Waarom Tweakers whitelisten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apenstaartje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Lieve Adjes,

Sinds al weer enige tijd is jullie ad-framework veranderd en krijgen we pop-ups met de melding dat de advertenties nu geheel vrij zijn van tracking en of ik de site wil whitelisten.

Als jullie de advertentie-plaatjes tonen vanaf de Tweakers-site zelf, krijg ik alle reclames te zien die jullie willen, aangezien die (uiteraard) niet worden tegengehouden. Voor de helderheid: die zou ik ook helemaal prima vinden!

Mijn ad-blocker inrichting werkt dusdanig dat ik geen reclame zie op de Tweakers site; dat kunnen jullie ook zien, vandaar de pop-up of ik Tweakers wil whitelisten.
Maarrr, als de reclame (dus) van elders wordt geserveerd, krijgt de advertentie-toko (veel) meer dan "geen tracking" van mij binnen. En dus geen whitelisting.

Als ik nou de plank helemaal mis sla, overtuig mij gerust. Mijn vrouw heeft meestal ook gelijk helaas ;)

Mijn tegenvraag is: is het mogelijk om de reclames daadwerkelijk (en 100%) via Tweakers te serven? Want reclame op die manier (nul data naar de advertentie-toko), en zeker voor jullie site, juich ik van harte toe.

Cheers,
apenstaartje

geen zin zonder onzin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
betaald account neemt de reclame weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:39
Blasterxp schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:35:
betaald account neemt de reclame weg.
Daar gaat het niet om. OP wilt weten of de reclames 100% via Tweakers gaan of niet. Zo niet, dan gaat er nog steeds (gebruikers)data buiten Tweakers om naar het advertentie netwerk, en dat wilt hij niet.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48

ikt

Tweakers gebruikt toch geen third party advertenties; c.q. er is geen third party tracking mogelijk?

De uitlegpagina's voor Tweakers te whitelisten en de fora-topics hierover zijn ook best duidelijk.

En nog een voorbeeld van mezelf: Ik gebruik Firefox waar de Enhanced Tracking Protection aan staat, en daar komt niks binnen van Tweakers. Ads worden normaal gedisplayed. De domeinen waarvan advertenties worden geserveerd worden ook weergeven in (bijvoorbeeld) uBlock Origin, daar is ook te zien dat het alleen Tweakers-beheerde domeinen zijn.

Dit recente topic gaat er ook op in, waar de data allemaal heen gaat. (Spoiler: Volgens Tweakers, nergens)

[ Voor 14% gewijzigd door ikt op 21-03-2023 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij liep er al een topic over waar al wat in uitgelegd staat
Ik wil Tweakers best onblokkeren in mijn adblocker, maar..

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.plan: Tweakers’ overstap naar advertenties zonder thirdpartytracking is een ...
Ik denk dat dit al je vragen beantwoordt? En anders, ja het is een dooddoener maar wel de simpelste oplossing, misschien een abo overwegen?

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 21-03-2023 09:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 14:49

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
apenstaartje schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:31:

Maarrr, als de reclame (dus) van elders wordt geserveerd, krijgt de advertentie-toko (veel) meer dan "geen tracking" van mij binnen. En dus geen whitelisting.

Mijn tegenvraag is: is het mogelijk om de reclames daadwerkelijk (en 100%) via Tweakers te serven? Want reclame op die manier (nul data naar de advertentie-toko), en zeker voor jullie site, juich ik van harte toe.
We doen de advertenties heel bewust op een ander domein dat geheel onder onze controle staat, op die manier kun je niet persongeluk zaken als je sessie-id doorsluizen naar die advertentie-partij.

En omdat we een eigen domein gebruiken die alleen op tweakers word gebruikt kunnen we je uberhaubt niet cross-site tracken. (In tegenstelling tot bijvoorbeeld een google of een facebook waar alles vanaf 1 domein komt, en je dus cross-site tracking krijgt). Wij volgen je dus niet over het hele internet, en we hebben geen enkele manier om je google search resultaten in een 'aanbeveling' om te zetten om maar iets te noemen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apenstaartje
  • Niet online
We doen de advertenties heel bewust op een ander domein dat geheel onder onze controle staat, op die manier kun je niet persongeluk zaken als je sessie-id doorsluizen naar die advertentie-partij.
Ah, kijk. Samen met alle andere info, is dat een mooie toevoeging. Aangezien ik niet de bron van een plaatje nu op kan zoeken (want niet gewhitelist): van welk domein worden de ad's getoond? Dan kan ik die whitelisten.

geen zin zonder onzin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28
apenstaartje schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:09:
[...]

Ah, kijk. Samen met alle andere info, is dat een mooie toevoeging. Aangezien ik niet de bron van een plaatje nu op kan zoeken (want niet gewhitelist): van welk domein worden de ad's getoond? Dan kan ik die whitelisten.
Uit mijn hoofd AA.Tweakers.nl en AB.Tweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dennism schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:40:
[...]

Klopt. En dus expliciet .NL en geen .net. @Equator linkte naar handleidingen per tool.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dennism schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 15:40:
[...]

Op dit moment wel, maar die informatie staat centraal beschreven op bovengenoemde locatie. Mocht daar een (sub)domain bij komen, dan kan je dat daar vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• apenstaartje
  • Niet online
Cool, thanks! Regels toegevoegd aan de whitelist :)

geen zin zonder onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
Het is in strijd met de algemene voorwaarden om niet te whitelisten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0WPNQCYpo-j5RemL-gl-ASziKdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T4hIlCbQK45H6V97EfaTi6nH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
@apenstaartje Verder wel handig: ik blokkeer niets op Tweakers, maar heb evenveel geen zin in trackers van bijvoorbeeld Youtube door embedded video's. De embedding van o.a. Youtube staat dus uit in mijn profiel zodat ik moet doorklikken naar youtube om een video te zien, waar ik dan weer alle blockers op kan loslaten ;)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1