Beste tweakers,
Ik zal binnenkort in ons huis dat momenteel verbouwd wordt netwerk gaan trekken en aansluiten. Ik heb hierover een vraag na wat onderzoek op internet.
- Ik ga Cat5E leggen
- Ik ga vanuit de meterkast vanaf PoE switches patchen naar RJ45 (Cat5E) wandcontactdozen.
De twee kabels waartussen ik nu 'vast' zit:
SF/UTP CAT5e soepel 100M 100% koper (netwerkkabel op rol)
SF/UTP CAT5e stug 100M CCA (netwerkkabel op rol)
SF/UTP CAT5e stug 100M 100% Koper (netwerkkabel op rol)
SF/UTP CAT5e soepel 100M CCA (netwerkkabel op rol)
Ik zie nu op internet dat er een verschil is tussen soepele en stugge kabel. Op de webshops wordt aangegeven dat een soepele kabel voor connectoren is, en dat een stugge kabel voor WCD's is. Echter zal de ene kant van mijn kabel aansluiten op een PoE switch, dus met connector - en de andere kant op een RJ45 Cat5E WCD, dus een WCD. Wat moet ik nu?
Daarnaast het feit dat de soepele kabel van 100% koper is, wat beter is voor PoE en dat de stugge kabel CCE is...
Moet ik nu dus:
- Soepel, 100% koper
- Stug, 100% koper
- Soepel, CCE
- Stug, CCE
Graag verneem ik jullie advies, waarvoor dank!
Ik zal binnenkort in ons huis dat momenteel verbouwd wordt netwerk gaan trekken en aansluiten. Ik heb hierover een vraag na wat onderzoek op internet.
- Ik ga Cat5E leggen
- Ik ga vanuit de meterkast vanaf PoE switches patchen naar RJ45 (Cat5E) wandcontactdozen.
De twee kabels waartussen ik nu 'vast' zit:
SF/UTP CAT5e soepel 100M 100% koper (netwerkkabel op rol)
SF/UTP CAT5e stug 100M CCA (netwerkkabel op rol)
SF/UTP CAT5e stug 100M 100% Koper (netwerkkabel op rol)
SF/UTP CAT5e soepel 100M CCA (netwerkkabel op rol)
Ik zie nu op internet dat er een verschil is tussen soepele en stugge kabel. Op de webshops wordt aangegeven dat een soepele kabel voor connectoren is, en dat een stugge kabel voor WCD's is. Echter zal de ene kant van mijn kabel aansluiten op een PoE switch, dus met connector - en de andere kant op een RJ45 Cat5E WCD, dus een WCD. Wat moet ik nu?
Daarnaast het feit dat de soepele kabel van 100% koper is, wat beter is voor PoE en dat de stugge kabel CCE is...
Moet ik nu dus:
- Soepel, 100% koper
- Stug, 100% koper
- Soepel, CCE
- Stug, CCE
Graag verneem ik jullie advies, waarvoor dank!
[ Voor 5% gewijzigd door matthewtje op 13-04-2023 20:53 ]
Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23