Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• BroKire
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11-2023
Hi allen, ik wil jullie om hulp of bevestiging vragen.

Ik heb een schuin dak, vol op zuid. Panelen sinds midden januari zijn 12 stuks Trina met 395 Wp: in één string van 5 en één van 7. In mei komen er nog twee op de dakkapel daarom 2 strings. Omvormer is een Growatt (5000 TL-X) aangesloten op 1 Fase.

Ik zou verwachten dat in maart m'n opbrengst toch hoger zou zijn midden op de dag. Ik zit echter vast op 2600, net als een maand geleden eind februari.

In m'n settings zie ik dat de export limitation uit staat.
Klopt het vermogen of maak ik mij terecht zorgen?
Als 't niet klopt, wat kan ik doen? (mijn installateur is gooit 't op de twee niet optimaal verdeelde strings, elders op een website van lees ik dat twee strings bij een Growatt los staan van elkaar)

Help!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_S_MeU_fOVQ2KMs0OB6zM59mZk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ydv9cTKRUOiL5KtSu4r0ao6c.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tW4pp0PF7b9RbTzAeeBXATM_jD0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0widLFBoDsMRq4BsVsAeMqAf.png?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:02
Ik zou verwachten dat hij max. 5000W aan zou kunnen (even snel gegoogled op de specs).

Weet je zeker dat je deze omvormer hebt?
Als je ze heb laten aansluiten door een bedrijf, dan zou ik ze er bij halen.

Heb zelf aan 1 kant 4800 Piekwatt liggen met een SMA 4000 (Zuid oost).
Deze topt soms ook af, maar wel pas bij +/-4000W.
Dus zeg maar een paar dagen per jaar (mits de omstandigheden goed zijn).

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:23
Even zoeken op het forum, maar afgelopen tijd is gebleken dat sommige modellen, voorzien van een bepaalde softwareversie, softwarematig per abuis worden afgetopt. @Growatt is hier zelf actief, die kunnen je er sowieso meer over vertellen.

• Ammo123
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-04 14:50
Ik had een collega die met het zelfde probleem kampte met dezelfde omvormer. Uiteindelijk is via de leverancier contact opgenomen met growatt die op afstand de firmware hebben geupdate.

Reden was volgens hem dat de 5000 en de 2500 eigenlijk dezelfde omvormers zijn die softwarematig gelimiteerd word.

Misschien een keer bellen met de partij waar je de omvormer gekocht hebt?

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:56
Hier het desbetreffende topic.

Growatt 3600TL-X topt af op 2500 Watt

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:23
Dank je, ik kon ‘m zo gauw niet vinden.

• Growatt
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-11 14:08

Growatt

Bedrijfsaccount Growatt
Dit lijkt inderdaad op het softwareprobleem wat we kunnen oplossen middels een firmware update. Graag ontvangen we het serienummer van de datalogger en omvormer, via DM of via onze servicemail (service.nl@ginverter.com).

• BroKire
Allen, heel erg bedankt voor de reacties, hier ben ik heel goed mee geholpen.
De volgende stap is dus voor Growatt. Ik heb een mail gestuurd met screenshots van mijn omvormer en datalogger. Hopelijk kan het -voordat de zon weer gaan schijnen- worden opgelost.

Als er weer een update is zal ik deze met jullie delen.

• BroKire
Na een autoreply afgelopen maandag(nu zaterdag) nog geen verder vervolg. Jammer, morgen knalt de zon er weer door. Hopelijk na 't weekend, fingers crossed.

• Doesnotcompute
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-11 18:35
BroKire schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:27:
Na een autoreply afgelopen maandag(nu zaterdag) nog geen verder vervolg. Jammer, morgen knalt de zon er weer door. Hopelijk na 't weekend, fingers crossed.
Zet hem even gauw op landcode VDE0126 (geloof ik). Dan zou het ook goed moeten zijn.

• BroKire
Nouwjazeg! Gister zie ik ineens mijn opbrengst omhoog knallen. Wat blijkt, de omvormer heeft een firmware update gehad. Verder geen terugkoppeling van Growatt gehad dus het is mij een raadsel of het komt door mijn actie of toeval.

@Doesnotcompute is het ingeven vd landcode nog nodig? Bij installatie heb ik de locatie (land etc) wel ingegeven.

Hoe dan ook, iedereen heel erg bedankt voor het helpen!
Zonnige groeten!

• Doesnotcompute
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-11 18:35
BroKire schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:54:
Nouwjazeg! Gister zie ik ineens mijn opbrengst omhoog knallen. Wat blijkt, de omvormer heeft een firmware update gehad. Verder geen terugkoppeling van Growatt gehad dus het is mij een raadsel of het komt door mijn actie of toeval.

@Doesnotcompute is het ingeven vd landcode nog nodig? Bij installatie heb ik de locatie (land etc) wel ingegeven.

Hoe dan ook, iedereen heel erg bedankt voor het helpen!
Zonnige groeten!
Nee, maar was een fix geweest die je direct kon uitvoeren :-)
Pagina: 1