Schutting op parkeerplaats

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 17.852 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Dus @Anoniem: 39993 zegt met zoveel woorden: je hebt voornamelijk last van flink grotere auto's. Daardoor past de auto van de buren niet meer lekker op hun parkeerplats. Zij genruiken en niet meer, en huppa omheining eromheen. En dan is de andere ook niet meer lekker bruikbaar.
En inderdaad, in vergelijking met (pak hem beet) een golf uit 1980 zijn auto's nu heel veel groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02
of hij zegt: mijn auto past niet meer omdat de buren zo'n grote auto hebben dat ze mijn oprit nodig hebben om hun eigen plek te kunnen gebruiken. Die auto staat dan zo dicht op de erfgrens dat ik mijn auto dan niet meer fatsoenlijk kan gebruiken. Daar heb ik geen zin meer in, mijn buren hebben niet het fatsoen om dat zelf te snappen, dan help ik ze daarbij door mijn erfgrens duidelijk aan te geven.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:50

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Bockelaar schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:34:
of hij zegt: mijn auto past niet meer omdat de buren zo'n grote auto hebben dat ze mijn oprit nodig hebben om hun eigen plek te kunnen gebruiken. Die auto staat dan zo dicht op de erfgrens dat ik mijn auto dan niet meer fatsoenlijk kan gebruiken. Daar heb ik geen zin meer in, mijn buren hebben niet het fatsoen om dat zelf te snappen, dan help ik ze daarbij door mijn erfgrens duidelijk aan te geven.
Dan kan je alsnog met buren in gesprek om te kijken hoe dit opgelost kan worden. Een voorbeeld zou zijn door inderdaad de palen aan de zijkant te verplaatsen en een paal op de erfgrens er bij te zetten.

Domweg iets doen omdat het jou beter uitkomt zonder even te overleggen met je buren is vaak geen goede oplossing.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:26
Het enige wat bewoners van dergelijke huizen moeten doen is de ruimte onder de carport in stand houden voor het parkeren van een auto. M.a.w. men mag er geen tuintje van maken o.i.d. Zolang er een auto geparkeerd kan worden is er geen sprake van een contractbreuk. Kun je hoog en laag springen of de rijdende rechter er bij halen, mijns inziens is hier geen zaak van te maken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Yaksa schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:51:
Het enige wat bewoners van dergelijke huizen moeten doen is de ruimte onder de carport in stand houden voor het parkeren van een auto. M.a.w. men mag er geen tuintje van maken o.i.d. Zolang er een auto geparkeerd kan worden is er geen sprake van een contractbreuk. Kun je hoog en laag springen of de rijdende rechter er bij halen, mijns inziens is hier geen zaak van te maken.
Wel als de schutting inderdaad geplaatst is, zoals TS heeft aangegeven, je mag simpelweg onder voorwaarden een schutting aan de voorzijde van de woningen plaatsen en zeker niet op de erfgrens. Daarnaast als er iets gedaan wordt wat parkeren onmogelijk maakt, dan is men al in overtreding. Daar hoeft geen tuin voor aangelegd te worden.

Ik heb het al in eerdere reactie geplaatst. Daar waar ik woon zijn vrije kavels, twee ondereenkap en hoekwoningen verplicht ruimte te reserveren voor tenminste twee auto's op eigen terrein. In principe mogen zij geen gebruikmaken van de openbare parkeerplekken welke voor tussenwoningen zijn gereserveerd (ook twee per woning). Er was even sprake dat dit fout ging, vervolgens heeft de gemeente allle woningen die twee parkeerplekken op eigen grond moeten aanhouden, aangeschreven.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:26
_Dune_ schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:47:
[...]Wel als de schutting inderdaad geplaatst is, zoals TS heeft aangegeven, je mag simpelweg onder voorwaarden een schutting aan de voorzijde van de woningen plaatsen en zeker niet op de erfgrens.
Een tuinhekje van een meter hoog is geen schutting. Bovendien kan er nog steeds, zij het met moeite, ingeparkeerd worden.
Overigens zouden een aantal duidelijke foto's van de huidige situatie (zoals al vaker om is verzocht) wat meer duidelijkheid kunnen scheppen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
_Dune_ schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:47:
[...]

Wel als de schutting inderdaad geplaatst is, zoals TS heeft aangegeven, je mag simpelweg onder voorwaarden een schutting aan de voorzijde van de woningen plaatsen en zeker niet op de erfgrens. Daarnaast als er iets gedaan wordt wat parkeren onmogelijk maakt, dan is men al in overtreding. Daar hoeft geen tuin voor aangelegd te worden.
Je bedoelt geen schutting?
Ik heb het al in eerdere reactie geplaatst. Daar waar ik woon zijn vrije kavels, twee ondereenkap en hoekwoningen verplicht ruimte te reserveren voor tenminste twee auto's op eigen terrein. In principe mogen zij geen gebruikmaken van de openbare parkeerplekken welke voor tussenwoningen zijn gereserveerd (ook twee per woning). Er was even sprake dat dit fout ging, vervolgens heeft de gemeente allle woningen die twee parkeerplekken op eigen grond moeten aanhouden, aangeschreven.
Iedereen mag gebruik maken van openbare parkeerplekken, ook mensen met eigen parkeergelegenheid. Als de gemeente dit niet wil zal zij met een vergunningenstelsel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wolly schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:27:
Iedereen mag gebruik maken van openbare parkeerplekken, ook mensen met eigen parkeergelegenheid. Als de gemeente dit niet wil zal zij met een vergunningenstelsel moeten werken.
En toch is dat opgenomen in de koopcontracten. Woningen waar men op eigen terrein parkeerruimte heeft moeten aanleggen voor tenminste twee auto's mogen niet voor langere perioden gebruik maken van de (openbare) paarkeerplaatsen op de kopse kant van de vierondereenkap woningen. De gemeente hier handhaaft hier ook op.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 20-03-2023 22:30 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
_Dune_ schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:29:
[...]

En toch is dat opgenomen in de koopcontracten. Woningen waar men op eigen terrein parkeerruimte heeft moeten aanleggen voor tenminste twee auto's mogen niet voor langere perioden gebruik maken van de (openbare) paarkeerplaatsen op de kopse kant van de vierondereenkap woningen. De gemeente hier handhaaft hier ook op.
Wat als je meer auto’s bezit dan eigen parkeerplaatsen? En wat voor boete krijg je uberhaupt als je buiten de deur parkeert, is dat er een op basis van een feitcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 23:35
Ik heb net nieuwe buren gekregen en kan misschien eenzelfde situatie verwachten.

We hebben allebei een eigen oprit die aan elkaar grenzen, de totale breedte is 5m (tussen de huizen), dus ieder 2,5m en hun oversized SUV is al 2m meter breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
zx9r_mario schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:11:
Ik heb net nieuwe buren gekregen en kan misschien eenzelfde situatie verwachten.

We hebben allebei een eigen oprit die aan elkaar grenzen, de totale breedte is 5m (tussen de huizen), dus ieder 2,5m en hun oversized SUV is al 2m meter breed.
Als het een casus wordt dan mag je altijd een eigen topic openen. Het is niet de bedoeling om oude topics zomaar omhoog te halen, dus ik doe deze op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.