Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-10 21:41
TurboNick3 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:41:
[...]

Sorry ben een totale leek op dit gebied maar uit jou antwoord maak ik op dat het idee niet goed is. 8)7
Dan ga ik toch maar 'bij' verwarmen met de ouderwetse CV ketel
Hierbij ook mijn situatie even.

Ik verwarm nog steeds met mijn airco 5kw panasonic.

Gisteren 2 defrosts gehad over de hele dag.

Ik verwarm wel al enkele weken nu 24/7.

Defrost duurt een 15 minuten (blaast bij mij geen koude lucht maar stopt gewoon) op deze periode verlies ik 5 graden temp.

Mijn woning verliest veel lucht heb op veel plaatsen last van open ventilatie gaten en kieren, hiervoor ga ik wel een blowertest laten uitvoeren zodat ik alles direct tegoei kan aanpakken.

Spouwmuren worden nog gevuld met parels in 18 december dus verwacht hier ook al weer een pluspunt mee.

Over het algemeen loopt mijn airco wel zeer goed en stabiel en verbruikt ook niet extreem veel.

Doordat ik met een koukleum van een vriendin zit en een zoontje van 2 heb rondlopen gaen we vanaf deze maand terug over op gas (hoewel met airco perfect mogelijk is met maar 2 defrosts per dag en een verbruik van 13/14 kw per dag)

Mijn buitenunit staat op de noorderkant tussen 2 huizen in met veel trek wat ook niet echt bevorderend is voor het buitendeel maar goed dit heb ik helaas niet altijd te kiezen.

Bevriezen is ook normaal de unit moet een grote hoeveelheid middel versturen waardoor deze koud word en bij een grote luchtvochtigheid van 88+ luchtvochtigheid begint dit aan de compressor aan te vriezen.

Niks abnormaal dus en voor mijn opstelling vind ik dit zelf nog heel goed meevallen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTlo6GsHK7T9CdDidHvGBTphalc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vzDFF1gjNukQ26nOn1t7QSgk.png?f=fotoalbum_large

Het nadeel is dat het boven ijskoud is en onder is het wel goed uit te houden.
Terwijl ik boven ook 2 aircos heb maar de badkamer blijft ijskoud. Anders kon ik zo goed als van het gas afblijven.

Van het moment dat mijn spouw geïsoleerd is en mijn schouw weg is + gerenoveerd verwacht ik dat mijn luchtverlies ook grotendeels is opgelost.

Tegen dan ga ik terug opnieuw proberen om het hele jaar door met airco terug te verwarmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Philtjens schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:04:
[...]

..

Defrost duurt een 15 minuten (blaast bij mij geen koude lucht maar stopt gewoon) op deze periode verlies ik 5 graden temp.
..
Wait what? In 15 minuten tijd verlies je 5 graden? Dat vind ik echt heel veel, zelfs al je vrijstaand zou wonen... Stook je je huis dan tot 25 graden? Of woon je in een skelet?

Dit zijn mijn temperaturen momenteel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7DBFS0WL_frjYh8KM96oX0pJco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rD9HbQsIUT257krwZvGt9OhX.jpg?f=fotoalbum_large
(doorgestreept is naam/slaapkamer dochter)

Kachel staat uit sinds gisteravond 22:00 (hij stond op 23), dit is de "terugval":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCIhhbKeYOZov-RtPz4agfx2Wzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aNbeBlIzt3Z7PT4JXcYOImmf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door FreakNL op 08-12-2023 14:55 ]

Pagina: 1