We hebben sinds 1 jaar een nieuwbouwwoning waar vanalles mee mis lijkt te zijn. Sinds een aantal weken zien we op ons terras een plas water liggen. Dit lijkt te komen van de zinken dakrand. Er komen druppels via de lasnaad naar beneden (zie de foto's) De dakdekker vanuit de aannemer is inmiddels langsgekomen en vertelde dat de dakrand helemaal waterdicht is. Zelf begreep hij ook niet goed hoe dit kon maar er was niks lek. (We hebben overigens ook geen lekkage binnen) Hij heeft een krabbertje onder de zinken dakrand gedaan maar dit heeft niks geholpen. Overigens zag ik ook dat van ons hele dak en die van de buren er 1 naad bij ons niet dichtgelast is. (Zie foto) De dakdekker van de aannemer zei dat dit zo moest zodat het zinkwerk kan krimpen en uitzetten. Mijn vraag is eigenlijk: is dit allemaal normaal? Of zijn er andere oplossingen? Anders neig ik er heel erg na om een externe dakdekker een check te laten komen doen.
Alvast bedankt voor het meedenken hierover.:strip_exif()/f/image/AHVDJ2He8fwAg1sMdiOAXDT1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zwLrtHS3izv3ZUfFdpOLKHCF.jpg?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor het meedenken hierover.
:strip_exif()/f/image/AHVDJ2He8fwAg1sMdiOAXDT1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zwLrtHS3izv3ZUfFdpOLKHCF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UikcXuRJzUa6GgE6dedQ9We8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door Berggeitje op 31-03-2023 11:10 ]