Eindelijk me nieuwe DD/DTS receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 14:27
Vandaag ging ik even pricewatchen voor een Sony STR-DB940 Silver. Kwist al een tijdje dat ik hem graag wilde hebben.
Bij Mediamarkt was ie Fl 1388,- excl. verwijderingsbijdrage
Bij Correct was de zilveren Fl 1299,- incl. verwijderingsbijdrage.

Heb hem gelijk gekocht.
Thuis aangesloten, en het viel me gelijk op dat me boxen in ene veel vetter klonken.
Heb Sensation 2001 CD1 effe opgeknalt, en dat klonk aardig vet kan ik je zeggen! :P

Maar nu het volgende: ik heb gewoon simpele Magnat Project 4 zuilen als front speakers en Magnat Viva Classic als boekenplankies achter.

De center en de subwoofer moeten er nog bij dus.
Nu heb ik al voor mezelf besloten dat die Magnat spullen geen blijvertjes zijn. Want een goeie HiFi set koop je voor je leven. Nu wil ik eerst deze set volledig uitbreiden naar 5.1 zodat ik iig van me setje kan genieten, maar dit kan op meerdere manieren.

Mijn vragen:
- wat zijn goeie merken voor actieve subwoofers? Prijsklasse
ca Fl 800,- (is REL echt zo goed en wat kost dat? bij Correct en MM hebben ze een nogal beperkt aanbod van subs vinnik). Een subwoofer kun je makkelijk los uitzoeken ongeacht de vijf andere speakers (5.1) lijkt me...
- is het verstandig om nu (ipv als tussenstap een Magnat center van ca 300 piek) gelijk een goeie center speaker te kopen en een tijdje later de front & rear erbij te kopen(van zelfde merk ofcourse).
Want als ik nu een Magnat center van 300 piek koop terwijl ik weet dat ik hem toch ga dumpen, had ik net zo goed dat geld in een goeie center kunnen steken.
Hoe groot is het risico dat als ik nu van merk X een center koop en na ca 1 a 2 jaar de rest (van uiteraard merk X) koop dat het niet samen 'kleurt'?

Bij meerdere mensen heb ik B&W speakers gehoord, en ik vond dat erg mooi en goed geluid, dus dat lijkt me wel wat voor de '5' (van de 5.1)

Naja het verhaal wordt nu erg lang, maar als er iets nog niet zo duidelijk blijkt, zal ik het nog toelichten.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

Ik heb een Yamaha sub, SW320 en die bevalt erg goed. Kostte ongeveer Fl 800. Ik combineer deze met B&W center CC6 en de CDM7 (ook van B&W) als front speakers met de, wederom B&W, CDM2 als achter speakers. Kost wat... heb je wat !

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben heel erg fan van Morel, die hebben ook mooie actieve subs. www.morel.co.il

They made me do it.

Verwijderd

Chario keff mission etc ga eens luisteren, het is heel persoonlijk. Ik kan niet in je portemonee kijken dus wanneer je iets moet kopen ligt helemaal aan jezelf. Misschien wel een goed idee om hier eerst van te gaan genieten.

Ik heb surroundspeakers en een center van chario te koop.

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik zelf heb deze receiver ook en ben zeer tevereden met het apparaat. Een subwoofer (LFE) moet je echt hebben, zonder deze mis je de kracth van Dolby Digital.

Nu wil ik alleen de PC nog correct op een digitale ingang aansluiten en ik ben helemaal tevreden. Ik weet alleen niet welke soundkaart voor een goed AC-3 signaal zorgt bij games.

Wel heb ik gehoord dat de X-Box het zou kunnen.

Murphy was an optimist

• DarkHelmet
Maar ik neem aan dat het wel verstandig is om de 5 speakers van eenzelfde merk uit eenzelfde reeks te kopen of niet?

En waarom ik naar merken vraag.
Dan weet ik iig wat goede merken zijn, welke merken ik dus naar uit moet kijken in de winkel.

Me pa heeft boekenplankies van B&W staan. 602's of zo.
Maar wat zal me dat gaan kosten voor speakers uit die klasse?
Dus 2x Front zuilen
2x rear boekenplank
1x center

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Kwa speakers kan ik je weinig advies geven, het is je eigen gehoor waar speakers aan moeten voldoen. Wel denk ik dat je niet teveel moet bezuinigen op de ccenter speaker.

Ikzefl heb alles van Jamo, de Center is een twee-weg speaker en als rear-speakers heb ik "kleine" front speakers van Jamo staan. De twee frontspeakers zijn mijn oude (1969) Jamo speakers. Als Subwoofer heb ik een Koda (Vroeger Yoko) en dit geheel voldoet vrij goed aan mijn eisen.

Murphy was an optimist

• DarkHelmet
GoGoHarry> SBLive met een digi I/O voldoet perfect voor AC-3 (geloof zelfs DTS) signaal doorgave...

En voor center speaker wil ik evenveel uitgeven als een frontspeaker.

• DarkHelmet
Even nog een kort iets. Wie weet er een topic/website over goeie testluistermuziek?

Waar kan ik onder zoeken? Wat voor een naam heeft zoiets?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:55

JT

VETAK y0

Op vrijdag 31 augustus 2001 22:04 had DarkHelmet een aantal vragen :

Mijn vragen:
- wat zijn goeie merken voor actieve subwoofers? Prijsklasse
ca Fl 800,- (is REL echt zo goed en wat kost dat? bij Correct en MM hebben ze een nogal beperkt aanbod van subs vinnik). Een subwoofer kun je makkelijk los uitzoeken ongeacht de vijf andere speakers (5.1) lijkt me...
Ja, REL is ZEKER het geld waard. Geld ook voor M&K. Het kost wel wat, maar tis echt voor je leven :) De REL Q100 begint, als je een beetje zoekt, op 1400 piek. Nog beter is de Strata III, die begint op ongeveer 2200 piek. Maar ga is luisteren, vergelijk en beslis. Bij REL heb je bijvoorbeeld bij home cinema, dat ook al staat je spul zacht, en ook de bas hoor je niet hard, dat je het toch voelt !! En das echt MACHTIG, helemaal alsie daarna wel harder gaat >:) Mocht je toch beslissen dat je het duur vind, dan is idd de Yamaha SW320 een aanrader voor het geld.

Maar aangezien je hier LANG mee wil doen, raad ik je aan om toch voor een REL of een M&K te gaan.
- is het verstandig om nu (ipv als tussenstap een Magnat center van ca 300 piek) gelijk een goeie center speaker te kopen en een tijdje later de front & rear erbij te kopen(van zelfde merk ofcourse).
Want als ik nu een Magnat center van 300 piek koop terwijl ik weet dat ik hem toch ga dumpen, had ik net zo goed dat geld in een goeie center kunnen steken.
Hoe groot is het risico dat als ik nu van merk X een center koop en na ca 1 a 2 jaar de rest (van uiteraard merk X) koop dat het niet samen 'kleurt'?
Koop gewoon alles in een keer. Dan heb (kan je kopen, is ook aan te raden aangezien het geluid elkaar dan niet vervuild en anders is) je alles van hetzelfde merk en type. Als je nu een center van, laten we is een voorbeeld nemen, de Mission 70 serie gaat kopen, de 70c2, dan is dat een goede center. Maar die serie word volgend jaar niet meer verkocht ! Zit je toch met een center die niet in het geheel past !
Bij meerdere mensen heb ik B&W speakers gehoord, en ik vond dat erg mooi en goed geluid, dus dat lijkt me wel wat voor de '5' (van de 5.1)

Naja het verhaal wordt nu erg lang, maar als er iets nog niet zo duidelijk blijkt, zal ik het nog toelichten.
Ja, B&W is idd een erg goed merk. Maar Tannoy, Mission, Kef enzovoort ook allemaal. Ga gewoon is luisteren. Toen ik Mission voor het eerst hoorde, was ik er helemaal gek van. Toen hoorde ik daarna nog andere merken, en ben ik uiteindelijk gegaan voor Tannoy. Waarom ? Omdat dat MIJN speaker is. Alle bovengnoemde merken zijn even goed, ze hebben alleen allemaal andere karakters, en die van Tannoy beviel mij het best. Pas trouwens op, de nieuwe serie van B&W schijnt iets minder te zijn...De 600 serie is wel een PHATTE serie.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 19:04
Hoewel iedereen kennelijk meteen een stijve krijgt als het woord REL valt, raad ik je toch aan ook verder te kijken. Begrijp me niet verkeerd, uit een REL subwoofer (q200 uitgezonderd) komt een erg goed geluid. Maar voor dergelijke bedragen, en veelal ook minder zijn er zat andere keuze's.
Een tip, ga eens een keer luisteren met je eigen muziek(!) in een fatsoenlijke hifi zaak naar subwoofers. Trek hier flink wat tijd voor uit. Als dit niet mogelijk is, is het ook geen fatsoenlijke zaak te noemen.
Let niet op het merk, zeker niet op uiterlijk, maar luister gewoon. En niet zo zachtjes ook, want als je thuis komt en je doet die Sensation 2001 cd er weer in gaat het volume waarschijnlijk vrij hard omhoog.
Schrijf op een papiertje ofzo wat je bevindingen zijn, welke subs jij lekker vindt klinken bij jouw muziek. Daarna kun je nog altijd naar de mediamarkt of correct om te kijken hoe dur ze daar zijn. Echter daar luisteren heeft weinig zin...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• DarkHelmet
Bedankt voor alle tips. Kijk jullie zeggen allemaal dat ik moet gaan luisteren (logisch), maar gelukkig noemen jullie ook tussen neus en lippen door een aantal merken. ;)
Ik wil namelijk wel waar voor mijn geld.
En misschien stom, maar ik kijk wél naar het uiterlijk van de speaker. Subwoofer maakt me niet uit, zolang ie maar op goeie spikes staat >:)
Maar ik vind dat (dure) speakers eye-catchers moeten zijn, daarom heb ik ook gekozen voor zilveren HiFi componenten, en zelfs een bijkleurende kast om het in te showen B-)
Als het geluid zuigt zal ik ze niet kopen, maar bijv. de
http://www.quadral.com/en/ascent/index.htm zijn erg mooie speakers.

Maar geluid komt natuurlijk wel op 1 :)

Weet iemand een goeie shop waar ze B&W, Quadral, Kef, REL enzo hebben in R'dam of in A'dam (centrum)?

Verwijderd

Hello...
Mischien een tip maar bij mediamarkt willen ze altijd de laagste prijs houden.....
Ik heb vorige week de Yamaha rx-v800 gehaald koste bij mediamarkt 1699,- en bij Correct ook...en heb hem bij mediamarkt gekocht voor 1588,-.....!!

• jle
  • Laatst online: 23-02 18:56

jle

Ik heb zelf de voorloper van de 940, nl de 930.

Bij dze heb ik 5 Infinity Overture 1's gekocht.
Zijn klein (bijna boekenkast-model) speakers met een ingebouwde 150 Watt actieve subwoofer (grotere speakers pasten niet in m'n slaapkamer).

En ik kan je zeggen dat er een fantastisch geluid uitkomt, zeker als kijkt naar de afmeting van die dingen: H x B x D 300 x 10 x 300 mm (volgens mij)

Good goan

Verwijderd

kijk op www.foka.nl
daar staat een Rel Quake Actieve Subwoofer voor 999 piek, weet alleen niet welk type kan wel eens de Q100 wezen

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:55

JT

VETAK y0

Op donderdag 20 september 2001 10:12 schreef wussy het volgende:
kijk op www.foka.nl
daar staat een Rel Quake Actieve Subwoofer voor 999 piek, weet alleen niet welk type kan wel eens de Q100 wezen
Nee, een REL Quake is een REL Quake en geen REL Q100.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1