Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is, wederom, de bedoeling een budget game PC samen te stellen. In mijn vorige topic heb ik een aardige PC kunnen samenstellen met jullie hulp. Ik wil me nu iets meer, zoveel mogelijk, op de GPU focussen om de PC zo toekomst bestendig te maken vwb spelen van games, op zo hoog mogelijke settings. Binnen het redelijke van het beschikbare budget.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De vorige PC kwam uiteindelijk rond de 1.400 euro uit, dat is de richtprijs. Waarbij ik uiteraard de PC zelf in elkaar zet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ook in dit geval begin ik bij 0.
Ga je overklokken?
Ik wil niet perse overklokken. Heb er ook niet echt iets op tegen.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies krijgen over de compatibiliteit van bv. de GPU met de CPU. Of de combi moederbord met het geheugen. Dat soort zaken. Ik heb geen goed zicht op welke merken, typen onderdelen meer of minder goed op elkaar zijn afgestemd.
De behuizing is niet onderhandelbaar, aangezien mijn dochter, daar is de PC voor, daar vrije keuze in had.
Hieronder mijn, voorlopige, samenstelling.
Overigens is die GPU bij Megekko veel duurder dan in de Pricewatch. Hierdoor, onder andere, is deze build bij Megekko bijna 1.400 euro!
Het is, wederom, de bedoeling een budget game PC samen te stellen. In mijn vorige topic heb ik een aardige PC kunnen samenstellen met jullie hulp. Ik wil me nu iets meer, zoveel mogelijk, op de GPU focussen om de PC zo toekomst bestendig te maken vwb spelen van games, op zo hoog mogelijke settings. Binnen het redelijke van het beschikbare budget.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De vorige PC kwam uiteindelijk rond de 1.400 euro uit, dat is de richtprijs. Waarbij ik uiteraard de PC zelf in elkaar zet.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ook in dit geval begin ik bij 0.
Ga je overklokken?
Ik wil niet perse overklokken. Heb er ook niet echt iets op tegen.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies krijgen over de compatibiliteit van bv. de GPU met de CPU. Of de combi moederbord met het geheugen. Dat soort zaken. Ik heb geen goed zicht op welke merken, typen onderdelen meer of minder goed op elkaar zijn afgestemd.
De behuizing is niet onderhandelbaar, aangezien mijn dochter, daar is de PC voor, daar vrije keuze in had.
Hieronder mijn, voorlopige, samenstelling.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-12400 Tray | € 174,79 | € 174,79 |
| 1 | Moederborden | MSI Pro B660M-A WiFi DDR4 | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 6600 XT Gaming OC Pro 8G | € 399,99 | € 399,99 |
| 1 | Behuizingen | MSI MPG SEKIRA 100R | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-750 | € 127,15 | € 127,15 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 128,90 | € 128,90 |
| Totaal | € 1.185,48 | |||
Overigens is die GPU bij Megekko veel duurder dan in de Pricewatch. Hierdoor, onder andere, is deze build bij Megekko bijna 1.400 euro!
[ Voor 3% gewijzigd door _phuturistixxx_ op 12-04-2023 19:17 ]