Gisteren heb ik in het topic “De landelijke Nederlandse politiek 2023” gevraagd of een theoretische economische discussie over vrije marktwerking alsjeblieft buiten het politieke topic te houden. (Marc H in "De landelijke Nederlandse politiek 2023")
Die discussie is al sinds maandag aan de gang in het topic en, in mijn opinie, hoort het niet meer thuis in dit onderwerp. Binnen een paar minuten verwijderde de mod polthemol mijn bericht en vond dat ik maar een TR moest aanmaken, wat ik ook prompt gedaan heb.
In de afgelopen 24 uur heb ik niets meer vernomen en is er voor zover ik kan zien, geen actie ondernomen.
De reden waarom ik juist geen TR geplaatst heb, maar in het topic zelf reageerde, is dat, in mijn opinie, daar een topic report niet voor is.
Een topic report zou volgens mij een tool moeten zijn voor meldingen waar een mod meteen naar zou moeten kijken. Denk aan Warez, spam, discriminatie en verbaal geweld tegenover een andere gebruiker. Als ik naar de tekst bij het plaatsen van een Topic report kijk krijg ik niet meteen het idee dat dit de juiste plaats was voor het melden:
Mijn vragen:
1. Wat is de status van mijn topic report?
2. Zie ik het juist of is er ergens beleid over off-topic gaan en het melden via Topic reports?
3. Is er beleid over het terugkoppelen na aanleiding van het plaatsen van een topic report?
Die discussie is al sinds maandag aan de gang in het topic en, in mijn opinie, hoort het niet meer thuis in dit onderwerp. Binnen een paar minuten verwijderde de mod polthemol mijn bericht en vond dat ik maar een TR moest aanmaken, wat ik ook prompt gedaan heb.
In de afgelopen 24 uur heb ik niets meer vernomen en is er voor zover ik kan zien, geen actie ondernomen.
De reden waarom ik juist geen TR geplaatst heb, maar in het topic zelf reageerde, is dat, in mijn opinie, daar een topic report niet voor is.
Een topic report zou volgens mij een tool moeten zijn voor meldingen waar een mod meteen naar zou moeten kijken. Denk aan Warez, spam, discriminatie en verbaal geweld tegenover een andere gebruiker. Als ik naar de tekst bij het plaatsen van een Topic report kijk krijg ik niet meteen het idee dat dit de juiste plaats was voor het melden:
Ook was ik benieuwd hoe andere gebruikers dachten of deze discussie wel paste of dat het teveel off-topic was. Iets wat ik met een topic report niet zie.Let op:
• Mocht het heel duidelijk zijn wat er met het topic fout is, dan hoef je echt geen epistel te schrijven maar volstaat 'spam' of 'warez' wel.
• Geef als het over een specifieke reactie gaat aub wel een linkje mee!
• Nadat je een topic report hebt gemaakt: meld het dan alsjeblieft niet in het topic! Dat is sfeerverpestend, flame-uitnodigend en heeft geen enkel nut. We zien liever 42 identieke TR's dan een ontspoord topic omdat jij het zonodig daar moest melden!
Mijn vragen:
1. Wat is de status van mijn topic report?
2. Zie ik het juist of is er ergens beleid over off-topic gaan en het melden via Topic reports?
3. Is er beleid over het terugkoppelen na aanleiding van het plaatsen van een topic report?
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.