update scherm waar dan weer staat ''Uw software is up-to-date''.
Ja dat is het. Vreemd ik kreeg de update automatisch dit keer vorige keer had ik het zo geforceerd.vandeven66 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:37:
[...]
Is dat dan onder ''Services/Diensten'', groene icoontje met Systeemupdate?
Ik word dan doorgeleid naar het standaard update scherm waar dan weer staat ''Uw software is up-to-date''.
Ik zag ook al op Reddit gebruikers die hem ontvangen hebben.Supreme_One schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 13:55:
Zojuist de augustus security patch ontvangen
Helaas bij mij nog steeds mei 2023 (151).
Waar heb je je toestel gekocht? Ik bij belsimpel icm met een tmobile abonnement. Geen vpn gebruikt. Wel ooit eerder zelf een update geforceerd om de mei update te krijgen via my honor (land uk). En eigenlijk tot deze week geen updates meer ontvangen.vandeven66 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:51:
[...]
Ik zag ook al op Reddit gebruikers die hem ontvangen hebben.
Helaas bij mij nog steeds mei 2023 (151).
Zelfde, belsimpel icm T-Mobile abonnement. Ik vermoed dat ze de uitrol gefaseerd doen, en aangezien mijn toestel ook pas een paar dagen oud is dat ik achteraan in de rij sta.Supreme_One schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 16:57:
[...]
Waar heb je je toestel gekocht? Ik bij belsimpel icm met een tmobile abonnement. Geen vpn gebruikt. Wel ooit eerder zelf een update geforceerd om de mei update te krijgen via my honor (land uk). En eigenlijk tot deze week geen updates meer ontvangen.
Ik irriteer me heel erg aan hoe zwaar verscherpt het scherm is. Vooral tekstweergave, ik zie om elke tekst een witte gloed. Ik kan ook niks in de instellingen vinden om het scherm er minder verscherpt er uit te laten zien.
Het is moeilijk om het op foto te krijgen omdat telefooncameras sowieso al veel verscherpen.
Ik zie ook niemand op internet die dit is opgevallen dus ik vraag me af of het niet alleen mijn unit is.
Op welk netwerk zit je? Ik was laatst in Belgie en kon op 5G bij het Orange netwerk. Bij de anderen kon ik geen 5G krijgen in Antwerpen, Leuven en Mechelen. Heb ook Odido.Supreme_One schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:25:
Iemand enig idee waarom ik geen 5g heb in België met Odido (T-Mobile). Zou het iets met frequentie banden te maken kunnen hebben?
Ik zat op Basevandeven66 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:12:
[...]
Op welk netwerk zit je? Ik was laatst in Belgie en kon op 5G bij het Orange netwerk. Bij de anderen kon ik geen 5G krijgen in Antwerpen, Leuven en Mechelen. Heb ook Odido.
Op Base heb ik geen 5G kunnen krijgen. 5G beschikbaarheid is sowieso erg mager in Belgie, denk eerder dat het daar aan ligt.
Met roaming heeft het sowieso niet veel zin om op 5G te zitten, max snelheid met roaming is 200-250 mbps in mijn ervaring, ook met 3500MHz 5G.
Dat is wel vreemd mijn vrouw met een iPhone 13 had wel op Base gewoon 5Gvandeven66 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:16:
[...]
Op Base heb ik geen 5G kunnen krijgen. 5G beschikbaarheid is sowieso erg mager in Belgie, denk eerder dat het daar aan ligt.
Met roaming heeft het sowieso niet veel zin om op 5G te zitten, max snelheid met roaming is 200-250 mbps in mijn ervaring, ook met 3500MHz 5G.
Ook met Odido sim kaart?Supreme_One schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:17:
[...]
Dat is wel vreemd mijn vrouw met een iPhone 13 had wel op Base gewoon 5G
Ik zelf heb een T-Mobile simkaart en zij een Tele 2. Geen e-sim
Het zou een van de twee kunnen zijn:Supreme_One schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:18:
[...]
Ik zelf heb een T-Mobile simkaart en zij een Tele 2. Geen e-sim
- of Base laat alleen goedgekeurde telefoons op 5G
- of de Tele2 sims hebben andere roaming toegang. Maar dat lijkt me sterk.
Ik denk het 1ste. Tsja Honor is natuurlijk geen Samsung of Apple 😅vandeven66 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:21:
[...]
Het zou een van de twee kunnen zijn:
- of Base laat alleen goedgekeurde telefoons op 5G
- of de Tele2 sims hebben andere roaming toegang. Maar dat lijkt me sterk.
Thank you for contacting HONOR.
We have checked and HONOR devices have VOLTE/Wi-Fi calling reception in Belgium via Orange. Please further consult with your network operator if they support our devices in that country. If you wish to address any other inquiries regarding HONOR products and services, please contact us.
Respectfully,
Paul
Honor UK Customer Care
Maar er is weer nieuws
https://www.gsmarena.com/...w_charging-news-60745.php
Voor mij ook helemaal top. Enige minpunt is dat je maar 10x kan zoomen voor video's. Ik kon met mijn Huawei P30 Pro veel verder inzoomen.Aloysxda schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:18:
Het is hier wel erg stil. Op zich een goed teken, dat het toestel geen manco's heeft. Voor mij nog steeds het fijnste toestel wat ik ooit heb gehad.
Maar er is weer nieuws![]()
https://www.gsmarena.com/...w_charging-news-60745.php
Voor het ontgrendelen van het toestel tik ik twee keer op het scherm. Normaal gesproken spring je toestel gelijk aan. Na de update duurt het even voordat het scherm aanspringt. Herkennen jullie dit en heeft iemand misschien een oplossing?
Ik heb gisterenavond ook een update (7.1.0.194) binnen gekregen met de December security patch.Aloysxda schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:23:
Luitje, vanmorgen is er een update binnen gekomen op mijn magic 5 pro. Het toestel functioneert uitmuntend, maar nu een klein issue.
Voor het ontgrendelen van het toestel tik ik twee keer op het scherm. Normaal gesproken spring je toestel gelijk aan. Na de update duurt het even voordat het scherm aanspringt. Herkennen jullie dit en heeft iemand misschien een oplossing?
Het probleem wat jij beschrijft, lijkt bij mij ook te gebeuren. Ik gebruik de vingerafdruk scanner. Normaal reageerde die meteen, nu lijkt het ook even te duren als de telefoon een tijd niet in gebruik is geweest.
Als er een notificatie is lijkt het probleem zich niet voor te doen.
Edit:
Net een patch binnen gehaald en probleem lijkt opgelost, zo op het eerste gezicht.
[ Voor 5% gewijzigd door EciRuam op 09-01-2024 20:37 ]
De Magic 6 zit er aan te komen. Zou het nóg beter kunnen 😄
September is wel erg oud maar mij valt ook tegen hoelang updates duren (android 14 nog steeds niet binnen) ik denk dat je de verkoper van je telefoon moet opzoeken of honor zelf met deze vraagDeJohnny schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 18:48:
Hallo iedereen, ik heb nu sinds een week ook een Magic 5 pro, maar blijf hier in België zitten met security update van september 2023... Enig idee wat ik eens kan proberen?
Heb ik inmiddels al gedaan, verkoper (gomibo) wil het toestel laten retourneren en dat is dus al geen optie sinds het mijn enige nog werkend toestel is. En Honor heeft aan de hand van imei achterhaald dat het toestel van Finland afkomstig is, en in België waarschijnlijk enkel Orange simkaart updates zal laten doorkomen. Of optie 2 verhuizen naar Finland 😋Tjalling123 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 06:44:
[...]
September is wel erg oud maar mij valt ook tegen hoelang updates duren (android 14 nog steeds niet binnen) ik denk dat je de verkoper van je telefoon moet opzoeken of honor zelf met deze vraag
Ik merk weinig verschil met de vorige versie kwa gebruik.
Ik heb het idee dat de batterijduur hetzelfde of zelfs beter is in de maand dat ik de update geinstalleerd heb.Tjalling123 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:32:
Ik heb ondertussen ook de update sinds een dag of 2. Heb het idee dat batterij duur iets minder is en de bovenkant heeft nu irritant als er iets speelt een bakje met de app en soort geluids balkjes. Is zo als de tv Netflix speelt of als de podcast app draait hoeft niet te spelen.
Aan de bovenkant, het geluidsbalkje, zegt me zo niks. Ben ik niet tegengekomen.
Hieronder een screenshot van dat geluidsbalkje ding waar ik het over had. Dit zit naast mijn camera en neemt alles weg uit de bovenbalk voor referentie afbeelding 2 is als hij weg is.
:strip_exif()/f/image/kJhwwGpEZFxMXEcYNnn0iRI5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DIceGy2k5GOgsRzNfXnt6ruY.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is me gelukt om 2 seconden het geluidsbalkje zichtbaar te krijgen, door youtube in de browser te starten, een filmpje af te spelen en vervolgens naar een andere app te swipen.Tjalling123 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:26:
Dat is grappig dit las ik op Reddit al het lijkt erop dat afhankelijk van het gebruik de batterij beter of juist minder is geworden. Ik zie idd wel dat als ik hem niet verbruik hij minder snel leeg loopt.
Hieronder een screenshot van dat geluidsbalkje ding waar ik het over had. Dit zit naast mijn camera en neemt alles weg uit de bovenbalk voor referentie afbeelding 2 is als hij weg is.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vermoed dat het met op de achtergrond af spelen van audio is en dat gebruik ik niet.
Het is me in ieder geval nooit eerder opgevallen.