Hi,
zoals vele anderen lees ik de verschillende L/W warmtepomp topics al lange tijd om me in te lezen en voor te bereiden op de wondere wereld van de warmtepomp. Ik heb advies ingewonnen via een installateur (via Alklima website). Ik heb graag advies wat jullie van dit voorstel en kostprijs vinden. Het betreft een jaren 30 woning in Zuid Limburg
Historisch gasverbruik: X m³/jaar (graaddagen Maastricht):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P61TMN5MZC4g1HzDknLrZy8B.jpg?f=user_large)
- 5 radiatoren (alleen woonkamer), type 21 en 22 - deze wil ik vervangen met LTV radiatoren om idealiter op 35 (of zelfs lager - wishful thinking) te kunnen verwamen
- huidige CV is NEFIT HRC 30CW 6 (ben deze pas in NOV-2022 beginnen met terugschroeven in vermogen)
- 300 liter nodig (2 volwassenen, 3 kids)
- Geen DWTW aanwezig
Locatie van buitenunit is buiten in de tuin
Spouwmuurisolatie (EPS parels) staat gepland voor Mei 2023.
alvast bedankt!
zoals vele anderen lees ik de verschillende L/W warmtepomp topics al lange tijd om me in te lezen en voor te bereiden op de wondere wereld van de warmtepomp. Ik heb advies ingewonnen via een installateur (via Alklima website). Ik heb graag advies wat jullie van dit voorstel en kostprijs vinden. Het betreft een jaren 30 woning in Zuid Limburg
Historisch gasverbruik: X m³/jaar (graaddagen Maastricht):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P61TMN5MZC4g1HzDknLrZy8B.jpg?f=user_large)
Afgiftesysteem:
- 60 m² vloerverwarming (keuken & badkamer), aangelegd in 1999, 5 groepen- 5 radiatoren (alleen woonkamer), type 21 en 22 - deze wil ik vervangen met LTV radiatoren om idealiter op 35 (of zelfs lager - wishful thinking) te kunnen verwamen
- huidige CV is NEFIT HRC 30CW 6 (ben deze pas in NOV-2022 beginnen met terugschroeven in vermogen)
SWW:
- Plek op zolder- 300 liter nodig (2 volwassenen, 3 kids)
- Geen DWTW aanwezig
Warmtepompvoorkeur:
L/W top kwaliteit, & domotica-integratie. Heb lichte voorkeur voor Mitsubishi (gevoel - geen feiten). Vandaar ook mijn zoektocht van installateur via AlklimaWie gaat het installeren?
het wordt uitbesteedLocatie van buitenunit is buiten in de tuin
Spouwmuurisolatie (EPS parels) staat gepland voor Mei 2023.
Offerte samenvatting | alle prijzen incl BTW | Inderdaad geen Mitsubishi Electric
- Warmtepomp:Vaillant (VWL 125/6 A 400V) | EUR 7236 (gaat nog ISDE subsidie af)
- Boiler & Binnenunit: Vaillant uniSTOR VIH RW 300/3 MR & Vaillant VWZ 97/6| EUR 4840
- Warmtepomp Regeling: Vaillant Sensocomfort VRC 720 & Vaillant Buffervat VPS R 100 liter | EUR 1113
- LTV Radiatoren: Radson Paneel (2x) 600 x 600 x 33 + Radson Paneel (1x) 1200 x 600 x 33 | EUR 1250
- Materialen (incl. buffervat Vaillant VPS R 100) en montage: EUR 4961
- Totaal: EUR 19,400
alvast bedankt!
Moet er nog komen: WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2E + 300l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada Hybrid (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Gezin van 5 | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊