Welk alternatief afstandbediening Itho CVE box?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:06
Hey mede-Tweakerts!

We hebben thuis een centrale ventilatiebox van Itho. Het gaat om de CVE ECO RFT SE versie 545-5026-001. We zijn op zoek naar een afstandbediening (gebruiken momenteel 3-standenschakelaar). Voor de Itho is een standaard afstandsbediening te krijgen, en dat is deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erqn-mC2GjtxQoNt9thAE5bsTBk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FVV4VMcsIvDxzRAJYVViCWEK.png?f=user_large

Enige probleem is dat we (en voornamelijk mijn vrouw ;) ) deze erg lelijk vinden. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maar we zouden het liefst in de mooi afgewerkte badkamer een mooie(re) schakelaar strak aan de muur hangen. In mijn zoektocht naar alternatieven las ik dat sommige Itho afstandbedieningen ook werken met een Duco C systeem.

Mijn vraag: Weten jullie of dit soort afstandbedieningen onderling werken? Zou bijvoorbeeld onderstaande duco afstandbediening (0000-4175) ook werken met mijn Itho CVE box?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ok56G3b44eUAFGlf-24TzfJDpYQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MbxgFpjO8G0VCdCEMEjotrDS.png?f=user_large

Ik hoor graag of hier ervaring mee is! :)

[ Voor 4% gewijzigd door stimmits op 09-03-2023 15:14 ]

Beste antwoord (via stimmits op 09-03-2023 15:21)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Misschien 'stichting open deur' hier, maar waarom bel je Itho zelf niet even om te vragen of het compatibel is of niet?

Verder: ze gaan die AB die jij nu hebt vervangen met een nieuw model. Als ik het zo lees; is deze bruikbaar op alle Itho modellen. Wellicht dat dit een betere WAF heeft?

[ Voor 21% gewijzigd door Notna op 09-03-2023 15:02 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 20:15
Hoe vaak gebruik je de afstandbediening?

Ik heb hier dezelfde afstandbediening, maar de keren dat ik de afstandbediening nodig heb is echt weinig (enkele keren per jaar oid, de rest is op automagisch). Je kan hem ook op een onzichtbare plek ophangen of in een kast leggen :+

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
N3oC schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:38:

Ik heb hier dezelfde afstandbediening, maar de keren dat ik de afstandbediening nodig heb is echt weinig (enkele keren per jaar oid, de rest is op automagisch). Je kan hem ook op een onzichtbare plek ophangen of in een kast leggen :+
In de kast leggen is een optie ja - op zich een luxe probleem dit hoor. Wij moeten nu iedere keer als we gaan douchen (hebben geen ramen in de badkamer) naar de keuken beneden lopen omdat daar de schakelaar hangt voor de aansturing van de ventilatie-unit.

Vrijwel dagelijks dat mijn vrouw naar beneden roept of ik de ventilatie op stand 3 wil zetten 8)7 Daarna uiteraard weer naar stand 1 zetten als het douchen (en drogen) weer voorbij is. Daar willen we vanaf!

Edit: Automagische stand hebben we niet - geen vochtsensor. Weet ook niet zo 123 of dat compatible is met onze unit (en hoeveel duurder die ingreep is).

[ Voor 7% gewijzigd door stimmits op 09-03-2023 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-04 20:19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimmits
Topic gezien! Zeker interessant! Heb er niet heel veel verstand van - maar ben redelijk logisch en nuchter, dus zou een oplossing kunnen zijn.

Voor nu toch liever een oplossing met een kant en klare remote de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Laatst online: 03-05 20:15
stimmits schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:51:
[...]

In de kast leggen is een optie ja - op zich een luxe probleem dit hoor. Wij moeten nu iedere keer als we gaan douchen (hebben geen ramen in de badkamer) naar de keuken beneden lopen omdat daar de schakelaar hangt voor de aansturing van de ventilatie-unit.

Vrijwel dagelijks dat mijn vrouw naar beneden roept of ik de ventilatie op stand 3 wil zetten 8)7 Daarna uiteraard weer naar stand 1 zetten als het douchen (en drogen) weer voorbij is. Daar willen we vanaf!

Edit: Automagische stand hebben we niet - geen vochtsensor. Weet ook niet zo 123 of dat compatible is met onze unit (en hoeveel duurder die ingreep is).
Ah ik zocht het type op en kwam op de "met vochtsensor" uit, dat is inderdaad wel feest om heen en weer te lopen als je wilt douchen 8)7 Dan heb ik verder geen ervaring te bieden O-)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:43

Metalfreak

Hoije woh!

N3oC schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:38:

Persoonlijk gebruik ik zo'n afstandsbediening dagelijks bij het douchen (10 minuten op max. stand)

Maar inderdaad, ik zou 'm gewoon in het badkamerkastje plakken, dan is 'ie uit het zicht en is het alsnog makkelijk te gebruiken. Alleen begrijp ik dat het ding niet leverbaar is momenteel, he @SmurfLink :+

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Laatst online: 18:44
Beetje een knutsel oplossing maar zo ben je wel vrij in de keuze van het schakelmateriaal.

Koop een mooie pulse schakelaar. 2 outputs zou genoeg moeten zijn. Verbind de draadjes met de knop van standje 3 op de "lelijke" schakelaar en verbind de andere output met de standaard stand.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Misschien 'stichting open deur' hier, maar waarom bel je Itho zelf niet even om te vragen of het compatibel is of niet?

Verder: ze gaan die AB die jij nu hebt vervangen met een nieuw model. Als ik het zo lees; is deze bruikbaar op alle Itho modellen. Wellicht dat dit een betere WAF heeft?

[ Voor 21% gewijzigd door Notna op 09-03-2023 15:02 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
stimmits schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:51:
[...]

Dat zandlopertje kan je ook gebruiken he. :+ Dat zet de ventilatie op stand drie voor 10 (1x drukken) 15 (2x drukken) of 20 (3x drukken) minuten waarna hij automatisch terug naar stand 1 gaat.
Metalfreak schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:58:
[...]

Persoonlijk gebruik ik zo'n afstandsbediening dagelijks bij het douchen (10 minuten op max. stand)

Maar inderdaad, ik zou 'm gewoon in het badkamerkastje plakken, dan is 'ie uit het zicht en is het alsnog makkelijk te gebruiken. Alleen begrijp ik dat het ding niet leverbaar is momenteel, he @SmurfLink :+
Ja ik heb hetzelfde ding maar hij is kapot gegaan door vocht die erin zat. :/ Niet in de keuken op het aanrechtblad laten liggen als je waterkoker lekt..

Ze zijn overigens nergens meer te krijgen, probeer al een week maar Itho levert ze al weken niet meer uit. Ze hebben een nieuwe versie maar niemand weet wanneer die leverbaar gaan zijn dus wellicht is die nieuwe versie wel mooi genoeg voor TS om te gebruiken. Mocht hij dan van z'n oude afwillen hou ik me aanbevolen. :+

[ Voor 36% gewijzigd door SmurfLink op 09-03-2023 15:06 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
SmurfLink schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:00:
[...]

Dat zandlopertje kan je ook gebruiken he. :+ Dat zet de ventilatie op stand drie voor 10 (1x drukken) 15 (2x drukken) of 20 (3x drukken) minuten waarna hij automatisch terug naar stand 1 gaat.
Precies! Daarom willen we graag zo'n afstandbediening aanschaffen! We hebben momenteel alleen beneden in de muur een 3-standenschakelaar, nog geen afstandbediening (was volgens mij niet helemaal duidelijk in mijn start-post).
Notna schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:00:

Heee maar kijk aan! Die was ik nog niet tegen gekomen. Dat ontwerp is 1000x beter! Ben benieuwd wanneer verkrijgbaar.

Misschien dat Itho zelf ook door had dat het huidige ontwerp (mijn vrouw noemt het al "die lelijke tamagochi") geen schoonheidsprijs verdiende haha.

Thanks _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door stimmits op 09-03-2023 15:10 ]

Pagina: 1