Topic report

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:29

Marc H

- - Is wakker - -

Topicstarter
Gisteren heb ik in het topic “De landelijke Nederlandse politiek 2023” gevraagd of een theoretische economische discussie over vrije marktwerking alsjeblieft buiten het politieke topic te houden. (Marc H in "De landelijke Nederlandse politiek 2023")

Die discussie is al sinds maandag aan de gang in het topic en, in mijn opinie, hoort het niet meer thuis in dit onderwerp. Binnen een paar minuten verwijderde de mod polthemol mijn bericht en vond dat ik maar een TR moest aanmaken, wat ik ook prompt gedaan heb.

In de afgelopen 24 uur heb ik niets meer vernomen en is er voor zover ik kan zien, geen actie ondernomen.
De reden waarom ik juist geen TR geplaatst heb, maar in het topic zelf reageerde, is dat, in mijn opinie, daar een topic report niet voor is.

Een topic report zou volgens mij een tool moeten zijn voor meldingen waar een mod meteen naar zou moeten kijken. Denk aan Warez, spam, discriminatie en verbaal geweld tegenover een andere gebruiker. Als ik naar de tekst bij het plaatsen van een Topic report kijk krijg ik niet meteen het idee dat dit de juiste plaats was voor het melden:
Let op:
• Mocht het heel duidelijk zijn wat er met het topic fout is, dan hoef je echt geen epistel te schrijven maar volstaat 'spam' of 'warez' wel.
• Geef als het over een specifieke reactie gaat aub wel een linkje mee!
• Nadat je een topic report hebt gemaakt: meld het dan alsjeblieft niet in het topic! Dat is sfeerverpestend, flame-uitnodigend en heeft geen enkel nut. We zien liever 42 identieke TR's dan een ontspoord topic omdat jij het zonodig daar moest melden!
Ook was ik benieuwd hoe andere gebruikers dachten of deze discussie wel paste of dat het teveel off-topic was. Iets wat ik met een topic report niet zie.

Mijn vragen:
1. Wat is de status van mijn topic report?
2. Zie ik het juist of is er ergens beleid over off-topic gaan en het melden via Topic reports?
3. Is er beleid over het terugkoppelen na aanleiding van het plaatsen van een topic report?

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topic report kan voor meer dingen gebruikt worden dan wat daar staat, laatst ook iemand met wijziging topictitel, mag ook via die weg. Voordeel is dat het dan meteen bij iemand met de juiste knopjes terecht komt :)

De status kun je aan het gekleurde handje boven/onderaan topic zien: Rood is ongelezen, oranje is in behandeling, groen is afgehandeld.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verder is daar Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij terugkoppelingstopic voor. Elk subforum heeft zijn eigen terugkoppelingstopic, lieve adjes is voor forumbrede vragen, dit is een lokale vraag.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Marc H schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:00:
Een topic report zou volgens mij een tool moeten zijn voor meldingen waar een mod meteen naar zou moeten kijken.
Nee, daar is Schop een modje voor (zie SM beleid) ; voor alle andere zaken is er de topic report ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 15-04-2023 17:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:31

NMH

Moderator General Chat
Marc H schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:00:
Gisteren heb ik in het topic “De landelijke Nederlandse politiek 2023” gevraagd of een theoretische economische discussie over vrije marktwerking alsjeblieft buiten het politieke topic te houden. (Marc H in "De landelijke Nederlandse politiek 2023")

Die discussie is al sinds maandag aan de gang in het topic en, in mijn opinie, hoort het niet meer thuis in dit onderwerp. Binnen een paar minuten verwijderde de mod polthemol mijn bericht en vond dat ik maar een TR moest aanmaken, wat ik ook prompt gedaan heb.

In de afgelopen 24 uur heb ik niets meer vernomen en is er voor zover ik kan zien, geen actie ondernomen.
De discussie over de vrije markt en marktwerking is inmiddels afgesplitst naar een eigen topic. Het kan soms even duren voor TRs opgepakt worden; moderators zijn vrijwilligers die dit in hun eigen tijd naast werk, hobby, gezin en andere verplichtingen doen. Er is dus niet altijd binnen 24 uur beschikbaar om ze af te handelen.
De reden waarom ik juist geen TR geplaatst heb, maar in het topic zelf reageerde, is dat, in mijn opinie, daar een topic report niet voor is.

Een topic report zou volgens mij een tool moeten zijn voor meldingen waar een mod meteen naar zou moeten kijken. Denk aan Warez, spam, discriminatie en verbaal geweld tegenover een andere gebruiker. Als ik naar de tekst bij het plaatsen van een Topic report kijk krijg ik niet meteen het idee dat dit de juiste plaats was voor het melden:
Zoals @RobIII al heeft opgemerkt is er Schop een modje voor echt urgente zaken; de 112 van het forum. TRs zijn de 0900-8844; geen spoed, wel politie. :)
Ook was ik benieuwd hoe andere gebruikers dachten of deze discussie wel paste of dat het teveel off-topic was.
Dat willen we juist liever niet zien; een dergerlijke meta-discussie is namelijk off-topic.
3. Is er beleid over het terugkoppelen na aanleiding van het plaatsen van een topic report?
In principe krijg je geen andere terugkoppeling dan dat de kleur van het handje veranderd. Dat kan soms wat onbevredigend zijn, maar persoonlijk antwoord geven op ieder topic report zou veel werk voor de crew zijn. Er zijn er soms best veel namelijk.