Opstartprobleem. Boot device not found

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youki
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-04-2023

Youki

Gewoon Te Gek

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1R1Z3cim6kWuzecov85vUA1AcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NV0MjUUjzg5eonA7bdonYuzN.jpg?f=fotoalbum_largeDe nieuwe laptop van mijn vriendin (HP Pavilion 14-ec1870nd) geeft steeds bij het opstarten nadat hij een aantal uur dicht heeft gezeten een error dat de boot device niet gevonden is (zie foto). Als de laptop uit wordt gezet en meteen weer aan doet hij het prima. De laptop is dan ook warm en de batterij is een stuk leger dan eerst. Het lijkt dus of de laptop terwijl hij dichtgeklapt is actief aan heeft gestaan.

De laptop is naar de mediamarkt hulp gegaan en daar hebben ze de laptop gereset en de batterij vervangen. Echter is het probleem er nog steeds. Voor mijn gevoel is dit een softwareprobleem. Misschien boot de drive te langzaam of iets dergelijks bij het opstarten. Ik heb zelf geen idee, in de bios kon ik ook geen relevante instellingen vinden die ik aan kon passen.

Heeft iemand enig idee wat hier het probleem is en hoe dit op te lossen is? Ik dacht ik vraag het even hier voordat we de laptop nog een keer naar de klantenservice brengen.

You can't buy peace, but you can buy tea

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:29
Modern standby probleem?
Problemen met Modern Standby, verdwijnen S3

Je zou sluimerstand/hibernate mode kunnen proberen, zoals ook in dat topic wordt aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:27
"Het lijkt dus of de laptop terwijl hij dichtgeklapt is actief aan heeft gestaan."

Eerst maar eens uitzoeken wat dichtklappen doet met je laptop
Want wat er gebeurt als je je laptop dichtklapt kan je zelf instellen.
Wij kunnen dus niet nu zeggen wat voor energietoestand hij draait als hij is dichtgeklapt.

Ik heb het al veeele jaren zo op al mijn laptops ingesteld:
Als ik een paar minuten de laptop niet gebruik gaat eerst het scherm uit. Dan een paar minuten later gaat hij naar standby. En weer een paar minuten gaat hij op hibernate.
En op hibernate gebruikt hij absoluut geen energie.
(ik geloof dat hibernate in het nederlands sluimer... toestand of zoiets heet. Anyways, je stelt dit allemaal in in Energiebeheer in je klassieke configuratiescherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youki
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-04-2023

Youki

Gewoon Te Gek

Topicstarter
Het is zo ingesteld dat hij op standby gaat en vervolgens uit. Echter bedoel ik dat bij vervolgens dus terwijl hij al een tijdje uit staat opeens iets geks gaat doen of uit zichzelf aan probeert te gaan of iets dergelijks waardoor hij zo opwarmt en de error geeft

You can't buy peace, but you can buy tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:48
Ik zie dat F2 System Diagnostics doet. Laat die eens lopen en laat ons weten wat het rapporteert.