Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is bedoeld voor mijn zoontje. Hij wil er graag Roblox op spelen, maar heeft ook een VR-bril, de Oculus Quest II, die ook gekoppeld kan worden aan een PC. We hebben momenteel een laptop, maar dan zie je dat die totaal niet geschikt is voor dat werk. Naast Roblox speelt hij ook graag Minecraft. Echter, hij wordt uiteraard steeds ouder en zal waarschijnlijk ook veeleisender spellen willen gaan spelen. Dus ik probeer het systeem ook met het oog op die toekomst samenstellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil eigenlijk onder de 1.200 euro blijven. Complicatie hierbij is dat ik vanaf 0 begin. Geen scherm etc. Het komt niet aan op een paar tientjes echter. Ik heb 20 jaar plus voor het laatst mijn eigen systeem gebouwd, maar ben daar niet bang voor, dus ik ga van zelfbouw uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helemaal niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil eigenlijk, liever, geen netwerk kabels trekken.Wellicht ontkom ik er niet aan? Voorkeur gaat uit naar onboard Wifi 6. Hopelijk is dat icm Glasvezel wifi 1000 mbit down, voldoende om online te gamen, fatsoenlijk?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk dat een AM5 socket moederbord de voorkeur geniet? Met het oog op eventueel latere uitbreidingen?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een tevreden zoon
Hij is nog jong, dus de RGB meuk moet blijven..
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?Het is lang geleden voor me. Ik heb de Best Buy er bij gepakt van maart, maar ik twijfel over de AM4 socket? Ik hoop op wat verbeteringen die hopelijk gepaard kunnen gaan met een lager aanschaf bedrag.
De PC is bedoeld voor mijn zoontje. Hij wil er graag Roblox op spelen, maar heeft ook een VR-bril, de Oculus Quest II, die ook gekoppeld kan worden aan een PC. We hebben momenteel een laptop, maar dan zie je dat die totaal niet geschikt is voor dat werk. Naast Roblox speelt hij ook graag Minecraft. Echter, hij wordt uiteraard steeds ouder en zal waarschijnlijk ook veeleisender spellen willen gaan spelen. Dus ik probeer het systeem ook met het oog op die toekomst samenstellen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil eigenlijk onder de 1.200 euro blijven. Complicatie hierbij is dat ik vanaf 0 begin. Geen scherm etc. Het komt niet aan op een paar tientjes echter. Ik heb 20 jaar plus voor het laatst mijn eigen systeem gebouwd, maar ben daar niet bang voor, dus ik ga van zelfbouw uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helemaal niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil eigenlijk, liever, geen netwerk kabels trekken.Wellicht ontkom ik er niet aan? Voorkeur gaat uit naar onboard Wifi 6. Hopelijk is dat icm Glasvezel wifi 1000 mbit down, voldoende om online te gamen, fatsoenlijk?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk dat een AM5 socket moederbord de voorkeur geniet? Met het oog op eventueel latere uitbreidingen?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een tevreden zoon
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?Het is lang geleden voor me. Ik heb de Best Buy er bij gepakt van maart, maar ik twijfel over de AM4 socket? Ik hoop op wat verbeteringen die hopelijk gepaard kunnen gaan met een lager aanschaf bedrag.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650M GAMING X AX (rev. 1.0) | € 186,- | € 186,- |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6650 XT MECH 2X 8G OC | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon TK4 RGB | € 73,16 | € 73,16 |
| 1 | Monitoren | Iiyama G-Master G2740HSU-B1 | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim 2 | € 24,35 | € 24,35 |
| 1 | Toetsenborden | Sharkoon Skiller SGK5 (Qwerty US) | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Muizen | Sharkoon Drakonia II Zwart/Groen | € 36,90 | € 36,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Voedingen | Azza PSAZ-750W | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Green SN350 1TB | € 49,99 | € 49,99 |
| Totaal | € 1.337,15 | |||
:strip_exif()/f/image/xISgB2NjokUsPNQ46SsJDvsu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wAtgARD3tx4GqnPCiT8791GN.jpg?f=fotoalbum_large)