Splitter HDMI

Pagina: 1
Acties:
  • 588 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 08:35

Bas90

Addicted2bass

Topicstarter
Mijn vraag
Collega wil graag op 3 schermen werken. Haar laptop heeft enkel een HDMI ingang (scherm 1). Scherm 2 zijn voorzien van HDMI, VGA en DVI. Nou kom ik online enkel HDMI splitters tegen die het signaal dupliceren. Hoe zorg ik er voor dat mijn collega haar scherm kan uitbreiden met 2 monitoren?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een weekje Google en een HDMI splitter van de mediamarkt….

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23:21
Niet mogelijk voor zover mij bekend. Ik denk dat een DisplayLink dock de meest logische keuze is. Die gaat gewoon over usb. Even googlen. Een Dell D6000 nog wel eens tweede hands betaalbaar te krijgen. DisplayLink docks zijn vrij prijzig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Welke laptop?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
Niet, dat werkt gewoon niet zo. Er is 1 signaal, dat kan je niet zomaar verdubbelen.

Maar zoals genoemd is er misschien wel een andere oplossing voor. Een dock, of misschien een andere aansluiting op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:20
Via HDMI kan dat gewoon niet. Daar gaat een signaal overheen voor slechts 1 scherm. Dat kun je splitten, maar dan heb je 2 schermen die hetzelfde weergeven.

Als de laptop geen andere uitgangen heeft, dan gaat het gewoon niet lukken. Maar de meeste laptops hebben wel meer aansluitingen. Op een moderne laptop kun je vaak via usb-c een scherm aansluiten. Oudere laptops hebben vaak een dock-aansluiting. Op de bijbehorende docj zitten extra video-uitgangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Handelingen
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
usb-c naar hdmi adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
Dat werkt ook alleen als er een videosignaal over usb-c gaat. Dat komt maar weinig voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Handelingen
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
WEBGAMING schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 19:15:
[...]

Dat werkt ook alleen als er een videosignaal over usb-c gaat. Dat komt maar weinig voor.
Ah ok.
Dit is er ook nog
https://www.kabelshop.nl/...SB-naar-HDMI-p238891.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:20
Dat is een virtueel beeldscherm via usb. Dan moet je wel een driver mogen installeren op die laptop en je moet er geen topprestaties van verwachten, maar voor kantoorwerk voldoet dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:56
Geen flauw idee over de prijs, maar als je effectief van 1 HDMI naar 3 schermen wil, zou dit je kunnen helpen.

Zal prijzig zijn, en de resolutie kan een probleem worden afhankelijk van de schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Onze glazen bol zegt... niet zo heel erg veel :o

Het maken van goede topicstart: De Quickstart

Als je ons niet vertelt welke laptop je hebt, welke monitor(en), welke splitter je bij de Mediamarkt gekocht hebt en een links geeft naar wat je met Google vond weten we te weinig over je situatie voor een passend antwoord. Daarom gaat dit topic dicht.

Verder is een splitter exact dat: het splitst het signaal zodat je twee keer hetzelfde krijgt. Wil je iets anders dan twee keer hetzelfde, dan is een splitter niet wat je zoekt. Kijk eens naar USB-HDMI adapters. Of die gaan werken op onbekende laptop, of ze de volle resolutie kunnen leveren op onbekend monitor en of ze de performance gaan leveren voor onbekende toepassingen... geen idee :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.