Mogelijke problemen door blootliggende vloerverwarmingsbuize

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vedette.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-06 13:00
Wij hebben een bedrijf ingehuurd om vloerverwarming op draadnetten te leggen, met daarop een nieuwe zandcement dekvloer. Langs de randen staken de netten op sommige punten in de randisolatie, waardoor deze omhoog stonden. Als gevolg hiervan liggen op sommige plekken de buizen bloot en steken de netten en de binders waarmee de buizen aan de netten bevestigd zijn boven de dekvloer uit. Het bedrijf geeft aan de uitstekende netten weg te kunnen slijpen. De blootliggende leidingen zijn volgens hen geen probleem, omdat hier toch egaline overheen moet komen i.v.m. de PVC vloer. Wij zijn hier niet helemaal gerust op, en vragen ons af:
- Gaan de stukken buis die volledig aan de oppervlakte liggen inderdaad geen verdere problemen opleveren als hier egaline overheen ligt?
- Is het noodzakelijke een extra dikke laag egaline aan te brengen i.v.m. dekking op de buizen?
- Zijn er andere problemen die kunnen ontstaan in deze situatie?

Een voorbeeld van een blootliggende buis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xoi0LOUAK5D9SrejZ9_vwCdLju4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/taWFAq5OFstMi0ogbz2sRbL6.jpg?f=fotoalbum_large

Een voorbeeld van een uitstekend stuk draadnet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZ-DjRdR0j4YBGoy31IlFh1hvSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/goofj2odKvx7ltUNXybQEMxe.jpg?f=fotoalbum_large

Een voorbeeld van een binder boven de dekvloer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIlEG5r1qNEt8Q9hNraZhEkc4ko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KgmLbHKWY8llFrG3oa6omZxD.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:24

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Heeft hij vantevoren aangegeven dat de netten door de vloer heen gaan steken en dat de buizen niet helemaal er in komen te liggen?

Wat mij betreft heeft hij simpelweg niet voldaan aan wat je er van zou mogen verwachten.

Kan wel een vervelende/langdurige discussie worden.

----

En ja, in theorie kun je d'r een extra dikke laag egaline overheen gooien.

Welk bedrijf gaat het egaliseren en vraag of het hierdoor meer kost en geef de keuze:
- of ze lossen het op
- of ze betalen de extra kosten voor egaliseren
- of ze nemen de vloer retour :]

Maar het kan zijn dat die discussie wat tijd gaat kosten en je verbouwing daardoor uitloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:02
Je zandcement vloer word er ook niet sterker op met de leidingen zo aan de oppervlakte

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Minimale dekking van vloerverwarming moet 25mm zijn. aangezien dit een nieuwe dekvloer is, had dat ook gemakkelijk gehaald kunnen worden.
Ik persoonlijk had dit niet zo geaccepteerd het het bedrijf het laten oplossen. En dan niet oplossen met een laagje(al dan niet extra) egaline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:38

M2M

medicijnman

Gewoon een laagje overheen leggen, dan egaline erover. Je plafond komt dan 20mm dichterbij, maar dat mag de pret niet drukken denk ik.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:16
Is hier al eens eerder besproken kon ik mij herinneren: Vloerverwarming steekt uit dekvloer Misschien kan @Vliegvlug aangeven of het naar tevredenheid is opgelost bij hem destijds.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-06 17:30
M2M schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:16:
Gewoon een laagje overheen leggen, dan egaline erover. Je plafond komt dan 20mm dichterbij, maar dat mag de pret niet drukken denk ik.
Probleem is meestal niet het plafond.
maar dorpels en deuren.

Je wil niet dat de vloer inclusief afwerkvloer boven de voor en achter deurdorpels uit komt.
Daarnaast is het ook wel lekker om hoogte te hebben voor een deurmat.
En dat de deur open kan zonder op de vloer aan te lopen.

Binnendeuren kun je allemaal inkorten, maar als die al maar 201,5cm zijn, dan word de deur wel heel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 15:09
Ik mag hopen dat je nog niet betaald hebt, is alles al betaald dan is er weinig ruimte om hen nog te bewegen tot vlotte acties (je wil vast niet 6 maand wachten op een oplossing)...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:21

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Met 2 cm egaline is het een dure hobby. Dit is gewoon laksheid en luiheid, die netten vastzetten aan de vloer in de hoek is extra werk dus slaat men over. Dan krijg je dit. Is je vloer wel vlak (is niet hetzelfde als waterpas)

Grotere kans op scheuren door weinig dekking op de buizen. Ik zou aansturen op egaliseren op hun kosten, eruit geeft meer gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:26
Dit is ronduit slordig. Ik zou het niet accepteren en indien mogelijk, aansturen op het eruit halen van de vloer op die delen waar de buizen te hoog liggen en opnieuw storten. Niet oplossen met een extra dikke dekvloer oid. Ook dat kost je uiteindelijk weer meer energie om te verwarmen. Maar je moet wel de dekking behouden van de buis tot bovenkant vloer.

Hoe moeilijk kan het zijn om fatsoenlijk werk af te leveren. Zouden ze in hun eigen woning de vloerverwarming ook zo leggen. Ik kan hier best boos om worden terwijl het niet eens mijn vloer is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vedette.
Dank voor alle reacties. We zijn nog in gesprek met het bedrijf over de oplossing en zien momenteel twee opties:
1. Delen van de vloer openbreken, de buizen correct vastmaken en opnieuw zandcement storten.
2. De buizen aan de oppervlakte van het zandcement laten liggen, deze enkel bedekken met egaline (wat sowieso moet gebeuren voor de PVC vloer) en een korting bedingen.

De vraag is dus: is optie twee praktisch gezien een optie of krijgen we daarmee problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hoeveel CM dekvloer is er ingesmeerd?
en ik vind de randisolatie ook maar slecht in de hoek gedrukt.. ook slordig

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vedette.
De dekvloer is 5 tot 5,5 cm. In de hoeken zitten inderdaad behoorlijke gaten, die gaan sowieso nog gevuld worden door het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en er is alleen netten + vloerverwarming ingekomen? dan hadden ze echt beter hun best moeten doen...

even op de hoeken vast zetten kost wel een paar minuten ja.. maar nu herstellen kost veel en veel meer..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02:29
Jemig wat een prutswerk.. Beun de haas er bij gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vedette.
Wij zijn ons ervan bewust dat dit slecht gedaan is. Echter, op dit moment zijn we vooral op zoek naar een pragmatische oplossing. Dus mijn vraag is: zou de situatie zo laten in combinatie met een flinke korting een optie zijn, of gaan we problemen krijgen met de buizen die aan de oppervlakte liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vedette. schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:51:
Wij zijn ons ervan bewust dat dit slecht gedaan is. Echter, op dit moment zijn we vooral op zoek naar een pragmatische oplossing. Dus mijn vraag is: zou de situatie zo laten in combinatie met een flinke korting een optie zijn, of gaan we problemen krijgen met de buizen die aan de oppervlakte liggen?
Financieel is één, functioneel is twee. Het mooie van instorten is juist dat de vloer veel egaler opwarmt. Zie hier een levensgroot verschil in opwarming tussen de gefreesde en gestortte delen.
Dat effect is te behalen door er een dikkere laag egaline op te leggen, maar dan kom je weer met bovenstaande zaken (deuren, dorpels etc) in de knoop.

Ik zou dit ook met korting niet accepteren, maar het verzet zal ongetwijfeld groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:17
Je vindt het zelf eigenlijk wel prima maar hoopt er (nog) minder voor te moeten betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Wij hebben vorig jaar een vergelijkbaar euvel gehad met een aannemer. Mijn gedachte was ook, laten we akkoord gaan met een fikse korting. Maar doe je zelf en je nachtrust een lol en laat het ordentelijk en conform opdracht herstellen. Dit hoort zo gewoon niet. Jij zit met de gebakken peren van een incorrect opwarmende vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

Vliegvlug

Flight Simple

ThinkPad schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:17:
Is hier al eens eerder besproken kon ik mij herinneren: Vloerverwarming steekt uit dekvloer Misschien kan @Vliegvlug aangeven of het naar tevredenheid is opgelost bij hem destijds.
@Vedette. Mogelijk heb je er nog wat aan; ik heb mijn topic aangevuld met de uiteindelijke uitkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vedette.
@Vliegvlug dank voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:15
Uitstekende netten lijkt mij niet zo leuk ivm. mogelijk roest/betonrot. Die horen gewoon volledig bedekt te zijn.
Maar wellicht minder een issue als ze niet om constructie technische redenen daar liggen..

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:28
Vedette. schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:37:
Langs de randen staken de netten op sommige punten in de randisolatie, waardoor deze omhoog stonden. Als gevolg hiervan liggen op sommige plekken de buizen bloot en steken de netten en de binders waarmee de buizen aan de netten bevestigd zijn boven de dekvloer uit.
Ik begrijp niet helemaal wat de randisolatie met het naar boven komen van de buizen te maken heeft.

Mij lijkt het dat de netten gewoon niet (goed) vastgezet zijn, of dat de buizen niet gevuld zijn met water voor het storten. De buizen zitten vol met lucht en kunnen daardoor gaan drijven in het cement. Dat is iets wat elke professionele vloerverwarminglegger toch zou moeten weten.

Hierbij ga ik er wel vanuit dat er overal 5-5,5cm ligt en de ondergrond ook vlak was. Kan het zijn dat er op die punten de ondergrond hoger was?

[ Voor 8% gewijzigd door Raling op 05-04-2023 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:28
SMSfreakie schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:39:
hoeveel CM dekvloer is er ingesmeerd?
en ik vind de randisolatie ook maar slecht in de hoek gedrukt.. ook slordig
En dat terwijl het in die hoek simpel aan het kozijn geniet kon worden.
Pagina: 1