Toon posts:

Te zware installatie? 5705WP op SE5000H en 16A zekering.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jerry99
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-03 20:20
Mijn vraag
Ik heb door een installateur 15 panelen laten leggen.
11 van deze panelen zijn 375wp en 4 zijn er 395wp.
In totaal dus 5705wp.
De 375 panelen liggen voor een deel op het westen en een deel op het oosten.
De 395wp liggen op de dakkapelen naar het zuiden toe. Maar niet de hele dag in de zon door de nok van het dak.

Deze panelen zijn op een Solar Edge SE5000H omvormer aangesloten.
Deze omvormer heeft een max uitvoer van 5000 watt en 23 Ampere.

De omvormer zit op een PV kast met 16A zekeringen welke weer op een vrije groep zit naar de meterkast op een 16A zekering. De hoofdzekering is een 1 fase 25A zekering. (welke binnenkort naar 3 fase 35A gaat)

Ik maak mij zorgen dat er in de zomer te veel vermogen over de lijn gaat waardoor de 16A zekering er uit springt. Ik heb dit meermaals aan de installateur voorgelegd maar deze blijft zeggen dat ik deze waarden nooit zal gaan halen en dat er niks aan de hand is.

Het is nu nog geen eens zomer en de panelen hebben al 3139watt opgewekt.
Volgens mij gaat de zekering er uit rond de 3600 watt.

Heeft de installateur gelijk en hoef ik mij nergens zorgen om te maken of gaat niet niet goed aflopen?

En moet ik verdere stappen ondernemen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via jerry99 op 17-03-2023 07:09)

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens https://fritts.nl/selectiviteit-zonnepanelen/ :
Dit betekent dat een 16 A automaat zeker 2,5 uur 18A kan doorgeven zonder af te schakelen. Dit kan oplopen tot 1,45x. Dus tot 23A.
Het zal dus niet zo'n vaart lopen, al verdient het geen schoonheidsprijs (2 x 16A achter elkaar is ook onhandig).

Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens https://fritts.nl/selectiviteit-zonnepanelen/ :
Dit betekent dat een 16 A automaat zeker 2,5 uur 18A kan doorgeven zonder af te schakelen. Dit kan oplopen tot 1,45x. Dus tot 23A.
Het zal dus niet zo'n vaart lopen, al verdient het geen schoonheidsprijs (2 x 16A achter elkaar is ook onhandig).

Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
In deze opstelling ga je door de ligging van je diverse panelen nooit die 5700 W halen. Waarschijnlijk is de omvormer wat te zwaar maar dat is een SE systeem geen probleem. En mocht de automaat er toch uit klappen kan je nog een vermogensbegrenzing in de omvormer instellen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je panelen worden vanwege je opstelling niet volledig tegelijk beschenen, dus je piekvermogen zal je niet/niet lang halen. Mei is wat dat betreft een goede maand (fel zonnetje, nog niet te warm) om dat te bekijken.

Maar, waar solaredge niet zo van houdt is kleine groepjes panelen op verschillende richtingen.
Lees even de topicstart van Het grote SolarEdge topic door en zie of de solaredge valkuilen ook op jouw systeem van toepassing zijn.

Wat is je exacte opstelling? Welke optimizers heb je?

Wise enough to play the fool

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:57
@Jaaap “pv verdelers” worden echt nooit selectief uitgevoerd.

Maar dat de omvormer de 16A zekering (en) eruit gaat rammen ben ik zeker van. Als op het juiste moment (middag uur) na een regenbui de zon door komt verwacht ik gewoon de volle 5kW … en dan houdt een 16A automaat het niet lang vol…

Niet deugdelijk aangelegd dus.

[Voor 5% gewijzigd door Ronald op 16-03-2023 11:49]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:29

Glewellyn

is er ook weer.

Zodra je de 3x35A aansluiting hebt mag je qua selectiviteit ook 20A installatieautomaten gebruiken, daar past precies bijna de maximale capaciteit van de omvormer in.

[Voor 3% gewijzigd door Glewellyn op 16-03-2023 11:56]

*zucht*

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:52

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je kan natuurlijk ook gewoon de power limit van die solar edge zo instellen dat deze niet over de 3680W komt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Ronald
Glewellyn schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:54:
Zodra je de 3x35A aansluiting hebt mag je qua selectiviteit ook 20A installatieautomaten gebruiken, daar past precies bijna de maximale capaciteit van de omvormer in.
En waar staat dat selectiviteit een eis is?

3x35 kost slechts €800 per jaar meer…

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Als je binnenkort naar 3 fasen overgaat zou ik nu niet meer voor een enkel fase omvormer nemen, maar een drie fasen omvormer nemen.

Als binnenkort over 2 jaar is, ligt het natuurlijk anders.
Dan kun je die omvormer in plaats van op een 16A zekering op een 20A zekering zetten voor de zekerheid, maar gezien de plaatsing van de panelen ga je dat helemaal nooit halen.

PS een 20A automaat is ook bij een 1x25A aansluiting gewoon toegestaan.
Zoiets bijvoorbeeld.
https://www.solarchamp.eu...panelen-omvormer-378.html

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• jerry99
Hallo allemaal,
Bedankt voor de antwoorden tot zo ver.
Ik moet denk ik wel even iets recht zetten. Ik had gezegd dat de hoofdgroep naar 3x35 A ging, maar dat is 3x25A.

@ds23man Dat ik mijn piek vermogen niet ga halen was mij wel duidelijk. Maar als ik nu al boven 3kw zit, verwacht ik meer dan 4kw ook wel bij een hoge zon. Maar dat gaan we zien.

@Jaaap Bedankt voor het artikel. Nog niet helemaal afgelezen maar toch bedankt.

Ik wist niet dat de er op de solar edge een power limit zat. handig om te weten.

Ik heb een poging gedaan om mijn panelen op het dak in te kleuren. Zoals jullie zien rechte lijnen is lastig op een laptop... Maar de grote vlakken zijn de 375wp panelen. De lossen panelen zijn de 395wp panelen en die staan richting het zuiden. De rest staat Oost en West.

Al met al denk ik dat de antwoorden neer komen op, deze zomer afwachten en kijken wat er gebeurd.
Als die er uit klapt heb ik tenminste een stok om mee te slaan naar de installateur.

Even vooruit lopend, mocht de zekering er uit klappen, is het dan verstandig om een 20A zekering te plaatsen in zowel de verdeel kast als de groepenkast beneden?
Of is het beter om de power limit aan te passen in de Solar Edge? Lijkt mij zonde van de opgewekte stroom.
.

• ds23man
  • Nu online
Je hoeft de zomer echt niet af te wachten, dan leveren je panelen minder vermogen omdat ze dan warm zijn. De max pieken zie je juist in het voorjaar bij lage temperaturen.

• jerry99
@ds23man Ah juist in mei had ik gelezen inderdaad.

@Jaaap Ik heb het artikel gelezen en wat ik er van begrijp is dat je bij een hoofdzekering automaat van 25A je een 20A automaat in de groep kan gebruiken. Nu is mijn huidige situatie nog dat ik een SMELT hoofdzekering heb van 25A en dan kan het dus niet. Deze hoofdzekering wordt dit jaar ergens (want ook bij ENEXIS hebben ze het druk) vervangen voor een 3x25A automaat. En dan loop ik ook niet meer via de buren, maar ga ik gelijk naar de straat.

• Ronald
@jerry99 heb je in het offerte traject een SolarEdge designer rapport gekregen?

Ik gok zo van niet gezien wat er afgeleverd is...

hoeveel ligt er op oost en West?

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

@jerry99 wat is je exacte opstelling (hoeveel oost, welke hoek, hoeveel west, welke hoek, hoeveel zuid, welke hoek) en welke optimizers heb je onder je panelen hangen?

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat mijn setje meer vermogen gelijktijdig doet. 30° hellingshoek op vrijwel zuid. 5080 Wp op een 4200 Watt omvormer. Zit ook op 16A. Bij stralende zon gisteren zat ik op 4032 Watt AC maximaal bij 5 minuten gemiddelde PV-output in de meterkast.

Ik zou me niet zo druk maken.

[Voor 39% gewijzigd door Dre op 16-03-2023 16:24]

• Ronald
@Dre ik maak me ook geen zorgen om de zonnige dag… op een half bewolkte regenachtige dag wel…

Op een dergelijke dag kan mijn systeem 5 uur lang regelmatig kortstondig de 5,25 aan tikken… niet gek want het systeem kan 6,5kW pieken aan de DC kant.
Maar op een warme zonnige dag stopt het bij 4,7

Dat doet jouw systeem ook… alleen is 4,2kW heel veel minder snel een probleem op een 16A zekering - zoals je inmiddels al jaren weet - maar een 5 kW gaat dus zo goed als zeker niet goed.

• Dre
  • Niet online
@Ronald
Kortstondig vind ik geen probleem. Daar worden je kabels en de zekering niet warm van. In PV-output kijk daarom liever naar de 5 minuten average waarde. In geval van deze overbelasting zou je beter de effectieve (RMS) waarde over 1 uur kunnen pakken. Is die met regen hoger dan met een stralende dag? (zou best kunnen, maar ik heb het nooit uitgerekend).

Toch denk ik (gevoel) dat mijn zuid setje met een koude regenbui de kabels meer gaat opwarmen dan die 5,8 kWp op oost+zuid+west.

Met 140% stroom (22,4A) krijg ik een B16 automaat niet uit onder de 733 seconden testtijd. (verschillende merken automaat getest in een meterkast).

• jerry99
Ronald schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:54:
@jerry99 heb je in het offerte traject een SolarEdge designer rapport gekregen?

Ik gok zo van niet gezien wat er afgeleverd is...

hoeveel ligt er op oost en West?
Een wat? Nee niet gekregen.

• jerry99
teacher schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:07:
@jerry99 wat is je exacte opstelling (hoeveel oost, welke hoek, hoeveel west, welke hoek, hoeveel zuid, welke hoek) en welke optimizers heb je onder je panelen hangen?
8 375wp panelen liggen op oost. Hellingshoek 35 graden ofzo. Mijn dak is redelijk steil in vergelijking met andere daken.
Eveneens 1 395wp paneel aan de oostkant van het dak, maar dan op het dakkapel naar het zuiden gericht.

3 375wp panelen liggen op west.
3 395wp panelen liggen aan de west kant van het dak, maar dan op het dakkapel richting het zuiden.

welke optimizers er onderzitten weet ik niet.

• Ronald
jerry99 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 17:38:
[...]

8 375wp panelen liggen op oost. Hellingshoek 35 graden ofzo. Mijn dak is redelijk steil in vergelijking met andere daken.
Eveneens 1 395wp paneel aan de oostkant van het dak, maar dan op het dakkapel naar het zuiden gericht.

3 375wp panelen liggen op west.
3 395wp panelen liggen aan de west kant van het dak, maar dan op het dakkapel richting het zuiden.

welke optimizers er onderzitten weet ik niet.
Log eens in op monitoring.solaredge.com. Met laptop of desktop.

Zie je tabje grafieken?

Ja? Zoek de grafiek optimizer spanning, selecteer alles. Zoek een strakblauwe dag op.
Screenshot.

Nee? Vraag installateur om volledige eigenaren toegang.
Dan zie ja.

• jerry99
Ronald schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:18:
[...]

Log eens in op monitoring.solaredge.com. Met laptop of desktop.

Zie je tabje grafieken?

Ja? Zoek de grafiek optimizer spanning, selecteer alles. Zoek een strakblauwe dag op.
Screenshot.

Nee? Vraag installateur om volledige eigenaren toegang.
Dan zie ja.
Die wifi module moet er nog ingebouwd worden.

• Ronald
@jerry99 “interessant” …….

Dan heb je intussen tijd om case study tuinhuisje in de start van het SolarEdge topic te bestuderen. Hopelijk snap je dan waarom @teacher en ik ons zorgen maken…

@Dre in de praktijk kan het meevallen… 1,4x stroom mag er ook na 40 seconden uit. 733 voldoet ook aan de grafiek ;)

Die weinig af van dat het niet zo opgeleverd had moeten worden.

• jerry99
Ronald schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:47:
@jerry99 “interessant” …….

Dan heb je intussen tijd om case study tuinhuisje in de start van het SolarEdge topic te bestuderen. Hopelijk snap je dan waarom @teacher en ik ons zorgen maken…

@Dre in de praktijk kan het meevallen… 1,4x stroom mag er ook na 40 seconden uit. 733 voldoet ook aan de grafiek ;)

Die weinig af van dat het niet zo opgeleverd had moeten worden.
Ik heb dat stukje over het tuinhuisje gelezen, maar dat gaat over hoe je het meeste haalt uit de panelen met de juiste optimizers. En ja waarschijnlijk had het bij mij beter gekund, maar veel opties om ze neer te leggen was er ook niet. Het geeft alleen geen antwoord op mijn vraag. Namelijk of de zekering te zwak is of niet.

Er is er eentje in het topic die zegt dat de zekering er uit gaat slaan bij regen en dan max zon.
De meesten stellen volgens mij dat het niet zo snel zal gebeuren.

Ik heb het idee dat het beter was als er een 20A zekering op de groep aanwezig was ipv van een 16A.
Alleen deze kan ik ivm de hoofd smeltzekering nog niet installeren. Als ik straks op 3x25A zit kan dat wel.
Dat zou mij wat meer rust geven denk ik en zou nog net passen als het gaat om wattage. Max 5000 watt. Iets dat ik niet ga halen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ronald
@jerry99 de zekering is te zwak punt uit.
De bekabeling is te zwak voor een 23A omvormer.
Het systeem is mogelijk ondeugdelijk ontworpen. Sommige foute solaredge ontwerpen missen 10-20% opbrengst…

En dat interesseert je niets?

Waarom ben je hier?

Ik mag hopen dat een 5kW omvormer achter 16A zekering op 2,5mm2 niet aan nen1010 voldoet.
Een 25A niet selectieve zekering op 4mm2 voldoet alleen niet aan een advies in de nen1010

[Voor 27% gewijzigd door Ronald op 17-03-2023 07:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:32
jerry99 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 07:07:
[...]

Ik heb dat stukje over het tuinhuisje gelezen, maar dat gaat over hoe je het meeste haalt uit de panelen met de juiste optimizers. En ja waarschijnlijk had het bij mij beter gekund, maar veel opties om ze neer te leggen was er ook niet. Het geeft alleen geen antwoord op mijn vraag. Namelijk of de zekering te zwak is of niet.

Er is er eentje in het topic die zegt dat de zekering er uit gaat slaan bij regen en dan max zon.
De meesten stellen volgens mij dat het niet zo snel zal gebeuren.

Ik heb het idee dat het beter was als er een 20A zekering op de groep aanwezig was ipv van een 16A.
Alleen deze kan ik ivm de hoofd smeltzekering nog niet installeren. Als ik straks op 3x25A zit kan dat wel.
Dat zou mij wat meer rust geven denk ik en zou nog net passen als het gaat om wattage. Max 5000 watt. Iets dat ik niet ga halen.
Hier nummer twee want ik ben het eens met @Ronald Als je panelen koud zijn geregend of door een wolk koud zijn en er komt ineens volle bak zon op dan is er een enorm piekvermogen. Dat kan prima zorgen voor afslaan zekering.
Zorg dat die installateur een kloppende SlarEdge design aanlevert. Dan kunnen er feiten besproken worden.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Dre
  • Niet online
Ronald schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 07:27:
@jerry99 de zekering is te zwak punt uit.
De bekabeling is te zwak voor een 23A omvormer.
Het systeem is mogelijk ondeugdelijk ontworpen. Sommige foute solaredge ontwerpen missen 10-20% opbrengst…

Waarom ben je hier?

Ik mag hopen dat een 5kW omvormer achter 16A zekering op 2,5mm2 niet aan nen1010 voldoet.
Een 25A niet selectieve zekering op 4mm2 voldoet alleen niet aan een advies in de nen1010
Ik heb nergens kunnen lezen welke bekabeling TS heeft. Als het 2,5mm2 is mag dat gewoon 24A volgens de NEN1010. Jou wel bekend toch :)

Overigens mag je de 23A omvormer met 25A afzekeren terwijl de kabels maar 24A aankunnen. Leesvoer hier:
Xander in "Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1"
Dit was nieuw voor me maar wel leerzaam.

En waarom denk je dat SE te weinig zonnepanelen in de zon heeft. TS heeft:
  • 4 panelen op zuid (met lage hellingshoek neem ik aan)
  • 3 op west (meer WWN eigenlijk)
  • 8 op oost 35°
Stel dat we aannemen dat hij 60V optimizers heeft. Dan heb je met zon op het noordwesten 3×60 =180V. Dan heb je 12 panelen die 360-180=180V moeten genereren. Gevoelsmatig lijkt me het verlies minimaal. Maar gissen is missen. Had je deze al door SE designer gehaald :9

• Dre
  • Niet online
Een aanpassing naar 20A is makkelijk gemaakt en was wel verstandiger geweest. Maar toch denk ik dat de installateur een goeie inschatting heeft gemaakt dat 16A niet thermisch uitschakelt. We horen het graag na de zomer :)

[Voor 8% gewijzigd door Dre op 17-03-2023 08:26]

• jerry99
Met een beetje het schaamrood op de kaken, bemerk ik dat ik toch wel wat dingen fout heb genoteerd.

Het volgende ligt op het dak.
11 365wp panelen, waarvan 8 op het oosten en 3 op het westen.
4 375wp panelen richting het zuiden.
Hellingshoek van het dak is redelijk stijl 35 graden ongeveer.
de 4 richting het zuiden liggen op van die standaard bakken.
5515WP dus.

De optimizers zijn SolarEdge S440 tot 14,5 A (zijn 60V)

En een SolarEdge SE5000H dus.

Dit alles zit aan gesloten op een PV kast. met 2 automaten van 16A en een hoofdschakelaar van 22A. Op de andere 16A automaat zit de droger. max 2000 watt.

Deze PVkast zit op zijn beurt weer op een lege groep in de meterkast een automaat van 16A.

De hoofdzekering is nou nog een smelt zekering van 25A, dat gaat naar 3x25A dit jaar.

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

8 op het oosten is genoeg voor een 1 fase omvormer.
Maarrrrr, op west en zuid heb je een potentieel probleem.

* teacher denkt te weten hoe de opbrengstgrafiek eruit gaat zien.....

Als west/zuid wel tegelijk in de zon liggen dan gaat het denk net goed...

[Voor 16% gewijzigd door teacher op 17-03-2023 10:50]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-03 08:09
Ronald schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 07:27:

Waarom ben je hier?
Net zolang discussiëren totdat je het antwoord krijgt dat je bevalt :+
Ook op de huidige hoofdzekering kun je waarschijnlijk beide beveiligingen van 16A naar 20A brengen op 2,5mm². Waarom zo op het randje gaan zitten? Dat Dre zijn circuits continu overbelast weten we inmiddels maar ik zou toch geen ontwerp willen maken waarbij een beveiliging voor langere tijd zwaarder dan de nominale stroom wordt belast. Uiteindelijk zal zo'n automaat toch snel achteruit gaan als hij elke dag boven de 50 graden is in een groepenkast die in de zomer al niet erg koel zal zijn. Is de omvormer uberhaupt begrenst?

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:22

DropjesLover

Dit dus ->

16A achter 16A mag helemaal niet, dat moet altijd minder worden...
Dus in jouw situatie 40A - 25A - 16A
Of in je nieuwe 3x25A situatie op een eigen (3x?) 16A groep. Met 3x16A kan je 14.4kW terugleveren.

[Voor 11% gewijzigd door DropjesLover op 17-03-2023 10:39]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ds23man
  • Nu online
DropjesLover schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:37:
16A achter 16A mag helemaal niet, dat moet altijd minder worden...
Dus in jouw situatie 40A - 25A - 16A
Of in je nieuwe 3x25A situatie op een eigen (3x?) 16A groep. Met 3x16A kan je 14.4kW terugleveren.
Weer de geijkte denkfout! Selectiviteit is geen veiligheidseis in de NEN, slechts een advies.

Alleen is er in de netcode elektriciteit een bepaling opgenomen dat de installatie selectief dient te zijn t.o.v. de hoofdzekering. Niet dat de netbeheerders zich daar aan houden, ze prakken zo een 25 A hoofdzekering voor een installatie met 16 A automaten wat ook niet selectief is.

• Dre
  • Niet online
Ohhh, het is zelfs maar 5515 Wp op 3 verschillende richtingen. Stuur de grafieken door als je boven de 4 kW AC zit voor meer dan een uur :) Dan wil ik wel eens vergelijken met mijn mini setje 5080 Wp op zuid.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee