Vraag
Alle reacties
[ Voor 26% gewijzigd door mierenfokker op 21-03-2023 13:28 ]
Iets kleiner en er dan wat groens inzetten ofzo? Niet in contact laten komen met de balk natuurlijk.
Of een stuk tegel uitfrezen en er wat siergras (eventueel in een bak) voorzetten o.i.d.
[ Voor 35% gewijzigd door souljah1h op 21-03-2023 13:35 ]

[ Voor 7% gewijzigd door zeezuiper op 21-03-2023 13:35 ]
Andere vriendin is geen optie?
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
Dan moet je de hele boel afbreken / opgraven?Atlas schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:37:
[Afbeelding]
Wij hebben het zo opgelost
Gat zit er nog steeds, maar is minder raar op deze manier.
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
A'dam PVOutput

[ Voor 68% gewijzigd door Falcon op 21-03-2023 14:44 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Is dat zo? Of is het puur tegen optrekkend vocht zoals hier in het topic meermaals wordt benoemd?Anoniem: 36835 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:40:
Het moet los staan, om te luchten.
Als het puur tegen optrekkend vocht is kan het in mijn ogen best worden dichtgemaakt met een plintje, zolang daar dan maar geen vocht in kan trekken. Bijvoorbeeld van composiet zoals geopperd door @jh85 of gepoedercoat aluminium ofzo. Of zou dat alsnog problemen geven met vocht (condens)?
Maar als het er echt onderdoor moet kunnen waaien zijn dit soort oplossingen sowieso geen optie natuurlijk.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Eigenijk staat het al te dicht op de grond. Ten eerste moet er geen vocht kunnen optrekken, ten tweede moet het kunnen drogen als het nat wordt.Xander schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:00:
[...]
Is dat zo? Of is het puur tegen optrekkend vocht zoals hier in het topic meermaals wordt benoemd?
Als het puur tegen optrekkend vocht is kan het in mijn ogen best worden dichtgemaakt met een plintje, zolang daar dan maar geen vocht in kan trekken. Bijvoorbeeld van composiet zoals geopperd door @jh85 of gepoedercoat aluminium ofzo. Of zou dat alsnog problemen geven met vocht (condens)?
Maar als het er echt onderdoor moet kunnen waaien zijn dit soort oplossingen sowieso geen optie natuurlijk.
Maar omdat het zo dicht op de grond staat kan je ook geen onderhoud plegen aan de onderkant van de houten staander terwijl de kopse kant van hout het meest gevoelig is voor vocht en regelmatig in de beits gezet moet worden.
A'dam PVOutput
Bij mij staat het ook zo…
Overigens snap ik het hele probleem niet. Het is een overkapping, geen modeshow
Overigens snap ik het probleem zelf ook niet maar vrouwen...
@Falcon De witte wand moet nog geschilderd worden, nog niet gedaan vanwege de temperatuur.
Dus eens met DasNieNix- > andere vriendin.
Btw, hoe strak wil je het hebben dan? ziet er toch zeer net uit?
Misschien kan ze iets bij de Kwantum of de Xenos kopen om ervoor te zetten?
[ Voor 10% gewijzigd door Dinictus208 op 21-03-2023 17:10 ]
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Vriend van mij heeft er een soort schuimblokjes bijgekregen als opvulling. Geen vocht, wel dicht. Zat er bij, je vouwt het er zo omheen.aped schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:04:
Bedankt voor de vele reacties. Ik had zelf ook al aangenomen dat dit tegen het optrekkend vocht is. Fijn om hier van verschillende tweakers bevestiging van te krijgen.
@Falcon De witte wand moet nog geschilderd worden, nog niet gedaan vanwege de temperatuur.
Gooi de logica maar overboord. Daarvoor zijn het vrouwenaped schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:04:
Ik ben een man en vind het ook lelijk 😈BFmango schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:30:
[...]
Gooi de logica maar overboord. Daarvoor zijn het vrouwen
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Anoniem: 513622
Zo decoreer je zonder vochtproblemen.
@Dinictus208 Hoe bedoel je dit?
Het getoonde is geen verstelbare paaldrager. Ik neem aan dat je het schroefdraad er niet voor niets tussen hebt zitten nu. (Om later nog bij te kunnen stellen)aped schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:42:
@Accretion Jouw voorbeeld zag ik veel voorbij komen en vind ik zelf mooier. Helaas is dit niet meer mogelijk, vandaar de vraag.
@Dinictus208 Hoe bedoel je dit?
[ Voor 4% gewijzigd door Dinictus208 op 21-03-2023 19:34 ]
Tja, je zou de vloer kunnen afdekken met een zeil en het hout aftapen.aped schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:42:
@Accretion Jouw voorbeeld zag ik veel voorbij komen en vind ik zelf mooier. Helaas is dit niet meer mogelijk, vandaar de vraag.
:fill(white):strip_exif()/f/image/zVwjZ69VvX2EOJj7bC3exAgf.png?f=user_large)
Dan kun je daarna de opening opvullen met cement (of wellicht zelfs grijze kit, als het niet te groot is, dat werkt ook nog iets mee)?
YouTube: Amazing Construction Rendering Sand And Cement To The Column Foot - ...
Maar ik zat eigenlijk te denken aan een soort plint eromheen, dit idee:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R8rZGsPtnQ6csku9kBMLbH3g.jpg?f=user_large)
Alleen dan van steen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tHgySdVZsqUKlO4eympBw4dz.jpg?f=user_large)
Ik heb alleen geen idee hoe dit heet "plinth base" kwam het dichste bij.
[ Voor 16% gewijzigd door Accretion op 21-03-2023 19:44 ]
Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...
Niet opvullen. Die poer moet je kunnen stellen.Accretion schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:33:
[...]
Tja, je zou de vloer kunnen afdekken met een zeil en het hout aftapen.
[Afbeelding]
Dan kun je daarna de opening opvullen met cement (of wellicht zelfs grijze kit, als het niet te groot is, dat werkt ook nog iets mee)?
YouTube: Amazing Construction Rendering Sand And Cement To The Column Foot - ...
Maar ik zat eigenlijk te denken aan een soort plint eromheen, dit idee:
[Afbeelding]
Alleen dan van steen:
[Afbeelding]
Ik heb alleen geen idee hoe dit heet "plinth base" kwam het dichste bij.
:strip_exif()/f/image/gQZaWcC3BweBC19Fe0o3sW4w.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door blatenja op 22-03-2023 09:18 ]
@ericplan De palen zijn 20x20 van douglas hout welke zijn gebeitst. Het metaal is met schroeven aan de onderkant van de paal bevestigd.
De paaldragers zijn niet verstelbaar, het zijn buizen welke in de cement zijn bevestigd. Geen idee of dit voldoende stevigheid geeft.
[ Voor 13% gewijzigd door aped op 23-03-2023 09:16 ]
Douglas zou onbehandeld een jaar of 10 moeten meegaan. Nadeel van je huidige constructie is dat je het niet kan inspecteren. Als het hout gaat rotten, dan begint dat van binnenuit.
Wat betreft wind, het hangt er erg vanaf waar je woont en hoe open alles rondom is. Onderschat de kracht van wind niet.
A'dam PVOutput
Ik denk dat dat wel meevalt aangezien het eigenlijk altijd wel droog blijft. Twijfel wel of ik er wel pur achter moet spuiten om t helemaal dicht te maken... het is ook alleen aan de voorkant. Niet om de hele schroefdraad heen.aped schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:14:
@blatenja Ziet er netjes uit met de rubbermatjes, komt het vocht dan niet alsnog omhoog via het matje?
@ericplan De palen zijn 20x20 van douglas hout welke zijn gebeitst. Het metaal is met schroeven aan de onderkant van de paal bevestigd.
De paaldragers zijn niet verstelbaar, het zijn buizen welke in de cement zijn bevestigd. Geen idee of dit voldoende stevigheid geeft.
[ Voor 5% gewijzigd door blatenja op 23-03-2023 18:48 ]
:strip_exif()/f/image/CEuxDwzquAlcjmdb7owhQRWs.jpg?f=fotoalbum_large)
Je ziet dat dit bij de grote bouwers ook zo gedaan wordt. Wellicht niet de beste oplossing maar voor mij het beste compromis. Ik zou in jouw geval dan ook kiezen voor een oplossing waarbij het dicht gemaakt wordt.
Beetje oud topic om op te reageren, maargoed.Olympialooping schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:37:
Ik vind het er ook niet uit zien met zo'n opening en heb het dan ook strak op de poer gezet. Die vervolgens wel ruim 10 cm boven de bestrating uit steekt.
[Afbeelding]
Je ziet dat dit bij de grote bouwers ook zo gedaan wordt. Wellicht niet de beste oplossing maar voor mij het beste compromis. Ik zou in jouw geval dan ook kiezen voor een oplossing waarbij het dicht gemaakt wordt.
Hoe heb je de palen zo sluitend op de poer gekregen?
Ik ben zelf aan het ontwerpen / nadenken over het bouwen van een tuinkamer, hierbij zou tocht tussen de poer en paal hinderlijk kunnen zijn.
WP: DeWarmte PompAO 6.4Kw Hybrid, CV Intergas, Thermostaat Netatmo, 70m2 vvw, PV: 34x 325wp solaredge omvormer en optimizers,Wan ip adres weten? https://mijnips.eu
Ik ben bezig met het opknappen van een 1900-serre. De huidige palen staan gewoon los op de poeren. De palen en poeren moeten worden vervangen dus ben ook aan het kijken wat de beste oplossing is met behoud van het esthetische. Ik dacht aan een poer met een draadeind erdoor die de paal in gaat maar de paal wel direct op de poer met een stuk lood zoals ze vroeger deden.f.welvering schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:27:
[...]
Beetje oud topic om op te reageren, maargoed.
Ik ben zelf aan het ontwerpen / nadenken over het bouwen van een tuinkamer, hierbij zou tocht tussen de poer en paal hinderlijk kunnen zijn.
Iemand een suggestie?
[ Voor 5% gewijzigd door sahinasappelsap op 18-08-2024 09:08 ]
Vind het juist mooi, mooi contrast. Wat groene planten in de overkapping en decoraties aan de muur, en voilaCornermanNL schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:25:
Ik zou eerder problemen hebben met de witte beplating. Steekt nogal af
Zou het niet zo doen. Beste is stelplaats met moer andersom op de paal, zodat de moer in de paal zit. Dan de paal strak op de poer, dan heb je nog een paar mm opening.f.welvering schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:27:
[...]
Beetje oud topic om op te reageren, maargoed.
Die matjes zijn sponsen. Die trekken heel veel vocht aan en nemen het op… dus ja, dat zorgt voor optrekkend vocht…aped schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:14:
@blatenja Ziet er netjes uit met de rubbermatjes, komt het vocht dan niet alsnog omhoog via het matje?
Kwestie van het gat onderin de staander diep genoeg boren zodat het draadeind er helemaal in gaat. Stelmoer en stelplaat weglaten en voilà, je hebt geen kier meer onder de staander. Of het verstandig is met vocht wat je opsluit laat ik aan jou over.f.welvering schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:27:
Dat zit er nu al anderhalf jaar in...(oftewel: oude reactie waar je op reageert)