Wat zouden jullie ervan vinden als we een tiktok ban krijgen in Nederland, of misschien wel europa gezien we daar lid van zijn.

Gister nacht is uitgekomen dat de eerste Amerikaanse staat Montana een “wet” wil maken die het gebruik van tiktok gaat verbieden

Hoe staan jullie daarover?

https://www.security.nl/p...Tok+in+appstores+verbiedt

Ik zelf denkt dat jeugd/pubers het niet gaan snappen en denken waarom tiktok ineens niet werkt aangezien die weinig nieuws lezen

Acties:
  • +11Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:42
Prima.

Ik vind TikTok een kut platform wat alleen maar narcisten produceert. Hoe can I make this about me en creatieve armoe ten top.

Komt nog eens bij dat China er vol in zit. Hoewel ik natuurlijk wil dat niemand bij mijn privé kan heb ik dan liever dat er iets met de VS gedeeld wordt dan met China.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De_Bastaard schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:18:
Prima.

TikTok is een kut platform wat alleen maar narcisten produceert. Hoe can I make this about me en creatieve armoe ten top.

Komt nog eens bij dat China er vol in zit. Hoewel ik natuurlijk wil dat niemand bij mijn privé kan heb ik dan liever dat er iets met de VS gedeeld wordt dan met China.
Ik mis de nuance, jij vindt het een kut platform. En ik zie niet alleen mensen die het gebruiken voor eigen persoonlijk gewin, maar ook voor de mensen die onderling wat delen of iets grappigs doen.

Het platform hoeft m.i. niet te verdwijnen. Als het niet interessant zou zijn, dan zouden de gebruikers er niet zijn. Blijkbaar is het interessant en leuk genoeg om te blijven plakken.

De discussie over China en Amerika zie ik liever in de topics waar het hoort.

[Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 15-04-2023 10:23]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• De_Bastaard
Outerspace schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:22:
[...]

Ik mis de nuance, jij vindt het een kut platform. En ik zie niet alleen mensen die het gebruiken voor eigen persoonlijk gewin, maar ook voor de mensen die onderling wat delen of iets grappigs doen.

Het platform hoeft m.i. niet te verdwijnen. Als het niet interessant zou zijn, dan zouden de gebruikers er niet zijn. Blijkbaar is het interessant en leuk genoeg om te blijven plakken.

Ik heb mijn post voor je aangepast :-)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

TikTok might be part of a plot to make us dumber
In Huxley’s novel, people are addicted to entertainment and medicate themselves with the fictional drug “soma.” Their resulting stoned complacency allows the state to confiscate their rights. Postman, a professor and media critic, wrote about television news delivered by “talking hairdos” and explained how the medium alters our thought processes. By making even serious issues entertaining, with soundtracks and special effects, TV interferes with our ability to contemplate, he explained.
...
Given market forces and our lust for dividends, I’m not sure we can expect TikTok to disappear even in exchange for faster, smarter teenagers. Besides, as Zachary Karabell recently wrote in Politico Magazine, wouldn’t banning the app make us like China? Yet again, America is hostage to its highest ideals. Nevertheless, Karp’s ideas are provocative. Ultimately, there’s no greater threat to our national security than a citizenry dedicated to its own images reflected in the bland gazes of strangers.
Mijn commentaar in het algemeen: een verbod zou hooguit leiden tot een andere klootzak* die voor eigen gewin de bevolking in een neerwaartse spiraal brengt.

• na tiktok is het lijstje aangevuld met Mark en Elon, niet bepaald de beste voorbeelden van empathische mensen die graag sociaal willen verbinden.

[Voor 5% gewijzigd door Delerium op 15-04-2023 11:58]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik denk dat dan de behoefte aan dit soort 'entertainment' (ik vind het persoonlijk afschuwelijk, al die tiktok-zombies in het OV :X ) met de volgende app bevredigd gaat worden. Verbieden om die reden is niet zo liberaal. Als mensen hun hersenen willen laten verkroepoeken met dit soort apps moeten ze daar vrij in zijn.

Echter heb ik wel moeite met de chinese staat die door iedereen met de rode loper binnen wordt gehaald. Als je de Chinese nationale veiligheidswet van 2017 bekijkt zie je dat alles wat een bedrijf doet door de overheid opgeeist kan worden. Dat is niet best.
Nu is de patriot act uit de VS niet veel beter, maar ik sta liever mijn data aan hen dan aan de chinezen :X .

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-06 15:57
Het is wel bijzonder om te zien dat er toch langzaam stemmen opgaan, ook dus op dit forum, dat het goed is als overheden internetdiensten gaan blokkeren. Wie had dat nog niet zo lang geleden kunnen bedenken. Maar als je dit een goed idee vindt moet je ook VPNs gaan verbieden anders heeft een geo-blokkade nog steeds geen zin.

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-06 12:40
Outerspace schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:22:
[...]

interessant of verslavend? Natuurlijk is er uitzondering en zullen er genoeg mensen zijn die tiktok gebruiken om hun interesses/hobbies uit te breiden
Dat is een klein deel van de gebruikers ben ik zelf van overtuigd. Wanneer ik iemand binnen mij kringen vraag of het interessant is wat zij kijken, dan wel op tiktok dan wel facebook video's is het antwoord vaak mwah of zetten ze de telefoon weg. Als ik door vraag naar wat ze inhoudelijk hebben gezien dan weten ze het vaak zelf niet goed.
je krijgt een hele hoop informatie in een zeer korte tijd en dat werkt eerder slavend dan echte interesse opbouwen, heb ik het idee.
ik ben geen psycholoog of expert op dit gebied, dit is hoe ik het ervaar binnen mijn eigen kring

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:46
Met betrekking tot tiktok heb ik het idee dat er een paar kritiekpunten op tiktok zijn
  • Het feit dat het platform (itt. de Amerikaanse) rücksichtlos minderjarigen heeft getarget
  • Zorgen over het effect van opzettelijk zo verslavend mogelijke social media op jonge hersenen
  • Zorgen over de invloed van de Chinese staat, mogelijk in combinatie met de twee bovenstaande items
  • Zorgen over de varkenscyclus van Social Media. Vergelijk dit artikel (over hoe social media platformen opzettelijk aandachtsbubbels maken om marketeers het gevoel geven dat er geld te verdienen valt) met dit soort nieuwsitems.
Veel van de kritiekpunten op tiktok gelden net zo goed voor instagram, youtube, twitter en facebook. Tiktok is vooral veel succesvoller, en niet-Amerikaans ...

[Voor 0% gewijzigd door CVTTPD2DQ op 15-04-2023 12:40. Reden: markup]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:23
TikTok als succesvol social media platform met Chinese roots is natuurlijk een doorn in het oog van de Amerikanen en hun platformen zoals Instagram en Snapchat. Met beide heb ik niks mee. Instagram of TikTok, beide vergelijkbare content. Veel propaganda op te vinden ook op beide platformen.

Waar ik mij vooral aan stoor is de focus van westerse media op hoe slecht TikTok wel niet zou zijn voor onze jeugd, en dat ze daarbij totaal niet Instagram benoemen. Laatst zag ik ook zo'n item op televisie. Werd alleen maar benoemd wat een slechte invloed TikTok heeft op kinderen. Nou, dan vraag ik me af of ze wel eens hebben gekeken naar wat voor rotzooi er allemaal op Instagram staat. Geen whataboutism, maar kwestie van gelijke monniken gelijke kappen. Anders is het zo doorzichtig.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:47
Trishul schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:39:
TikTok als succesvol social media platform met Chinese roots is natuurlijk een doorn in het oog van de Amerikanen en hun platformen zoals Instagram en Snapchat. Met beide heb ik niks mee. Instagram of TikTok, beide vergelijkbare content. Veel propaganda op te vinden ook op beide platformen.

Waar ik mij vooral aan stoor is de focus van westerse media op hoe slecht TikTok wel niet zou zijn voor onze jeugd, en dat ze daarbij totaal niet Instagram benoemen. Laatst zag ik ook zo'n item op televisie. Werd alleen maar benoemd wat een slechte invloed TikTok heeft op kinderen. Nou, dan vraag ik me af of ze wel eens hebben gekeken naar wat voor rotzooi er allemaal op Instagram staat. Geen whataboutism, maar kwestie van gelijke monniken gelijke kappen. Anders is het zo doorzichtig.
Het probleem met TikTok is tweeledig. Je hebt inderdaad het verslavingsaspect wat ook in min of meerdere maten geldt voor andere social media. Je hebt echter ook het probleem dat TikTok gerund wordt door een land wat ons op zijn zachtst gezegd niet goed gezind is. Die combinatie is wat mij betreft genoeg om TikTok te blokkeren en nog eens goed naar andere social media te gaan kijken.

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:09
Veel content op sociale media is reclame voor een bepaald product of een bepaalde zienswijze, wat overigens niet eens uniek is voor content via sociale media; op radio en televisie gebeurt dit al decennia. Het verschil is dat radio en televisie wat strenger getoetst word, waardoor het vaak subtieler gebeurt. Kijk maar eens kritisch naar heel veel beeldvorming op televisie; geld maakt gelukkig, lappen vlees op de barbecue is mannelijkheid, warme landen bezoeken staat gelijk aan gelukkig zijn, alcohol betekent gezelligheid. Dit word vanaf je geboorte ingepraat en is niets meer dan reclame.

TikTok is niets nieuws, het is simpelweg een reclame platform net zoals alle andere mediums die we de afgelopen 40 jaar gezien hebben. Ik zie dan ook niet echt in wat 1 specifiek platform verbieden gaat oplossen, men gaat simpelweg over naar een ander platform.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:31

defiant

Moderator General Chat
Het probleem is dat de discussie al heel snel over de app zelf, in plaats van het onderliggende probleem. Zo'n app wordt dan al heel snel een symbool, wat afleidt van de werkelijke problematiek. Mijn insteek zou dan ook zijn dat je niet de app tiktok specifiek als bedrijf moet verbieden, maar de voorwaarden van zulke apps moet aanpassen.

Allereerst is het van belang te beseffen dat de huidige situatie afkomstig is van het tijdperk van globalisering waarin gedacht werd dat kapitalisme onlosmakelijk verbonden zou zijn met westerse waarden zoals mensenrechten, democratie en rechtstaat. Achteraf is dit natuurlijk een zeer naieve insteek gebleken dat decennia heeft geduurd voor men besefte dat het niet werkte.

Wat je hierdoor ziet is dat er 2 verschillende manier staatsinrichting met elkaar concurreren die steeds ongelijker worden en uit elkaar groeien.

Want in het Chinese model is er geen scheiding tussen het bestuur van het land en de economie, de scheiding publiek en privaat is niet aanwezig. Hierdoor heeft men een soort moderne variant van staatsbedrijven gemaakt, d.w.z. bedrijven mogen opereren als in een vrije markt maar staan nog wel onder controle van de Chinese staat. Zeker als het bedrijf een instrument is in geopolitieke kwesties.

Het is het afwezig zijn van de scheiding van publiek en privaat die relatie met het westen en zeker Amerika onder druk zet, aangezien Amerika de grootste initiatiefnemer en investeerder is geweest voor China. Zie hiervoor de geschiedenis van Nixon en later de toelating van China tot de WTO. Amerika heeft heel lang gedacht dat in China het model van scheiding publiek en privaat zou worden doorgezet en er zou worden ingezet op democratie en rechtstaat.

De reden van bovenstaande betoog: je kan de kwestie van individuele bedrijven zoals tiktok niet los zien van bovenliggend probleem. De ongelijke handelsrelatie, het afwezig zijn van scheiding publieke privaat, problemen met intellectueel eigendom, etc liggen aan de basis. Dit is belangrijk, omdat je ziet dat het debat al snel gaat over het gedrag van Amerikaanse sociale media die uiteraard ook problematisch is. Maar dat is zeker voor Amerika absoluut niet de reden om dit te overwegen.

Mijn insteek: het westen is heel lang erg naïef geweest over China. Er is in China goed nagedacht over een long game waarin men eigenlijk politieke doelen kan laten versmelten met de economie zonder over te schakelen op inefficiënte traditionele communistisch staatsbedrijven. Het westen heeft dit actief gefaciliteerd door productie en high-tech te verplaatsen naar China. Het Chinese model is echter niet compatibel met onze democratische en rechtsstatelijke waarden, het zijn 2 werelden die niet samengaan.

Specifiek voor het probleem tiktok is dat het dus net zoals elk andere bedrijf in China wat geopolitiek interessant is eigenlijk gewoon een verkapt staatsbedrijf is. Dat zorgt voor belangenverstrengeling, aangezien de motivaties China als geopolitieke tegenstander niet zullen overeenkomen met die van onze democratieën.

Er is hierin geen oplossing te vinden. China kan zeggen dat het zich als staat niet bemoeit met tiktok, maar dat is op geen enkele manier door ons te controleren of af te dwingen, zeker niet op bestuurlijk niveau.

De oplossing zit hem imho niet in een ban op een specifieke app zoals tikok, maar in wetgeving dat bedrijven die opereren op het vlak van sociale media en journalistiek bestuurlijk onafhankelijk moeten zijn in westerse rechtsstatelijke zin. En hierin transparant verantwoording over moeten afleggen.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• Trishul
ErikT738 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:48:
[...]

Het probleem met TikTok is tweeledig. Je hebt inderdaad het verslavingsaspect wat ook in min of meerdere maten geldt voor andere social media. Je hebt echter ook het probleem dat TikTok gerund wordt door een land wat ons op zijn zachtst gezegd niet goed gezind is. Die combinatie is wat mij betreft genoeg om TikTok te blokkeren en nog eens goed naar andere social media te gaan kijken.
Ik snap je punt, maar ik vind het eerlijk gezegd overdreven, dat 'China ons op zijn zachtst gezegd niet goed gezind is'. Je leest er bijna dagelijks over, maar wat zijn nu de concrete voorbeelden daarvan? Iedere keer weer lees of zit ik met verbazing te luisteren, omdat ik benieuwd ben naar voorbeelden waaruit die negatieve instelling van China tegen NL zou blijken, maar ze worden niet gegeven. Enige wat steeds herhaald wordt is hun onwil om de oorlog in Oekraïne af te keuren. Ok, maar dat lijkt op een discussie van als je niet met ons bent dan ben je tegen ons.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:47
Trishul schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:13:
[...]

Ik snap je punt, maar ik vind het eerlijk gezegd overdreven, dat 'China ons op zijn zachtst gezegd niet goed gezind is'. Je leest er bijna dagelijks over, maar wat zijn nu de concrete voorbeelden daarvan? Iedere keer weer lees of zit ik met verbazing te luisteren, omdat ik benieuwd ben naar voorbeelden waaruit die negatieve instelling van China tegen NL zou blijken, maar ze worden niet gegeven. Enige wat steeds herhaald wordt is hun onwil om de oorlog in Oekraïne af te keuren. Ok, maar dat lijkt op een discussie van als je niet met ons bent dan ben je tegen ons.
Niet tegen NL in het specifiek maar tegen onze hele manier van leven. Zie de bovenstaande post van @defiant en dit topic.

Zie ook dit artikel bijvoorbeeld als je een recent voorbeeld in Nederland zoekt: Oud-China-correspondent Volkskrant geïntimideerd en bedreigd.

China is niet onze vriend en gaat dit ook nooit worden.

• Trishul
ErikT738 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:22:
[...]

Niet tegen NL in het specifiek maar tegen onze hele manier van leven. Zie de bovenstaande post van @defiant en dit topic.

Zie ook dit artikel bijvoorbeeld als je een recent voorbeeld in Nederland zoekt: Oud-China-correspondent Volkskrant geïntimideerd en bedreigd.

China is niet onze vriend en gaat dit ook nooit worden.
Tnx voor dat artikel, interessant. Ik dacht dat die Wang ook op televisie geweest is een paar maanden geleden in het kader van een nieuwsitem over 'Chinese politiebureaus' in NL.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Mogen we nog wel spulletjes kopen in China? Dat AliExpress is natuurlijk ook een data goudmijn

PV Output

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Frame164 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:12:
Het is wel bijzonder om te zien dat er toch langzaam stemmen opgaan, ook dus op dit forum, dat het goed is als overheden internetdiensten gaan blokkeren. Wie had dat nog niet zo lang geleden kunnen bedenken. Maar als je dit een goed idee vindt moet je ook VPNs gaan verbieden anders heeft een geo-blokkade nog steeds geen zin.
Noem het evolutie. Tot nu toe lijkt iedere vorm van volledige vrijheid te leiden tot openlijk fascisme, dus misschien is regulering en enige beperking toch beschaafder te noemen dan het destructieve van wat fascisme is. Want om dat een alternatief te noemen….. meh.

Zie bv dat recht op wapenbezit in de VS, dat andere recht om niet door vuurwapengeweld per ongeluk om net komen is een beetje vervallen. Als je dan moet kiezen tussen beide rechten is het nogal vreemd de ene carte blanche te geven en de andere maar bijzaak te noemen. Schipper dan tenminste een beetje, maar dan besef je al snel dat je dat vrije wapenbezit niet zo vrij wilt hebben. En is het erg dat je bij de McDonals geen AR15 mee mag nemen?

[Voor 24% gewijzigd door Delerium op 15-04-2023 13:41]

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:46
In het kader van de Chinese invloed op Europa is het ook wel interessant om dit artikel te lezen. TL;DR: in Europa is nauwelijks nog operationele know-how over mobiele telefonie aanwezig. De operationele aspecten worden vrijwel volledig ge-outsourced naar partners als Huawei. Ook bedrijven als Ericsson en Nokia zijn eigenlijk een soort Europese uithangborden voor Chinese operators geworden.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:00
Vooropgesteld; TikTok mag van mij apart per direct verdwijnen. Echter...

Het zou mijn inziens het toppunt van hypocrisie zijn. Ja, de Chinese overheid en bijbehorende wetten en regels zijn dubieus. Echter, het draait nu wel heel erg om TikTok. Allereerst, andere apps/diensten hebben hier evengoed last van. Daarnaast stimuleren we de Chinese economie dusdanig dat we het allemaal niet zo erg vinden, blijkbaar. Dat gaat toch niet samen?

Daarnaast is de Amerikaanse overheid inclusief inlichtingendiensten ook niet zo heilig. Dat is de afgelopen jaar of 15 wel gebleken. Maar Facebook, Instagram, en alle andere Amerikaanse bedrijven zijn geen probleem want ...? We weten wat ze kunnen en wat ze deden.

Trek dit probleem gewoon veel breder.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:05

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen maar ik had begrepen dat China tiktok in China zelf aan banden legt. Daar mag je maar een paar uur per dag tiktokken en een deel daarvan moet ook nog educatief zijn. DIt omdat tiktokken zonder gedwongen educatief element mensen en vooral kinderen dommer zou maken.

Ik kan het helaas niet meer terugvinden.

Gevonden bij CNN, niet het bericht wat ik zocht maar wel iets vergelijkbaars:
Restrictions for young users

Another key difference: Douyin takes a much stricter line on younger users.

Users under 14 can access only child-safe content and use the app for just 40 minutes a day and. They can’t use the app from 10 p.m. to 6 a.m.
Douyin is het chinese tiktok

Buiten China zijn er veel minder restricties voor tiktok. Het is een beetje hypocriet van bytedance als er dan landen zijn die restricties willen opleggen om daar dan zo op te ageren terwijl ze thuis veel meer restricties hebben.

Als een side note: ik lees nu een deelthesis over het gebrek aan zelfbewustzijn, het mens zijn en het ervaren van vrijheid door de invloed van digitale objecten. Het is een filosofisch stuk voor diegene die dat nog niet hadden geraden.

Het is absoluut niet mijn vakgebied maar het is zeker interessant. Ergens kan ik me er ook goed wat bij voorstellen.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Frame164 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:12:
Maar: waarom is het verbieden van een app zoals TikTok wezenlijk anders dan het verbieden van een drug zoals xtc? Of van het verbieden van onveilige auto's op de weg? Of een verbod om zo hard te rijden als je wilt?

Ik snap dat je hint richting een overheid die dingen verbied zoals het halve internet in China is geblokkeerd, maar dat is weer het andere uiterste

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:31

defiant

Moderator General Chat
eric.1 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 14:05:
Vooropgesteld; TikTok mag van mij apart per direct verdwijnen. Echter...

Het zou mijn inziens het toppunt van hypocrisie zijn. Ja, de Chinese overheid en bijbehorende wetten en regels zijn dubieus. Echter, het draait nu wel heel erg om TikTok. Allereerst, andere apps/diensten hebben hier evengoed last van. Daarnaast stimuleren we de Chinese economie dusdanig dat we het allemaal niet zo erg vinden, blijkbaar. Dat gaat toch niet samen?
Dat durf ik te betwijfelen, want de ontkoppeling met China gaat sneller dan veel mensen denken en is al langer in volle gang,
Help, de wereldeconomie valt uit elkaar
Reshoring wordt het wel genoemd, in plaats van offshoring. Of insourcing in plaats van outsourcing. De recente omkering van deze woorden staat voor een verandering van de globaliserende wereld die we sinds 1945 kennen. Van vergaande geo-economische integratie tot nu toe, naar geo-economische fragmentatie in de naaste toekomst. Van globalisering naar de-globalisering.
De boodschap lijkt duidelijk: de geo-economische fragmentatie uit zich in de investeringen die landen in elkaar doen. Het hemd is, zowel geografisch als ideologisch, weer nader dan de rok.
Het export verbod van ASML van bepaalde technologie aan China is eenzelfde gegeven in dezelfde ontwikkeling. In het licht van die ontwikkelingen is wat er met tiktok op tafel ligt niet vreemd. Ik denk alleen dat bij journalistiek het besef nog niet doordrongen is dat het onderdeel is van een breder fenomeen. Achterliggende reden hiervoor heb ik mijn vorige post o.a. uitgelegd.

Hierdoor krijg je inderdaad weer discussie over de app zelf of de invloed van silicon valley, terwijl dat niet de achterliggende motivatie is.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:54

Player1S

Formerly known as L1nt

Montana (lees: Republikeinen) willen het verbieden omdat Tiktok zo'n beetje het platform is waar zij geen greep op hebben en de jeugd hun informatie vandaan haalt die zij (republikeinen) liever niet willen dat ze (de jeugd) het weten.
Afgelopen verkiezingen heeft Gen Z zo'n 72% democraten gestemd en dat maakt ze bang. Niet voor niets dat na de midterms er ook uit de republikeinse hoek geroepen werd de leeftijd om te mogen stemmen weer te gaan verhogen.

En dat lijkt mij een hele slechte reden. Ook omdat Pietje het een kut-app vind.

Qua verslaving voor kinderen ben ik nog steeds van mening dat die verantwoordelijkheid primair bij de ouders ligt en niet de regering.
En als je als regering toch gaat verbieden ivm verslaving moet je ook YouTube, Instagram, Facebook, gaming, netflix etc etc gaan verbieden want daar kunnen kinderen ook uren hun tijd verdoen.

Als je bang bent dat prive gegevens bij China terecht komt, dan moet je ook ageren tegen een facebook die dat net zo hard doet maar voor andere partij.

Overigens ben ik wel voor een ban op zakelijke telefoons van regeringsfunctionarissen.

[Voor 11% gewijzigd door Player1S op 17-04-2023 13:40]

Player1s Twitch

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:59

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

juliank schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:16:

Gister nacht is uitgekomen dat de eerste Amerikaanse staat Montana een “wet” wil maken die het gebruik van tiktok gaat verbieden

Hoe staan jullie daarover?
uiteindelijk is er geen generieke wet ingevoerd die algemeen bepaalde bedrijfs-handelen, omgang met private gegevens verbied en daar dan commerciele toepassingen op afrekent...

maar in dit geval is hooguit gericht een chinees platform verboden
de hele onderbouwing is extreem slap...

het begrond het verbod op het "niet verwijderen van content die jongeren zou aanzetten tot het gooien van voorwerpen naar voertuigen"
https://leg.mt.gov/bills/2023/billhtml/SB0419.htm
WHEREAS, TikTok fails to remove, and may even promote, dangerous content that directs minors to engage in dangerous activities, including but not limited to throwing objects at moving automobiles, taking excessive amounts of medication, lighting a mirror on fire and then attempting to extinguish it using only one's body parts, inducing unconsciousness through oxygen deprivation, cooking chicken in NyQuil, pouring hot wax on a user's face, attempting to break an unsuspecting passerby's skull by tripping him or her into landing face first into a hard surface, placing metal objects in electrical outlets, swerving cars at high rates of speed, smearing human feces on toddlers, licking doorknobs and toilet seats to place oneself at risk of contracting coronavirus, attempting to climb stacks of milkcrates, shooting passersby with air rifles, loosening lug nuts on vehicles, and stealing utilities from public places; and

WHEREAS, TikTok's stealing of information and data from users and its ability to share that data with the Chinese Communist Party unacceptably infringes on Montana's right to privacy;

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 12:12
RM-rf schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:53:
het begrond het verbod op het "niet verwijderen van content die jongeren zou aanzetten tot het gooien van voorwerpen naar voertuigen"
https://leg.mt.gov/bills/2023/billhtml/SB0419.htm
Ik weet nog toen Jackass net nieuw was...

Imho, puur het concept van "een ban op tiktok" is al helemaal de plank mis slaan. Het heeft een hoog "old man yells at cloud and complains about kids these days" gehalte.

Alle argumenten tegen Tiktok vallen door te trekken op andere social media of bedrijven. Als je dat niet doet en je focust op Tiktok dan zijn de argumenten enkel een excuus voor old man-ism.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

Shamalamadindon schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:31:
[...]

Imho, puur het concept van "een ban op tiktok" is al helemaal de plank mis slaan. Het heeft een hoog "old man yells at cloud and complains about kids these days" gehalte.

Alle argumenten tegen Tiktok vallen door te trekken op andere social media of bedrijven. Als je dat niet doet en je focust op Tiktok dan zijn de argumenten enkel een excuus voor old man-ism.
Ben ik nog stukje ouder...... Beavis & Butthead die gas gingen snuiven 8)7
Moest ook dikke disclaimer overheen want domme kinderen.

Je moet voor de gein de senaat gesprekken met tiktok terugkijken.
"klopt het dat tiktok verbind met mijn thuis wifi?"
"kijkt tiktok naar mijn pupillen?"

Player1s Twitch

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:06
Shamalamadindon schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:31:
[...]

Precies, ik snap heel die focus op TikTok niet, we zijn er bang voor omdat China mogelijk wat met de gegevens doet. Tegelijkertijd staan we allerlei andere social media wel toe, waarvan we weten dat er teveel gegevens worden verzameld en op de verkeerde plekken terecht komen.

En zoals hierboven ook wordt gezegd, kijk eens die senaatgesprekken terug. Volgens mij hebben die Amerikanen een veel groter probleem dan tiktok, en wel die hele senaat die geen flauw benul heeft waarmee ze bezig zijn. En dat is niet iets dat alleen in Amerika speelt.

[removed]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:24

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als er een ban op Tiktok zou komen. Hoe geldt dat dan voor de website in de browser?
Als je daarop inlogt zie je ook hetzelfde als de app, maar dan met als voordeel dat ze, als ze erg happig zijn op data, dat ze minder data kunnen bemachtigen.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

De_Bastaard schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:18:
Prima.

Ik vind TikTok een kut platform wat alleen maar narcisten produceert. Hoe can I make this about me en creatieve armoe ten top.

Ik vind dumpert.nl ook een kut site. Voegt niets toe aan de mensheid.
Fok.nl idem.

Moeten wij die ook maar verbieden?

blup

• De_Bastaard
Bezulba schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:33:
[...]

Ik vind dumpert.nl ook een kut site. Voegt niets toe aan de mensheid.
Fok.nl idem.

Moeten wij die ook maar verbieden?
Deelt dumpert gegevens met China? Nee
Draait dumpert op influencers ? Nee
Worden op dumpert allerlei gevaarlijke challenges gestart? Nee

Er zit wel een wezenlijk verschil tussen de content van dumpert en tiktok.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

De_Bastaard schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:08:
[...]

Deelt dumpert gegevens met China? Nee
Draait dumpert op influencers ? Nee
Worden op dumpert allerlei gevaarlijke challenges gestart? Nee

Er zit wel een wezenlijk verschil tussen de content van dumpert en tiktok.
Weet jij veel wat dumpert doet met jouw data. Als jouw data je echt zo heilig was zou je gewoon niet op het internet zitten.
En wat hebben influencers hiermee te maken? Dan mag twitter ook uit en youtube en instagram.

En jonge mensen hebben geen tiktok nodig om domme challenges te starten. ThiNk oF the ChildREN is echt de slechtste reden om dingen te verbieden.

blup

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-06 15:57
President schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:20:
[...]

Maar: waarom is het verbieden van een app zoals TikTok wezenlijk anders dan het verbieden van een drug zoals xtc? Of van het verbieden van onveilige auto's op de weg? Of een verbod om zo hard te rijden als je wilt?

Ik snap dat je hint richting een overheid die dingen verbied zoals het halve internet in China is geblokkeerd, maar dat is weer het andere uiterste
Tiktok zelf is niet slecht voor de gezondheid. Drugs wel. En onveilige auto's en hard rijden bedreigen direct mensenlevens. Tiktok niet.

Dat mensen verslaafd raken aan Tiktok is wat anders. Dat komt niet door tiktok maar omdat mensen erkenning zoeken, zich vervelen etc. Als er geen tiktok is komt er wel wat anders. Er zijn ook mensen die gevoelig zijn voor nieuwe producten en meer kopen dan wat eigenlijk goed voor ze is. Dan moeten sommige stukken van deze site ook maar worden geblokkeerd. Je zal maar dwangmatig altijd de nieuwste hardware willen hebben. Dan geeft iedere nieuwsartikel op deze site een negatieve prikkel voor die mensen.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:54

Blokker_1999

Full steam ahead

Een verbod op 1 specifieke app is sowieso slecht. Ofwel verbieden je bepaald gedrag, onafhankelijke van de app (of het land) ofwel sta je het toe. Maar het moet objectief blijven.

Uiteindelijk zit er geen groot verschil tussen TikTok en bijv Instagram. Waarom het ene wel verbieden en het andere niet? Omdat het ene China is en het andere Amerika? Waarom zou Amerika wel onze privacy mogen schenden?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

https://9to5mac.com/2023/05/17/tiktok-ban-montana-fines/

Last month, lawmakers in Montana voted to approve a first-of-its-kind bill to ban TikTok across the state. The final hurdle for that bill was a signature from Montana Governor Greg Gianforte, and he has now officially given the bill his seal of approval. The bill includes a $10,000 fine per violation, though there are major questions on how the ban will be enforced.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:36
Graag, overdreven aandachttrekkend platform.
Dit soort platforms dragen eraan bij dat we steeds meer in een ikke ikke maatschappij gaan leven. De likes online moeten ook IRL worden gehaald. Dus gaan we dommer doen, gunnen we elkaar niets meer, en polariseren we lekker verder.

Los van dat het een dubieuze Chinese (spionage?) app is....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Formerly known as L1nt

caspervc schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 00:14:
Graag, overdreven aandachttrekkend platform.
Dit soort platforms dragen eraan bij dat we steeds meer in een ikke ikke maatschappij gaan leven. De likes online moeten ook IRL worden gehaald. Dus gaan we dommer doen, gunnen we elkaar niets meer, en polariseren we lekker verder.

Los van dat het een dubieuze Chinese (spionage?) app is....
Dus jij bepaald wat anderen leuk mogen vinden? Jij bent mijn vader/moeder niet.

Overigens heeft dit verbod 0,0 te maken met mogelijke Chinese spionage maar 100% met het feit dat, voornamelijk, jongeren daadwerkelijk nieuws krijgen te zien en zo meer richting links (lees Democraten) verschuiven in de VS.

De republikeinen doen dit enkel en alleen om de kiezer dom te houden en zichzelf aan de macht te houden. Dit valt in dezelfde categorie als Gerrymandering. En gaat arm in arm met de geluiden om de minimale leeftijd om te mogen stemmen weer omhoog te gooien.

Player1s Twitch

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee