HDMI naar Displayport converteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08 11:31
Mijn vraag
Ik heb een scherm staan van HP, welke 3 aansluitingen heeft; Displayport, DVI en VGA. Echter heeft zelfs mijn HP laptop, en ook mijn andere laptops, alleen een HDMI poort als uitgang.

In de eerste instantie had ik een converter van HDMI naar DVI gekocht. Deze deed het echter niet. Daarna een converter van HDMI naar Displayport gekocht (goed opletten want de meeste zijn andersom), maar deze doet het ook niet! Is er iets specifieks waar ik op moet letten of zo? Want zo blijf ik converters bestellen/proberen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
HP LA2306x monitor
HP EliteBook 850 G7
HP EliteBook 850 G8
Andere laptops

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het e.e.a. getest om zaken uit te sluiten. Zo heb ik geconstanteerd dat de HDMI uitvoer van de laptop + de HDMI kabel in orde zijn, door ze in een andere monitor met HDMI te prikken. Ik weet ook zeker dat de DisplayPort aansluiting op mijn HP Monitor in orde is, omdat ik mijn iMac er wel op kan aansluiten.

Het zit hem dus echt in de converters. Misschien heeft iemand de gouden tip voor me. :-) Converten naar DVI heeft een lichte voorkeur zodat ik mijn iMac in de displayport aansluiting kan laten zitten. Maar converteren naar DisplayPort mag ook, als het maar werkt.

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

SambalBij

We're all MAD here

HDMI naar DVI zou meestal moeten werken; dat is een passieve omzetting. Signaal is hetzelfde.
Herkent de laptop wel de monitor als je daarmee aansluit? (Tweede scherm in Windows)

Je kunt eens een Thunderbolt naar Displayport kabel proberen?

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HP heeft converters die er voor gemaakt zijn, dat zou moeten werken.

Maar als ik jou was zou ik een usb c dock (display link based, werkt altijd) kopen en van daar uit verder via HDMI naar DVI.
Dat DisplayPort is het eigenlijk net niet. Onhandig enzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:04
Zie ook:
HP Elitebook 840 G8 detecteert extern scherm niet via HDMI
Inmiddels om te testen een HDMI-DVI kabel besteld en daarmee werkt het scherm gewoon. Het zat hem dus zoals verwacht inderdaad in de adapter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

HDMI > DVI-D zou (zeker bij 1080p60) gewoon prima moeten werken, het videosignaal is namelijk identiek. Exact welke kabel heb je hiervoor gebruikt @Slinkos ?

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 06-04-2023 09:19 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinkos
Bedankt voor alle reacties!
SambalBij schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:58:
HDMI naar DVI zou meestal moeten werken; dat is een passieve omzetting. Signaal is hetzelfde.
Herkent de laptop wel de monitor als je daarmee aansluit? (Tweede scherm in Windows)

Je kunt eens een Thunderbolt naar Displayport kabel proberen?
Als ik de DVI converter gebruik, dan herkent mijn laptop inderdaad een 2e scherm. Bij de Displayport converter niet. Ik heb helaas geen Thunderbolt op mijn laptop.
The Eagle schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:05:
Maar als ik jou was zou ik een usb c dock (display link based, werkt altijd) kopen en van daar uit verder via HDMI naar DVI.
Dat DisplayPort is het eigenlijk net niet. Onhandig enzo.
Ja dat is het makkelijkst, die heb ik ook wel voor mijn andere werkplek maar deze is voor zo sporadisch dat ik dat ergens een beetje zonde van het geld vind. Maar ik hou het in gedachte.
Thanks! Toevallig heb ik zo'n kabel besteld in de hoop dat dit iets uitmaakt. Alleen dan naar Displayport. Die komt vandaag binnen.
D4NG3R schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:19:
HDMI > DVI-D zou (zeker bij 1080p60) gewoon prima moeten werken, het videosignaal is namelijk identiek. Exact welke kabel heb je hiervoor gebruikt @Slinkos ?
Dat is een goede vraag. Ik heb 2 HDMI kabels gepakt maar er staat niet echt iets op. Alleen "High performance HDMI cable" en op de andere "Foxconn E124936-0 AWM 20276"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

SambalBij

We're all MAD here

Slinkos schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:42:
Ik heb helaas geen Thunderbolt op mijn laptop.
Oh ok. Ik ging uit van die HP Elitebooks die je noemt, die hebben dat (toch?) standaard? (G8 heeft USB4/Thunderbolt 4 en de G7 heeft USB3.1 met Thunderbolt 3 - Volgens de HP specs tenminste)
(USB-C poort met een bliksemschichtje erbij)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 23:53
Jouw HP heeft volgens de specs niet alleen een HDMI uitgang, maar ook een USB-C waar Thunderbolt overheen gaat.

uitvoering: HP EliteBook 850 G7 (1J6J2EA)
Video uit HDMI, 2x Thunderbolt 3
Video uit (via Thunderbolt) USB type-c naar DP 1.2/HDMI 2.0

Ik zou een goede USB-C naar DisplayPort kabel of converter kopen.

Edit: ik heb zeer recent deze gekocht en net de verpkking even uit de vuilnisbak gevist:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oy3rQVGnjlPYEBq8nhzo8gu_MrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BdMMMfRmWvW1NtXpiAtRVL1V.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.amazon.com/gp...n_title_s00?ie=UTF8&psc=1

Maar als je 100% zeker wilt weten dat het werkt dan probeer je hem toch gewoon bij de MediaMarkt.

[ Voor 45% gewijzigd door HenkEisDS op 06-04-2023 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinkos
SambalBij schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:45:
[...]

Oh ok. Ik ging uit van die HP Elitebooks die je noemt, die hebben dat (toch?) standaard? (G8 heeft USB4/Thunderbolt 4 en de G7 heeft USB3.1 met Thunderbolt 3 - Volgens de HP specs tenminste)
(USB-C poort met een bliksemschichtje erbij)
Oh sorry dan heb je gelijk. Ik zocht naar een andere aansluiting :-) maar die USB C met bliksemschicht heb ik inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinkos
HenkEisDS schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:03:
Jouw HP heeft volgens de specs niet alleen een HDMI uitgang, maar ook een USB-C waar Thunderbolt overheen gaat.

uitvoering: HP EliteBook 850 G7 (1J6J2EA)
Video uit HDMI, 2x Thunderbolt 3
Video uit (via Thunderbolt) USB type-c naar DP 1.2/HDMI 2.0

Ik zou een goede USB-C naar DisplayPort kabel of converter kopen.

Edit: ik heb zeer recent deze gekocht en net de verpkking even uit de vuilnisbak gevist:
[Afbeelding]
Bedankt! Ik ga even kijken of de kabel die ik nu in bestelling heb staan iets gaat doen. De laptop van mijn vriendin heeft namelijk alleen maar HDMI, dus die zou ik dan niet kunnen aansluiten. Maar het is de vraag of en hoe vaak deze aangesloten wordt, dus ik kan er mee leven als alleen de EliteBooks het doen. Dus ik hou deze zeker in gedachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinkos
De kabel die ik vandaag besteld had (was overigens HDMI naar DVI) werkt. Dus mijn probleem is opgelost! De niet werkende converters gaan mooi retour. :-)

Pagina: 1