Regelmatig kort verlies internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 13:48
Ik heb ondertussen al weken lang een probleem met mijn internet verbinding dat ik eigenlijk voornamelijk opmerk bij mijn desktop tijdens online games. Om de zoveel tijd verlies ik voor enkele seconden de verbinding waardoor ik meestal disconnect van mijn game sessie.

Ik heb hier vorig jaar ook last van gehad toen ik een Connectbox Giga van Ziggo heb ontvangen. Ik ben er toen ook achter gekomen dat mijn AOP was verouderd, de modem te ver van het AOP stond aangesloten enzovoort. Al deze zaken zijn opgelost, het AOP vervangen, modem netjes recht aan het AOP aangesloten en alle waarden van de modem zien er goed uit. Toch bleef ik toen ook kortstondige disconnects krijgen, waarna ik uiteindelijk mijn internet snelheid van 1000mbps terug heb laten zetten naar 350mbps en dit leek toen het probleem toch ''op te lossen''. Desondanks begon ik enkele weken terug weer dezelfde proberen te ervaren.

Aangezien ik weinig verwacht van een derde monteursbezoek van Ziggo (hoewel deze al wel gepland staat), vroeg ik me af of iemand hier wellicht wat tips heeft en ook wat van mijn vragen kan beantwoorden.
Zoals in onderstaande afbeelding is te zien duren de disconnects maar enkele seconden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpNCr3tOJrlLatS8Tod8rf7tVKI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2nafDeSKw5z79YWjfInBIjub.png?f=fotoalbum_large

Ik ervaar deze problemen zowel via Wi-Fi als via een directe kabel verbinding met een nieuwe CAT6 kabel. Daarnaast heb ik ook getest met USB-tethering via mijn telefoon die verbonden was met het Wi-Fi netwerk, hierbij kreeg ik al snel ook weer hetzelfde probleem.

Klopt het dat ik via USB-tethering in ieder geval mijn onboard netwerk adapter heb uitgesloten als eventuele veroorzaker? Wat zou nog meer dit probleem kunnen veroorzaken?

Ik had vorig jaar deze zelfde problemen overigens met een compleet ander systeem en dus ook een andere netwerk adapter dus ik verwacht ook niet dat het hier aan ligt maar wat dan wel? Ik heb ondertussen het vermoeden dat ofwel het modem gewoon brak is ofwel de bekabeling vanuit Ziggo een probleem heeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22
Ik vermoed dat je Intel i-225-v nic de boosdoener is.
Sorry, niet goed gelezen.
Lijkt inderdaad in het modem te zitten, omdat je zo’n beetje alles dat erna komt al hebt vervangen gehad.

[ Voor 57% gewijzigd door EverLast2002 op 15-03-2023 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
EverLast2002 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:49:
Ik vermoed dat je Intel i-225-v nic de boosdoener is.
Sorry, niet goed gelezen.
Lijkt inderdaad in het modem te zitten, omdat je zo’n beetje alles dat erna komt al hebt vervangen gehad.
Ik ben inderdaad bekend met de problemen die er spelen met de Intel i225v, hoewel het hierbij volgens mij voornamelijk gaat om netwerk adapters die stoppen met werken en weer aangezet moeten worden en geen constante connectie drops van enkele seconden?

En inderdaad ik had destijds hetzelfde probleem met een Aorus Z390 Ultra moederbord met een totaal andere netwerk adapter. Ik heb daarnaast ook het idee dat ik enkele keren mijn telefoon er op heb betrapt om geen verbinding te hebben met het internet wanneer dit er uit ligt op mijn desktop maar dit is vrij moeilijk te merken aangezien het telkens maar enkele seconden is en dit is voornamelijk iets dat problemen geeft met zaken die een constante verbinding moeten hebben zoals online games.

Desondanks wilde ik wel de i225v proberen uit te sluiten als eventuele boosdoener (hoewel mijn problemen hetzelfde zijn als vorig jaar hoeft de oorzaak natuurlijk niet hetzelfde te zijn). Daarom vroeg ik me dus ook af of ik door middel van USB-tethering de onboard netwerk adapter heb uitgesloten? Ik geloof dat een internet verbinding via USB niet via de Intel onboard chip gaat alsnog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:19

Klippy

Still Game

Je denkt te moeilijk en hebt verkeerde verwachtingen ;)
Als je het probleem hebt via LAN/UTP én WiFi dan heb je al uitgesloten dat het aan wat anders ligt dan je modem.
Daar hoef je verder niet heel veel logs van te zoeken op je PC.

Ga liever even in je modem log kijken. Op je Giga is dat Geavanceerde instellingen -> Hulpmiddelen -> Netwerk status -> Netwerklog.

Daar zie je al het goed is wel wat issues in dat geval. Tenzij je een probleem hebt met de stroomtoevoer, dan zie je dat hij opnieuw opgestart is.

In elk geval goed dat je de monteur hebt ingeschakeld, want die moet dat voor je kunnen oplossen. Overigens kan de Ziggo helpdesk ook gewoon die modem logs uitlezen dus ook direct zien dat er een probleem is.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Klippy schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:12:
Je denkt te moeilijk en hebt verkeerde verwachtingen ;)
Als je het probleem hebt via LAN/UTP én WiFi dan heb je al uitgesloten dat het aan wat anders ligt dan je modem.
Daar hoef je verder niet heel veel logs van te zoeken op je PC.

Ga liever even in je modem log kijken. Op je Giga is dat Geavanceerde instellingen -> Hulpmiddelen -> Netwerk status -> Netwerklog.

Daar zie je al het goed is wel wat issues in dat geval. Tenzij je een probleem hebt met de stroomtoevoer, dan zie je dat hij opnieuw opgestart is.

In elk geval goed dat je de monteur hebt ingeschakeld, want die moet dat voor je kunnen oplossen. Overigens kan de Ziggo helpdesk ook gewoon die modem logs uitlezen dus ook direct zien dat er een probleem is.
Dat is dus het probleem, ik heb al meerdere keren met ziggo aan de telefoon gehangen en die beweren dat alles er dus goed uit ziet. De eerste monteur heeft destijds het verouderde AOP vervangen, de tweede heeft alles doorgemeten en geconcludeerd dat er niks mis is maar dat er wel iets veel ruis op de upload leek te zijn vanuit onze straatkast. Hier is toen onderhoud voor gepleegd en daar heb ik verder niets meer over gehoord.

De derde poging was gisteren waarbij ik wederom door Ziggo ben verteld dat er in de logs van het modem en de verbindingssterkte niks vreemds te zien is. Hierbij is opnieuw een monteur ingepland die volgende week komt maar ik wil in ieder geval alles aan mijn kant echt 100% uitsluiten, aangezien Ziggo blijft beweren dat er vanuit hun niks mis is.

De modem valt verder ook niet uit, het is echt alleen de verbinding die sporadisch enkele seconden gewoon weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:19

Klippy

Still Game

@Redblader dat is inderdaad apart, want dat zou wel in de logs te zien moeten zijn.

Dan is de vraag wellicht hoe ervaar of meet je dit? Is dit naar één bepaalde server, bij één game of echt al je internetverkeer?
Je kan een script een ping test laten uitvoeren naar een IP om te kijken of er iets van regelmaat in zit. Die tijden kan je met Ziggo communiceren indien nodig.

En zorg er voor dat je zelf geen instellingen hebt gedaan die hier invloed op kunnen hebben. Als je bijvoorbeeld een alternatieve DNS server hebt ingesteld op al je apparaten en die is soms down kan dat ook een probleem zijn. Dus liefst haal je al je apparaten even uit je netwerk en test je het met één apparaat met zoveel mogelijk de standaard instellingen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Toch ben ik wel benieuwd naar de info die je zelf uit je modem kunt halen. Als voormalig Ziggo monteur durf ik helaas niet echt te vertrouwen op de technische kwaliteiten van de helpdeskmedewerkers daar...

Kun je toch eens wat screenshots van je modem status posten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thebeast12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03:02
Even een tip. Zodra het gebeurd direct de provider bellen wij hebben het hier ook gehad maar dat met t-mobile glasvezel. Toen ik gebeld had konden ze de hik up zien maar niet verklaren. Vervolgens is er een monteur langs geweest die alles heeft vervangen en ook nog een aanpassing gedaan op de hoogdcentrale. Nooit meer problemen gehad. Aan jou dus de taak om het bewijs te leveren. Ze hebben voordat de monteur kwam ook nog een logging uitgevoerd van een bepaalde tijd omdat het op een specifiek moment gebeurde. Hou voor jezelf bij wanneer het speelt en hoe lang het speelt. Misschien dat je een patroon ziet waar je Ziggo op kan sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Klippy schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:37:
@Redblader dat is inderdaad apart, want dat zou wel in de logs te zien moeten zijn.

Dan is de vraag wellicht hoe ervaar of meet je dit? Is dit naar één bepaalde server, bij één game of echt al je internetverkeer?
Je kan een script een ping test laten uitvoeren naar een IP om te kijken of er iets van regelmaat in zit. Die tijden kan je met Ziggo communiceren indien nodig.

En zorg er voor dat je zelf geen instellingen hebt gedaan die hier invloed op kunnen hebben. Als je bijvoorbeeld een alternatieve DNS server hebt ingesteld op al je apparaten en die is soms down kan dat ook een probleem zijn. Dus liefst haal je al je apparaten even uit je netwerk en test je het met één apparaat met zoveel mogelijk de standaard instellingen.
Ik ervaar dit als een complete uitval van de verbinding voor deze enkele seconden, dit is te merken aan bijvoorbeeld een Discord call die in deze seconden weg valt en uiteraard de disconnect van online games. Ik zie in mijn event log dus ook de melding ''Network link is disconnected'', oftewel het netwerk ligt er op deze momenten gewoon even uit.
Timmert schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:15:
Toch ben ik wel benieuwd naar de info die je zelf uit je modem kunt halen. Als voormalig Ziggo monteur durf ik helaas niet echt te vertrouwen op de technische kwaliteiten van de helpdeskmedewerkers daar...

Kun je toch eens wat screenshots van je modem status posten?
Dat kan zeker! Ik heb eerder vanavond de modem gereset naar de fabrieksinstellingen dus het logboek is vrij leeg maar de status ziet er nog hetzelfde uit als voorheen, in mijn (onervaren) ogen ziet het er allemaal prima uit qua verbindingssterkte en geen errors.:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I13DSG3GRp9x1OvXIduNmxtPK9A=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/fqdS2S9Dlic40TgAwle7c3eu.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxfBtAknpZQ5ovJmr4586ALBdCM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/FCL7X3CjQg7OdJ5Kz84x79uh.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrFn3kZtXVgUHa2-eE-Rc82Tq2I=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/AjvQcxiJSwvQBGp6rVfbfqr1.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXmk3x8e1le6u7jt9JcJFegqkNI=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/YqFxNJg0JsFDn6bYEHhxbowj.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OG0mhRfbQoPUi7S61P68bLwqgiM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/UqMBimTXsaGEEXMgj0SHMcUr.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bom3LWEBExUW6RZmmWx9de9gAQw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/HnEhIg3zWznqZpjvQF1ieKA7.png?f=fotoalbum_medium
thebeast12 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:29:
Even een tip. Zodra het gebeurd direct de provider bellen wij hebben het hier ook gehad maar dat met t-mobile glasvezel. Toen ik gebeld had konden ze de hik up zien maar niet verklaren. Vervolgens is er een monteur langs geweest die alles heeft vervangen en ook nog een aanpassing gedaan op de hoogdcentrale. Nooit meer problemen gehad. Aan jou dus de taak om het bewijs te leveren. Ze hebben voordat de monteur kwam ook nog een logging uitgevoerd van een bepaalde tijd omdat het op een specifiek moment gebeurde. Hou voor jezelf bij wanneer het speelt en hoe lang het speelt. Misschien dat je een patroon ziet waar je Ziggo op kan sturen
Meteen bellen is vaak lastig aangezien de kantooruren van Ziggo tot 20:00 zijn en ik over het algemeen pas daarna op mijn computer bezig ben. Ik zal inderdaad in ieder geval de momenten waar het gebeurt bij gaan houden.

Ik heb ondertussen ook een oude laptop aan geslingerd met de gedachte om via het event log van die laptop te dubbelchecken dat het inderdaad niet alleen mijn PC is die verbinding verliest. Jammer genoeg heb ik ondertussen al ruim 2 uur geen issues meer gehad uiteraard. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-08 20:42
Laat een paar dagen een pingplotter meelopen.
Aan de hand daarvan kun jij in ieder geval aantonen dat het optreed en Ziggo kan zien op welke momenten en meer gericht zoeken.
Hoogst waarschijnlijk zit het ergens in het Ziggo netwerk en helemaal niet bij jouw thuis.

https://www.pingplotter.com/

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:22
Je kan op je laptop een continue ping aanzetten naar een paar servers.
Tooltje "pingwiz" is een tip, je ziet meteen de timestamps erin (optie /t pingt continue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Ik zal vanavond een dergelijk tooltje laten draaien hopelijk krijg ik hier wat goede informatie uit, bedankt voor de tip. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-08 20:42
Je kunt in die pingplotter bijvoorbeeld gelijktijdig naar je router, een site van Ziggo zelf en een site ergens op het internet laten pingen.
Je kan dan meteen zien of er verschil in zit en of het lokaal is, of alleen binnen het Ziggo netwerk of ook naar het internet .

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 18:58

MagicTempest

Fly pig!

Als je computer zelf zegt "network link disconnected", dan lijkt het er eerder op dat hij fysiek daadwerkelijk de link verliest. Ik zou inderdaad even op zowel je laptop als op je PC de pingplotter aanzetten en kijken of ze beide uitval hebben. Indien ze beide uitval hebben dan moet je controleren of dat ook tegelijkertijd is.

Mochten ze uitval hebben, maar niet tegelijkertijd, dan weet je zeker dat het probleem niet aan de internetverbinding zelf ligt. Dan ligt het zeer waarschijnlijk aan het modem. Mochten ze beide tegelijkertijd uitval hebben kan het nog steeds het modem zijn, maar kan het ook de internetverbinding zelf zijn.

Uiteraard als alleen de PC er last van heeft dan ligt het aan je PC of de bekabeling naar de PC en is het zeer waarschijnlijk niet je modem.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Ik zou het volgende doen (op twee computers)... Op beide computers laat je een ping lopen naar je modem en eentje naar een stabiel extern IP adres (bijv. 1.1.1.1). Vervolgens ga je kijken of er uitval is.

Een paar conclusies die je dan kan trekken:
  • Als de ping naar je modem regelmatig wegvalt, dan zou ik de lokale netwerk-infra eens onder de loep nemen. Als het elke keer gelijktijdig is, dan zal het modem een probleem hebben of je hebt een zeer sterke storing die instraalt op slechte netwerkkabels.
  • Als de ping naar je modem stabiel is, maar extern niet, dan zal je een probleem hebben in je externe netwerkverbinding. Beide PC's zouden dan op hetzelfde moment de storing moeten hebben.
Voor de monteur is het ook lastig zoeken als het probleem slechts af en toe optreed. Lukraak spul vervangen zou ik ook niet zomaar aan beginnen.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:37
Met @BugBoy maar dan een 3e ping erbij naar een bekabeld intern apparaat zoals een nas, pi, hue hub etc

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
MagicTempest schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:53:
Als je computer zelf zegt "network link disconnected", dan lijkt het er eerder op dat hij fysiek daadwerkelijk de link verliest. Ik zou inderdaad even op zowel je laptop als op je PC de pingplotter aanzetten en kijken of ze beide uitval hebben. Indien ze beide uitval hebben dan moet je controleren of dat ook tegelijkertijd is.

Mochten ze uitval hebben, maar niet tegelijkertijd, dan weet je zeker dat het probleem niet aan de internetverbinding zelf ligt. Dan ligt het zeer waarschijnlijk aan het modem. Mochten ze beide tegelijkertijd uitval hebben kan het nog steeds het modem zijn, maar kan het ook de internetverbinding zelf zijn.

Uiteraard als alleen de PC er last van heeft dan ligt het aan je PC of de bekabeling naar de PC en is het zeer waarschijnlijk niet je modem.
Ik was inderdaad van plan om het op zowel mijn laptop als desktop te laten draaien vanavond, hopelijk komt hier wat bruikbare informatie uit.

De enige reden waarom ik mijn PC niet helemaal vertrouw zijn de verhalen over de i225-v netwerk adapter maar realistisch gezien acht ik de kans klein dat dit daadwerkelijk het probleem nu is. Ik had deze zelfde problemen voorheen ook met een totaal andere netwerk adapter (een oudere intel onboard op een Aorus Z390 Ultra mobo)

Daarnaast heb ik de disconnects in ieder geval ervaren in de volgende situaties:

- Direct verbonden met de modem/router met twee verschillende kabels
- Direct verbonden met de modem/router via onboard Wi-Fi
- Verbonden met mijn Wi-Fi netwerk door middel van USB-tethering via mijn telefoon die verbonden was met het Wi-Fi netwerk
- Verbonden via het Wi-Fi netwerk opgezet met de TP-Link Deco M4's die ik ooit gratis heb ontvangen van Ziggo (en Wi-Fi op de connectbox uitgeschakeld)

Ik ga vanavond in ieder geval de pingplotter instellen om zowel naar mijn modem als naar een externe site te pingen. Hopelijk komt hier bruikbare informatie uit, ik zal een update plaatsen in dit topic wanneer ik meer weet.
laurens0619 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:09:
Met @BugBoy maar dan een 3e ping erbij naar een bekabeld intern apparaat zoals een nas, pi, hue hub etc
Mijn Desktop is het enige apparaat dat bekabeld aangesloten is momenteel, wat voor toegevoegde waarde heeft het om nog een ander apparaat op het interne netwerk te pingen?

[ Voor 8% gewijzigd door Redblader op 16-03-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@Redblader
Dan kun je onderscheid maken of je ziggo modem t probleem is of je lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04:51
Als je rechtstreeks op het modem een kabel hebt naar je PC en het modem heeft problemen zul je waarschijnlijk ook uitval hebben als je een ping draait naar een intern apparaat.
Zoals al eerder aangegeven zie je in de logs "Network link disconnected" en zoals @MagicTempest al aangeeft lijkt dat op verlies van de fysieke link.
Je zou eens kunnen proberen een switch te plaatsen tussen je modem en je PC als je de pingplotter draait, dan zou je geen verlies van link moeten hebben in je logs op je PC maar zou de ping wel stoppen als het modem kuren vertoont.
De switch houdt de link naar je PC vast, ook al verliest deze de link naar het modem. Mocht je dan alsnog "Network link disconnected" in je logs op de PC zien is de kans groot dat je PC zelf de link verliest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
@BernardV je hebt gelijk

De vraag is: IS het het ziggo modem of de computer wat voor de link disconnected zorgt?
Met een ping naar $ziggoIntern en $ZiggoExtern ga je dat niet achterhalen. Als dat event optreed dan verwacht ik dat beide pings falen, en dan weet je het nog niet.

Maar je hebt gelijk, met alleen een extra lokaal ip weet je dat ook niet.
Om toch duidelijk te krijgen zou je dus:
- switch ertussen zetten
- extra ip adres pingen die op die switch zit

@Redblader ik lees dat je deco heb. JE kunt je pc in die deco poort 2 steken (staan ze in AP mode?) dan dan het LAN ip van de deco pingen.

Aangezien je problemen ook optreden via wifi lijkt het modem de hoofdverdachte. Echter het zou zo maar kunnen dat je, toevallig, wifi problemen hebt ervaren wat een hele andere oorzaak.
maw: bekabeld is je onboard nic van je computer je probleem. via wifi, je wifi

Google levert iig heel veel hits op met dat moederbord waar de problemen uiteindelijk op de pc (software/driver/power saving) of de kabel zaten

[ Voor 52% gewijzigd door laurens0619 op 16-03-2023 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
laurens0619 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:28:
@BernardV

De vraag die ik lees is om te achterhalen: IS het het ziggo modem of de computer wat voor de link disconnected zorgt?
Met een ping naar $ziggoIntern en $ZiggoExtern ga je dat niet achterhalen. Als dat event optreed dan verwacht ik dat beide pings falen, en dan weet je het nog niet.

Maar je hebt gelijk, met alleen een extra lokaal ip weet je dat ook niet.
Om toch duidelijk te krijgen zou je dus:
- switch ertussen zetten
- extra ip adres pingen die op die switch zit

@Redblader ik lees dat je deco heb. JE kunt je pc in die deco poort 2 steken (staan ze in AP mode?) dan dan het LAN ip van de deco pingen.

Aangezien je problemen ook optreden via wifi lijkt het modem de hoofdverdachte. Echter het zou zo maar kunnen dat je, toevallig, wifi problemen hebt ervaren wat een hele andere oorzaak.
maw: bekabeld is je onboard nic van je computer je probleem. via wifi, je wifi

Google levert iig heel veel hits op met dat moederbord waar de problemen uiteindelijk op de pc (software/driver/power saving) of de kabel zaten
Ik kan het inderdaad met een van Deco's proberen. Ik snap trouwens dat zowel de interne als externe ping zou falen bij een eventueel probleem met de netwerkadapter maar ik hoopte dit te ondervangen door zowel op mijn desktop als op mijn laptop de verbinding te monitoren. Als enkel mijn desktop verbinding verliest terwijl mijn laptop vrolijk verder gaat dan neem ik aan dat het probleem bij mijn desktop ligt of denk ik hierbij te simpel?

Wat betreft PC problemen:
Welk moederbord bedoel je dat veel problemen heeft? Ik heb deze problemen gehad met zowel een Aorus Z390 Ultra, welke eerst 2 jaar geen enkel netwerk probleem heeft gegeven. Nu heb ik een Asus Rog Strix B650E-F sinds enkele weken, waar niet echt veel posts over te vinden zijn met vergelijkbare netwerk problemen. De enige reden waarom ik het alsnog wantrouw is dat er een Intel i225-v op zit die niet zo'n geweldige reputatie heeft (is wel de rev 3.0).

Daarnaast, als ik USB-tethering gebruik via mijn telefoon dan wordt mijn telefoon als een aparte netwerkadapter gedetecteerd door Windows. Sluit dit niet de intel i225-v uit op dat moment? (De kabel had ik uiteraard uit mijn LAN poort gehaald).

Maar goed, linksom of rechtsom: Meten is weten! Ik ga het vanavond allemaal instellen en hopelijk weet ik daarna meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@Redblader oeps overheen gelezen. Ja met 2e pc erbij meepingen is slim. Zijn ze beide bedraad?
Tegelijk als je andere apparaat geen disconnect heeft ben je ook stuk wijzer, weet je dat? Staat er iets in event?

[ Voor 51% gewijzigd door laurens0619 op 16-03-2023 17:09 ]

Pagina: 1