Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-04 13:23
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een smartwatch met meer functionaliteit en updates dan de Oneplus Watch. Door het afvallen ben ik sporten serieuzer gaan nemen en vind ik het tof als ik ook wat meer aan mijn smartwatch zou hebben in de zin van accuratere routes bijhouden en kcal (bijvoorbeeld). Dus eigenlijk ben ik én op zoek naar een smartwatch die slim is (dus notificaties correct doorlaat van whatsapp/mail enzv.) maar die ook een beetje kan meehelpen met sporten/bewegen :)
Ook goed om te weten, ik gebruik de Smartwatch dan in combinatie met mijn Oneplus 9 Pro

Wat is je budget?
Ik heb een budget van +- €300,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Notificaties aflezen (Whatsapp/mail enzv.), met Strava samenwerken, hartslagmeten, zuurstof in het bloed meten, timer, workouts (fietsen/wandelen), het weer aflezen, accurate stappenteller, dragen op werk, dragen bij het sporten/bewegen/fietsen, dus eigenlijk zal ik de smartwatch altijd dragen, behalve bij het slapen!

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat te kijken naar de Samsung Watch 5 Pro of de Garmin Venu 2, beiden zitten rond het formaat van de Oneplus Watch en hebben soortgelijke/meer functies. De batterijduur van de Garmin Venu 2 klinkt zeer aantrekkelijk, de Oneplus Watch gaat ongeveer vijf dagen mee (minimaal) en ik las dat de Watch 5 Pro maar twee dagen meegaat.

Welke vragen heb je hier nog over?
*Graag alleen een AMOLED scherm :')
*Het liefst een formaat met bijna hetzelfde scherm als mijn Oneplus Watch (1,39")

Mochten jullie andere smartwatches adviseren, dan hoor ik het graag! _/-\o_

Beste antwoord (via lindseysew op 26-03-2023 10:24)

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-05 22:24
lindseysew schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:16:
[...]

Ik heb de Samsung Watch 5 Pro bekeken, de Watch 5 en Garmin. De Pro vind ik toch wat te lomp qua dikte en de rand langs het scherm. Ook paste de watch niet mooi om mijn pols :/ jammer, ik was bijna overtuigt dat het de Pro zou worden. De normale 5 is eventueel ook een optie. Ook even naar de Huawei smartwatches gekeken en toen viel mij de Fit 2 inderdaad op! Wauw, scherm zag er mooi uit en het design zag er ook mooi uit. Maar ik weet niet hoe het nu zit met de Fit 2 qua reviews en alles. En of het wel zin heeft op deze te halen als upgrade voor mijn Oneplus Watch.. dus daar nog even goed over nadenken :)

Een vraagje voor jou, waarom zou je de Fit 2 eventueel willen aanraden voor mij?
Eigenlijk omdat hij goed aan lijkt te sluiten op jouw wensen.

1. Er zitten ontzettend veel sportstanden op. Ik heb hem gebruikt voor zwemmen, fietsen, wandelen en hardlopen. Tijdens het fietsen komt hij zo goed als overeen met de afstanden die mijn Polar V650 meet.

2. Je kunt je gegevens goed bijhouden met de Huawei health / gezondheid app. je kunt zelfs een leuke reconstructie maken van waar je geweest bent tijdens het sporten buiten.

3. De accuduur, perfect. Ik heb hem een week opgeladen en zit nu op ongeveer 50%. Met notificaties van bellen aan en 1x sporten.

4. De fit, ik moet zeggen dat ik vaak wat last krijg van de bandjes maar bij deze nog niet gehad. Deze zit voor mij zo goed dat ik hem tijdens mijn reizen voor werk als stille wekker gebruik.

Ik kan hem dus alleen maar aanraden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:19
Ik zou zelf de Garmin aanraden omdat je daar inderdaad de gewenste functionaliteit op hebt en gewoon een heel goede accuduur hebt. Zelf heb ik een Epix naar volle tevredenheid maar die zit buiten jou budget.

Je zou overigens dit topic ook een stukje door kunnen bladeren voor eventueel andere merken/modellen sporthorloges:
Het grote sporthorloge met GPS topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Hier ook een Epix drager en als Venu half zo goed is, dan zit je wel gebakken.
Ik ga gemiddeld 14 dagen mee met een lading en er zijn veel uitgebreide sportinstellingen. Als echte smartwatch zijn de functies beperkt, maar ik kan als nog alle mails en berichten lezen en beantwoorden met vooraf ingestelde berichten. Ik kan er ook m'n muziek mee beheren en oproepen mee beantwoorden.
Het fijne is gewoon de accuduur en het scherm. Zoals hier boven al geschreven neem idd een kijkje in dat topic.

Stel jezelf de vraag waar je het meeste waarde aan hecht, smartwatch of sportwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Bedankt DBC87 én swhnld, ik zal de topic in de gaten houden en erover nadenken wat ik nou inderdaad belangrijker vind. Mijn gevoel neigt heel erg naar de Samsung Watch 5 Pro na het lezen, dat de batterijduur ook wel rond de vier dagen kan liggen ipv. maximaal twee dagen. Ook neig ik naar de Watch 5 Pro aangezien die inderdaad meer ''smart'' functies heeft.
De Garmin Epix is inderdaad een beetje boven budget haha. Nogmaals bedankt voor jullie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Die 4 dagen zijn zeker haalbaar, maar dat is dan wel met veel functies uit en weinig sport/GPS activiteiten. Als je iedere dag wilt gaan sporten met GPS aan dan ga je dat zeker niet halen.

Welke smart functies bedoel je? Alle functies die je noemt in " Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......" zijn ook beschikbaar op Garmin horloges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
RepareerDroid schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:53:
Die 4 dagen zijn zeker haalbaar, maar dat is dan wel met veel functies uit en weinig sport/GPS activiteiten. Als je iedere dag wilt gaan sporten met GPS aan dan ga je dat zeker niet halen.

Welke smart functies bedoel je? Alle functies die je noemt in " Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......" zijn ook beschikbaar op Garmin horloges.
Dat is een goeie vraag, ik zal hier voor mezelf even induiken hoe of wat.
Ik ga sowieso een keer naar de Mediamarkt om ze allebei te testen! Mocht het inderdaad zo zijn dat ik de overige 'smart' functies niet nodig hebben op de Watch 5 Pro, dan is de keuze natuurlijk makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Wellicht is een Huawei Watch Fit 2 ook een optie? Ik gebruik deze tot volle tevredenheid met Android telefoons. Hij is betaalbaar en heeft een goede accuduur plus veel mogelijkheden.

Als je echt voor het sporten gaat zou ik wel de voorkeur geven aan de bekendere sportmerken zoals Garmin of Polar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-05 08:44
Ik gebruik de Huawei Gt2 naar volle tevredenheid! Ook deze heeft niet alle smart functies. Maar dat is volgens mij altijd zo met de watches die 14 dagen met hun batterij doen. Volgens mij kan de 3 serie schakelen tussen deze echt smart met harmony OS en minder smart met langere batterij levensduur. Maar hoe smart harmony OS is kan ik dan weer niet vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zampok
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 25-05-2023
soskes schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 03:46:
Wellicht is een Huawei Watch Fit 2 ook een optie? Ik gebruik deze tot volle tevredenheid met Android telefoons. Hij is betaalbaar en heeft een goede accuduur plus veel mogelijkheden.

Als je echt voor het sporten gaat zou ik wel de voorkeur geven aan de bekendere sportmerken zoals Garmin of Polar.
Huawei Watch Fit 2 hoor je bijna niemand over. Maar voor zijn prijs waarschijnlijk veruit de beste op de markt. Heb hem voor 99 euro gezien op black friday. Super goede sensors ook, laat zelfs watches van 200-300 euro duurder achter zich kwa hartslag accuracy en opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lindseysew
soskes schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 03:46:

Ik heb de Samsung Watch 5 Pro bekeken, de Watch 5 en Garmin. De Pro vind ik toch wat te lomp qua dikte en de rand langs het scherm. Ook paste de watch niet mooi om mijn pols :/ jammer, ik was bijna overtuigt dat het de Pro zou worden. De normale 5 is eventueel ook een optie. Ook even naar de Huawei smartwatches gekeken en toen viel mij de Fit 2 inderdaad op! Wauw, scherm zag er mooi uit en het design zag er ook mooi uit. Maar ik weet niet hoe het nu zit met de Fit 2 qua reviews en alles. En of het wel zin heeft op deze te halen als upgrade voor mijn Oneplus Watch.. dus daar nog even goed over nadenken :)

Een vraagje voor jou, waarom zou je de Fit 2 eventueel willen aanraden voor mij?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• soskes
lindseysew schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:16:
[...]

1. Er zitten ontzettend veel sportstanden op. Ik heb hem gebruikt voor zwemmen, fietsen, wandelen en hardlopen. Tijdens het fietsen komt hij zo goed als overeen met de afstanden die mijn Polar V650 meet.

2. Je kunt je gegevens goed bijhouden met de Huawei health / gezondheid app. je kunt zelfs een leuke reconstructie maken van waar je geweest bent tijdens het sporten buiten.

3. De accuduur, perfect. Ik heb hem een week opgeladen en zit nu op ongeveer 50%. Met notificaties van bellen aan en 1x sporten.

4. De fit, ik moet zeggen dat ik vaak wat last krijg van de bandjes maar bij deze nog niet gehad. Deze zit voor mij zo goed dat ik hem tijdens mijn reizen voor werk als stille wekker gebruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lindseysew
soskes schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:30:
[...]

Ik heb de knoop doorgehakt, ik heb een Watch Fit 2 gekocht. Gisteren binnengekomen, met een omweg Huawei Health geïnstalleerd en de Watch zes keer geupdated heb ik 'm nu werkend!
Het viel me op dat er niet heel veel leuke/mooie watchfaces zijn en dat de shop volstaat met dure watchfaces :X
Maar tot nu toe ben ik zeer tevreden :) notificaties werken beter dan op de Oneplus Watch en het scherm vind ik oprecht ook mooier. Nu nog dragen tijdens het wandelen en sporten! In ieder geval heel erg bedankt voor de headsup van deze smartwatch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zampok
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 25-05-2023
lindseysew schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:24:
[...]

Ik heb de knoop doorgehakt, ik heb een Watch Fit 2 gekocht. Gisteren binnengekomen, met een omweg Huawei Health geïnstalleerd en de Watch zes keer geupdated heb ik 'm nu werkend!
Het viel me op dat er niet heel veel leuke/mooie watchfaces zijn en dat de shop volstaat met dure watchfaces :X
Maar tot nu toe ben ik zeer tevreden :) notificaties werken beter dan op de Oneplus Watch en het scherm vind ik oprecht ook mooier. Nu nog dragen tijdens het wandelen en sporten! In ieder geval heel erg bedankt voor de headsup van deze smartwatch :)
Gefeliciteerd, heb je de active, classic of elegant versie? Schijnt dat je met de classic en elegant versies NFC betalingen kan doen. Active versie heeft geen NFC, maar is weer een paar gram lichter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lindseysew
Zampok schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:13:
[...]

Gefeliciteerd, heb je de active, classic of elegant versie? Schijnt dat je met de classic en elegant versies NFC betalingen kan doen. Active versie heeft geen NFC, maar is weer een paar gram lichter.
Ah, dankjewel! :) Ik heb de Active (vond ik persoonlijk mooier), maar ik wist niet dat er buiten het bandje + aluminium frame er ook nog een verschil zat in NFC optie ja of nee.
Naja, ik had voorheen ook geen gebruik gemaakt van een NFC smartwatch, dus waarschijnlijk mis ik het niet :)
Pagina: 1