Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeremyah
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 31-03-2023
ik zit met een probleem hopelijk kunnen jullie mij helpen?
kzal kort uitleggen

er waren 3 schermen aangesloten op mijn videokaart
8176MB ATI Radeon RX 5500 XT (Gigabyte) deze kon hij perfect draaien
want ik had plannen om te live-streamen
en opeens na een week of 2 viel mijn computer volledig uit en hij starte zichzelf terug op
de eerste keer vond ik dat niet erg maar nu gebeurd het steeds frequenter

kheb heel mijn computer uit elkaar gehaald om alles goed te kunnen uitblazen van eventuele stof .. en ik verving ook mijn koelpasta met een recentere ventilator voor de zekerheid

toen alles terug op zijn plaats zat starte ik mijn computer op en hij laad "steam"
ale de hele mikmak werd gestarten ik open google chrome en opeens poef weer volledig uit
en direct terug opgestart ... het kan soms uren goedgaan zelfs als ik game
maar toch schuilt dit probleem altijd om de hoek

weet iemand wat ik nog kan proberen ? er moet ergens een defect zitten maar ik heb geen flauw idee waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:07
meten = weten: wat geven je windows logs aan dat er gebeurt rond het uitvallen? Wat zijn de temperaturen van componenten? memtest draaien om geheugen te testen. Booten van Live CD om OS uit te sluiten etc.

Daarnaast wordt het uitsluiten: Heeft je moederbord (en CPU) eigen grafische output? zo ja: wat gebeurt er als je zonder grafische kaart draait?

Als je nog aan losse componenten kan komen om mee te testen ga dingen uitwisselen (voeding, geheugen, etc).

er is ook een Hangen en Opstartproblemen troubleshooter: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:39
Een computer bestaat uit meer dan alleen een videokaart. Wat is het merk en type van de rest van de onderdelen inclusief de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT jeremyah :)

Computers die niet doen wat ze zouden moeten zijn frustrerend, maar topics waar weinig mee kunnen even goed. Met alleen het type videokaart en de constatering dat het systeem na een tweetal weken begon te rebooten hebben wij geen beeld van je situatie en kunnen we ook geen zinnige hulp bieden. Daarom gaat dit topic dicht.

Zoals @Aragnut al aanraadt hebben wij de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Dat staat boordevol tips over hoe dit soort problemen aan te vliegen. Kun je het zelf oplossen daarmee? Mooi! Kom je er niet uit, dan mag je uiteraard een topic openen, maar doe dat dan op een manier waar je ons helpt jou te helpen.

Zie: Het maken van goede topicstart: De Quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.