Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTol04
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-04 09:04
Hmm ik heb precies dezelfde scherm (twee stuks). Altijd op dezelfde plek gehangen en niks anders.
1 Scherm ging op één of andere dag niet meer aan.. Andere kabels etc geprobeerd. En ik kwam er ook achter dat de reparatie net zo duur is als het scherm.

Aangezien ik denk dat het alleen de powersupply is en gezien de kosten, wil ik wel een poging wagen om het zelf op te lossen. Iemand enig ervaring hiermee? Of raden jullie dit af.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTol04
Goeden avond Tweakers,

Ik heb hier twee LG 27GL63T monitoren staan, die altijd op dezelfde plek hebben gehangen.
Op één of andere dag heeft 1 het begeven. Het scherm gaat niet meer aan. Verschillende kabels etc geprobeerd, maar tevergeefs. Helaas kan ik nergens meer mijn aankoopbewijzen vinden, dus kan ik het ook niet op garantie gooien.

Nu lees ik op internet dat het vrij ''makkelijk'' is om dit probleem op te lossen. En aangezien de kosten om dit scherm te repareren net zoveel als de nieuwprijs is, wil ik best een poging wagen. Heeft hier iemand ervaring mee of raden jullie dit af :)?

Alvast bedankt,

Modbreak:Even deze reactie hierheen getrokken zodat het duidelijk blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 01-03-2023 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 12:48

Emiel1984

Made in NL

Je verteld iets maar geeft geen link naar wat het eventueel op kan lossen.
Dit maakt het lastig om je vraag te beantwoorden.

Ook mist er wat detail in wat je al hebt geprobeerd.. "etc".dekt niet echt de lading.
Monitor al geprobeerd met een andere pc bijvoorbeeld ?

Heb je nu onder een ander account de vraag anders gesteld ? :+
LG Monitor reparatie

[ Voor 54% gewijzigd door Emiel1984 op 01-03-2023 22:05 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:10

br00ky

Moderator Harde Waren
MTol04 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:28:
En aangezien de kosten om dit scherm te repareren net zoveel als de nieuwprijs is, wil ik best een poging wagen.
Dit lijkt me een extreem slechte deal. Als je een nieuw scherm koopt heb je 100% garantie dat het werkt, dat moet bij een reparatie nog maar blijken. Daarnaast krijg je ook weer nieuwe garantie, dus kun je weer een aantal jaar zonder zorgen vooruit.

Zelf repareren voor dezelfde prijs als nieuw is een slecht idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 20:16
br00ky schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:57:
[...]

Dit lijkt me een extreem slechte deal. Als je een nieuw scherm koopt heb je 100% garantie dat het werkt, dat moet bij een reparatie nog maar blijken. Daarnaast krijg je ook weer nieuwe garantie, dus kun je weer een aantal jaar zonder zorgen vooruit.

Zelf repareren voor dezelfde prijs als nieuw is een slecht idee.
Ik begrijp juist dat hij bedoelt dat laten repareren door een Repair Shop oid net zo duur is als een nieuw scherm. En dat hij het daarom zelf wil gaan proberen te repareren voor veel minder maar geen/weinig ervaring heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat kan, dan ontbreekt het woord laten voor repareren in de gequote zin ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 12:48

Emiel1984

Made in NL

CrystalViriS schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:15:
[...]

Ik begrijp juist dat hij bedoelt dat laten repareren door een Repair Shop oid net zo duur is als een nieuw scherm. En dat hij het daarom zelf wil gaan proberen te repareren voor veel minder maar geen/weinig ervaring heeft.
Dat dacht ik ook maar het staat wat ongelukkig geschreven in dat geval.
TS lijkt inmiddels ook onze reacties te negeren en heeft zijn vraag in het andere topic opnieuw gesteld… :+

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTol04
Bedankt heren voor het reageren.. Ik negeer jullie zeker niet! Ben alleen maar blij met jullie reacties.
Ik was inderdaad vergeten het woord 'laten' ervoor te plaatsen.

En betreft de topic die jij post, dat ben ik niet.. Ik heb toevallig ook onder zijn forumpost gereageerd.
Daarnaast gaat de monitor helemaal niet aan. Vandaar dat ik de conclusie trok dat het aan de powersupply ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTol04
Topic mag gesloten worden. Ik koop wel een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Op zich hoef je voor garantie niet de bon meer te hebben. Je moet kunnen bewijzen dat je betaald hebt.

Als jij de betaling kan terugvinden, moeten zij de bon er bij moeten kunnen vinden. Of het staat gewoon onder een klantacciunt.

Aan de betaling kun je natuurlijk zien hoe lang geleden dat was en of je nog binnen de 2 jaar zit (standaard voor eigenlijk alles).

Zit je daarbuiten, dan gelden andere regels, dan is de verwachte levensduur van belang, maar dan kun je wel recht hebben, je recht krijgen is vaak wat anders, zie dat andere topic over die kapotte monitor.

[ Voor 4% gewijzigd door White Feather op 02-03-2023 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:39

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dat is afhankelijk van hoe goed de herstelling is. Als je iemand vind die de zwakke plekken in het ontwerp herkent en een doorgebrande IC van een schakelende voeding vervangt door een sterker exemplaar.

Het is een veelvoorkomend probleem:
https://www.badcaps.net/forum/showthread.php?p=1185705

Herstellen is niet alleen terug naar fabrieksspecs brengen, maar je kan het ook beter dan het origineel maken. Ik verwacht dat een monitor 10 jaren goed werkt en niet na 2 jaar en paar maanden sneuvelt.

[ Voor 12% gewijzigd door rapture op 02-03-2023 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roysijnesael
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-07 10:27
Jeetje wat een toeval haha. Precies hetzelfde probleem binnen een paar uur gepost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roysijnesael
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-07 10:27
rapture schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:34:
Dat is afhankelijk van hoe goed de herstelling is. Als je iemand vind die de zwakke plekken in het ontwerp herkent en een doorgebrande IC van een schakelende voeding vervangt door een sterker exemplaar.

Het is een veelvoorkomend probleem:
https://www.badcaps.net/forum/showthread.php?p=1185705

Herstellen is niet alleen terug naar fabrieksspecs brengen, maar je kan het ook beter dan het origineel maken. Ik verwacht dat een monitor 10 jaren goed werkt en niet na 2 jaar en paar maanden sneuvelt.
Ik ga deze zeker even checken zodra ik thuis ben, thanks!
Pagina: 1