Je hebt bij het aangaan van het contract die passage gemist / niet gelezen? Want als het in je contract staat, kan het nu geen verassing voor je zijn.fruxxxano schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:35:
Binnenkort start ik bij een nieuwe werkgever, mijn huidige werkgever heeft een half jaar geleden een laptop voor mij aangeschaft, ik heb een budget gekregen en zelf gekozen de betreffende laptop. Nu stelt mijn werkgever dat ik deze laptop verplicht moet overnemen, voor een naar mijn mening veel te hoge prijs (vrijwel de netto nieuwprijs).
In mijn contract staat dat ik verplicht ben om een eigen keuze laptop over te nemen indien deze nog niet beleidsmatig is afgeschreven. Kunnen ze dit zo maar verplichten? Kan ik hier nog onderuit komen?
Alvast bedankt!
Afschrijving van een laptop doorgaans in 3 jaar? Dat zou betekenen dat ze 1/6e afgeschreven hebben na een half jaar.
net als met een lease auto, als jij vroegtijdig vertrekt en er staat in de regeling dat je hem over moet nemen, komt het op goodwill van je werkgever aan als ze je dit niet verplichten.