Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:39
Hoi Allen,

Door dat het warmwater deel van m'n CV het heeft begeven (oa slecht onderhoud) wordt ik geadviseerd om een nieuwe CV te plaatsen. Nu heb ik 2 offertes (van 2 bedrijven) liggen:
1. ATAG i28CZ CW4
2. Remeha Tzerra Ace 28c CW4
Beide vergelijkbaar in prijs, met alles wat nodig is vervangen, dakdoorvoer, thermostaat etc. (2400-2500 euro).

Nu neig ik naar de ATAG vanwege goede ervaringen met het bedrijf (en minder goede met het bedrijf welke de Remeha aan biedt; we hebben de voorloper van deze Remeha nu hangen).

Nu geeft m'n zwager aan dat ATAG niet aan te raden is. Aan de andere kant lees ik weer goede ervaringen via de consumentenbond etc.

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 12:01
Op het forum wordt voornamelijk Intergas aangeraden. Heb zelf ook meerder offertes opgevraagd, ze adviseren vaak hetgene waarmee ze zelf ervaring mee hebben. Het andere raden ze daarmee gelijk ook sterk af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ammo123
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-04 14:50
Ik heb deze specifieke Atag unit. Werkt prima, komt warm water uit. Heb er niet veel mee verwarmd, maar doet het ook gewoon prima. Werkt met OpenTherm dus mn Tado stuurt alles aan. Kan handmatig ook veel dingen aanpassen in het menu.

Mijn gasverbruik is ook iets minder geworden vergeleken met de hele oude nefit CV die we hadden (22 jaar oud).

Ik heb de atag wel heel recent, dus lange termijn kan ik niet veel zeggen.

EDIT: Even ter toevoeging, ik heb de ATAG gekozen vanwege alle goeie reviews erover online en de consumentenbond. Ik merk wel dat CW4 misschien net te weinig is voor ons (2 personen). Je merkt wel een verschil bij het douchen als iemand de warm water kraan open draait.

[ Voor 24% gewijzigd door Ammo123 op 17-03-2023 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Als je slimme verwarming hebt (lees: kamers onafhankelijk van elkaar verwarmen), kijk dan naar het minimum CV vermogen wat hij kan leveren.
Zodat als je alleen je thuiswerk/studeerkamer wilt verwarmen de ketel minder hoeft te pendelen omdat hij meer vermogen levert dan je verwarmingssysteem op dat moment kwijt kan.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:46
fenrir schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:30:
Als je slimme verwarming hebt (lees: kamers onafhankelijk van elkaar verwarmen), kijk dan naar het minimum CV vermogen wat hij kan leveren.
Zodat als je alleen je thuiswerk/studeerkamer wilt verwarmen de ketel minder hoeft te pendelen omdat hij meer vermogen levert dan je verwarmingssysteem op dat moment kwijt kan.
Hoe verhoudt een hogere cw waarde (warmwatercomfort/hoeveelheid) zich tot een laag minimum cv vermogen voor verwariming ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:47

DjVe

Hatsaflats!

Hier hangt er ook één om wat kamers bij mn schoonouders te verwarmen (verwarm zelf elektrisch). Tapwater wordt anders geregeld, maar verwarmen gaat prima. Ketel zelf is best stil en compact. Makkelijk in gebruik qua instellingen. Ik moest alleen een adapter kopen om OT fatsoenlijk (met Tado) aan de praat te krijgen. Heel soms blijft de ketel ook ergens hangen in het OT protocol en moet ik heb even handmatig corrigeren (hij blijft dan in de nacht gewoon doordraaien).

Ik vond mijn vorige ketel in mijn vorige huis wel prettiger in gebruik (Remeha Calenta ACE 28).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb deze specifieke Remeha unit. Werkt prima, komt warm water uit. Heb er een jaar mee verwarmd, maar doet het ook gewoon prima. Werkt met OpenTherm dus mn Honeywell stuurt alles aan. Kan handmatig ook veel dingen aanpassen in het menu.

Mijn gasverbruik is ook iets minder geworden vergeleken met de hele oude Junkers CV die we hadden (25 jaar oud).

Ik heb de Remeha wel recent, dus lange termijn kan ik niet veel zeggen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:55
Intergas Xtreme. Hoog rendement, laag minimaal vermogen en geen driewegklep.

Verder is bij de Consumentenbond alles wel een keer als best getest, daar hoef je niet op af te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• King1987
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-03 12:19
Ammo123 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:27:
Ik heb deze specifieke Atag unit. Werkt prima, komt warm water uit. Heb er niet veel mee verwarmd, maar doet het ook gewoon prima. Werkt met OpenTherm dus mn Tado stuurt alles aan. Kan handmatig ook veel dingen aanpassen in het menu.

Mijn gasverbruik is ook iets minder geworden vergeleken met de hele oude nefit CV die we hadden (22 jaar oud).

EDIT: Even ter toevoeging, ik heb de ATAG gekozen vanwege alle goeie reviews erover online en de consumentenbond. Ik merk wel dat CW4 misschien net te weinig is voor ons (2 personen). Je merkt wel een verschil bij het douchen als iemand de warm water kraan open draait.
Mag ik vragen hoe je de tado hebt aangesloten? Neem aan dat je per kamer de temp kan regelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:47

DjVe

Hatsaflats!

King1987 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:55:
[...]

Mag ik vragen hoe je de tado hebt aangesloten? Neem aan dat je per kamer de temp kan regelen?
Op de ketel moet je een "S4892700 Low power adapter OT-LPA LMU-C Atag" plaatsen (anders werkt het niet met OT, maar alleen via aan/uit protocol. Vanaf adapter naar de Tado draadloze ontvanger en dan is het ene kwestie van het Tado stappenplan volgen in de app. Is eenvoudig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:08
Ervaring met de voorloper i28c. Prima ketel maar schoot steeds uit zijn eco modus, iedere twee weken tot een maand.

Verder kon ik daar meer instellen dan bij mijn huidige vaillant, stooklijn etc. Als cv tuner vond ik dat wel fijn (al is de vaillant niet slecht). Ik gebruikte op std instellingen, 75m2 maisonnette met open trap jaren 70, 10m3 / dag en na tweaker 7m3 dag op vriesdagen. Thermostaat op 18.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ammo123
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-04 14:50
King1987 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:55:
[...]

Ik heb voor nu nog geen thermostaat kranen van tado aangesloten, moet eerst de radiatoren vervangen waar ik de kranen wil hebben.

De Tado thermostaat die aan de ketel hangt had ik volgens de handleiding aangesloten met 2 draden. Weet niet meer precies hoe, ik heb gewoon de handleiding gevolgd op de tado website. Best goed uitgelegd.

Ik heb niets speciaals erbij moeten halen, er is in de ketel een rij schroefconnectors en daar moet je bij de juiste naam de draden aansluiten.

Ik kan via mijn tado de temperatuur van de ketel nu aanpassen voor het warme water en ik heb gemerkt dat de tado de output temp van de ketel ook aanpast als het al warm genoeg is in de woonkamer.

Hoop dat je iets hebt aan deze info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-05 23:15
Ik heb het grotere broertje van de Atag, de Atag i36ECZ, via Feenstra. Geen slecht woord over deze laatste, de ketel zelf kan wat rumoerig zijn, maar m'n grootste struikelpunt is de ATAG One slimme thermostaat en de bijbehorende app.

De thermostaat is met elke power loss z'n WiFi verbinding kwijt, en heeft het hele boeltje een factory reset nodig om dat weer werkend te krijgen. De bijbehorende ATAG Zone app (waarvan 2 nagnoeg identieke, maar net andere, zijn - dus je kunt nog de pech hebben de verkeerde te installeren) is ook lang niet alles. We hebben 'm nog geen 3 jaar en al 2x moederbord moeten vervangen, en 1x de thermostaat. Maar goed... Het werkt nu :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliek79
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-05 10:29

ik heb deze unit ook hangen en heb de tado aangesloten, echter gebeurt er weinig. zou je willen delen hoe die bij jou verbonden zit (aansluiting op de unit ) en wat de settings in de tado zelf zijn. ik hoor het graag

edit: Inmiddels de thermostaat werkend gekregen. de Atag stond nog op de zomer instelling, na het instellen naar de winterinstelling sloeg deze direct aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Bliek79 op 25-10-2023 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrauchli
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-01 00:10

Google Translated
Heb je de 'ECO'-modus ingeschakeld? In andere onderwerpen (hier bijvoorbeeld) vermelden mensen dat de ketel willekeurig de ECO-modus verlaat wanneer deze wordt gebruikt met een OpenTherm-thermostaat, maar het is onduidelijk of dit probleem is opgelost met de nieuwere "zone"-modellen. Maakt u succesvol gebruik van de 'ECO'-modus en een OpenTherm-thermostaat?

Bedankt!

Original Message
Do you have the 'ECO' mode enabled? In other topics (here, for example), people mention that the boiler will randomly leave ECO mode when it is being used with an OpenTherm thermostat, but it is unclear if this issue has been fixed with the newer "zone" models. Are you using 'ECO' mode and an OpenTherm thermostat successfully?

Thanks!
Pagina: 1