ATAG I28C doet raar: zonder vraag verwarming opstoken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 18:03

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Sind een tijdje doet onze relatieve nieuwe ketel (dec 2020) vreemd. Hij lijkt spontaan de verwarming op te stoken. In de winter niet echt opgevallen, maar in de zomer wel: vandaag ook zijn ineens alle openstaande radiatoren heet, terwijl het binnen al 24 graden is. Toen het me eerder opviel heb ik de thermostaat op een constante 14 graden gezet, dus die is feitelijk uit. maar toch besluit de ketel regelmatig de boel te verwarmen.

Daarnaast valt op dat hij uit zijn ECO modus valt. Deze zorgt ervoor dat er geen warmwater voorraad wordt aangehouden op temp. Dus even langer wachten bij ww vraag, maar dat vind ik geen probleem. Vaak als ik kijk op het keteldisplay is deze modus weer 'uit' en moet ik hem zelf inschakelen.

Het lijkt erop, maar nog niet echt veel hard bewijs, dat hij juist bij een ww vraag, ook de verwarming opstookt.

Monteur kon eerder niks vreemds vinden, maar laat ik weer komen. En ATAG snapt dit op afstand ook niet dus geeft ook geen oplossing.

Wat zou dit kunnen zijn? Aangezien het een nieuwe ketel is, keurig in een onderhoudscontract vind ik dat dit opgelost moet worden. Was dit jaar ook al onaangenaam verrast door een veel hogere gas rekening en vermoed dat dit daarbij ook niet helpt.

[ Voor 4% gewijzigd door superduper op 03-07-2021 18:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:37
Kapotte driewegklep? Dan kan het CV circuit opwarmen bij warmwatervraag.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutusl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:49
Xander schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:33:
Precies dat ja. In het verleden ook vaak problemen met de driewegklep gehad. Dan verwarmt de ketel de radiatoren ipv de warmwaterbuffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ok, dat ga ik dan eens voorleggen. Best snel na 1.5 jaar? Ik neem aan dat dat garantie is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
Alleen de ketel is nieuw neem ik aan? Niet de gehele CV installatie?

Klep kan ook kapot gaan door vervuiling in het CV-circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:05:
Alleen de ketel is nieuw neem ik aan? Niet de gehele CV installatie?

Klep kan ook kapot gaan door vervuiling in het CV-circuit.
O nice, 100% kans dus dat het hierop uitdraait. Valt nooit te bewijzen, dus weer een ideale escape om onder garantie uit te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:51
superduper schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:27:
Daarnaast valt op dat hij uit zijn ECO modus valt. Deze zorgt ervoor dat er geen warmwater voorraad wordt aangehouden op temp. Dus even langer wachten bij ww vraag, maar dat vind ik geen probleem. Vaak als ik kijk op het keteldisplay is deze modus weer 'uit' en moet ik hem zelf inschakelen.
Dit herken ik, heeft onze ketel (Atag i36) ook, Eco valt om de zoveel dagen weg. Monteur kan het niet oplossen. Voor mij nooit meer een Atag iig (ook door zeer slechte ervaring met de service en de waardeloze Atag One die er voorheen hing).

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
superduper schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:33:
[...]

O nice, 100% kans dus dat het hierop uitdraait. Valt nooit te bewijzen, dus weer een ideale escape om onder garantie uit te komen..
Het lijkt me eerlijk gezegd ook de meest waarschijnlijke verklaring voor een driewegklep die na 1,5 jaar kapot gaat. ;)

Ik zou blij zijn met een installateur die deze oorzaak vaststelt en er naar handelt. Het alternatief is een nieuwe klep plaatsen en er verder niet over nadenken, maar dan ben je over een jaar weer aan de beurt...

Maar we lopen misschien wat op de zaken vooruit. Zo'n klep is een logische verklaring, maar misschien is het niet de juiste. Eerst het probleem even (laten) vaststellen lijkt me wijzer. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Xander op 03-07-2021 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04:23
Xander schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:33:
't is dat ik niet om geld wed maar anders zou ik er op inzetten. Kan bijna niet missen.

Ook een om op te letten dan: als je geen vuilafscheider in het CV-circuit hebt, en als we het dan over geld inzetten hebben dan is dit er voor een bestaande installatie nog zo een, dan verzamelen de nieuwe zuinige gelijkstroompompen alle ijzer-meukjes die ooit loslaten in je leidingen, vanwege magnetisch, en lopen die daar vroeg of laat op stuk.

Dus als die gast toch langs moet komen en de installatie toch open/leeg moet, vraag er eens naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-04 19:51
Heb je een thermostaat met eigen batterijen? Ik ben niet bekend met ATAG maar sommige Vaillant units hebben een klokthermostaat op penlights waarbij het relais blijft hangen als de batterijen leeg raken. De thermostaat geeft er geen melding van maar blijft wel constant warmte vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

superduper schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:27:
Daarnaast valt op dat hij uit zijn ECO modus valt. Deze zorgt ervoor dat er geen warmwater voorraad wordt aangehouden op temp. Dus even langer wachten bij ww vraag, maar dat vind ik geen probleem.
Het is wat offtopic maar de meeste ketels die in eco stand staan ondersteunen een korte ww vraag trigger. (Ik kom effe niet op de naam, hoe dat heet). Het komt erop neer dat je niet de ww kraan openzet en dan wacht tot het warm wordt. Maar wel: heel kort 1 a 2 sec de ww kraan open doen. ~15 seconden wachten, en dan opendoen, je hebt nu bijna instant warm water. Verspil je niet zoveel koud water.
Je ketel snapt namelijk dat jij zo ww nodig hebt en maakt zijn voorraadje warm in de 15 sec.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 03-07-2021 22:38 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Wilke schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:26:
[...]

't is dat ik niet om geld wed maar anders zou ik er op inzetten. Kan bijna niet missen.

Ook een om op te letten dan: als je geen vuilafscheider in het CV-circuit hebt, en als we het dan over geld inzetten hebben dan is dit er voor een bestaande installatie nog zo een, dan verzamelen de nieuwe zuinige gelijkstroompompen alle ijzer-meukjes die ooit loslaten in je leidingen, vanwege magnetisch, en lopen die daar vroeg of laat op stuk.

Dus als die gast toch langs moet komen en de installatie toch open/leeg moet, vraag er eens naar...
Ga ik zeker doen. Uiteraard is niet het hele systeem vervangen, maar alleen de ketel omdat deze na 25 jaar toch wel op zijn einde was. Kan me niet voorstellen dat ineens er allerlei troep in het systeem zit, maar als een nieuwere generatie daar gevoeliger voor is kan zi;n vuilafscheider wel helpen ja.
euchromatic schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:30:
Heb je een thermostaat met eigen batterijen? Ik ben niet bekend met ATAG maar sommige Vaillant units hebben een klokthermostaat op penlights waarbij het relais blijft hangen als de batterijen leeg raken. De thermostaat geeft er geen melding van maar blijft wel constant warmte vragen.
Ik zal ze uit voorzorg eens vervangen, maar er is dus geen continue warmtevraag, maar het lijkt gekoppeld aan warmwater vraag.
remco_k schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 22:37:
[...]

Het is wat offtopic maar de meeste ketels die in eco stand staan ondersteunen een korte ww vraag trigger. (Ik kom effe niet op de naam, hoe dat heet). Het komt erop neer dat je niet de ww kraan openzet en dan wacht tot het warm wordt. Maar wel: heel kort 1 a 2 sec de ww kraan open doen. ~15 seconden wachten, en dan opendoen, je hebt nu bijna instant warm water. Verspil je niet zoveel koud water.
Je ketel snapt namelijk dat jij zo ww nodig hebt en maakt zijn voorraadje warm in de 15 sec.
Dat is een leuke en lijkt me een hele slimme feature. Ik heb er niks over gelezen in de handleiding, en daar hebben ze het wel duidelijk over een langere wachttijd op warmwater. Lijkt me dat ze deze feature wel daar vermeld zouden hebben als het op deze ketel zit. Maar zal het eens testen.

[ Voor 44% gewijzigd door superduper op 04-07-2021 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Monteur is geweest: de motor van de driewegklep is kaduuk en doet helemaal niks. Schijnt een zwak punt te zijn... Wordt nog gekeken of dit garantie is.

En ter referentie: zelfde issue van iemand anders: https://www.circuitsonlin...?query=voeding+de&mode=or

[ Voor 30% gewijzigd door superduper op 06-07-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Nu online
Ophidian schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 20:56:
[...]

Dit herken ik, heeft onze ketel (Atag i36) ook, Eco valt om de zoveel dagen weg.
Hier hetzelfde. i28ec uit 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
superduper schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:14:
Monteur is geweest: de motor van de driewegklep is kaduuk en doet helemaal niks. Schijnt een zwak punt te zijn... Wordt nog gekeken of dit garantie is.
Heeft de monteur gecontroleerd of de driewegklep zelf (mechanisch) wel goed bedienbaar is?

Als dat te zwaar gaat, is het natuurlijk niet zo raar dat de servo overlijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Xander schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:50:
[...]

Heeft de monteur gecontroleerd of de driewegklep zelf (mechanisch) wel goed bedienbaar is?

Als dat te zwaar gaat, is het natuurlijk niet zo raar dat de servo overlijdt...
Geen idee, maar hij was wel razendsnel en had zoiets, ja die gaan zeer regelmatig gewoon stuk dus hier een nieuwe :)

Ik kijk het aan, maar tot nu toe geen warme radiatoren meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinkerer84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:48
Toevallig de oplossing gevonden voor het eco mode probleem.
Het blijkt dat er een schedule is voor de eco mode, deze override de handmatig ingesteld eco mode op de ketel.
Eco mode schedule is alleen aan te passen via de web interface: https://portal.atag-one.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Tinkerer84 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 16:19:
Toevallig de oplossing gevonden voor het eco mode probleem.
Het blijkt dat er een schedule is voor de eco mode, deze override de handmatig ingesteld eco mode op de ketel.
Eco mode schedule is alleen aan te passen via de web interface: https://portal.atag-one.com/
Komt dat uit de thermostaat dan? Ik heb geen ATAG-one erop zitten en de ketel schakelt toch de ECO mode regelmatig zelf uit.

Hoe zou ik dat scherma dan kunnen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinkerer84
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:48
Blijkbaar kan de eco mode inderdaad door de thermostaat geschakeld worden, geen idee hoe dat eventueel zou kunnen werken als je geen ATAG one hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expor
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-04 16:48
Bump. Ik overweeg de ATAG i28ECZ aan te schaffen en lees hier en daar over de ECO modus die steeds in blijft schakelen als er geen ATAG thermostaat aan hangt. Is er al een oplossing voor gevonden? Ik wil de ketel op een Nest v3 aansluiten namelijk.

AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:28
expor schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:35:
Bump. Ik overweeg de ATAG i28ECZ aan te schaffen en lees hier en daar over de ECO modus die steeds in blijft schakelen als er geen ATAG thermostaat aan hangt. Is er al een oplossing voor gevonden? Ik wil de ketel op een Nest v3 aansluiten namelijk.
Nee, er is geen oplossing. Hier om de hoek hangt een Atag en die doet dat ook. (Eco stand uitschakelen)

Na contact met Atag. Het antwoord:. "Sorry, wij geven meer om onze eigen beurs dan het Milieu, met de Atag thermostaat kunt u dat onnodig gas verstoken oplossen. Met een merk onafhankelijk thermostaat gaat de ketel lekker gas verbruiken zonder vraag. Bedankt voor uw aankoop. "

[ Voor 37% gewijzigd door tcw82 op 09-11-2022 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Hier ook de Nest aan de Atag hangen. Het gekke is dat hij hier nu wel de ECO stand onthoudt. Er is dus iets veranderd, maar weet nog niet zo goed wat er veranderd zou zijn. :+

Heb wel het stookschema aangepast, dus misschien hangt het daarmee samen?

[ Voor 18% gewijzigd door Ophidian op 09-11-2022 18:39 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expor
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-04 16:48
@tcw82 / @Ophidian welke ketel hebben jullie hangen, de i28ec of de i28ecz? De installateur beweert dat het voor de ecz is opgelost namelijk (via ketel instellen zou onthouden moeten worden). Het staat dan nu wel zwart op wit vanaf hun kant dat het gaat werken maar zou graag een praktijk bevestiging zien, i.p.v. later mijn gelijk te moeten gaan halen.

[ Voor 8% gewijzigd door expor op 09-11-2022 19:35 ]

AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
@expor Ik heb een i36ec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
@expor hier om de hoek (bij de buurman) hangt de i36ec

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
lol, wat een toeval dat dit topic weer actief wordt. Gisteren namelijk bij mij onderhoud geweest waar ik het wegvallen van de ECO stand weer ter sprake bracht. Monteur heeft met ATAG gebeld en 'het ligt aan de thermostaat die via opentherm werkt'. Als ik die op aan/uit stand zou aansluiten zou de ECO stand wel moeten blijven.

Beetje lastig om het hierop te gooien natuurlijk, want de thermostaat regelt niet het warme water, maar daar lijken wel mogelijkheden in dat protocol voor te zitten, dus er zal ergens in de communicatie wat mis gaan.

Gelukkig kan ik via mijn slimme meter zien wanneer de ECO stand weer uit is, en dan moet ik weer op het knopje drukken.

Ik heb een i28C overigens, welke we nu ook gelijk wat hebben teruggeschroefd in vermogen (63 -> 57%) wat beter past bij mijn huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@superduper Dat kan niet kloppen. Hier de Nest V3 via OT aangesloten. Maandenlang ging dit goed, dwz non stop op eco stand. Nest stond maximaal op 20,5 ingesteld in het schema. Vandaag eenmalig thermostaat naar 21,5 en ECO stand is er opeens af. Dus blijkbaar geeft een hogere temp een signaal naar de ketel dat hij van ECO af moet. Piek gasvebruik is het niet, douchen geeft hogere piek dan CV. Bij stoken zie je dat hij start op 0,15M3 en langzaam afzakt naar 0,07m3 per vijf minuten. Terwijl bij douchen is die piek stuk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ophidian schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:02:
@superduper Dat kan niet kloppen. Hier de Nest V3 via OT aangesloten. Maandenlang ging dit goed, dwz non stop op eco stand. Nest stond maximaal op 20,5 ingesteld in het schema. Vandaag eenmalig thermostaat naar 21,5 en ECO stand is er opeens af. Dus blijkbaar geeft een hogere temp een signaal naar de ketel dat hij van ECO af moet. Piek gasvebruik is het niet, douchen geeft hogere piek dan CV. Bij stoken zie je dat hij start op 0,15M3 en langzaam afzakt naar 0,07m3 per vijf minuten. Terwijl bij douchen is die piek stuk hoger.
Wat klopt er niet dan? Jouw case is toch vergelijkbaar: via OT aangesloten thermostaat heeft onvoorspelbaar effect op ECO stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@superduper de vraag is waarom het maanden goed gaat. Waarschijnlijk in de communicatie, maar ATAG brengt zich hier wel vrij makkelijk vanaf. Met de Atag One had ik overigens dezelfde problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
De buurman meldt gisterenavond dat zijn eco stand weer uitgevallen is. Ondanks zijn Atag thermostaat. Geloof dat hij niet heel erg tevreden is over het product. Heb verder geen details, mochten die nog komen, zal ik ze hier melden. (Misschien heeft ie stroomstoring gehad, of zitten pielen in de settings, hij leest de ketel ook uit met een api achtig iets naar een pi. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Hier inmiddels gemerkt dat de Nest op 20,5 stabiel is tav ECO. Stook ik eenmalig naar 21,5 dan gaat eco stand er tweemaal af. (Dus ook eenmaal als hij daarna weer op 20,5 staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-04 10:47
Heeft iemand hier nog een oplossing gevonden?

Mijn i36ec (2018) heeft ook vreemd gasverbruik tijdens perioden zonder warmtevraag. Ik dacht eerst aan een lekkage ergens, maar na nergens iets te kunnen vinden verdenk ik nu dat de eco modus de boosdoener is.

Deze had ik natuurlijk uitgeschakeld staan en daarmee eigenlijk uitgesloten als oorzaak voor het gasverbruik, maar als ie random van eco af springt kan het zomaar zijn dat dit het toch is. Mijn thermostaat is de Nest v3 aangesloten via de OT-LPA adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nouja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-12-2024
Zelfde hier. Tijdje bleef ECO aan. Nu weer spontaan uit. Denk dat ik een i36ec heb. Kom erop terug. Ook icm nest v3.

Ook als ketel van stroom is geweest is de ECO er weer vanaf.

Water temp aanpassen op de nest zet ook eco mode uit.

Dus die ATAG One thermostaat heeft ook geen mogelijkheid ECO aan/uit te zetten via de thermostaat?

Tja, ik was al niet erg happy met ATAG spullen in de keuken. Had beter moeten weten. ATAG en UI geen goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asambasamba
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-09-2023
Hoi iedereen, ik vroeg me af of iemand inmiddels kan bevestigen of dit probleem ook speelt bij de nieuwere 'zone' modellen (bijv i28ECZ ipv i28EC)?

We zijn momenteel aan het kijken voor een nieuwe ketel, en ons vaste onderhoudsbedrijf dat we inmiddels zeer waarderen is een ATAG dealer, dus raden uiteraard een ATAG ketel warm aan (in ons geval een i28ECZ). Hun argumentering hiervoor vind ik aannemelijk klinken dus ben geneigd om deze aan te schaffen, maar dit lijkt me wel een écht irritant probleem.

We hebben inmiddels al besloten dat we geen ATAG One Zone thermostaat willen (erg veel negatieve verhalen hierover gelezen) dus we hopen met onze huidige Remeha Celcia 20 (klokthermostaat) voort te kunnen, die volgens de handleiding OpenTherm ondersteunt. Weet niet of dit belangrijk is in het ECO-modus probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05-2024
Hier ook een ATAG I36C in combinatie met de Atag One die gewoon altijd weird doet. Eco modus gaat er vaak spontaan af.

Vanochtend besloot hij ook maar om niet te gaan verwarmen, dit terwijl de thermostaat een doeltemperatuur had van 19.5 en een kamertemperatuur van 13 graden. Maar het warmtevraagbolletje (rechtsboven) bleef wit (niet rood). Na het wisselen van thermostaat → buitenvoeler → thermostaat besloot hij wel weer een warmtevraag te pakken en warmt de ketel op.

Daarnaast natuurlijk ook anderhalf jaar de One app niet kunnen gebruiken omdat hij niet compatible was met de nieuwste iOS versie (geen local network permissions 'entitlement').

Qua hardware vast een prima ketel. Maar de ketel-firmware en Atag One software is gewoon supergaar.

Als hij defect gaat of hij besluit nog een paar keer niet te verwarmen sloop ik 'm er uit en komt er nooit meer een Atag in. Je kan in deze tijd niet zo incompetent met software omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 22:41

icecreamfarmer

en het is

GREENSKiN schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:56:
Hier ook een ATAG I36C in combinatie met de Atag One die gewoon altijd weird doet. Eco modus gaat er vaak spontaan af.

Vanochtend besloot hij ook maar om niet te gaan verwarmen, dit terwijl de thermostaat een doeltemperatuur had van 19.5 en een kamertemperatuur van 13 graden. Maar het warmtevraagbolletje (rechtsboven) bleef wit (niet rood). Na het wisselen van thermostaat → buitenvoeler → thermostaat besloot hij wel weer een warmtevraag te pakken en warmt de ketel op.

Daarnaast natuurlijk ook anderhalf jaar de One app niet kunnen gebruiken omdat hij niet compatible was met de nieuwste iOS versie (geen local network permissions 'entitlement').

Qua hardware vast een prima ketel. Maar de ketel-firmware en Atag One software is gewoon supergaar.

Als hij defect gaat of hij besluit nog een paar keer niet te verwarmen sloop ik 'm er uit en komt er nooit meer een Atag in. Je kan in deze tijd niet zo incompetent met software omgaan.
Kun jij kijken of hij schema wisselingen opslaat?
Ik probeer nu al een week het klokschema voor dinsdag aan te passen maar hij slaat het niet op.

Iemand ideeën of ligt de cloud eruit?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrauchli
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-01 00:10
asambasamba schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:50:
Hoi iedereen, ik vroeg me af of iemand inmiddels kan bevestigen of dit probleem ook speelt bij de nieuwere 'zone' modellen (bijv i28ECZ ipv i28EC)?

We zijn momenteel aan het kijken voor een nieuwe ketel, en ons vaste onderhoudsbedrijf dat we inmiddels zeer waarderen is een ATAG dealer, dus raden uiteraard een ATAG ketel warm aan (in ons geval een i28ECZ). Hun argumentering hiervoor vind ik aannemelijk klinken dus ben geneigd om deze aan te schaffen, maar dit lijkt me wel een écht irritant probleem.

We hebben inmiddels al besloten dat we geen ATAG One Zone thermostaat willen (erg veel negatieve verhalen hierover gelezen) dus we hopen met onze huidige Remeha Celcia 20 (klokthermostaat) voort te kunnen, die volgens de handleiding OpenTherm ondersteunt. Weet niet of dit belangrijk is in het ECO-modus probleem.
Google Auto-Translated
Heb je uiteindelijk een 'zone'-model gekregen? Kunt u bevestigen of de ECO-modus wordt gerespecteerd of spontaan nog steeds wordt uitgeschakeld?

Ik overweeg ook een ATAG I28ECZ, maar het niet respecteren van de ECO-modus zou voor mij een dealbreaker zijn en ik ben niet geïnteresseerd in de ATAG-thermostaat.

My Original Message
Did you end up getting a 'zone' model? Can you confirm whether the ECO mode is respected or it sponatenously is disabled still?

I am also considering an ATAG I28ECZ, but not respecting the ECO mode would be a deal-breaker for me and I am not interested in the ATAG thermostat.

[ Voor 14% gewijzigd door cbrauchli op 15-03-2024 09:00 ]

Pagina: 1