Ik zou mijn (voorlopig) 2 elektrische rolluiken willen bedienen via mijn iPhone.
In de woonkamer beschik ik over een rolluik met een Somfy RTS afstandsbediening.
In de hobbykamer beschik ik over een Somfy IO afstandsbediening.
Na wat opzoekwerk ben ik volgende apparatuur tegengekomen:
-Somfy Tahoma Switch:
Redelijk duur (199 EUR)
Wel geplande en geavanceerde scenes
-Somfy Connectivity Box
Goedkoop (69 eur)
Geen geplande scenes noch geadvanceerde scenes
-Klik aan Klik uit Bridge
Kostprijs 129 eur
Niet compatibel met Apple Homekit (maar wel via ios app?)
Instellen geplande scenes via IOS?
Verschil Somfy Tahoma en Connectivity box
:strip_exif()/f/image/0pgwLkvdtoCPlDCN5mNzPlEZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu het probleem zit hem erin dat ik de RTS rolluik niet kan bedienen via Apple Homekit/Siri.
(https://www.somfy.be/nl-b...atibiliteit/apple-homekit)
(*: RTS-apparatuur is niet compatibel (bidirectionele radio vereist))
Dit hoeft voor mij geen probleem te zijn ALS ik deze via de Somfy/KAKI app wel kan bedienen ALSOOK deze via een aangepaste scene via de fabrikant hun app kan regelen (zonsopkomst/zonsondergang).
Heeft iemand hier ervaring mee of dit wel lukt voor RTS rolluiken? (het instellen van scenes dus)
Vind het wel een beetje flauw dat RTS rolluiken wel via spraak bedienbaar zijn met Alexa en Google...
Daarnaast heeft iemand ervaring met de Somfy/KIKA apparatuur. Lees in de reviews dat de Somfy toch wat te wensen overlaten kwa connectivity?
In de woonkamer beschik ik over een rolluik met een Somfy RTS afstandsbediening.
In de hobbykamer beschik ik over een Somfy IO afstandsbediening.
Na wat opzoekwerk ben ik volgende apparatuur tegengekomen:
-Somfy Tahoma Switch:
Redelijk duur (199 EUR)
Wel geplande en geavanceerde scenes
-Somfy Connectivity Box
Goedkoop (69 eur)
Geen geplande scenes noch geadvanceerde scenes
-Klik aan Klik uit Bridge
Kostprijs 129 eur
Niet compatibel met Apple Homekit (maar wel via ios app?)
Instellen geplande scenes via IOS?
Verschil Somfy Tahoma en Connectivity box
:strip_exif()/f/image/0pgwLkvdtoCPlDCN5mNzPlEZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu het probleem zit hem erin dat ik de RTS rolluik niet kan bedienen via Apple Homekit/Siri.
(https://www.somfy.be/nl-b...atibiliteit/apple-homekit)
(*: RTS-apparatuur is niet compatibel (bidirectionele radio vereist))
Dit hoeft voor mij geen probleem te zijn ALS ik deze via de Somfy/KAKI app wel kan bedienen ALSOOK deze via een aangepaste scene via de fabrikant hun app kan regelen (zonsopkomst/zonsondergang).
Heeft iemand hier ervaring mee of dit wel lukt voor RTS rolluiken? (het instellen van scenes dus)
Vind het wel een beetje flauw dat RTS rolluiken wel via spraak bedienbaar zijn met Alexa en Google...
Daarnaast heeft iemand ervaring met de Somfy/KIKA apparatuur. Lees in de reviews dat de Somfy toch wat te wensen overlaten kwa connectivity?