Rechten garantie Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 663 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmiquel
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-04-2023
Hallo,

Ik heb eind 2021 een laptop aangeschaft bij webshop (Acer nitro An-515), een maand geleden is deze laptop er mee opgehouden, hij wou namelijk niet meer aan.

Bij het aanschaffen van deze laptop kreeg ik 2 jaar garantie, ik heb deze laptop teruggestuurd en nu blijkt dus dat de mainboard vervangen moet worden, en er is bepaald dat dit niet onder de fabrieksgarantie valt. Om dit te laten maken moet ik €1099 euro betalen, terwijl de laptop zelf maar €899 kostte..

Ik ben altijd netjes omgegaan met de laptop en als ik dit op internet opzoek (over deze specifieke laptop) zie ik dat het vaker voorkomt, wat moet/kan ik hier nu aan doen en wat zijn mijn rechten hierin?

Bedankt alvast voor alle hulp!

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 07-03-2023 16:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:47

D4NG3R

kiwi

:)

Even voor de volledigheid, je spreekt van fabrieksgarantie - heb je dat ding direct naar Acer gestuurd of gewoon langs webshop? En exact welke reden wordt er opgegeven waarom dit niet binnen de garantie zou vallen?

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 07-03-2023 16:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmiquel
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-04-2023
D4NG3R schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:07:
Even voor de volledigheid, je spreekt van fabrieksgarantie - heb je dat ding direct naar Acer gestuurd of gewoon langs webshop? En exact welke reden wordt er opgegeven waarom dit niet binnen de garantie zou vallen?
Bedankt voor je reactie, via webshopis hij naar de reparateur gestuurd, er staat geen reden over waarom het niet binnen de garantie valt, alleen dat het mainboard vervangen moet worden. Verder staat dit in de mail (ik citeer) “We hebben net contact gehad met de ACER reparateur. Hij heeft je artikel nagekeken en heeft vastgesteld dat je klacht buiten de fabrieksgarantie valt. Daarom kan je artikel helaas niet gratis gerepareerd worden.”

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 07-03-2023 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-06 16:22
Is dat wettelijk niet voorzien 2 jaar garantie te bieden ?
wist niet dat webshop laptops deed

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 07-03-2023 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 03-06 16:22
merk het zonet, blijkbaar is die handel afgestoten, was het een refurbished laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:52

DDX

Klinkt dan alsof ze het op waterschade oid gooien.
Want waarom zou een mainboard niet onder garantie zou vallen, dat is juist waarvoor je garantie hebt.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:11
Je zou de informatie moeten opvragen waarom het niet onder de garantie valt. Gezien hij ouder is als een jaar heb je wel de plicht om aan te tonen dat je er altijd goed mee omgegaan bent.
Acer was in het verleden nooit echt moeilijk met het repareren van defecte onderdelen.
Wanneer er schade van buitenaf was toonden zij dit altijd met foto's, dus ook met bv vocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:33

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Nederlandse wet geeft een levensduur van een product een laptop van 900 euro mag je wel verwachten dat die langer mee gaat dan 2 jaar bij normaal gebruik, wijs webshop op verwachte levensduur dus zij zijn zeker deels verantwoordelijk voor reparatie kosten (allemaal uitgaan bij normaal gebruik en geen schade toegebracht is door de gebruiker) vraag ze sowieso om specificatie van het ''defect''

webshop mag niet roepen ''Ja acer zegt moet nieuw mobo in en jammer de bammer 2 jaar voorbij'' zij zijn zeker voor een deel verantwoordelijk als verkoper ook ongeacht of zij vergoeding krijgen van acer het is tussen jou en de verkoper wat Acer doet is webshop probleem.

[ Voor 1% gewijzigd door Perkouw op 07-03-2023 16:55 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:52

DDX

@42dpi maar eind 2021 + 2 jaar garantie is nog lang niet einde garantie periode.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:47

D4NG3R

kiwi

:)

Even voor de duidelijkheid; Nederland kent überhaupt geen wettelijk garantietermijn, we wijken daarin af van de Europese wetgeving in het voordeel van de consument.

Je hebt recht op een deugdelijk (goed) product, van een laptop a €900 mag je zeer zeker verwachten dat deze langer mee gaat dan 2 jaar. Het is na 6 maanden echter wel aan jouw om te bewijzen dat je er netjes mee om bent gegaan. Leuk en aardig dat Acer beweert dat het vervangen van het moederbord buiten de garantie(periode) valt, maar daar zullen ze wel een fatsoenlijke reden voor moeten geven.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 07-03-2023 16:52 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 15:26

Perkouw

Moderator General Chat
Naam van de webshop even weg gehaald dat voegt niets toe op deze manier. @Gmiquel welkom, neem a.u.b. ook even onze regels door Shopping Forum Beleid alvorens je een topic opent :) Merci!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.