Videokaart die niet goed werkt

Pagina: 1
Acties:
  • 560 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnnnn
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02-04-2023
Mijn vraag:

Goedendag, ik heb pas geleden op internet een Amd rx580 8Gb 2048 Sp DDR5 videokaart gekocht op markplaats voor mijn zoontje zijn pc voor fortnite.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pro 64 bit.
ik heb een Amd phenom 11 x4 965 processor.
16 Gb geheugen.

Maar de videokaart draait voor geen meter op de pc, iemand ideen waar het aan ligt?

Thanks Namens mijn Zoontje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmPi8OCEHhFluoRjg31H54Rkduo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgI6KVuxTg1thiQMjW2pwZF0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3DVGJEE4ppyq594BP2OLa0HDCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKVOI4fiDHtys4dDCuIzHfyR.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-07 15:15
heb je de kaart getest bij de aankoop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnnnn
ja zeker.
hij werkt ook gewoon , want hij zit er nu in.
maar met gamen draait ie voor geen meter.
thanks voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wat is de definitie van "draait voor geen meter"

Drivers verwijderd en weer geïnstalleerd?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnnnn
ja heb ik allemaal gedaan.
de definitie van draaien, hij doet het gewoon maar met gamen hapert ie heel erg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Definieer "hapert ie heel erg"

Wat zijn je fps wanneer hij niet stottert
Wat zijn je fps wanneer hij wel stottert
Welke settings gebruik je
Wat is de temp
Welke drivers gebruik je

Etc etc. Info.Nodig.Voor.Oplossing.

Want nu lijkt het gewoon weer een kopie te worden van https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2135464

[ Voor 22% gewijzigd door jack zomer op 24-03-2023 16:46 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:01
Als je spellen als bijv. Cyberpunk wil draaien of een scherm hebt met hoge resolutie dan is de kaart simpelweg te traag. Dus welke hardware heb je nog meer, welke kaart had je eerst, om welke spellen gaat het en op welke resolutie?

Graag even wat meer info en iets meer verdiepen in de materie.
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:14

Nemesizz

Untouchable

Zit een beetje te zoeken naar het model (ken Unika als merk zo niet, groene PCB zie je ook weinig).

Maar als ik met moeite wat na zoek is het een Chinese videokaart (worden veel aangeboden op Aliexpress).

Beetje verder zoeken, komt naar boven dat het vaak (ex) mining kaarten zijn, die dan weer opgekocht zijn, re-badged als 'gewone' RX580 en weer verkocht.

Bovendien kloppen de specs niet, en is het eigenlijk eerder een RX570 dan een RX580 (shaders en dergelijke kloppen niet met een echte 580, maar komen meer overeen met een RX570).

Met een beetje pech is het misschien zelfs een nog trager model (er word nog wel eens geknoeid met modelnamen en BIOS'en op videokaarten, dat ze een veel trager model verkopen als een snellere kaart).

Kijk ook bijvoorbeeld eens met GPU-z, die geeft dingen als clock-speeds en shaders ook aan, en als het helemaal verkeerd is, geeft die volgens mij zelfs aan dat het een nep kaart is (zag je veel bij GeForce 1060's wat eigenlijk gewoon stok oude GeForce 450's waren met een verknooide BIOS die zich dan voordeed als 1060).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnnnn
Thank voor de moeite en het antwoordt! 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:15
Nemesizz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:43:
Met een beetje pech is het misschien zelfs een nog trager model (er word nog wel eens geknoeid met modelnamen en BIOS'en op videokaarten, dat ze een veel trager model verkopen als een snellere kaart).

Kijk ook bijvoorbeeld eens met GPU-z, die geeft dingen als clock-speeds en shaders ook aan, en als het helemaal verkeerd is, geeft die volgens mij zelfs aan dat het een nep kaart is (zag je veel bij GeForce 1060's wat eigenlijk gewoon stok oude GeForce 450's waren met een verknooide BIOS die zich dan voordeed als 1060).
In deze advertentie heeft het artikel in kwestie eerder de kloksnelheid van een RX550(X) of RX560(D). Vergelijk maar eens met Wikipedia: Radeon 500 series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:14
Een oud en traag mormel als de X4 965 doet een RX 580 ook geen goed. Zeker niet in cpu bound games als Fortnite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:15
@Uszka Kan wel zijn, maar mijn Phenom II X6 1090T en RX570 zijn uit hetzelfde tijdperk, maar daar zou ik toch niet van zeggen dat ze niet vooruit te branden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het maken van goede topicstart: De Quickstart
Een duidelijke omschrijving geven
Dat is "met gamen draait ie voor geen meter" in geen velden of wegen. Als je ook na meerdere vragen van anderen die jou willen helpen niet verder komt dan dit, dan heeft een topic weinig zin en gaat hij ook dicht.

GoT helpt mensen die zichzelf helpen - minimaal door degenen die willen helpen van genoeg informatie te voorzien om te kunnen helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.