Dag mede tweakers,
Ik werd net gebeld door een goede kennis die met een ingewikkelde situatie zit.
In het kort: garages tegen elkaar aan (2^1) met daaraan een carport wat ingericht is als parkeerplaats. Nu hebben de buren een schutting op hun eigen parkeerplaats gezet waardoor mijn kennis amper met de auto kan indraaien.
Nu komen we volgende zin tegen in het koop contract van des tijds:
:strip_exif()/f/image/3bjDlSzou3PHqt81bnRrMR7Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik het zo lees mag je dus geen schutting óp de parkeerplaats zetten. Klopt dat? En zou je dan bijvoorbeeld wel je containers permanent mogen stallen als je buren er last van hebben?
Hier is volgens mij erfdienstbaarheid van toepassing. Van verjaring is geen spraken aangezien de situatie pas net speelt.
Ik werd net gebeld door een goede kennis die met een ingewikkelde situatie zit.
In het kort: garages tegen elkaar aan (2^1) met daaraan een carport wat ingericht is als parkeerplaats. Nu hebben de buren een schutting op hun eigen parkeerplaats gezet waardoor mijn kennis amper met de auto kan indraaien.
Nu komen we volgende zin tegen in het koop contract van des tijds:
:strip_exif()/f/image/3bjDlSzou3PHqt81bnRrMR7Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik het zo lees mag je dus geen schutting óp de parkeerplaats zetten. Klopt dat? En zou je dan bijvoorbeeld wel je containers permanent mogen stallen als je buren er last van hebben?
Hier is volgens mij erfdienstbaarheid van toepassing. Van verjaring is geen spraken aangezien de situatie pas net speelt.
/f/image/M3y2erXKzIMrtWADqRZMXxBw.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Toppe op 12-03-2023 16:37 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!