Mijn vraag
Ik heb door een installateur 15 panelen laten leggen.
11 van deze panelen zijn 375wp en 4 zijn er 395wp.
In totaal dus 5705wp.
De 375 panelen liggen voor een deel op het westen en een deel op het oosten.
De 395wp liggen op de dakkapelen naar het zuiden toe. Maar niet de hele dag in de zon door de nok van het dak.
Deze panelen zijn op een Solar Edge SE5000H omvormer aangesloten.
Deze omvormer heeft een max uitvoer van 5000 watt en 23 Ampere.
De omvormer zit op een PV kast met 16A zekeringen welke weer op een vrije groep zit naar de meterkast op een 16A zekering. De hoofdzekering is een 1 fase 25A zekering. (welke binnenkort naar 3 fase 35A gaat)
Ik maak mij zorgen dat er in de zomer te veel vermogen over de lijn gaat waardoor de 16A zekering er uit springt. Ik heb dit meermaals aan de installateur voorgelegd maar deze blijft zeggen dat ik deze waarden nooit zal gaan halen en dat er niks aan de hand is.
Het is nu nog geen eens zomer en de panelen hebben al 3139watt opgewekt.
Volgens mij gaat de zekering er uit rond de 3600 watt.
Heeft de installateur gelijk en hoef ik mij nergens zorgen om te maken of gaat niet niet goed aflopen?
En moet ik verdere stappen ondernemen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb door een installateur 15 panelen laten leggen.
11 van deze panelen zijn 375wp en 4 zijn er 395wp.
In totaal dus 5705wp.
De 375 panelen liggen voor een deel op het westen en een deel op het oosten.
De 395wp liggen op de dakkapelen naar het zuiden toe. Maar niet de hele dag in de zon door de nok van het dak.
Deze panelen zijn op een Solar Edge SE5000H omvormer aangesloten.
Deze omvormer heeft een max uitvoer van 5000 watt en 23 Ampere.
De omvormer zit op een PV kast met 16A zekeringen welke weer op een vrije groep zit naar de meterkast op een 16A zekering. De hoofdzekering is een 1 fase 25A zekering. (welke binnenkort naar 3 fase 35A gaat)
Ik maak mij zorgen dat er in de zomer te veel vermogen over de lijn gaat waardoor de 16A zekering er uit springt. Ik heb dit meermaals aan de installateur voorgelegd maar deze blijft zeggen dat ik deze waarden nooit zal gaan halen en dat er niks aan de hand is.
Het is nu nog geen eens zomer en de panelen hebben al 3139watt opgewekt.
Volgens mij gaat de zekering er uit rond de 3600 watt.
Heeft de installateur gelijk en hoef ik mij nergens zorgen om te maken of gaat niet niet goed aflopen?
En moet ik verdere stappen ondernemen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...