Poeren overkapping

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aped
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:50
Beste mede-tweakers.

Eind vorig jaar heb ik een overkapping laten plaatsen waarbij de staanders boven de bestrating staan. Mijn vriendin vind dit niet straks uitzien en zou graag de open ruimte willen opvullen. Is er toevallig iemand met een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpjMgkIEQ0GTP7A1hbuChMFXD3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hd2vQ8mWMzyn6uJCKY1wgOTq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ey7vjVVBYu_LoHmQkOYSSvYMrq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kb7WYRqRzsEQt5E0k65p07IS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXqxbkX11kJr-bMrUVQh8IKWYps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KHTa45pYTBO6fs6BAg0p1tm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JllHDfUEmjXkxV42_7ZHsarUyzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SvAk5NziUIR3aHfnpDzOXHuJ.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Gewoon een stukje douglashout van 10 cm hoogte eromheen en enkele cm dik?

[ Voor 26% gewijzigd door mierenfokker op 21-03-2023 13:28 ]

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 13:03
Ik zou het niet opvullen. Als je het opvult met een blokje hout ga je last krijgen van optrekkend vocht in de staanders. Bovendien kan je ze dan ook niet meer makkelijk verstellen als ze gaan zakken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jh85
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-04 21:52
composiet plank of lat kopen en er in verstek een plintje omheen zetten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-05 08:02
Ik zou het niet opvullen, optrekkend vocht wil je niet in je balk hebben. En anders kistje er omheen en afgieten met een of ander composiet. Maar dan niet helemaal tot de rand volgieten hè ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:42
Dit wordt gedaan met reden zoals hierboven al benoemd. Ik zou er niks mee doen om problemen in de toekomst te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

https://www.gamma.nl/asso...ijs-30x40x30-cm/p/B582337

Iets kleiner en er dan wat groens inzetten ofzo? Niet in contact laten komen met de balk natuurlijk.

Of een stuk tegel uitfrezen en er wat siergras (eventueel in een bak) voorzetten o.i.d.

[ Voor 35% gewijzigd door souljah1h op 21-03-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 16:45
Als je alles gewoon leuk aankleedt valt niemand dit toch op 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door zeezuiper op 21-03-2023 13:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-04 22:29
Wat je kan doen is 2 of 3 kanten die in het zicht zitten opvullen met een blokje hout, maar ik zou het open laten. Je krijgt optrekkend vocht en vaak dan lelijke plekken. Dan zou ik liever een kiertje hebben.

Andere vriendin is geen optie? :+

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNwcY9-_MQ9Jp1DYG25I11JXwNA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yM59mvRY7fokXmG6UOGZ6tdb.png?f=fotoalbum_large

Wij hebben het zo opgelost :)
Gat zit er nog steeds, maar is minder raar op deze manier.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erkel
  • Laatst online: 19-04 22:29
Atlas schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:37:
[Afbeelding]

Wij hebben het zo opgelost :)
Gat zit er nog steeds, maar is minder raar op deze manier.
Dan moet je de hele boel afbreken / opgraven?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Het moet los staan, om te luchten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ericplan
  • Laatst online: 22:47

ericplan

5180 Wp PV

Het is functioneel. Maak je het dicht, dan krijg je, zoals anderen al aangaven, optrekkend vocht en (gelet op de houtsoort) binnen de kortste keren houtrot.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Plantje ervoor? Ik zou meer moeite hebben met die witte achterwanden trouwens :X

[ Voor 68% gewijzigd door Falcon op 21-03-2023 14:44 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:05
Is dat zo? Of is het puur tegen optrekkend vocht zoals hier in het topic meermaals wordt benoemd?

Als het puur tegen optrekkend vocht is kan het in mijn ogen best worden dichtgemaakt met een plintje, zolang daar dan maar geen vocht in kan trekken. Bijvoorbeeld van composiet zoals geopperd door @jh85 of gepoedercoat aluminium ofzo. Of zou dat alsnog problemen geven met vocht (condens)?

Maar als het er echt onderdoor moet kunnen waaien zijn dit soort oplossingen sowieso geen optie natuurlijk.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Xander schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:00:
[...]
Is dat zo? Of is het puur tegen optrekkend vocht zoals hier in het topic meermaals wordt benoemd?

Als het puur tegen optrekkend vocht is kan het in mijn ogen best worden dichtgemaakt met een plintje, zolang daar dan maar geen vocht in kan trekken. Bijvoorbeeld van composiet zoals geopperd door @jh85 of gepoedercoat aluminium ofzo. Of zou dat alsnog problemen geven met vocht (condens)?

Maar als het er echt onderdoor moet kunnen waaien zijn dit soort oplossingen sowieso geen optie natuurlijk.
Eigenijk staat het al te dicht op de grond. Ten eerste moet er geen vocht kunnen optrekken, ten tweede moet het kunnen drogen als het nat wordt.
Maar omdat het zo dicht op de grond staat kan je ook geen onderhoud plegen aan de onderkant van de houten staander terwijl de kopse kant van hout het meest gevoelig is voor vocht en regelmatig in de beits gezet moet worden.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:40

FreakNL

Well do ya punk?

Gewoon tegen je vriendin zeggen dat het functioneel is.

Bij mij staat het ook zo…

Overigens snap ik het hele probleem niet. Het is een overkapping, geen modeshow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aped
Bedankt voor de vele reacties. Ik had zelf ook al aangenomen dat dit tegen het optrekkend vocht is. Fijn om hier van verschillende tweakers bevestiging van te krijgen.

Overigens snap ik het probleem zelf ook niet maar vrouwen...

@Falcon De witte wand moet nog geschilderd worden, nog niet gedaan vanwege de temperatuur.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:05
Andere vriendin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja vriendin, zo moet dit nu eenmaal gebouwd worden. Het mag juist geen aansluiting maken anders gaat het rotten. Als je er iets tussen gaat zetten, dan moet je dit 2 keer per jaar gaan corrigeren omdat eea werkt. Een poer moet je gewoon zo installeren.

Dus eens met DasNieNix- > andere vriendin.

Btw, hoe strak wil je het hebben dan? ziet er toch zeer net uit?
Misschien kan ze iets bij de Kwantum of de Xenos kopen om ervoor te zetten? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Dinictus208 op 21-03-2023 17:10 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het echt aansluiting moet hebben: koop een rubber strip / rand die ook bij voordeuren rondom gebruikt wordt. Kost de wereld niet, is lekker dik, gaat als het goed is ook niet zorgen voor rotting. Stukje rondom werken en klaar :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:56
Ik zou eerder problemen hebben met de witte beplating. Steekt nogal af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:56
aped schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:04:
Bedankt voor de vele reacties. Ik had zelf ook al aangenomen dat dit tegen het optrekkend vocht is. Fijn om hier van verschillende tweakers bevestiging van te krijgen.

@Falcon De witte wand moet nog geschilderd worden, nog niet gedaan vanwege de temperatuur.
Vriend van mij heeft er een soort schuimblokjes bijgekregen als opvulling. Geen vocht, wel dicht. Zat er bij, je vouwt het er zo omheen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
aped schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:04:
Gooi de logica maar overboord. Daarvoor zijn het vrouwen }:O

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:49
BFmango schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:30:
[...]

Gooi de logica maar overboord. Daarvoor zijn het vrouwen }:O
Ik ben een man en vind het ook lelijk 😈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:39

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nf9w5Mud_cDoQoqBgvD1CHVIUBM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GvUCbNp87GofxxMqdnalFjJ0.jpg?f=user_large

Zoiets dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ja dan is je poer gewoon niet aanwezig en gaat het verzakken.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513622

Waarom niet een mesh spandoek met een leuke print?

Zo decoreer je zonder vochtproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aped
@Accretion Jouw voorbeeld zag ik veel voorbij komen en vind ik zelf mooier. Helaas is dit niet meer mogelijk, vandaar de vraag.

@Dinictus208 Hoe bedoel je dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

aped schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:42:
@Accretion Jouw voorbeeld zag ik veel voorbij komen en vind ik zelf mooier. Helaas is dit niet meer mogelijk, vandaar de vraag.

@Dinictus208 Hoe bedoel je dit?
Het getoonde is geen verstelbare paaldrager. Ik neem aan dat je het schroefdraad er niet voor niets tussen hebt zitten nu. (Om later nog bij te kunnen stellen)

[ Voor 4% gewijzigd door Dinictus208 op 21-03-2023 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:39

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

aped schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:42:
Tja, je zou de vloer kunnen afdekken met een zeil en het hout aftapen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-P_irGm7utMZ9oYYn5oPbXrSUCs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zVwjZ69VvX2EOJj7bC3exAgf.png?f=user_large

Dan kun je daarna de opening opvullen met cement (of wellicht zelfs grijze kit, als het niet te groot is, dat werkt ook nog iets mee)?
YouTube: Amazing Construction Rendering Sand And Cement To The Column Foot - ...

Maar ik zat eigenlijk te denken aan een soort plint eromheen, dit idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUafh94rGaGt70rpqbc5xWWlwfQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R8rZGsPtnQ6csku9kBMLbH3g.jpg?f=user_large

Alleen dan van steen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kqz5JcQCBUlN9KrxhvuN9ncyneo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tHgySdVZsqUKlO4eympBw4dz.jpg?f=user_large

Ik heb alleen geen idee hoe dit heet "plinth base" kwam het dichste bij.

[ Voor 16% gewijzigd door Accretion op 21-03-2023 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 08:08

Fiets

A.K.A. Bambi

Een plintje aan de zichtkant er voor zetten en net niet er tegenaan. Als de achterkant open is, en voor nog een beetje, dan lucht het toch ook nog?

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Accretion schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:33:
[...]

Tja, je zou de vloer kunnen afdekken met een zeil en het hout aftapen.

[Afbeelding]

Dan kun je daarna de opening opvullen met cement (of wellicht zelfs grijze kit, als het niet te groot is, dat werkt ook nog iets mee)?
YouTube: Amazing Construction Rendering Sand And Cement To The Column Foot - ...

Maar ik zat eigenlijk te denken aan een soort plint eromheen, dit idee:
[Afbeelding]

Alleen dan van steen:
[Afbeelding]

Ik heb alleen geen idee hoe dit heet "plinth base" kwam het dichste bij.
Niet opvullen. Die poer moet je kunnen stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 13:16
Wij hebben er rubber plaatjes tussen gezet om het te dichten aangezien wij het ook geisoleerd hebben van binnen en het licht tocht via de poeren openingen. Deze worden echter vrijwel niet nat van de regen door een overkapping ervoor. Deze rubbermatjes kun je overal kopen en zijn er in veel maten en zijn snijbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QS2u1fxWeBfN4vHFacI8jQmbThw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQZaWcC3BweBC19Fe0o3sW4w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door blatenja op 22-03-2023 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

@aped Wat voor houtsoort is er gebruikt en hoe is het behandeld tegen houtrot? Is de onderkant van de staander behandeld tegen houtrot? Hoe ziet de bevestiging van metaal op hout eruit? Is er nog gerekend aan gevoeligheid voor wind of moet de zwaartekracht alles op z’n plaats houden?

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aped
@blatenja Ziet er netjes uit met de rubbermatjes, komt het vocht dan niet alsnog omhoog via het matje?

@ericplan De palen zijn 20x20 van douglas hout welke zijn gebeitst. Het metaal is met schroeven aan de onderkant van de paal bevestigd.

De paaldragers zijn niet verstelbaar, het zijn buizen welke in de cement zijn bevestigd. Geen idee of dit voldoende stevigheid geeft.

[ Voor 13% gewijzigd door aped op 23-03-2023 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Dus op de metalen paaldrager zit een vierkante plaat met de schroefgaten? En daar staat de paal op? Dan moet die constructie ook droog blijven. Dus niet afdekken.

Douglas zou onbehandeld een jaar of 10 moeten meegaan. Nadeel van je huidige constructie is dat je het niet kan inspecteren. Als het hout gaat rotten, dan begint dat van binnenuit.

Wat betreft wind, het hangt er erg vanaf waar je woont en hoe open alles rondom is. Onderschat de kracht van wind niet.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 13:16
aped schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:14:
@blatenja Ziet er netjes uit met de rubbermatjes, komt het vocht dan niet alsnog omhoog via het matje?

@ericplan De palen zijn 20x20 van douglas hout welke zijn gebeitst. Het metaal is met schroeven aan de onderkant van de paal bevestigd.

De paaldragers zijn niet verstelbaar, het zijn buizen welke in de cement zijn bevestigd. Geen idee of dit voldoende stevigheid geeft.
Ik denk dat dat wel meevalt aangezien het eigenlijk altijd wel droog blijft. Twijfel wel of ik er wel pur achter moet spuiten om t helemaal dicht te maken... het is ook alleen aan de voorkant. Niet om de hele schroefdraad heen.

[ Voor 5% gewijzigd door blatenja op 23-03-2023 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik vind het er ook niet uit zien met zo'n opening en heb het dan ook strak op de poer gezet. Die vervolgens wel ruim 10 cm boven de bestrating uit steekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zuomr6iHfS2YR9LE-WKodUJCa5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CEuxDwzquAlcjmdb7owhQRWs.jpg?f=fotoalbum_large

Je ziet dat dit bij de grote bouwers ook zo gedaan wordt. Wellicht niet de beste oplossing maar voor mij het beste compromis. Ik zou in jouw geval dan ook kiezen voor een oplossing waarbij het dicht gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-05 10:36
Onderkant vd paal gewoon insmeren met wat teer of daarvoor bestemde middelen, dan is het waterdicht en komt er nooit wat aan. Ik heb een aantal palen bijna direct op de bestrating, vantevoren hiermee behandeld, en stukje dakleer eronderen daarna schoongesneden. Staan al 8 jaar zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.welvering
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:27
Olympialooping schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:37:
Ik vind het er ook niet uit zien met zo'n opening en heb het dan ook strak op de poer gezet. Die vervolgens wel ruim 10 cm boven de bestrating uit steekt.

[Afbeelding]

Je ziet dat dit bij de grote bouwers ook zo gedaan wordt. Wellicht niet de beste oplossing maar voor mij het beste compromis. Ik zou in jouw geval dan ook kiezen voor een oplossing waarbij het dicht gemaakt wordt.
Beetje oud topic om op te reageren, maargoed.

Hoe heb je de palen zo sluitend op de poer gekregen?
Ik ben zelf aan het ontwerpen / nadenken over het bouwen van een tuinkamer, hierbij zou tocht tussen de poer en paal hinderlijk kunnen zijn.

WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderman
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 18-08-2024
f.welvering schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:27:
[...]

Ik ben zelf aan het ontwerpen / nadenken over het bouwen van een tuinkamer, hierbij zou tocht tussen de poer en paal hinderlijk kunnen zijn.
Ik ben bezig met het opknappen van een 1900-serre. De huidige palen staan gewoon los op de poeren. De palen en poeren moeten worden vervangen dus ben ook aan het kijken wat de beste oplossing is met behoud van het esthetische. Ik dacht aan een poer met een draadeind erdoor die de paal in gaat maar de paal wel direct op de poer met een stuk lood zoals ze vroeger deden.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Laatst online: 22:32
Hey misschien een dom idee, maar als je het echt zo storend vindt, kun je er geen compriband van b.v. illBruck tussen zetten? Dat zet mooi uit en sluit de naad af. Houdt ook vocht en wind tegen, maar ventileert wel.

[ Voor 5% gewijzigd door sahinasappelsap op 18-08-2024 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 11:13
CornermanNL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:25:
Ik zou eerder problemen hebben met de witte beplating. Steekt nogal af ;)
Vind het juist mooi, mooi contrast. Wat groene planten in de overkapping en decoraties aan de muur, en voila :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 11:13
[...]

Zou het niet zo doen. Beste is stelplaats met moer andersom op de paal, zodat de moer in de paal zit. Dan de paal strak op de poer, dan heb je nog een paar mm opening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

aped schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:14:

Die matjes zijn sponsen. Die trekken heel veel vocht aan en nemen het op… dus ja, dat zorgt voor optrekkend vocht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Laatst online: 23:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVPI3K3ndZ4BUVr5aAVKXahAmuo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEGlPZxNvnrJIIqZNBk5EfYb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kwestie van het gat onderin de staander diep genoeg boren zodat het draadeind er helemaal in gaat. Stelmoer en stelplaat weglaten en voilà, je hebt geen kier meer onder de staander. Of het verstandig is met vocht wat je opsluit laat ik aan jou over.
Dat zit er nu al anderhalf jaar in...(oftewel: oude reactie waar je op reageert)
Pagina: 1