HP color laserjet 150: print dubbel.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-08 20:48
HP color laserjet 150: print dubbel.

Ineens wordt de afdruk bij deze printer op ongeveer 3/4 van de pagina herhaald. En dat gaat op de volgende pagina verder.
Als ik even wacht tussen het printen van de 2e pagina, lijkt de printer een soort schoonmaak programma uit te voeren, want daarna wordt het begin van die 2e pagina wel mooi geprint.
Gezien de afstand waarbij het herhaald wordt, lijkt de toner op de drum te blijven plakken, want dat is volgens mij de enige grote rol in deze printer. Dus dan zou de wiper blade zijn werk misschien niet goed doen? Maar als ik even wacht lijkt de printer het wel zelf goed schoon te maken. Wat doet de printer dan anders?

Printer is bijna 2 jaar oud en weinig geprint. Dus misschien valt het onder garantie. Heb van alles bewaard maar uitgerekend de de aankoop bon kan ik niet vinden.

Edit: Kan natuurlijk ook zijn dat de drum niet goed ontladen wordt. Maar waarom even later dan wel?

[ Voor 5% gewijzigd door jan-- op 30-03-2023 19:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan--
De oorzaak zal ik wel nooit weten, want de printer is omgeruild door een nieuwe of een refurbished, want hij zat in en neutrale doos. In eerste instantie goed geholpen door winkel x in Almere, want m.b.v. mijn bankafschrijving kreeg ik een kopie kassabon en garantie.

Maar nu kwam een nog groter probleem: Bij de andere printer zat een brief dat ik de toner cartridges had moeten bewaren. Dat hadden ze beter bij inlevering van de printer kunnen vertellen. Mijn cartridges zijn ook niet meer boven water gekomen. Ik moest maar nieuwe kopen. Kosten: meer dan 200 euro. Meer dan de printer nieuw had gekost. In eerste instantie kreeg ik 25 euro korting en uiteindelijk wouden ze niet verder gaan dan 50% korting.

Maar Waarom zou ik meer dan 100 euro moeten betalen omdat winkel x (of HP) mijn cartridges hadden zoek gemaakt? Printer was maar heel weinig gebruikt. En om nog zo veel te gaan investeren in een printer die uit de garantie loopt en die ook zo maar problemen geeft, had ik dus geen trek.

Uiteindelijk een zwarte noname cartridge aangeschaft. Maar goed ook, want ik kreeg de printer niet aan de praat door een papierstoring. Weer aangeklopt bij winkel x, maar die laten niets meer van zich horen. Het blijkt erg moeilijk om in contact te komen met de juiste winkel van winkel x. Geen telefoon of zo en geen reactie op mail. En daar ben je wel afhankelijk van voor garantie.

Ik ben nu helemaal klaar met winkel x en HP en heb nu voor nog geen 100 euro weer een nieuwe printer aangeschaft. Een Brother, die ook nog eens dubbelzijdig kan printen, maar geen kleur.

Dus nu kan ik de zoveelste nauwelijks gebruikte printer brengen naar de milieustraat met een spiksplinter nieuwe toner. Niet alleen zonde van het geld, maar ook zonde van de gebruikte grondstoffen van deze wegwerp printers.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 26-07-2023 22:05 . Reden: Namen noemen van een winkel heeft geen toegevoegde waarde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan--
Ik zie nu dat *knip* is weggehaald met als reden: "Namen noemen van een winkel heeft geen toegevoegde waarde"
Ik zou zeggen dat het juist wel een toegevoegde waarde heeft want dan weet men bij welke winkel ik een slechte ervaring heb gehad. Op tweakers.net zie je toch heel veel reviews over winkels? Of is dat hier in het forum tegen de regels?
Modbreak:De topics zijn juist niet bedoeld om ervaringen uit te wisselen over winkels, de reviews wel. Op het forum is het dus inderdaad tegen de regels.

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 06-09-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:28
Ga met dit verhaal eens naar het Juridisch Loket en vraag eens wat jouw rechten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan--
@ jovadca Ik heb besloten hier verder geen energie meer in te steken. Levert anders denk ik alleen maar veel frustraties op. Officiele garantie is inmiddels verlopen en het wordt een gecompliceerde discussie met het verdienmodel van HP om nieuwe printers goedkoop aan te bieden en dan vooral te verdienen met de verkoop van aftersales.

@ brOOky Waarom al die moeite om de naam steeds aan te passen? Dit topic heb ik niet geopend om ervaringen uit te wisselen over winkels. Het kwam in de loop van het verhaal gewoon boven water. Dus ik snap niet wat er op tegen was. Staan die regels ergens gepubliceerd?

Ik weet dat op een ander forum je een kleine ondernemer niet mag afbranden omdat dit grote gevolgen kan hebben en de forum beheerders hier dan ook weer bij betrokken worden en daar hebben ze geen zin in. Maar dat is hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Namen noemen van winkels lost niets op, daarom is het forumbreed niet toegestaan. Als je een slechte ervaring met een bepaalde winkel hebt mag je die kwijt in reviews, niet op het forum. Voor een goede ervaring geldt trouwens hetzelfde. Zie ook het subforum waarin problemen met winkels normaal gesproken besproken worden: Shopping Forum Beleid

[ Voor 7% gewijzigd door br00ky op 10-09-2023 13:39 ]

Pagina: 1