E-maildomein niet toegestaan - waarom mag een alias niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik wilde eens een nieuwsbrief ontvangen op mijn speciaal gefilterde email alias die ik voor nieuwsbrieven gebruik, maar ik zie nu dat het niet mag:
Nieuwsbrief ontvangen op: E-maildomein niet toegestaan
Er zijn meerdere redenen te bedenken om een alias te gebruiken. Als voorzorgsmaatregelen rondom privacy, veiligheid en spam niet echt nodig zijn op Tweakers, dan nog is het handig om speciale filters en labels op een alias te kunnen zetten. Bijvoorbeeld dat alles wat op dat alias binnenkomt het label "nieuwsbrief" krijgt.

In dit specifieke geval gaat het om een slmail.me email adres van de Proton's email aliasing tool.

Wat is het probleem? Hebben jullie liever niet dat mensen een alias gebruiken voor de nieuwsbrief? Gaat dit specifiek over ProtonMail? Of zijn DuckDuckGo en Firefox Relay ook ongewenst? Waarom eigenlijk?

offtopic:
Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om dit aan te kaarten. Volgens de policy gaat dit subforum over "opmerkingen of aanmerkingen over het sitebrede beleid", maar schroom je niet om het te verplaatsen. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat slmail.me domein zal wegens misbruik of zo (aanmaken spamaccounts en dergelijke) ooit op de lijst met geblokkeerde e-mail domeinen zijn beland. Maar waarom die lijst ook gehanteerd wordt voor het adres dat je enkel instelt voor het ontvangen van de nieuwsbrief is denk ik wel een valide vraag.

@Kees klopt mijn aanname dat de nieuwsbrief adressen tegen dezelfde verboden lijst worden gehouden en zo ja: waarom eigenlijk?

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 27-02-2023 23:56 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Het hoofdaccount (niet nieuwsbrief) houdt dus ook aliases tegen? En die lijst met verboden domeinen ontstaat wanneer te veel mensen met zo'n email adres het forum of de frontpage gaan lopen spammen?

Ik heb daar nooit bij stilgestaan, en dat is wel een compliment naar jullie toe.

Wel jammer hoor. Die service van Proton wordt nog geen jaar aangeboden met een ProtonMail account, en nu begint het zichzelf al buitenspel te zetten omdat het misbruikt wordt door spammers.

Jouw aanname klinkt plausibel, en voor specifiek de nieuwsbrief inderdaad misschien niet nodig.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)