Van een vriend die zeer risico-avers is, heb ik de vraag gekregen om te kijken naar 3 nieuwe spaarrekeningen waar hij tijdelijk (mogelijk 2 jaar) het geld uit de verkoop van zijn woning kan parkeren totdat hij iets nieuws heeft gekocht.
De voorwaarden:
- Het moet een spaarrekening zijn die valt onder het Nederlandse depositogarantiestelsel.
- Het geld moet vrij opneembaar zijn ivm de koop van een nieuwe woning.
- Bij voorkeur zo min mogelijk kosten;
- Geen eisen dat inkomen op een betaalrekening gestort moet worden;
- De hoogst mogelijke rente obv bovenstaande voorwaarden.
Beperkingen, de volgende banken zijn al in gebruik:
- ASN rekening (valt onder de Volksbank);
- ING Spaarrekening;
- Centraal Beheer renterekening;
Naar aanleiding van deze wensen kwam ik tot de volgende opties:
- Bunq spaarrekening - Rente 2,01%, rente wordt maandelijks uitbetaald, geen extra kosten, geen extra rekening nodig.
- Leaseplanbank- Rente 1,25%, rente wordt maandelijks uitbetaald, geen extra kosten, geen extra rekening nodig.
NIBCdirect- Rente 1,00%, geen extra kosten, geen extra rekening nodig.
Heeft iemand mogelijk betere ideeën?
N.B. Suggesties voor alternatieven dan een spaarrekening zijn niet nodig. De wens is nadrukkelijk alleen spaarrekeningen die onder het Nederlandse depositogarantiestelsel vallen.
De voorwaarden:
- Het moet een spaarrekening zijn die valt onder het Nederlandse depositogarantiestelsel.
- Het geld moet vrij opneembaar zijn ivm de koop van een nieuwe woning.
- Bij voorkeur zo min mogelijk kosten;
- Geen eisen dat inkomen op een betaalrekening gestort moet worden;
- De hoogst mogelijke rente obv bovenstaande voorwaarden.
Beperkingen, de volgende banken zijn al in gebruik:
- ASN rekening (valt onder de Volksbank);
- ING Spaarrekening;
- Centraal Beheer renterekening;
Naar aanleiding van deze wensen kwam ik tot de volgende opties:
- Bunq spaarrekening - Rente 2,01%, rente wordt maandelijks uitbetaald, geen extra kosten, geen extra rekening nodig.
- Leaseplanbank- Rente 1,25%, rente wordt maandelijks uitbetaald, geen extra kosten, geen extra rekening nodig.
NIBCdirect- Rente 1,00%, geen extra kosten, geen extra rekening nodig.
Heeft iemand mogelijk betere ideeën?
N.B. Suggesties voor alternatieven dan een spaarrekening zijn niet nodig. De wens is nadrukkelijk alleen spaarrekeningen die onder het Nederlandse depositogarantiestelsel vallen.