Droger op kleinere wasmachine: kan dit en hoe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramnia
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-01 20:47
Hallo allemaal!
Door de recente aanwezigheid van een klein mens in ons gezin, gaat de frequentie van wassen aanzienlijk omhoog! Derhalve besloten toch maar eens een droger aan te schaffen. Nou is de aanschaf natuurlijk niet het probleem, maar ik wil de droger op mijn wasmachine zetten, die in een washok staan.

Er zijn natuurlijk kant en klare tussenstukken maar hier komt de uitdaging: De wasmachine die ik heb, is maar 45 cm diep. Het is een redelijk kleine wasmachine. Alle tussenstukken die ik heb gevonden hebben een minimale diepte nodig van 55 cm.

Mijn vraag is dus tweeledig:
- Is er een kant en klaar alternatief voor kleinere wasmachines dan 55 cm en zo niet, kan ik op een of andere manier mijn wasmachine 'verlengen' ?

of

- Moet ik een constructie maken waar ik de droger op kan zetten?

Als ik een constructie moet maken, wat is daar de handigste manier voor? (hoe zorg ik voor voldoende steun, welk type hout, enz.)

Ter verduidelijking een foto van het washok, waar te zien is dat het bovenin schuin afloopt waardoor de ruimte dus beperkt is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLVXEDTi4CDQ5yxMHyN0IbKdJJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JuokTc08e5NUxnm6oQUSgSHS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rSJ6nSy6dc5bo7NNpDVxg0Tc-0c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDs1eFshZYvRlWQ9DFsKDUGW.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:14
Mijn droger staat gewoon op de wasmachine.
Geen tussenstuk, geen riemen, niks.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramnia
GarBaGe schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:23:
Mijn droger staat gewoon op de wasmachine.
Geen tussenstuk, geen riemen, niks.
Maar dan op een wasmachine die even groot is waarschijnlijk, waardoor het stabiel staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 20:46

SambalBij

We're all MAD here

Het kan op zich wel. Mijn wasmachine is ook maar iets van 45cm diep.
(Achterkant kast tot voorzijde voorpaneel.)
Het bovenblad steekt iets over aan de achterkant, en dat is precies de diepte die nodig was voor het koppelstuk met de droger.
Wasmachine is een Zanussi, en er staat een AEG droger op met ook de officiele AEG (/Zanussi/Electrolux) koppelplaat. Plaat haakt aan de achterkant in het bovenblad van de wasmachine, en de pootjes van de droger staan ook vast in die plaat. Kan helemaal nergens heen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqbeiMidSG1l5mOi2HzXmOx2qvU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2BXhtSvpkffb41XAyVPZUeo.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9qZi9FQfLABMUdpRpvpkj5vzlY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4wAV4xI5IA73xjCXe8pWe0b.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xn1PF4lfJvhuh64exnhc3Ydwwtw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jOfGGUzSUgyz1ePX55MWIvm.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jW_986YAWU7Ck-65mUsh4QlhdY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVQVFm1BGkKWjNpj3IuLy77m.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 66% gewijzigd door SambalBij op 04-03-2023 15:34 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramnia
SambalBij schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:25:
Het bovenblad steekt iets over aan de achterkant, en dat is precies de diepte die nodig was voor het koppelstuk met de droger.
Wasmachine is een Zanussi, en er staat een AEG droger op met ook de officiele AEG (/Zanussi/Electrolux) koppelplaat. Plaat haakt aan de achterkant in het bovenblad van de wasmachine, en de pootjes van de droger staan ook vast in die plaat. Kan helemaal nergens heen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
SambalBij schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:25:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er inderdaad wel aardig uit. Mijn wasmachine heeft overigens niet dat uitstekende deeltje aan de achterkant waardoor ik denk ik niet aan de minimale 52 cm kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 27-05 20:46

SambalBij

We're all MAD here

Die AEG plaat heeft juist aan de achterzijde een haak die in het bovenpaneel van de wasmachine grijpt. Verder vallen de randen van de plaat aan de zijkanten over de machine heen. Daardoor kan hij geen enkele kant op schuiven.
Hoewel de achterpootjes van de droger ongeveer op dezelfde diepte liggen als de achterkant van het blad van de wm, ligt het gewicht van de droger ver genoeg naar voren dat er denk ik geen kans is dat hij naar achteren er af zou kunnen kantelen (nog los van de muur er achter) en opzij en naar voren kan hij ook niet.

Zo zit die haak aan de achterkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOBpXosddVvX7qvEqBG6F_OdVI4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1hxZYLFj8pKE3KBIJp21whc.jpg?f=fotoalbum_medium

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Spanband eromheen en gaan

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-05 18:17
Wij hebben zelf een ombouwkast gehaald, voornamelijk om het mooier af te werken.
Wasmachine droger staat in de keuken.
Is open aan de achterkant en zit een plank en lade tussen wasmachine en droger dus ze staan ook niet direct op elkaar.
Of het ook in je washok past kan ik helaas niet zeggen, maar misschien wel de overweging waard.

Wij hebben toen deze gehaald in zwart.
https://wastoren.nl/nl_NL...n-wasmachine-wit-wstt185/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:55

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
in jouw situate zou ik gewoon een plank maken waar die op kan staan dat is door het muurtje links en rechts zo makkelijk te maken kan je ook nog wat van die spullen die nu op de grond staan op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramnia
Brandonvds schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:03:
Wij hebben zelf een ombouwkast gehaald, voornamelijk om het mooier af te werken.
Wasmachine droger staat in de keuken.
Is open aan de achterkant en zit een plank en lade tussen wasmachine en droger dus ze staan ook niet direct op elkaar.
Of het ook in je washok past kan ik helaas niet zeggen, maar misschien wel de overweging waard.

Wij hebben toen deze gehaald in zwart.
https://wastoren.nl/nl_NL...n-wasmachine-wit-wstt185/
Ja dat is inderdaad ook wel mooi zeg! Wel wat aan de dure kant maar zeker het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramnia
twain4me schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:43:
in jouw situate zou ik gewoon een plank maken waar die op kan staan dat is door het muurtje links en rechts zo makkelijk te maken kan je ook nog wat van die spullen die nu op de grond staan op zetten.
Wat voor hout zou je hiervoor gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ramnia schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:51:
[...]

Wat voor hout zou je hiervoor gebruiken?
Zo’n plank, heb ik jaren zo gehad.

https://www.ikea.com/nl/nl/p/komplement-plank-wit-30277959/

Als je het niet vertrouwt kn je er nog een balkje onder maken van muur tot muur.

[ Voor 13% gewijzigd door Wolly op 04-03-2023 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Had hetzelfde idee, met de 3 muren zo bij elkaar is dat ideaal om gewoon een plank vast te schroeven.

Even naar de bouwmarkt en mdf op maat halen en klaar is Kees.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 04-03-2023 17:31 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:30:
[...]

Had hetzelfde idee, met de 3 muren zo bij elkaar is dat ideaal om gewoon een plank vast te schroeven.

Even naar de bouwmarkt en mdf op maat halen en klaar is Kees.
MDF kan niet zo heel goed langdurig gewicht aan, voordat het door gaat hangen, ik zou wat (steiger) planken kopen en die tussen de muren maken. Links en recht een balkje op de muur schroeven en daar de planken op leggen.

balkjes voor aan de muur
https://www.gamma.nl/asso...40x44-mm-210-cm/p/B121995

slagpluggen, juiste lengte even bepalen adhv de muurdikte
https://www.gamma.nl/asso...x80-mm-10-stuks/p/B527124

(steiger)planken
https://www.gamma.nl/assortiment/zoeken?text=steigerplank

En dan eventueel boven de droger nog een paar extra planken maken waar je de giftige wasmiddelen, wasverzachters en schoonmaakmiddelen op zet. Nu is het nog een baby maar ze gaan heel snel kruipen.

[ Voor 21% gewijzigd door Ernemmer op 04-03-2023 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramnia
Ernemmer schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:40:
[...]

MDF kan niet zo heel goed langdurig gewicht aan, voordat het door gaat hangen, ik zou wat (steiger) planken kopen en die tussen de muren maken. Links en recht een balkje op de muur schroeven en daar de planken op leggen.

balkjes voor aan de muur
https://www.gamma.nl/asso...40x44-mm-210-cm/p/B121995

slagpluggen, juiste lengte even bepalen adhv de muurdikte
https://www.gamma.nl/asso...x80-mm-10-stuks/p/B527124

(steiger)planken
https://www.gamma.nl/assortiment/zoeken?text=steigerplank

En dan eventueel boven de droger nog een paar extra planken maken waar je de giftige wasmiddelen, wasverzachters en schoonmaakmiddelen op zet. Nu is het nog een baby maar ze gaan heel snel kruipen.
toon volledige bericht
Dat lijkt mij dan inderdaad de beste optie. Ontzettend bedankt voor deze reactie! _/-\o_
En die slagpluggen kunnen dan wel het gewicht van de droger (zo'n 50 kilo) dragen?

[ Voor 4% gewijzigd door Ramnia op 04-03-2023 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 10:00

FreakNL

Well do ya punk?

Dat. Dit hokje leent zich uitstekend voor een meubelpaneel of (liever nog) werkblad in de breedte. Allemaal rechte muren aan de zijkant en achterkant.

Wel een wat dikker meubelpaneel pakken (niet zo’n Ikea ding) of een werkblad van 38mm dik. Bijv van de hornbach. Eventueel ter plekke op maat laten zagen.

Twee en drietjes rondom waar je het blad oplegt. Pluggen afhankelijk van het materiaal van de muur. Zelfs zonder droger was dit ook allang een prima optie geweest.

Let je wel op de volledige hoogte? Dat je niet in de knoop komt met die afronding (dat is de trap denk ik daarboven)?

[ Voor 38% gewijzigd door FreakNL op 04-03-2023 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramnia
FreakNL schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 19:25:
[...]

Dat. Dit hokje leent zich uitstekend voor een meubelpaneel of werkblad in de breedte. Allemaal rechte muren aan de zijkant en achterkant.

Wel een wat dikker meubelpaneel pakken (niet zo’n Ikea ding) of een werkblad van 38mm dik. Bijv van de hornbach. Eventueel ter plekke op maat laten zagen.

Twee en drietjes rondom waar je het blad oplegt. Pluggen afhankelijk van het materiaal van de muur. Zelfs zonder droger was dit ook allang een prima optie geweest.

Let je wel op de volledige hoogte? Dat je niet in de knoop komt met die afronding (dat is de trap denk ik daarboven)?
Heel concreet, dank je wel!
Bedoel je dan zo'n werkblad?
https://www.hornbach.nl/p...00-x-800-x-28-mm/1060271/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 10:00

FreakNL

Well do ya punk?

Meer zoiets als dit:

https://www.hornbach.nl/p...sief-120x60x3-cm/8775242/

Lekker robuust. Er moet wel een droger bovenop.. Vandaar dat ik ook niet zo snel een meubelpaneeltje van de Ikea zou nemen voor dit soort doeleinden. Sowieso was meubelpaneel iets wat ik eigenlijk niet had moeten noemen, da's leuk voor een plankje in de keuken of voorraadkast.. In dit geval zou ik echt voor een werkblad gaan.. Bij Ikea liggen er vaak ook goeie in de koopjeshoek.. Maar dan moet je wel zelf zagen. Bij deIkea in Delft kwam ik vandeweek een beuken werkblad tegen van 3cm dik, 60cm diep en 250cm breed.. 17,50, alleen maar omdat er een beschading ergens zat.. Past niet in mijn auto, anders had ik hem meegenomen..

[ Voor 91% gewijzigd door FreakNL op 04-03-2023 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Haal op MP een oude eettafel voor weinig en laat het blad op maat zagen bij de lokale bouwmarkt. ben je voor 15 euro makkelijk klaar.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:49

Oekol

waka waka hey hey

Je kan toch gewoon de wasmachine op de droger zetten en er een spanband omheen doen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:29

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Ramnia Ik zou geen verbinding willen met de muren. Dit gaat resoneren.

Waarom staat je wasmachine schuin trouwens?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Laatst online: 26-05 13:47
Wat voor droger gaat het worden? Denk je ook aan de aansluitingen? Dus waarschijnlijk zullen er een paar gaten in die plank gemaakt moeten worden, of de plank moet niet helemaal tot de achterste muur lopen. Verder produceert een droger nogal wat waterdamp dus voldoende ventilatie is ook een must (niet gewoon de deur dicht doen met de droger aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:22
Falcon schreef op zondag 5 maart 2023 @ 07:33:
Een paar rubberen voetjes aanbrengen. Al zou een wasdroger niet zoveel moeten resoneren als een wasmachine.

Je kan ook kijken naar een mooie dikke multiplexplaat (18mm of wat dikker) kan wel veel hebben. MDF gaat "kruipen" die zou ik niet zo snel nemen. Aan de wand wat latjes / balkjes met een paar goede pluggen om de plank te ondersteunen.

En inderdaad aan de achterzijde van de plank een paar inhammen of gaten voor de kabels en leidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramnia
Oekol schreef op zondag 5 maart 2023 @ 07:29:
Je kan toch gewoon de wasmachine op de droger zetten en er een spanband omheen doen?
Ik lees overal dat dit een slecht idee is..
mjax schreef op zondag 5 maart 2023 @ 07:37:
Wat voor droger gaat het worden? Denk je ook aan de aansluitingen? Dus waarschijnlijk zullen er een paar gaten in die plank gemaakt moeten worden, of de plank moet niet helemaal tot de achterste muur lopen. Verder produceert een droger nogal wat waterdamp dus voldoende ventilatie is ook een must (niet gewoon de deur dicht doen met de droger aan).
Een warmtepompdroger.
Falcon schreef op zondag 5 maart 2023 @ 07:33:

Waarom staat je wasmachine schuin trouwens?
Vermoedelijk niet helemaal waterpas. Er ligt een antislip mat onder maar hij is toch gaan wandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakedd
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-12-2023
Ik zie dat je al veel tips hebt gehad maar hier nog even mijn input voor wat het waard is:

Ik begon in mijn appartement ook met alleen een wasmachine. Om dezelfde reden als jij een droger aangeschaft bij KoelBlauw en die hebben de droger(die een stuk dieper was, weet de precieze afmetingen niet meer) bovenop de minder diepe wasmachine gezet. Wel met behulp van zo een tussenstuk met uitschuifbare lade om eventueel de was op te zetten bij het overladen :)

Nooit problemen mee gehad en ze zaten ook niet vast met banden, enkel op elkaar gestapeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:30
Banden heb eigenlijk alleen nodig bij te lichte machines.
Die willen nog wel eens flink gaan trillen of dansen.

Zijn ze degelijk gebouwd dan is een simpel tussenstuk genoeg om ze op hun plaats te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:49

Oekol

waka waka hey hey

Ramnia schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:16:
[...]

Ik lees overal dat dit een slecht idee is..
[...]
Hmm ja ik lees 't ook inderdaad. Vooral door het gewicht lees ik. Wat weegt de droger en wat weegt de wasmachine? Met een spanbandje zou ik 't als het niet veel scheelt wel aandurven. Dat zou veel perfecter zijn dan een plank, ik haat resonatie, brommen etc :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramnia
Tweakedd schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:32:
Ik zie dat je al veel tips hebt gehad maar hier nog even mijn input voor wat het waard is:

Ik begon in mijn appartement ook met alleen een wasmachine. Om dezelfde reden als jij een droger aangeschaft bij KoelBlauw en die hebben de droger(die een stuk dieper was, weet de precieze afmetingen niet meer) bovenop de minder diepe wasmachine gezet. Wel met behulp van zo een tussenstuk met uitschuifbare lade om eventueel de was op te zetten bij het overladen :)

Nooit problemen mee gehad en ze zaten ook niet vast met banden, enkel op elkaar gestapeld.
Zeker is dat waard, neem ik mee in de overwegingen! Dank je wel hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
BK >>> HHW

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Zelf heb ik het probleem van de droger op de wasmachine als volgt opgelost:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSyBGiyGlljEkpPvp5BQy28Rjzk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ImStuauw9r0k4ZnPg1EXveKi.jpg?f=user_large

Wat je hier ziet is een losse plank op de wasmachine waarop de droger staat.
Deze plank is verder niet aan de muur bevestigd zodat er ook geen geluiden aan de muren worden doorgegeven.
Wel heb ik op de wasmachine op de hoeken en daar tegenover op de plank rubber plakkers geplaatst met ribbels die in elkaar grijpen zodat de plank niet kan verschuiven.
Deze: Anti-slip rubberpad 100x100mm zwart 2 stuks
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNgaQvqZnhsAMLodwel28GXC8Jc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SFHRbM7XmFF1Kfol4wsexuaI.jpg?f=user_large
Die twee pads elk in 4 stukken geknipt en op elke hoek geplakt, waarbij ik de twee schuin tegenover elkaar liggende pads met de ribbels evenwijdig geplakt heb en de andere twee 90° gedraaid. Misschien was het niet nodig omdat het rubber veel wrijving heeft maar dit is om te voorkomen dat het anders alsnog zijwaarts kan verschuiven evenwijdig aan de ribbels.

Voor het exact plaatsen van de stickers op de plank moet je even met zijn tweeën zijn.
Plak de stickers op de wasmachine, leg de stickers die op de plank moeten komen met de plaklaag omhoog in groeven van de stickers van de machine en laat met zijn tweeën voorzichtig de plank zakken op de wasmachine met gelijkmatige tussenruimte tussen muur en plank.
Wel de wasmachine vooraf op de gewenste plek plaatsen natuurlijk.

Je kan daarna nog wel iets corrigeren mocht de plank aan de ene kant wat dichter bij de muur zitten dan de andere kant door de wasmachine wat te verschuiven.
Belangrijkste is dat de voorkant van de plank wel goed evenwijdig zit met de voorkant van de wasmachine want dat kan je niet veranderen zonder de pad te verplaatsen.

Zit nu al weer 2,5 als een huis!

In mijn vorige huis had ik een iets grotere nis waar de rechtermuur wel doorliep en daar heb ik destijds wel een vaste plank tussen de muren gemaakt waarbij de wasmachine er los onder stond.
Wat ik daar merkte is dat de wasmachine daar toch een beetje wegliep over de tijd hoe waterpas ik hem ook stelde. En dat ik de droger meer hoorde door contactgeluid maar dat was ook een ander huis natuurlijk dus niet 100% vergelijkbaar.

In de nieuwe situatie heb ik van dat weglopen ook geen last meer van, zelfs als de wasmachine slecht beladen is, waarschijnlijk omdat het extra gewicht van de droger meer druk geeft waardoor hij op zijn plek blijft.

Voordeel van een losse plank is ook dat deze veel makkelijker te plaatsen is dan een plank vastzetten aan de muren en scheelt ook weer extra kosten voor bevestigingsmateriaal.
Plus je hebt geen gaten weg te werken mocht je de plank tzt weg willen halen.

[ Voor 36% gewijzigd door Vliegvlug op 05-03-2023 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramnia
Vliegvlug schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:46:
Zelf heb ik het probleem van de droger op de wasmachine als volgt opgelost:

[Afbeelding]

Wat je hier ziet is een losse plank op de wasmachine waarop de droger staat.
Deze plank is verder niet aan de muur bevestigd zodat er ook geen geluiden aan de muren worden doorgegeven.
Wel heb ik op de wasmachine op de hoeken en daar tegenover op de plank rubber plakkers geplaatst met ribbels die in elkaar grijpen zodat de plank niet kan verschuiven.
Deze: Anti-slip rubberpad 100x100mm zwart 2 stuks
[Afbeelding]
Die twee pads elk in 4 stukken geknipt en op elke hoek geplakt, waarbij ik de twee schuin tegenover elkaar liggende pads met de ribbels evenwijdig geplakt heb en de andere twee 90° gedraaid. Misschien was het niet nodig omdat het rubber veel wrijving heeft maar dit is om te voorkomen dat het anders alsnog zijwaarts kan verschuiven evenwijdig aan de ribbels.

Voor het exact plaatsen van de stickers op de plank moet je even met zijn tweeën zijn.
Plak de stickers op de wasmachine, leg de stickers die op de plank moeten komen met de plaklaag omhoog in groeven van de stickers van de machine en laat met zijn tweeën voorzichtig de plank zakken op de wasmachine met gelijkmatige tussenruimte tussen muur en plank.
Wel de wasmachine vooraf op de gewenste plek plaatsen natuurlijk.

Je kan daarna nog wel iets corrigeren mocht de plank aan de ene kant wat dichter bij de muur zitten dan de andere kant door de wasmachine wat te verschuiven.
Belangrijkste is dat de voorkant van de plank wel goed evenwijdig zit met de voorkant van de wasmachine want dat kan je niet veranderen zonder de pad te verplaatsen.

Zit nu al weer 2,5 als een huis!

In mijn vorige huis had ik een iets grotere nis waar de rechtermuur wel doorliep en daar heb ik destijds wel een vaste plank tussen de muren gemaakt waarbij de wasmachine er los onder stond.
Wat ik daar merkte is dat de wasmachine daar toch een beetje wegliep over de tijd hoe waterpas ik hem ook stelde. En dat ik de droger meer hoorde door contactgeluid maar dat was ook een ander huis natuurlijk dus niet 100% vergelijkbaar.

In de nieuwe situatie heb ik van dat weglopen ook geen last meer van, zelfs als de wasmachine slecht beladen is, waarschijnlijk omdat het extra gewicht van de droger meer druk geeft waardoor hij op zijn plek blijft.

Voordeel van een losse plank is ook dat deze veel makkelijker te plaatsen is dan een plank vastzetten aan de muren en scheelt ook weer extra kosten voor bevestigingsmateriaal.
Plus je hebt geen gaten weg te werken mocht je de plank tzt weg willen halen.
toon volledige bericht
Ow dat kan op zich ook ja! Als je die matten inderdaad 2 in de lengte en 2 in de breedte legt kan het ook geen kant op. Ook een top idee!
Pagina: 1