Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-07 22:51

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Ik zoek een?
Mijn huidige telefoon (Samsung S10) begint aardig te verslijten (na bijna 4 jaar). Nu ben ik me aan het orïenteren naar een volgende telefoon. Vroeger was ik nogal merkvast rond de nieuwste HTC, maar dat is helaas niets meer.

Wat is je budget?
Max 1500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
  • Gaat minimaal 3 jaar mee (ook qua updates)
  • Stof en water dicht
  • Redelijke accuduur
  • Redelijke camera (vergelijkbaar of beter dan Samsung s10)
  • Android besturingssysteem
  • Accu dag mee gaan
Wat heb je zelf al gevonden?
  • Samsung S23
  • Samsung S23+
  • Samsung S23 Ultra
  • Samsung Z Fold4
  • Oneplus 11
Welke vragen heb je hier nog over?
Welke adviseren jullie om aan te schaffen? Mag ook een andere zijn :)

En wat betreft de fold, is dit een beetje toekomstbestendig en gaat die 3 jaar mee?

Xbox: Gulpener88

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Fold of Flip telefoons van Samsung krijgen minimaal 5 jaar gegarandeerd security updates en 4 versie upgrades.
In mijn omgeving met de Fold 3 wisselende ervaringen gezien met kwaliteit, wel onder garantie hersteld, maar dan wel een paar weken zonder telefoon.
Hier ervaring topic van de Fold 4:
[Samsung Galaxy Z Fold 4] Ervaringen & Discussie

Zelf heb ik de S23 Ultra, vanwege de 10 x optische zoom camera. Er zit ook een S-pen in die als afstandsbediening kan dienen voor de camera. Dus dit toestel adviseer ik specifiek als de 10 x zoom of pen belangrijk is. Of formaat van 6,8 inch.
De S23+ is 6,7 inch. Dus wil je groot is dat een goedkoper alternatief zonder pen en zonder 10 x zoom (wel 3 x).
Of wil je compact dan de gewone S23. Die is het meest logisch/vergelijkbaar na je S10.
Lees ook het ervaringen topic:
[Samsung Galaxy S23-serie] Ervaringen & Discussie

OnePlus 11 is ook wel interessant maar is wel ingelijfd in Oppo. Met oudere modellen had ik wisselende ervaringen, na update werkte het, na de volgende niet, en daarna weer wel en daarna weer niet. Echter of dat onder de bezielende leiding van Oppo nog zo is weet ik niet. Populariteit is ook wat minder sinds Oppo zich ermee bemoeit heb ik het idee en veel mensen zijn naar bijvoorbeeld de Pixel overgegaan. Hier is ook een ervaring topic van de OP11:
[OnePlus 11] Ervaringen & discussie

[ Voor 3% gewijzigd door swhnld op 11-04-2023 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Zelf sinds afgelopen weekend in het bezit van de S23 (kwam van een nog iets ouder model dan dat jij nu hebt).

Bewust voor de S23 gekozen vanwege het formaat. De S23+ en S23 Ultra vond ik persoon gewoon te groot worden. Daarnaast bieden ze voor mij ook weinig meerwaarde voor wat ik doe met een telefoon. Ik gebruik het vooral om te bellen, te appen, beetje internetten, een spelletje spelen en op vakantie en bij uitjes wat foto's maken (waar ik vervolgens nooit meer wat mee doe).
Voor mijn gebruik is de S23 meer dan een prima toestel en gaat de batterij bijna 2 volle dagen mee. Van maandag op dinsdag de telefoon geladen en tijdens het autorijden (half uurtje van deur tot deur ongeveer) aan de kabel i.v.m. Android Car Play en heb nu nog een batterijpercentage van 71%. Ik denk dat als ik 'm inderdaad iedere rit (2x per dag een half uurtje) aan de kabel leg, dat ik er mogelijk gewoon een week mee kan doen zonder hem 's nachts op te hoeven laden. Uiteraard geldt ook hier dat het ook afhankelijk is van het gebruik van je telefoon.

Tip: check ook even de acties die lopen, momenteel via ING de leukste korting (volgens mij op dit moment het goedkoopste) en nee, je hoeft geen ING te hebben ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-07 22:51

Gertjuhjan

Software Engineer

Topicstarter
Super bedankt voor beide antwoorden. Helaas is gisteravond de huidige telefoon echt kapot gegaan. Hij begon met random restarts gisterochtend en gisteravond startte hij helemaal niet meer op.

Ben voor de Samsung s23 plus gegaan ivm de grotere accu en de reviews over de accuduur van de s23.

Xbox: Gulpener88