Toon posts:

Atag i28CZ - is atag aan te raden?

Pagina: 1
Acties:

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 12:40
Hoi Allen,

Door dat het warmwater deel van m'n CV het heeft begeven (oa slecht onderhoud) wordt ik geadviseerd om een nieuwe CV te plaatsen. Nu heb ik 2 offertes (van 2 bedrijven) liggen:
1. ATAG i28CZ CW4
2. Remeha Tzerra Ace 28c CW4
Beide vergelijkbaar in prijs, met alles wat nodig is vervangen, dakdoorvoer, thermostaat etc. (2400-2500 euro).

Nu neig ik naar de ATAG vanwege goede ervaringen met het bedrijf (en minder goede met het bedrijf welke de Remeha aan biedt; we hebben de voorloper van deze Remeha nu hangen).

Nu geeft m'n zwager aan dat ATAG niet aan te raden is. Aan de andere kant lees ik weer goede ervaringen via de consumentenbond etc.

Wat is jullie ervaring?

• Arts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-03 21:34
Op het forum wordt voornamelijk Intergas aangeraden. Heb zelf ook meerder offertes opgevraagd, ze adviseren vaak hetgene waarmee ze zelf ervaring mee hebben. Het andere raden ze daarmee gelijk ook sterk af.

• Ammo123
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:34
Ik heb deze specifieke Atag unit. Werkt prima, komt warm water uit. Heb er niet veel mee verwarmd, maar doet het ook gewoon prima. Werkt met OpenTherm dus mn Tado stuurt alles aan. Kan handmatig ook veel dingen aanpassen in het menu.

Mijn gasverbruik is ook iets minder geworden vergeleken met de hele oude nefit CV die we hadden (22 jaar oud).

Ik heb de atag wel heel recent, dus lange termijn kan ik niet veel zeggen.

EDIT: Even ter toevoeging, ik heb de ATAG gekozen vanwege alle goeie reviews erover online en de consumentenbond. Ik merk wel dat CW4 misschien net te weinig is voor ons (2 personen). Je merkt wel een verschil bij het douchen als iemand de warm water kraan open draait.

[Voor 24% gewijzigd door Ammo123 op 17-03-2023 13:32]

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Als je slimme verwarming hebt (lees: kamers onafhankelijk van elkaar verwarmen), kijk dan naar het minimum CV vermogen wat hij kan leveren.
Zodat als je alleen je thuiswerk/studeerkamer wilt verwarmen de ketel minder hoeft te pendelen omdat hij meer vermogen levert dan je verwarmingssysteem op dat moment kwijt kan.

Van klussen krijg je grijze haren

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:35
fenrir schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:30:
Als je slimme verwarming hebt (lees: kamers onafhankelijk van elkaar verwarmen), kijk dan naar het minimum CV vermogen wat hij kan leveren.
Zodat als je alleen je thuiswerk/studeerkamer wilt verwarmen de ketel minder hoeft te pendelen omdat hij meer vermogen levert dan je verwarmingssysteem op dat moment kwijt kan.
Hoe verhoudt een hogere cw waarde (warmwatercomfort/hoeveelheid) zich tot een laag minimum cv vermogen voor verwariming ?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:38

DjVe

Hatsaflats!

Hier hangt er ook één om wat kamers bij mn schoonouders te verwarmen (verwarm zelf elektrisch). Tapwater wordt anders geregeld, maar verwarmen gaat prima. Ketel zelf is best stil en compact. Makkelijk in gebruik qua instellingen. Ik moest alleen een adapter kopen om OT fatsoenlijk (met Tado) aan de praat te krijgen. Heel soms blijft de ketel ook ergens hangen in het OT protocol en moet ik heb even handmatig corrigeren (hij blijft dan in de nacht gewoon doordraaien).

Ik vond mijn vorige ketel in mijn vorige huis wel prettiger in gebruik (Remeha Calenta ACE 28).

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Hij/Hem/Zijn (Hoofdletters!)

Ik heb deze specifieke Remeha unit. Werkt prima, komt warm water uit. Heb er een jaar mee verwarmd, maar doet het ook gewoon prima. Werkt met OpenTherm dus mn Honeywell stuurt alles aan. Kan handmatig ook veel dingen aanpassen in het menu.

Mijn gasverbruik is ook iets minder geworden vergeleken met de hele oude Junkers CV die we hadden (25 jaar oud).

Ik heb de Remeha wel recent, dus lange termijn kan ik niet veel zeggen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:08
Intergas Xtreme. Hoog rendement, laag minimaal vermogen en geen driewegklep.

Verder is bij de Consumentenbond alles wel een keer als best getest, daar hoef je niet op af te gaan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee