Beste tweakers,
Dit is een vervolg op mijn topic Printplaat lasapparaat onderdelen
Aangezien die al beantwoord is en dit een iets andere draai krijgt heb ik hiervoor een nieuwe topic aangemaakt want het probleem is weer anders.
Om mijn vorige verhaal af te maken, ik heb de transistor en varistor vervangen (en voor de zekerheid ook de elco).
Het lasapparaat doet het nu weer althans de spoel voor de lasdraad is weer te regelen.
Daar ging mijn vorige topic over.
Nu deze is gerepareerd komt er een ander problem naar boven en dat is dat er een geluid ontstaat alsof er een vliegtuig aan het opstijgen is.
Wanneer ik het toerental terugdraai dan wordt het geluid steeds hoger en als ik het toerental weer laat oplopen dan wordt dit minder.
Link is verwijderd
Het tikkende geluid wat ook te horen is mag je vergeten, dat is de koelventilator.
Hebben jullie enig idee wat dit geluid door wordt veroorzaakt?
Het geluid komt van de motor die de draadspoel aandrijft.
Ik heb ook wat foto's van dit motortje toegevoegd
:strip_exif()/f/image/VPKmBPvbl3uyHgC1H1hwLAiF.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is een vervolg op mijn topic Printplaat lasapparaat onderdelen
Aangezien die al beantwoord is en dit een iets andere draai krijgt heb ik hiervoor een nieuwe topic aangemaakt want het probleem is weer anders.
Om mijn vorige verhaal af te maken, ik heb de transistor en varistor vervangen (en voor de zekerheid ook de elco).
Het lasapparaat doet het nu weer althans de spoel voor de lasdraad is weer te regelen.
Daar ging mijn vorige topic over.
Nu deze is gerepareerd komt er een ander problem naar boven en dat is dat er een geluid ontstaat alsof er een vliegtuig aan het opstijgen is.
Wanneer ik het toerental terugdraai dan wordt het geluid steeds hoger en als ik het toerental weer laat oplopen dan wordt dit minder.
Link is verwijderd
Het tikkende geluid wat ook te horen is mag je vergeten, dat is de koelventilator.
Hebben jullie enig idee wat dit geluid door wordt veroorzaakt?
Het geluid komt van de motor die de draadspoel aandrijft.
Ik heb ook wat foto's van dit motortje toegevoegd
:strip_exif()/f/image/VPKmBPvbl3uyHgC1H1hwLAiF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EDxEBfs8pcVncwTozRotK6r1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door UnitVision op 03-06-2023 20:48 ]