Wasmachine scheurt deken kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:03
De dochter van 10 van een vriend van mij heeft pas geleden overgegeven op bed, ook over haar zusje van 4 en wat knuffels, dus ik stelde voor om de boel te wassen, omdat zij het erg druk hebben. Het gaat om een kussen, dekbed en wat knuffels. Ik heb er niet op gelet toen ik de was erin stopte, maar nu haal ik het deken eruit en zit er een grote scheur in en zwarte vegen. Kan mijn wasmachine dit gedaan hebben? Ik doe al 20 jaar de was en heb de gekste dingen gewassen maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Een wasmachine kan dit toch niet doen? Dit is echt met bruut geweld gedaan. Ook op het kussen zit een lichte beschadiging en dezelfde zwarte vegen. Programma was 1,5 uur op 600 toeren en 60 graden. Dit doe ik wel vaker, nooit problemen gehad. Alles is wel fris en fruitig eruit gekomen. Heb foto's naar hem toegestuurd, maar hij weet het ook niet. Zelf denk ik dat dit er al was of dat de kinderen dit gedaan hebben met spelen ofzo. Hij vind het iig niet erg. Komt toch een overtrek overeen, maar het is wel vervelend. Een trommel is dicht en glad. Waar moet dit aan blijven haken zijn als het toch de wasmachine is? Ik zou het echt niet weten. Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtWUW1sdsIV9H0hbIzbEEEEXLTQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YBx80RRHsYLaxKzUkdIFYhDd.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUHGCnCdMW2Q8SpDnjw9hmrzzgM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mayia3mp6FVEMrSC4Qi1b81Z.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHze_Ja9kN0GWmxK_j1kVwSmFXY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eVFtdAjGelmFqyaIKQbeJAm1.jpg?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

Lijkt klem gezeten hebben tussen trommel en de rubbers

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:50
Tijntje schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:14:
Yup, lijkt me ook, zeker gezien de zwarte strepen. Die krijg je niet als de kinderen het veroorzaakt hebben tijdens het spelen. De motor van een wasmachine is verder sterk genoeg om zoiets kapot te trekken als het ergens klem zit. Ik zou dus ook gaan voor een pech-gevalletje met de wasmachine.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De schade is zo groot dat ik mij niet kan voorstellen dat je dit niet zou hebben gezien bij het in de wasmachine stoppen en daarom denk ik dat @Tijntje en @redwing het bij het juiste end hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Tijntje schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:14:
Holy shit dat klinkt wel logisch. Niet goed erin gedaan dan. Eerste keer dat dit me overkomt. :/
redwing schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:18:
[...]

Yup, lijkt me ook, zeker gezien de zwarte strepen. Die krijg je niet als de kinderen het veroorzaakt hebben tijdens het spelen. De motor van een wasmachine is verder sterk genoeg om zoiets kapot te trekken als het ergens klem zit. Ik zou dus ook gaan voor een pech-gevalletje met de wasmachine.
Dat de wasmachine sterk genoeg is om iets kapot te trekken, snap ik wel, maar dit kan niet als de was volledig binnen de trommel is, lijkt me? Dan is het verhaal van @Tijntje de meest logische verklaring. Bizar in 20 jaar tijd dat ik op mezelf woon en de was doe nog nooit zoiets meegemaakt . Blijkbaar niet goed opgelet en te gehaast gehandeld.
Hann1BaL schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:24:
De schade is zo groot dat ik mij niet kan voorstellen dat je dit niet zou hebben gezien bij het in de wasmachine stoppen en daarom denk ik dat @Tijntje en @redwing het bij het juiste end hebben
Ik heb het serieus niet gezien, omdat ik te gehaast heb gehandeld blijkbaar.

Bedankt allemaal! Wordt een nieuw dekentje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wellicht zelfs klem tussen de deur en de trommel? Ik kan alleen dat zwarte niet plaatsen. Meeste rubbers zijn grijs toch? Het lijkt ook wel verbrand ofzo. Is het niet toevallig een was/droog machine?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:17

The Zep Man

🏴‍☠️

De oorzaak lijkt duidelijk, maar het is ook altijd handig om in dit soort zaken het waslabel te noemen/delen, @chim0.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:24
Heeft klem gezeten ja. Kan best zijn dat je het er goed in hebt gedaan maar dat het tijdens het wassen ergens klem is komen te zitten.

Spreek uit ervaring.. En dat zeg er ongeveer hetzelfde uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
NeFoRcE schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:36:
Wellicht zelfs klem tussen de deur en de trommel? Ik kan alleen dat zwarte niet plaatsen. Meeste rubbers zijn grijs toch? Het lijkt ook wel verbrand ofzo. Is het niet toevallig een was/droog machine?
Meestal blijft er wel wat zwart spul (zeepresten) in de rubbers achter na een wasbeurt. Als daar iets hard tegen aan zit wordt het vanzelf zwart. Ik krijg die strepen hier ook wel eens als de wasmachine te vol gestopt wordt (dekbedovertrekken e.d.)

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
The Zep Man schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:36:
De oorzaak lijkt duidelijk, maar het is ook altijd handig om in dit soort zaken het waslabel te noemen/delen, @chim0.
Welk deel wil je? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFYctDU1pYrSOH72PV7LrJuFhsM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g4tlkHk2OLtpBuAQjM0VDsVs.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
chim0 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:33:
[...]

Holy shit dat klinkt wel logisch. Niet goed erin gedaan dan. Eerste keer dat dit me overkomt. :/

[...]

Dat de wasmachine sterk genoeg is om iets kapot te trekken, snap ik wel, maar dit kan niet als de was volledig binnen de trommel is, lijkt me? Dan is het verhaal van @Tijntje de meest logische verklaring. Bizar in 20 jaar tijd dat ik op mezelf woon en de was doe nog nooit zoiets meegemaakt . Blijkbaar niet goed opgelet en te gehaast gehandeld.

[...]

Dat klem zitten kan ook best tijdens het wassen zelf zijn gebeurd hoor. Je bent nu net iets anders dan normaal aan het wassen en de wasmachine heeft waarschijnlijk goed vol gezeten. Als die deken dan tegen de trommel aangedrukt wordt kan het zomaar zijn dat die tijdens het draaien toch ergens klem komt te zitten bij de deur (zoals ik hier boven zeg heb ik daar ook wel eens last van, alleen tot nu toe bleef het bij zwarte strepen)

Hoe dan ook, ik schat dat het antwoord wel duidelijk is en dat dit tijdens het wassen zal zijn gebeurd.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Je hebt niet naar het waslabel gekeken voordat je het in de wasmachine gooide? Iedereen kijkt daar toch naar?! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
Nee, alleen wasmachine en die van mij heeft zwarte rubbers.
The Zep Man schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:36:
Mja ik let nooit op waslabels. Doe alles op gevoel en gaat altijd goed. Want jij denkt dat een verkeerde temperatuur of toerental dit veroorzaakt kan hebben? Zou ik heel knap vinden! :D
.Maarten schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:39:
Heeft klem gezeten ja. Kan best zijn dat je het er goed in hebt gedaan maar dat het tijdens het wassen ergens klem is komen te zitten.

Spreek uit ervaring.. En dat zeg er ongeveer hetzelfde uit.
Zou eigenlijk niet mogen als alles netjes binnen de trommel zit tenzij het te groot is ofzo.
redwing schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:40:
[...]

Meestal blijft er wel wat zwart spul (zeepresten) in de rubbers achter na een wasbeurt. Als daar iets hard tegen aan zit wordt het vanzelf zwart. Ik krijg die strepen hier ook wel eens als de wasmachine te vol gestopt wordt (dekbedovertrekken e.d.)
Dat is mijn fout geweest. Ik heb het kussen en deken tegelijk erin gedaan en dat was blijkbaar teveel. Dat kussen is ook best wel groot en dik, zie ik nu, dus alles bij mekaar is gewoon een te groot volume geweest. Mijn eigen spullen zijn kleiner/dunner en dat gaat altijd goed. Gewoon dom geweest en te gehaast gehandeld. Dat is nu wel duidelijk! Had ze gewoon apart moeten wassen.
Kan best de boosdoener zijn geweest hoor! Was een behoorlijk grote label. Daarom knip ik die dingen altijd als eerste af wanneer ik een nieuw kussen of deken koop, ook bij kleding als ie te groot is. Van m'n moeder geleerd juist om dit soort redenen, maar ja in dit geval is het van iemand anders en doe je dat niet. Plus het feit dat ik deken en kussen niet samen had moeten doen. Ze waren gewoon te groot dus kans op klemmen/trekken/vastzitten is gewoon te groot. Weer wat geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

[...]

[...]

Ik bedoel meer: Je hebt het niet gezien omdat de schade er nog niet was toen je het in de trommel deed. :)
Kan gebeuren. Misschien even afhankelijk van de kosten je WA verzekering inschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:18
[...]
Kan ook zijn dat je er teveel hebt in gedaan en het te zwaar was, waardoor je trommel niet netjes recht stond.
Dan heb je een kleine kier waar het achter kan haken en schuurt het rubber.

Check ook even of je trommel goed vast zit, want het kan ook zijn dat het trommelkruis stuk is/gaat en je het nu het eerste signaal merkt.

soortgelijke vraag

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Hann1BaL schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:56:
[...]

Ik bedoel meer: Je hebt het niet gezien omdat de schade er nog niet was toen je het in de trommel deed. :)
Zou kunnen, ik heb het gewoon snel snel erin gepropt en er niet opgelet. Blijkbaar had ik haast op dat moment want normaal zou ik het idd zien als het al kapot was.
Kan gebeuren. Misschien even afhankelijk van de kosten je WA verzekering inschakelen?
Nee joh, is helemaal niet erg. Die vriend vind het ook niet erg. Koop wel een keertje een nieuwe voor ze.

Is trouwens geen goedkoop spul dat Fresh & Co. Heb het even opgezocht en zijn behoorlijk prijzige dekens, maar hij wist dat niet eens. Maakt hem echt niet uit dus komt goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
SPee schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:03:
[...]

Kan ook zijn dat je er teveel hebt in gedaan en het te zwaar was, waardoor je trommel niet netjes recht stond.
Dan heb je een kleine kier waar het achter kan haken en schuurt het rubber.

Check ook even of je trommel goed vast zit, want het kan ook zijn dat het trommelkruis stuk is/gaat en je het nu het eerste signaal merkt.

soortgelijke vraag
Dat lijkt het meest voordehand liggend. Gewoon een combinatie van teveel/te grote was, niet goed erin doen, te gehaast handelen.

Ik huur hier een studio en de wasmachine is inbegrepen. Het is van een goedkoop merk maar wel nieuw dus ik denk niet dat er al sprake is van een technisch defect maar zou altijd kunnen al denk ik dat je wat jij omschrijft gauw genoeg zal merken. Want om te checken wat jij zegt moet de wasmachine open, neem ik aan? Dat ga ik dus niet doen want hij is niet van mij.

Gelukkig was het geen Gucci jas! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

chim0 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:54:
Mja ik let nooit op waslabels. Doe alles op gevoel en gaat altijd goed. Want jij denkt dat een verkeerde temperatuur of toerental dit veroorzaakt kan hebben? Zou ik heel knap vinden! :D
Als een waslabel 'alleen handwas' aangeeft, dan kan het zijn dat het betreffende stuk sneller beschadigd raakt in een wasmachine.

Full disclosure: ik let er zelf ook niet op. Als het de wasmachine niet overleeft, dan heeft het bij mij geen recht van bestaan. :P Het is alleen zo dat dat ook het e.e.a. had kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hann1BaL schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:56:
[...]

Voor een dekentje? Volgens mij moet mijn verzekering echt superblij zijn met mij, ik laat regelmatig wat servies kapot vallen in de keuken maar nog nooit wat geclaimd :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
The Zep Man schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:22:
[...]

Als een waslabel 'alleen handwas' aangeeft, dan kan het zijn dat het betreffende stuk sneller beschadigd raakt in een wasmachine.

Full disclosure: ik let er zelf ook niet op. Als het de wasmachine niet overleeft, dan heeft het bij mij geen recht van bestaan. :P Het is alleen zo dat dat ook het e.e.a. had kunnen verklaren.
Had gekund en ik begrijp je redenering, maar het gaat hier om een deken en kussen. Die kunnen sowieso in de wasmachine dus die vlieger gaat helaas niet op. :*

Maar volgens mij heb ik mijn moeder ook weleens handwas dingen in de wasmachine zien doen. Ging ook prima. Alleen zij doet alles op gevoel en ervaring plus ze heeft het nieuwste model Miele met allerlei snufjes en ik gewoon een goedkoop ding. Die kan wel iets meer dan goedkopere wasmachines heb ik gezien.
Marzman schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:23:
[...]

Voor een dekentje? Volgens mij moet mijn verzekering echt superblij zijn met mij, ik laat regelmatig wat servies kapot vallen in de keuken maar nog nooit wat geclaimd :p
Een IKEA schoteltje of een Villeroy & Boch kopje? Is wel een aardig verschilletje. :+

[ Voor 17% gewijzigd door chim0 op 22-03-2023 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
chim0 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:19:
[...]
Want om te checken wat jij zegt moet de wasmachine open, neem ik aan? Dat ga ik dus niet doen want hij is niet van mij.
Ja die moet dan open. Voor een korte controle kun je het beste het deurtje aan de voorkant open doen. :+
En dan de trommel even (flink) bewegen. Als je dan het hoort schuren of de rest beweegt niet, dan moet je verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
SPee schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:38:
[...]

Ja die moet dan open. Voor een korte controle kun je het beste het deurtje aan de voorkant open doen. :+
En dan de trommel even (flink) bewegen. Als je dan het hoort schuren of de rest beweegt niet, dan moet je verder kijken.
Net gedaan. Voelt allemaal goed naar mijn idee. Hoor niks schuren of loszitten. Zal een keer m'n pa vragen als ie hier is, die heeft er wat meer verstand van.
Je hebt gelijk man! Bij nader inzien is dat rubber toch grijs. Gekke shit dat het dan zwart wordt. Waarschijnlijk vuiligheid ertussen ofzo? Zal een andere keer verder onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

chim0 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:46:
[...]

Net gedaan. Voelt allemaal goed naar mijn idee. Hoor niks schuren of loszitten. Zal een keer m'n pa vragen als ie hier is, die heeft er wat meer verstand van.

[...]

Je hebt gelijk man! Bij nader inzien is dat rubber toch grijs. Gekke shit dat het dan zwart wordt. Waarschijnlijk vuiligheid ertussen ofzo? Zal een andere keer verder onderzoeken.
Er komt soms wel iets van zwarte residu als vlekken op het rubber dus dat het donkerder wordt kan daar eventueel mee verklaard worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:03

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Het is mij al eens vaker overkomen dat een T-shirt aan flarden uit de wasmachine kwamen of deel stuk gewoon weg omdat ze klem hebben gezeten (dat ik de wasmachine dan te vol heb gestopt twijfel ik ook niet aan)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
Hann1BaL schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:47:
[...]
Er komt soms wel iets van zwarte residu als vlekken op het rubber dus dat het donkerder wordt kan daar eventueel mee verklaard worden.
In of achter het rubber kan ook vuil zich ophopen. Misschien er even met een papieren doekje overheen gaan om dit schoon te maken.

Pagina: 1