Verrekening energiecompensatie overheid met termijnbedrag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Afgelopen november en december is de energiecompensatie van €190 euro verrekend met mijn maand termijn bedrag,.

Voor de maanden november en december ging mijn termijn bedrag ineens ca €190 euro omhoog naar €284 euro, vervolgens hebben ze de energiecompensatie verminderd waardoor ik €94,00 heb betaald.

Termijnnota maart 2023 €120,00
Termijnnota februari 2023 €120,00
Termijnnota januari 2023 €120,00
Termijnnota december 2022 €94,00
Termijnnota november 2022 €94,00
Termijnnota oktober 2022 €91,00
Termijnnota september 2022 €75,00
Termijnnota augustus 2022 €75,00

Ik heb de energieleverancier gevraagd wat het termijn bedrag voor november en december wordt op de jaar rekening. Hier worden immers alle betaalde termijn bedragen opgeteld en verrekend met het daadwerkelijke bedrag dat je hebt verbruikt.

De energieleverancier geeft aan dat dit €94 euro is, ik ben van mening dat dit het bedrag inclusief energiecompensatie is namelijk €284 euro.

Hoe zien jullie dit?

.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-09 21:24
Zolang de jaarrekening klopt, en je daar dus €380,- compensatie hebt gehad maakt dat toch niets uit? Verliep je vaste contract eind oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Vanaf september 2022 ben ik overgegaan van vast naar flexibel contract.

Het voelt dubbel, de energieleverancier verhoogt het voorschot van november en december ineens met ca 190 euro naar 284 euro. Vervolgens wordt hier weer de energiecompensatie toegepast waardoor ik 94 euro als voorschot heb betaald. Je zou dan toch verwachten dat op de jaarrekening als voorschot 284 euro is betaald in november en december 2022. Nu voelt het alsof ik niet heb kunnen profiteren van de energiecompensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:55

Dido

heforshe

Maar diezelfde 284 euro wordt dan als het goed is ook verrekend op je jaarrekening, dus je profiteert er wel degelijk van.

Als je met een voorschot van 284 euro rekent, dan wordt dat afgetrokken van een jaarrekening die 190 euro hoger is, dus dan komt dat op hetzelfde neer als een voorschot van 94 afgetrokken van een rekening die 190 euro lager is.

Het klinkt alsof je de compensatie dubbel wilt verrekenen.

Overigens is de verhoging van het maandbedrag met 190 euro niet heel gek - dergelijke bedragen kwamen er vrijwel overal bovenop. Dat is ook de reden dat de overheid je geld toegeschoven heeft :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dido op 12-04-2023 12:25 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 22:24

Sebastiaan

....

Waarschijnlijk zal men op de jaarrekening in een losse regel nog 2 x € 190 aftrekken van de kosten, om op die manier de compensatie te verrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 23:44
Kwestie van de afrekening afwachten, of op basis van je verbruik per maand en de dan geldende prijzen in je contract het overzicht bij elkaar zetten.
In de openings post staan alleen bedragen,
maar niet het echte verbruik en de daarbijbehorende conract prijzen.

Dan blijft het raden, in een glazen bol kijken of wichel roede lopen om uit te vinden of er echt iets mis was.

en
Het voelt dubbel, de energieleverancier verhoogt het voorschot van november en december ineens met ca 190 euro naar 284 euro.
Wat was je (gas) prijs voorheen, en welke contractduur was dat?
Mijn vorige leverancier wilde medio oktober € 3.50 voor een m³ in rekening gaan brengen.
Dus als het verbruik er naar is, dan is € 284 best te verklaren.

[ Voor 33% gewijzigd door The_Vice op 12-04-2023 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:45
Heb je gecontroleerd wat er precies in november en december van je rekening is afgeschreven?
Zie Klopt deze verrekening energietoeslag?
Pagina: 1