Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crainbuilder01
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-03-2023
Hallo,

Ik ben benieuwd naar jullie meninig,

Ik ben begin 30 en werk sinds 2 jaar als business controller bij een groot internationaal bedrijf.
Heb een goed salaris, leaseauto, goede secundaire voorwaarden.

Nu is er een grote reorganisatie gaande waardoor er wereldwijd ongeveer 700 mensen van de 4500 weg bezuinigd worden. Vooral in de staf-functies, waar ik dus onder val.
De reorganisatie is in Q3-2022 aangekondigd, en nog steeds is niet helemaal duidelijk welke functies en personen het exact treft.
In de tussentijd zijn veel goede (top) mensen al uit eigen beweging weg gegaan.

Mijn functie als business controller is apart, aangezien ik verantwoordelijk ben voor een “regio”. Elke regio heeft een aantal werk maatschappijen met eigen controllers etc. Zij rapporteren aan mij en wij rapporteren aan het hoofdkantoor.
Mijn “regio” is alleen mijn manager en ikzelf. Nu heeft mijn manager aangekondigd per 1 april ook te vertrekken, maar naar een werkmaatschappij in de groep.

Ik blijf dus eigenlijk alleen over. Hij zegt dat ik mij geen zorgen hoef te maken, dat ik het goed doe en dat mijn werk altijd nodig zal zijn.

Maar ondertussen krijg ik 0 salaris verhoging en heb het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden wordt.
Terwijl ik wel wat taken van mijn manager erbij krijg als hij zometeen weg is.

Ik wil best vertrekken als ze mij een goede regeling aanbieden, maar het een beetje het idee dat ze mij laten zwemmen en uit verveling zelf opzeg op korte termijn.
Het is toch raar dat ik met 2 jaar ervaring binnen dit bedrijf, opeens onze regio alleen moet gaan managen? Ze hebben geen duidelijkheid gegeven wie mij gaat beoordelen.

Is dit een tactiek om mij weg te krijgen? Of weten ze het nog niet? Ik vind het een vreemde situatie en het wordt er allemaal niet leuker op.

[ Voor 3% gewijzigd door Crainbuilder01 op 22-03-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:42
Verplaatsing heb je altijd met een reorganisatie.

Heb je het al aangekaart hogerop dat je nu een hogere verantwoording hebt maar geen verhoging in salaris?
Anders kan je altijd nog verder shoppen.

Belangrijkste zaak, heb je het nog naar je zin nu iedereen vertrekt?
Zo niet, lekker ergens anders naar toe. ( eerst nieuwe schoenen voordat je je oude weggooit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crainbuilder01
corporalnl schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:15:
Verplaatsing heb je altijd met een reorganisatie.

Heb je het al aangekaart hogerop dat je nu een hogere verantwoording hebt maar geen verhoging in salaris?
Anders kan je altijd nog verder shoppen.

Belangrijkste zaak, heb je het nog naar je zin nu iedereen vertrekt?
Zo niet, lekker ergens anders naar toe. ( eerst nieuwe schoenen voordat je je oude weggooit )
Ik heb laatst tijdens mijn beoordeling gevraagd om een salarisverhoging, toen heb ik 0 euro erbij gehad, met in mijn ogen wat rare smoezen.
Nu willen ze mij dus extra taken geven, dus terecht punt dat ik meer ga vragen.

Maar ik ben inderdaad wel verder aan het kijken ondertussen en heb ook wat gesprekken gevoerd. Wat opvalt is dat ik blijkbaar best hoog in in salaris en andere voorwaarden zit. En ik wil er niet op achteruit gaan.

Het voordeel is dat het werk echt voor het oprapen ligt momenteel in mijn beroep.
Maar ik weet dus niet zo goed of ik nog even moet blijven en hoe lang.

Aangezien ik er pas 2 jaar werk, zullen ze mij waarschijnlijk ook niet heel veel meegeven als mijn functie komt te vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:42
Het is sowieso geen vetpot wat je krijgt bij ontslag tijdens reorganisatie.
( die je niet zomaar hoeft te accepteren, maar dat kan een keuze zijn voor jezelf )

Je hebt 1/3de maandsalaris per gewerkt jaar voor transitievergoeding. ( in jouw geval 2/3de als er geen ontslag vergoeding is geregeld )
Je kan daarnaast nog onderhandelen voor meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:31
Voor die vergoeding zou ik niet perse blijven aangezien je er pas 2 jaar werkt.

Ik denk dat de belangrijkste vraag is of je het nog naar je zin hebt en ziet zitten om extra taken op te pakken. Als dat het geval is lijkt het mij wat voorbarig om zelf wat anders te zoeken als je nog niet eens weet dat ze afscheid van je willen nemen. Wel zou ik in gesprek gaan over de extra taken als hier extra salaris tegenover zou moeten staan. Dat is niet per definitie het geval vind ik.

En als je wel wat anders wilt, er is genoeg werk in Finance. Wellicht lever je wel wat in als je nu erg goede voorwaarden hebt. Zeker een leaseauto is niet standaard voor zo'n functie.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crainbuilder01
Ik vindt mijn functie inhoudelijk wel leuk, al heb ik ook stimulatie nodig van een inspirerende manager of een goed team.

Dat mis ik in mijn functie. Ik heb inmiddels 10 jaar ervaring, maar moet nog steeds leren uiteraard. Ik ben heel erg zelf gedreven etc, maar op mijn leeftijd wil je ook veel met slimme mensen om je heen werken die je stimuleren. Ik ga niet in mijn eentje in een kantoortje mijn werk uitvoeren. Dat is ook niet wat we hebben besproken 2 jaar geleden toen ik begon. Het is nu wel erg saai zo alleen in mijn kantoortje.

Ik ga dus wel rustig orienteren op een goede vervolgstap. In Mei 2 weken op vakantie, dus ergens in Juni hoopp ik wel meer duidelijkheid te hebben over mijn functie en toekomst.
En ondertussen gesprekken voeren met andere bedrijven.

Goed plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:36
Het is toch raar dat ik met 2 jaar ervaring binnen dit bedrijf, opeens onze regio alleen moet gaan managen? Ze hebben geen duidelijkheid gegeven wie mij gaat beoordelen.
Als er veel mensen gelijktijdig vertrekken dan weten bedrijven het vaak zelf ook niet eens hoe nu verder.

Je bent niet tevreden bij je huidige werkgever, krijgt geen salarisverhoging, het is saai. Ik zie geen enkele reden waarom je niet zou gaan orienteren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Blijft koffiedik kijken zoiets. Kies eieren voor je geld en ga inderdaad oriënteren.

Doe wel even een cursusje grammatica of haal je sollicitatie brieven even goed door de spellingcontrole. Je zegt graag met slimme mensen te willen werken, dan moet je m.i. ook geen ik met stam+t schrijven. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
Crainbuilder01 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:24:
[...]

Ik heb laatst tijdens mijn beoordeling gevraagd om een salarisverhoging, toen heb ik 0 euro erbij gehad, met in mijn ogen wat rare smoezen.
Zou vreeemd zijn om veel salarisverhogingen toe te kennen ten tijde van een grote reorganisatie. Meeste medewerkers blijven dan op de nullijn. Daar zou ik niks achterzoeken. Ik zou me verder niet afwachtend opstellen, maar zelf bepalen wat je wil en daarna acteren.

Is het een leuk bedrijf om voor te werken en de reorganisatie het gevolg van een tijdelijke tegenslag dan zou ik dit zien als een kans. Een groot deel van de concurrentie gaat weg en er ontstaan nieuwe mogelijkheden. Dat betaalt zich later uit.

Is het geen leuke plek om te werken en/of ziet het er lange termijn alleen maar somber uit, dan zou ik niet afwachten en gaan solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:39
Bedenk ook dat geld ook niet alles is. Snap dat het niet leuk is om (tijdelijk) een stap terug te moeten doen qua inkomsten als je een overstap maakt. Weet niet of het dan om gigantische bedragen gaat of om bijv. 100€? Maar geloof mij, met plezier naar je werk is vele malen belangrijker dan ergens werken met tegenzin en maandelijks een paar honderd Euro meer verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crainbuilder01
NACrat schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:19:
Bedenk ook dat geld ook niet alles is. Snap dat het niet leuk is om (tijdelijk) een stap terug te moeten doen qua inkomsten als je een overstap maakt. Weet niet of het dan om gigantische bedragen gaat of om bijv. 100€? Maar geloof mij, met plezier naar je werk is vele malen belangrijker dan ergens werken met tegenzin en maandelijks een paar honderd Euro meer verdienen.
Nou het ging in dit geval echt om een teruggang van 450 euro en ipv een lease auto een NS kaart. Ik verdien goed, wil best wat inleveren, maar dit gaat mij te ver.

Tot nu toe ben ik altijd omhoog gegaan in salaris en voorwaarden bij een nieuwe stap. Maar eens dat plezier het belangrijkste is.

Ik vond de afgelopen 2 jaar mijn functie echt wel interessant en leerzaam, maar de inhoud van het werk wordt minder door de reorganisatie en ook de sfeer in het bedrijf is momenteel niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crainbuilder01
Johan Bogle schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:10:
[...]
Zou vreeemd zijn om veel salarisverhogingen toe te kennen ten tijde van een grote reorganisatie. Meeste medewerkers blijven dan op de nullijn. Daar zou ik niks achterzoeken. Ik zou me verder niet afwachtend opstellen, maar zelf bepalen wat je wil en daarna acteren.

Is het een leuk bedrijf om voor te werken en de reorganisatie het gevolg van een tijdelijke tegenslag dan zou ik dit zien als een kans. Een groot deel van de concurrentie gaat weg en er ontstaan nieuwe mogelijkheden. Dat betaalt zich later uit.

Is het geen leuke plek om te werken en/of ziet het er lange termijn alleen maar somber uit, dan zou ik niet afwachten en gaan solliciteren.
Onze CAO medewerkers hebben allemaal 7% erbij gekregen. Ik val niet onder de CAO omdat de wat hogere banen individueel onderhandeld worden. Maar vreemd dat de CAO mensen wel 7% erbij krijgen en ik niks.

Maar goed, dat is niet eens het belangrijkste. Er zijn binnen de finance kolomn waarin ik werk wel wat mensen vertrokken. Ik twijfel of ik hier eigenlijk wel wil blijven.

Het hangt af van hoe ze mijn functie zien na de reorganisatie, wat de toekomstige mogelijkheden zijn, hoe ik mij verder kan ontwikkelen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als jouw baas uit de lijn stapt, wordt de baas van jouw baas - jouw nieuwe baas. Verantwoordelijkheid berust altijd op de schouders hoger.
Ik zou eens met die baas een koffie afspraak maken.... als x er dan tussenuit knijpt; geef je aan dat jij leiding van hem verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:42

Mystikal

It never hurts to help!

Ik zelf heb jaren gewerkt als controller bij een Internationaal bedrijf (en werk er nog steeds, maar als plant manager) en re-organisaties zijn er altijd.

Ik vind het niet meer dan logisch dat je geen verhoging krijgt.
  1. De reorganisatie is als kosten besparing en een verhoging past niet in dat plaatje.
  2. J hebt nmiddels wat referenties van andere banen en die betalen significant minder.. Dus je wordt gewoon goed betaald.
  3. Je werkt pas 2 jaar in die functie. Je hebt met je overstap een salaris onderhandeld, waarom zou daar nu al weer een verhoging tegenover moeten staan? Na een jaar of 4 vind ik dat meer logisch.
Maar goed, ik ben in het verleden ook altijd gegaan om het maximale eruit te halen en dat betekend dat je als je denkt dat je het ergens anders beter hebt, je daar voor moet gaan. Ga niet klagen of zeuren. Je hebt gevraagd voor een verhoging, niet gekregen. Maak nu dus een beslissing, blijven of op zoek naar een andere werkgever.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:33

Yucon

*broem*

Mystikal schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:32:
Je werkt pas 2 jaar in die functie. Je hebt met je overstap een salaris onderhandeld, waarom zou daar nu al weer een verhoging tegenover moeten staan? Na een jaar of 4 vind ik dat meer logisch.
De vraag of een verhoging de inflatie precies moet volgen is een lange discussie. Maar de huidige inflatie kun je niet volledig negeren bij de vraag of salaris omhoog zou moeten.
Maar goed, ik ben in het verleden ook altijd gegaan om het maximale eruit te halen en dat betekend dat je als je denkt dat je het ergens anders beter hebt, je daar voor moet gaan. Ga niet klagen of zeuren. Je hebt gevraagd voor een verhoging, niet gekregen. Maak nu dus een beslissing, blijven of op zoek naar een andere werkgever.
Mee eens. Ik zou sowieso niet op een zinkend schip blijven zitten, en zo klinkt het wel een beetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Crainbuilder01 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:09:
Maar ondertussen krijg ik 0 salaris verhoging
Als 15% van de collega's wordt ontslagen dan zou ik het erg jammer vinden als ik wel salarisverhoging zou krijgen... Dan had men voor dat zelfde geld (als iedereen de verhoging krijgt) honderd collega's in dienst kunnen houden.

Dat de onder de CAO vallende mensen het wel kregen is vast omdat dat nu eenmaal moest.

Neemt niet weg dat het een goede reden kan zijn om alvast rustig rond te kijken naar wat anders en wanneer het aan de orde komt met een transititievergoeding weg gaan,

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:47
[...]

Nu willen ze mij dus extra taken geven, dus terecht punt dat ik meer ga vragen.

Maar ik ben inderdaad wel verder aan het kijken ondertussen en heb ook wat gesprekken gevoerd. Wat opvalt is dat ik blijkbaar best hoog in in salaris en andere voorwaarden zit. En ik wil er niet op achteruit gaan.

Het voordeel is dat het werk echt voor het oprapen ligt momenteel in mijn beroep.
Maar ik weet dus niet zo goed of ik nog even moet blijven en hoe lang.

Aangezien ik er pas 2 jaar werk, zullen ze mij waarschijnlijk ook niet heel veel meegeven als mijn functie komt te vervallen?
Hier is je antwoord toch al? Je functie is verder niet zo apart hoor, dat zie je veel vaker voorbij komen, idem voor het verloop van je manager: Overstappen van de holding/corporate naar de business zelf levert vaak wat extra voordelen of levert meer groeipotentie op.

Dat jij nu in je eentje verantwoordelijk bent voor een aantal entiteiten is toch alleen maar mooi, je wordt er al goed voor betaald gezien je gesprekken en je kunt nu het verschil gaan maken. Ik zie niet in waarom je in 1 keer het salaris van je oud-manager moet krijgen of moet benaderen of dat je een vervanger moet krijgen omdat ze je laten zwemmen.

In 2 jaar, zeg even 24 maandafsluitingen, 6 tot 8 forecasts en 2 budgetrondes moet je je business inmiddels toch wel kennen ;) ?

Gebruik het als een kans om te leren in plaats van een kans om in 1 klap wat cash te ontvangen. Werkt het niet? Dan ga je ergens anders heen. De markt staat te springen om (business)controllers, zeker in de randstad.

Ben ik de enige die zich stoort aan de titel? :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crainbuilder01
Mystikal schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:32:
Ik zelf heb jaren gewerkt als controller bij een Internationaal bedrijf (en werk er nog steeds, maar als plant manager) en re-organisaties zijn er altijd.

Ik vind het niet meer dan logisch dat je geen verhoging krijgt.
  1. De reorganisatie is als kosten besparing en een verhoging past niet in dat plaatje.
  2. J hebt nmiddels wat referenties van andere banen en die betalen significant minder.. Dus je wordt gewoon goed betaald.
  3. Je werkt pas 2 jaar in die functie. Je hebt met je overstap een salaris onderhandeld, waarom zou daar nu al weer een verhoging tegenover moeten staan? Na een jaar of 4 vind ik dat meer logisch.
Verhoging hoef ik niet perse. Het ging mij meer om het signaal. Alsof ze het wel prima vinden als ik opzeg. Mischien gaat de hele structuur op de schop en komt mijn functie wel te vervallen.

Met mij hoef je geen medelijden te hebben, maar is het goed voor iemand van begin 30 dat die zo'n zelfstandige functie doet waarin je veel moet rapporteren? Vanuit ontwikkeling gezien kan je beter ergens werken in een team met een manager waar je ook veel van kan leren?

Mijn gevoel zegt in alles dat ik niet te lang moet blijven hangen mocht er weinig veranderen aan de huidige situatie. Aan de andere kant is 2 jaar ook vrij kort CV-technisch. In 10 jaar is dit nu mijn 5e werkgever (wel 3 jaar detachering gedaan). Ik wil ook niet continue blijven hoppen.

3 jaar bij een werkgever staat een stuk beter dan 2 jaar, eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:47
Crainbuilder01 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:11:
[...]

Verhoging hoef ik niet perse. Het ging mij meer om het signaal. Alsof ze het wel prima vinden als ik opzeg. Mischien gaat de hele structuur op de schop en komt mijn functie wel te vervallen.

Met mij hoef je geen medelijden te hebben, maar is het goed voor iemand van begin 30 dat die zo'n zelfstandige functie doet waarin je veel moet rapporteren? Vanuit ontwikkeling gezien kan je beter ergens werken in een team met een manager waar je ook veel van kan leren?

Mijn gevoel zegt in alles dat ik niet te lang moet blijven hangen mocht er weinig veranderen aan de huidige situatie. Aan de andere kant is 2 jaar ook vrij kort CV-technisch. In 10 jaar is dit nu mijn 5e werkgever (wel 3 jaar detachering gedaan). Ik wil ook niet continue blijven hoppen.

Nogmaals: Waarom denk je zo negatief? Je krijgt nu in je eentje de verantwoordelijkheid die voorheen door 2 FTE gedragen werd. Voor het bedrijf fijn dat je manager zelf naar de business is gegaan, scheelt weer.

Ik vraag mij af waarom iemand met 10 jaar ervaring zo moeilijk doet over het in 1 keer zelfstandig moeten werken, denk je dat je het niet redt? Denk je dat je collega's uit de entiteiten steken laten vallen die jij moet oplossen?

Zie het als een kans en denk in mogelijkheden. Het is al genoemd maar de manager van jouw oud-manager is nu jouw manager! Koffietijd O-) :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door KillaZ op 22-03-2023 13:16 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crainbuilder01
KillaZ schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:15:
[...]

Nogmaals: Waarom denk je zo negatief? Je krijgt nu in je eentje de verantwoordelijkheid die voorheen door 2 FTE gedragen werd. Voor het bedrijf fijn dat je manager zelf naar de business is gegaan, scheelt weer.

Ik vraag mij af waarom iemand met 10 jaar ervaring zo moeilijk doet over het in 1 keer zelfstandig moeten werken, denk je dat je het niet redt? Denk je dat je collega's uit de entiteiten steken laten vallen die jij moet oplossen?

Zie het als een kans en denk in mogelijkheden. Het is al genoemd maar de manager van jouw oud-manager is nu jouw manager! Koffietijd O-) :Y)
Mijn manager had formeel gezien geen (financiele) manager meer, want die persoon (de CFO) is vorig jaar zelf al vertrokken.

Hiërarchisch rapporteert mijn manager nu aan de divisie CEO. Maar die heeft ook sinds 2 maanden een nieuwe rol, dus eigenlijk was mijn manager een soort van eindverantwoordelijk voor onze divisie.

Ze zijn wel aan het kijken naar een oplossing hoor, bijvoorbeeld door een interim manager boven mij aan te stellen, of wellicht mij wat meer eindverantwoordelijkheid te geven.

Ik maak mij geen zorgen hoor, alleen het is gewoon wat saai om helemaal alleen te werken. Nooit eerder gedaan inderdaad, is dat zo gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:07
[...]
Dat kan, maar het kan ook zijn dat ze de managementslaag ertussenuit snijden en mensen op jouw niveau bij elkaar brengen voor samenwerking/inspiratie/ontwikkeling. Dus andere regio-indeling of interregionale samenwerking.
Met mij hoef je geen medelijden te hebben, maar is het goed voor iemand van begin 30 dat die zo'n zelfstandige functie doet (..)
Hangt een beetje van de persoon af natuurlijk, ik vind het niet per definitie slecht. Maar vooral: het is niet gezegd dat je dit straks in je eentje moet doen. Als ik het zo lees ben je vooral op zoek naar duidelijkheid. Wat gaat er met jouw functie gebeuren, wat is jouw plaats in de nieuwe organisatie? Op die duidelijkheid zou ik wachten, of liever nog: ernaar vragen. Want nu vul je een aantal aspecten (negatief) in uit onzekerheid/vermoedens terwijl die aannames mogelijk helemaal niet terecht zijn.
En het kan natuurlijk zo zijn dat ze dat met betrekking tot jouw functie nog niet precies weten en dan help je door aan te geven hoe het volgens jou het beste zou kunnen gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14:16
Je zegt dat er een CAO van toepassing is binnen een (deel van) de onderneming. Heeft men voor de reorganisatie ook een sociaal plan afgesloten? Staat daar wellicht een vrijwillige vertrekregeling in waar je een beroep op zou kunnen doen?

Bij een grote internationale reorganisatie is het - in mijn ervaring - ook niet vreemd dat niet over álle grote en kleine afdelingen 100% zekerheid bestaat over de situatie ná de reorganisatie. Vaak is de periode van reorganisatie een onzekere periode waarin zaken niet altijd even duidelijk zijn, de focus ligt immers op zo snel mogelijk snijden in de kosten, zodra de grootste groep is vertrokken zal men weer beginnen met opbouwen. Die onzekerheid is irritant, maar hoort en nu eenmaal bij.

Vraag aan jezelf is of je jezelf nog terugziet in deze functie, of je er nog voldoende werkplezier uit haalt en of je elders ook een leuke boterham kunt verdienen met een leuke(re) functie.

Reorganisaties bieden kansen, je kunt namelijk zomaar een 'promotie' krijgen omdat hoger management weg-gereorganiseerd is en je daardoor meer verantwoordelijkheden krijgt. Keerzijde is weer dat er financieel niet veel mogelijk is.
Soms is het daardoor ook prima de 'promotie' te aanvaarden zonder extra beloning, zodat je deze ervaring en hogere titel over een jaar kunt inwisselen door bij een andere werkgever hoger in de boom aan de slag te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERMAWG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-05 10:47
Ik hoor vooral veel vraagtekens. Het heeft geen zin om heel lang te tobben over 'wat als'.

Als je weg wilt, moet je weggaan. Als je graag wilt blijven, is nu een goede gelegenheid om eens pro-actief in de organisatie te gaan buurten wat ze denken met je functie te doen. Wellicht is het simpelweg zo, dat nog niemand daar goed over na heeft gedacht. Zo werkt het namelijk vaak bij dit soort dingen. Helemaal als je, zoals je aangeeft, een kleine afdeling hebt binnen een groter geheel.

Denk na wat voor jou de beste uitkomst zou zijn en probeer dat voor te stellen bij iedereen die het wil horen. Wie weet is men blij dat je met een oplossing komt voor een probleem waar (waarschijnlijk) nog niemand bij had stilgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online

Is dit een tactiek om mij weg te krijgen? Of weten ze het nog niet?
De antwoorden op deze vragen ga je hier niet vinden natuurlijk ;) Tegelijkertijd denk ik dat je wel weet wat je wil, namelijk naar een volgende baan.

Als je bevestiging van het internet nodig hebt om weg te gaan: bij deze. Go for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
Crainbuilder01 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:27:
[...]

Onze CAO medewerkers hebben allemaal 7% erbij gekregen. Ik val niet onder de CAO omdat de wat hogere banen individueel onderhandeld worden. Maar vreemd dat de CAO mensen wel 7% erbij krijgen en ik niks.
Dat is niet vreemd, dat is hoe collectieve arbeidsovereenkomsten werken. In gevak van medewerkers onder een CAO hebben ze geen keus. Uiteraard voor medewerkers buiten de CAO wel. Ik vind het echt volkomen normaal dat mensen die buiten de CAO vallen ten tijde van een grote reorganisatie nul procent krijgen. Als ze niet gebonden waren aan een CAO had de rest ook nul gehad. Meestal heb je niks te klagen als je buiten de CAO valt en wordt dut ruismschoots goedgemaakt in betere tijden.

Het likt er inderdaad op dat je vooral bevestiging zoekt, dus bij deze: Neem ontslag voordat ze je ontslaan! 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Maar ondertussen krijg ik 0 salaris verhoging en heb het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden wordt.
Run Forrest, run.

Toevoeging: misgelopen verhogingen zijn cumulatief. Stel je verdient nu 250 euro netto minder dan wat marktconform zou zijn. En je blijft nog 10 jaar bij deze werkgever in de hoop niet ontslagen te worden etc. Dan loop je zo 30000 euro mis. En dat is áls je nog wel meegroeit met de rest.

Ik laat dit de laatste tijd ook op mijzelf inwerken trouwens. Ik bedoel het geenszins lullig of wat dan ook. Ik kan ook meer verdienen en blijf te lang plakken.

Zelf heb ik wel verhoging gekregen, maar het kan echt nog beter. Overigens heb ik ook geen CAO. De meesten kregen 3,7% bij ons dit jaar vanwege de inflatie.

[ Voor 57% gewijzigd door Lethalis op 22-03-2023 14:39 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
[...]
Dat is lastig dan inderdaad en een andere situatie dan wanneer het inkomen achterblijft op de rest. Ik zie ook genoeg vacatures waarbij ik helemaal op het eind van de indicatie zou zitten. Dan ben ik al geneigd de vacature over te slaan.

Geen idee of dat terecht is.

[ Voor 16% gewijzigd door Lethalis op 22-03-2023 14:44 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-06 14:38
Mr. Stom schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:33:
Je zegt dat er een CAO van toepassing is binnen een (deel van) de onderneming. Heeft men voor de reorganisatie ook een sociaal plan afgesloten? Staat daar wellicht een vrijwillige vertrekregeling in waar je een beroep op zou kunnen doen?

Bij een grote internationale reorganisatie is het - in mijn ervaring - ook niet vreemd dat niet over álle grote en kleine afdelingen 100% zekerheid bestaat over de situatie ná de reorganisatie. Vaak is de periode van reorganisatie een onzekere periode waarin zaken niet altijd even duidelijk zijn, de focus ligt immers op zo snel mogelijk snijden in de kosten, zodra de grootste groep is vertrokken zal men weer beginnen met opbouwen. Die onzekerheid is irritant, maar hoort en nu eenmaal bij.

Vraag aan jezelf is of je jezelf nog terugziet in deze functie, of je er nog voldoende werkplezier uit haalt en of je elders ook een leuke boterham kunt verdienen met een leuke(re) functie.

Reorganisaties bieden kansen, je kunt namelijk zomaar een 'promotie' krijgen omdat hoger management weg-gereorganiseerd is en je daardoor meer verantwoordelijkheden krijgt. Keerzijde is weer dat er financieel niet veel mogelijk is.
Soms is het daardoor ook prima de 'promotie' te aanvaarden zonder extra beloning, zodat je deze ervaring en hogere titel over een jaar kunt inwisselen door bij een andere werkgever hoger in de boom aan de slag te gaan.
Precies dit.

Er moet een organigram voor en na de re-organisatie getoond worden.
Verder zouden zowel vakbonden als OR op de hoogte moeten zijn, en wordt er een sociaal plan met de vakbond uit onderhandeld.

Ik begrijp niet zo goed of deze zaken wel of niet voor TS duidelijk/onduidelijk zijn.

Wat betreft salaris verhogingen; het niet krijgen van verhogingen, zeker in deze tijden, is effectief een salaris verlaging. Geld wordt minder waard, ergo er wordt minder voor je arbeid betaald.

Dat (in mijn ogen) geneuzel over dat dit niet gepast zou zijn tijdens een re-organisatie vind ik vrij bizar, dit zijn in de meeste gevallen kosten-reductie/opschoningsoefeningen van ondernemingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Op verzoek een titelfix doorgevoerd :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Ehh, manager? Hoeveel mensen heb jij onder je?
Want als je zegt dat je alleen staat; dan ben je ook je eigen medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:36
Lethalis schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:59:
[...]

Run Forrest, run.

Toevoeging: misgelopen verhogingen zijn cumulatief. [...]
Tja, je negeert nu even dat TS aangeeft dat als hij om zich heen kijkt het lastig lijkt te zijn om ergens anders z'n huidige salaris eruit te slepen. Oftewel, hij wordt blijkbaar al ruimschoots marktconform betaald.

Wat niet wil zeggen dat hij daarom moet blijven natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
unifi schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:52:
[...]

[...]

[...]

[...]

De antwoorden op deze vragen ga je hier niet vinden natuurlijk ;) Tegelijkertijd denk ik dat je wel weet wat je wil, namelijk naar een volgende baan.

Als je bevestiging van het internet nodig hebt om weg te gaan: bij deze. Go for it.
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/settling.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
smurfinmark schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:57:
[...]

Dat (in mijn ogen) geneuzel over dat dit niet gepast zou zijn tijdens een re-organisatie vind ik vrij bizar, dit zijn in de meeste gevallen kosten-reductie/opschoningsoefeningen van ondernemingen.
Exact dat, ga er maar vanuit de CFO en CEO boven de TS gewoon hun bonus krijgen aan het einde van het jaar, reorganisatie of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:28
Je hebt ruim 10 jaar ervaring dus het lijkt mij niet onlogisch dat je met zoveel ervaring meer verantwoordelijkheid krijgt :). Je learning curve kan ook prima zijn zonder day-to-day supervisie en manager bijv. doordat je nu direct exposure krijgt aan andere stakeholders of omdat je nu taken krijgt die je voorheen niet deed.

Ik dacht ook altijd dat ik mensen in mijn team om me heen nodig had maar ik werk nu een jaar op een locatie waarbij niemand van mijn team aanwezig is en mijn baas belt me echt niet iedere dag. Het werkt prima en mijn leercurve is uitstekend. Het kan dus ook als uitdaging werken :).
Pagina: 1