Mijn vraag aan de Tweaker community is wat een een zinvolle oplossing kan zijn om het water te verwarmen in mijn huis in plaats van een CV ketel. Verwarming van het huis gebeurt al via airco in combinatie met goede isolatie en koken al via inductie. Het laatste is nog het water, maar een verticaal geplaatste boiler van bijvoorbeeld 200 liter past nergens fatsoenlijk in het huis waar ook waterleidingen aanwezig zijn. Ik kom wel elektrische boilers tegen die horizontaal zouden kunnen passen maar deze zijn vooralsnog niet zuinig en efficiënt (zoals ik het lees). Een split unit zou mogelijk ook kunnen?
De ruimte die ik in gedachten heb is op zolder waar nu de CV geplaatst zit. Deze wil ik eruit halen. In de breedte onder het schuine dak zou dan wellicht een boilervat passen.
Ik ben verder totaal niet thuis in deze materie en hoop dan ook hier informatie te vinden wat mogelijk past. Een foto met afmetingen van de ruimte zal zsm volgen.
Alvast ontzettend dank!
De ruimte die ik in gedachten heb is op zolder waar nu de CV geplaatst zit. Deze wil ik eruit halen. In de breedte onder het schuine dak zou dan wellicht een boilervat passen.
Ik ben verder totaal niet thuis in deze materie en hoop dan ook hier informatie te vinden wat mogelijk past. Een foto met afmetingen van de ruimte zal zsm volgen.
Alvast ontzettend dank!