Situatieschets
Het is tijd voor een verbouwklusje in mijn nieuwbouwwoning (2021). Ik heb een grote slaapkamer die ik wil opdelen in een kleine werkkamer en een slaapkamer, daarvoor wil ik met cellenbetonblokken afscheidingswanden optrekken en twee nieuwe deurkozijnen plaatsen. Zie de afbeelding hieronder voor een situatieschets. De afscheidingswanden die nog opgetrokken moeten worden zijn geel omcirkeld:/f/image/NJqQ8DIVgcWMLQtNcGjCGJ5d.png?f=fotoalbum_large)
Vragen
Ik heb inmiddels redelijk in kaart gebracht wat ik allemaal nodig heb, maar ik heb toch nog wat vragen.- De gasbetonblokken worden met veerankers aan de wand bevestigd. Eén van de afscheidingswanden zal echter niet aan de buitenwand bevestigd kunnen worden, maar slechts aan de andere afscheidingswand. Is dat een probleem voor de stabiliteit van de muur? Eventueel kan ik de wand ook aan het plafond verankeren, maar ik twijfel hoe ik dat het best kan aanpakken?
- Daarnaast twijfel ik hoe ik de kozijnen kan monteren. De meeste instructievideo's gaan uit van een kozijn dat in een opening in de wand geplaatst wordt. In mijn geval plaats ik het kozijn echter haaks op de muur. Het kozijn valt dan niet om de wand heen. Hoe pak ik dat aan?
[ Voor 10% gewijzigd door citomaster op 01-03-2023 10:14 ]