Na een aantal offertes heb ik er nu een die mij interessant lijkt.
Ik heb er zelf weinig kijk op, vandaar dat ik hier jullie mening wil vragen.
Natuurlijk zijn er dakvlakken die niet optimaal liggen, maar door deze wel in te zetten, kan er aan de gewenste opbrengst voldaan worden.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JbtW2Rb4dxNb9GRagELlqdUZ.jpg?f=user_large)
Rood = 62 graden Noord Oost
Geel = 238 graden Zuid West
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/joLaALw9aPyIwWY9zAA8AeAQ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ga1ZtSvTRjPUm1ewEc4monEk.jpg?f=user_large)
Op het platte garagedak gaan 6 panelen (blauw)
Deze zal vervangen worden door een 3 fase groepenkast met 10 groepen en natuurlijk voorzien van een hoofdschakelaar met bijbehorende aardlekschakelaar
Zover ik begrepen heb, kan dat via een app.
Ik heb er zelf weinig kijk op, vandaar dat ik hier jullie mening wil vragen.
Natuurlijk zijn er dakvlakken die niet optimaal liggen, maar door deze wel in te zetten, kan er aan de gewenste opbrengst voldaan worden.
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JbtW2Rb4dxNb9GRagELlqdUZ.jpg?f=user_large)
Rood = 62 graden Noord Oost
Geel = 238 graden Zuid West
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/joLaALw9aPyIwWY9zAA8AeAQ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ga1ZtSvTRjPUm1ewEc4monEk.jpg?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Wat het in vierkante meters is weet ik niet, maar er passen 4 panelen op de voorkant(rood) en 4 panelen op de achterkant (geel)Op het platte garagedak gaan 6 panelen (blauw)
Schaduw
's morgens staat de zon aan de voorkant, en die draait dan naar de achterkant waar hij de hele dag tot laat in de middag blijft staanJaarverbruik
Ons jaarverbruik ligt op zo'n 5000 kwhHuidige elektriciteitsaansluiting
De groepenkast is nog nog voorzien van 1 fase (35A) met maar liefst 4 groepen met vintage porceleinen zekeringen, geen hoofdschakelaar en 1 aardlekschakelaar.Deze zal vervangen worden door een 3 fase groepenkast met 10 groepen en natuurlijk voorzien van een hoofdschakelaar met bijbehorende aardlekschakelaar
Budget en doel
Budget is zo'n beetje wat in de offerte genoemd staat, en het doel is om zoveel mogelijk op te wekkenWie gaat het project uitvoeren
Een lokale zonnepanelen firmaBijhouden van data
Het zou erg fijn zijn om bij te houden wat de paneeltjes nu opwekkenZover ik begrepen heb, kan dat via een app.
Reeds verkregen offertes
3 eerdere offertes voor 8 panelen, die in prijs varieerde van 9.000 tot 12.000 euroRegio
De regio waar dit moet gaan gebeuren is in Noord Limburg (Venlo)[ Voor 57% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 12-04-2023 19:07 ]