Groot tuingereedschap, wat is kwalitatief goed?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb een behoorlijk grote tuin met veel bomen en veel gras. Veel onderhoud dus waarbij goed gereedschap uiteraard ook heel belangrijk is.

Nu heb ik voor een zitmaaier een prima keuze kunnen maken, daar zijn wel bekende merken, prima reviews te vinden of ervaringen van buren/vrienden en kennissen.

Maar hoe zit het met de kwaliteit van bijvoorbeeld een goede bijl? Of een kloofmachine? Of een hakselaar?

Ik heb eens een hakselaar gekocht van HBM, maar dat was kant en klare meuk. Na het inelkaar zetten liep de machine direct vast, die is terug op de pallet gegaan en retour fabrikant.

Een hakselaar bijvoorbeeld, ik ken de merken zelf helemaal niet en weet dus ook niet waar ik precies op moet letten, wat zijn de goede merken en welke moet je mijden.

Zijn er meer Tweakers met een mooie tuin die dit al eens onderzocht hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:43
er is een tuinen en balkons topic en er is een groot gereedschap topic. Die staan beide vol informatie. keuze genoeg! Beide vind je in de bouwen en klussen afdeling alhier.

[ Voor 19% gewijzigd door No Hands op 19-03-2023 07:28 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:42
Hakselaar van Eliet. Kost wat maar dan heb je ook wat. https://www.elietmachines.com/en/catalog/shredders Hier een indicatie van de prijzen.

[ Voor 56% gewijzigd door Uszka op 19-03-2023 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb wel goeie ervaringen met het handgereedschap van Hendrik Jan (oa bijl, spade, bezem). Hakselaar heb ik van einhell, evenals mijn kettingzaag... Mijn bosmaaier en heggenschaar zijn van stihl en zitmaaier een antieke Honda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-06 12:36
Hier sinds kort ook een Eliet hakselaar, de maestro city op benzine. Tweedehands exemplaar in nieuwstaat gevonden voor de helft van de nieuwprijs. Zeer kwalitatief!
Kettingzaag en bosmaaier zijn van stihl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-06 11:10
Wij beheren een natuurterrein. Ons meeste grote gereedschap is van Stihl. Bosmaaiers, kettingzagen. Deels nog op benzine, maar we zijn over aan het schakelen op elektrisch. Grote voordeel daarbij is dat als je al het gereedschap van een lijn koopt, ze de accu's delen. Een of twee accu's (laadtijd in de snellader 30 a 40 minuten) kan zowel in je kettingzaag als in je bosmaaier. En nog in tig andere apparaten. Met de bosmaaier kun je met één accu ongeveer 3 kwartier maaien (hangt ook enigszins af van of je draad, een mes of een zaagje onder de maaier hebt zitten, en of je door los of dicht materiaal heen moet maaien)

Voor bijlen kopen wij altijd Fiskars. Een kloofmachine hebben we ook, maar daar durf ik even niet met zekerheid het merk van te noemen.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Uszka schreef op zondag 19 maart 2023 @ 08:02:
Hakselaar van Eliet. Kost wat maar dan heb je ook wat. https://www.elietmachines.com/en/catalog/shredders Hier een indicatie van de prijzen.
Om eerlijk te zijn, dit merk kende ik helemaal niet! Hier ga ik me eens in verdiepen, ik vond het een behoorlijk lastige zoektocht om goed tuingereedschap te vinden.
Wij beheren een natuurterrein. Ons meeste grote gereedschap is van Stihl. Bosmaaiers, kettingzagen. Deels nog op benzine, maar we zijn over aan het schakelen op elektrisch. Grote voordeel daarbij is dat als je al het gereedschap van een lijn koopt, ze de accu's delen. Een of twee accu's (laadtijd in de snellader 30 a 40 minuten) kan zowel in je kettingzaag als in je bosmaaier. En nog in tig andere apparaten. Met de bosmaaier kun je met één accu ongeveer 3 kwartier maaien (hangt ook enigszins af van of je draad, een mes of een zaagje onder de maaier hebt zitten, en of je door los of dicht materiaal heen moet maaien)

Voor bijlen kopen wij altijd Fiskars. Een kloofmachine hebben we ook, maar daar durf ik even niet met zekerheid het merk van te noemen.
Ik heb 2 Fiskars bijlen en inderdaad ook gereedschap van Stihl. Dat is voor mij kwaliteit, word ik blij van _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:44
Ik raad je aan om hier even te kijken: Het grote tuinen, balkons en plantentopic Daar zit genoeg expertise en zijn de hakselaars ook al eens aan bod gekomen.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Pagina: 1