Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royv1981
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-07-2024
Goedemiddag,

Ik heb nu een aantal Google TV's, ben er heel blij mee, maar wil graag een ethernet adapter erbij die niet op voorraad zijn (al lange tijd niet).

Nu ben ik op zoek naar een vervanger van de google TV, dus iets waar android op zit, minimaal 4k, liefst zo klein mogelijk (zodat ik hem weg kan werken achter de tv) en met UTP.

Ik zoek dus geen groot kastje die in zicht zit (ik heb bv 1 tv die hangt, daarachter heb ik weinig ruimte, de Google TV hangt daar nu precies achter).

Hebben jullie een advies?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:38
De kleine ronde Nvidia shield TV 2019? Die heeft een UTP aansluiting en heeft het formaat van de koker in een wc rol.
Wel de 2019 versie nemen ivm Dolby Vision ondersteuning.

uitvoering: Nvidia Shield TV (2019) 8GB

[ Voor 32% gewijzigd door Skynett op 01-04-2023 13:24 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De pro variant heeft op zich goede 4K upscaling. En meer RAM dan de kleine. Dus lijkt wat toekomstbestendiger te zijn. Is wel wat groter en duurder.

Maar als media apparaat voor upgrade of nieuw, is de Shield inderdaad wat mij betreft the way to go.
uitvoering: Nvidia Shield TV Pro 16GB

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 20:37
Als het puur om de ethernet aansluiting gaat zou dit https://www.amazon.nl/Cab...ter-opladen/dp/B08NXS46DN misschien de oplossing kunnen wezen.
Heb er zelf geen ervaring mee.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royv1981
Skynett schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:22:
De kleine ronde Nvidia shield TV 2019? Die heeft een UTP aansluiting en heeft het formaat van de koker in een wc rol.
Wel de 2019 versie nemen ivm Dolby Vision ondersteuning.

uitvoering: Nvidia Shield TV (2019) 8GB
Deze ziet er heel goed uit! zelf ervaring mee? Deze krijg ik nog wel weggewerkt achter de tv.. blijft deze voorlopig ook geupdate worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

royv1981 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:04:
Deze ziet er heel goed uit! zelf ervaring mee? Deze krijg ik nog wel weggewerkt achter de tv.. blijft deze voorlopig ook geupdate worden?
Kijk eerst eens even in het Nvidia Shield topic wat we hier op Tweakers hebben? Niet iedereen is even gelukkig met de ronde uitvoering.

[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:33
royv1981 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:18:
Ik heb nu een aantal Google TV's, ben er heel blij mee, maar wil graag een ethernet adapter erbij die niet op voorraad zijn (al lange tijd niet).
Als het je echt alleen daar om gaat dan zijn er voldoende alternatieven.
Servpage schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:41:
Als het puur om de ethernet aansluiting gaat zou dit https://www.amazon.nl/Cab...ter-opladen/dp/B08NXS46DN misschien de oplossing kunnen wezen.
Heb er zelf geen ervaring mee.
Exact die adapter heb ik sinds september 2021 in gebruik met een Chromecast + Google TV, dat werkt prima.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royv1981
Xander schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:14:
[...]

Als het je echt alleen daar om gaat dan zijn er voldoende alternatieven.

[...]

Exact die adapter heb ik sinds september 2021 in gebruik met een Chromecast + Google TV, dat werkt prima.
Maar heo regel je dan de stroom? want deze usb c gaat dan in de Google TV, moet je dan via poe werken en die in de lan aansluiting doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 21:27

Klippy

Still Game

@royv1981 er staat een plaatje bij, USB C poort voor stroom in de netwerkadapter en deze stuurt dan netwerk + stroom naar je Google TV, exact zoals bij de originele.

Ik heb overigens een andere in gebruik bij pa, was niet zo duur, maar ook uitverkocht. Grote kans dat alle adapters die stroom + netwerk leveren gewoon werken.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:33
royv1981 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:34:
[...]

Maar heo regel je dan de stroom? want deze usb c gaat dan in de Google TV, moet je dan via poe werken en die in de lan aansluiting doen?
Je steekt de USB-C adapter gewoon weer in deze adapter.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:38
royv1981 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:04:
[...]

Werkt eigenlijk goed met alle streaming providers, alleen bij het direct afspelen van zware (UHD) bestanden wil er incidenteel een hapering optreden. Dat is ook de reden dat ik hem vervangen heb voor een Pro.

Maar de optie voor een andere netwerkadapter is misschien wel de beste keuze in jouw geval.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindyAeye
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-04-2023
Samsung kan een goede optie zijn of als je goedkoop wilt gaan, ga dan voor Hisense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:44

FeaR

In GoT we trust

royv1981 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:18:
Nu ben ik op zoek naar een vervanger van de google TV, dus iets waar android op zit, minimaal 4k, liefst zo klein mogelijk (zodat ik hem weg kan werken achter de tv) en met UTP.

Ik zoek dus geen groot kastje die in zicht zit (ik heb bv 1 tv die hangt, daarachter heb ik weinig ruimte, de Google TV hangt daar nu precies achter).

Hebben jullie een advies?
Topics als deze horen eigenlijk in Beeld en geluid koopadvies. Ik ga dit topic echter niet verplaatsen omdat topics in deze vorm niet toe zijn gestaan: topics waarin alleen eisen benoemd worden en geen short list aan wordt gedragen.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 05-04-2023 08:33 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.