Goedemorgen allen,
Ik heb een oude 1U Fujitsu bak staan waar ik PFSENSE op draai. Werkt echt perfect.
Echter nu te groot bevonden na een verhuizing. Ik wil de bak dus vervangen voor 'iets kleins'.
Binnenshuis:
- draai ik zo'n 10 websites via HaProxy.
- gebruik ik af en toe openVPN (snelheid hiervan is niet belangrijk).
- heb ik zo'n 30 firewallrules.
- gebruik ik geen 'fysiek' afgesloten vlan poorten (2 nics dus voldoende)
- ISP = 1000/1000
Ik heb het internet al flink afgestruind en eindig elke keer op te dure NUC's van 300 euro. Dat vind ik een beetje teveel van het goede.
Kunnen jullie mij iets aanraden wat daar 'lekker' onder zit wat aan mijn wensen kan voldoen?Ik vind het niet erg om te moeten klussen, maar ook niet erg om iets wat 'kant en klaar' is te kopen.
- Groet, Marc
Ik heb een oude 1U Fujitsu bak staan waar ik PFSENSE op draai. Werkt echt perfect.
Echter nu te groot bevonden na een verhuizing. Ik wil de bak dus vervangen voor 'iets kleins'.
Binnenshuis:
- draai ik zo'n 10 websites via HaProxy.
- gebruik ik af en toe openVPN (snelheid hiervan is niet belangrijk).
- heb ik zo'n 30 firewallrules.
- gebruik ik geen 'fysiek' afgesloten vlan poorten (2 nics dus voldoende)
- ISP = 1000/1000
Ik heb het internet al flink afgestruind en eindig elke keer op te dure NUC's van 300 euro. Dat vind ik een beetje teveel van het goede.
Kunnen jullie mij iets aanraden wat daar 'lekker' onder zit wat aan mijn wensen kan voldoen?Ik vind het niet erg om te moeten klussen, maar ook niet erg om iets wat 'kant en klaar' is te kopen.
- Groet, Marc