• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:30
Allen,

Sindskort zit ik in mijn nieuwe woning, en viel me (naast 20.000 andere dingen) op dat de thermostaat nogal verouderd was.

Dit is nog een aan/uit thermostaat, terwijl in 2018 de ketel is vervangen voor een nieuwe HR ketel.

Nu wil ik graag een nieuwe thermostaat kopen voor het comfort van moduleren, maar ook instellen via een APP. (evt, automatisch leren/geofencing)

ik had in mijn vorige woning een Nest thermostaat, maar icm vloerverwarming gebruikte ik niet bepaald veel functies aangezien die gewoon altijd aan stond.

Nu lees ik ook dat de Nest niet echt goed overweg gaat/ging met moduleren en warmtepompen niet echt lekker gaan er op. maar kan niet echt bronnen of redenen vinden hiervan.
Nu wil ik in de toekomst (duurt nog een paar jaar) wel over op een warmte pomp.

met alternatieven kwam ik uit op Tado en de Lyric T6.
Nu hekel ik bij Tado over het abonnement principe, en lees ik over de Lyric T6 zeer slechte reviews, van geen wifi verbinding tot aan slecht app en support.

Al om al lijkt het er op dat alle keuzes slecht zijn.......
Heeft iemand ervaring hier mee/ advies voor mij? zie ik een optie over het hoofd?

Extra info:
Ook lijkt tado heel mooi met de radiator knoppen, echter hebben alle radiatoren hier in huis nog radiator kranen ipv thermostaat kranen, dus dat schiet niet op.
Ook zijn we aan het overwegen om vloerverwarming aan te leggen in de woning, weet niet of dit nog effect heeft op de keuze?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

fjux schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:12:
zie ik een optie over het hoofd?
Domme modulerende thermostaat met daarbij een OTGW voor het smartgedeelte: [OTGW] OpenTherm gateway

Verder hebben we een slimme thermostaten-topic met bijna 4000 posts, daar staan vast nog meer mogelijkheden :) Slimme thermostaten: welke kiezen? ervaringen?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• kenniani
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-03 21:46
Ik heb de Honeywell Lyric T6 al een aantal jaar en werkt gewoon prima.

Je kan hem op veel verschillende manieren bedienen:
  • Via het schermpje
  • Via de app van Honeywell
  • Via Home Assistant plugin
  • Via Api
Ik heb alle manieren gebruikt en eigenlijk nooit problemen gehad.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee