Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-06 02:14
Beste Tweakers,

Ik heb zins deze week met Warzone 1 & 2 last van een lage fps rond de 40. Hiervoor draaide ik beide warzone's met minimaal 100fps.

Ik heb de videokaart drivers al geüpdatet helaas niet geholpen. Ik heb wat grafische settings lager gezet ook niet geholpen. Wat zou het kunnen zijn volgens jullie?

SPECS:

- AMD Ryzen 5 5600x
- NVIDIA GeForce RTX 3070
- Ram geheugen 16 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Eerst eens kijken wat de CPU en GPU doen tijdens het spelen. Draait de CPU wel op de juiste kloksnelheid, wordt de GPU wel voldoende gebruikt. Je kan bijvoorbeeld HWmonitor draaien tijdens het spelen en dan kijken wat de onderdelen hebben gedaan tijdens het spelen. Misschien wordt je CPU te heet en draait ie op een lage snelheid of komt de GPU nooit boven de 40% uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funga
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik had ooit iets met een spel wat opeens lage fps had, na een aantal keer alt-tab was het verdwenen. Ik dacht toen aan een videokaart-driver bug. Maar klopt het dat het bij jou dus altijd slecht is sinds vorige week? Dus je kunt nu geen enkele manier normale fps krijgen? Andere spellen geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:22
Windows update gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
Funga schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:43:
Ik had ooit iets met een spel wat opeens lage fps had, na een aantal keer alt-tab was het verdwenen. Ik dacht toen aan een videokaart-driver bug. Maar klopt het dat het bij jou dus altijd slecht is sinds vorige week? Dus je kunt nu geen enkele manier normale fps krijgen? Andere spellen geen problemen?
Ja klopt het is constant slecht. Nee ik kan op geen enkele manier goede fps krijgen. Ook niet als ik programma's die op de achtergrond draai sluit. En andere spellen speel ik niet dus dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
Ja recent wel gehad ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
PilatuS schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:46:
Eerst eens kijken wat de CPU en GPU doen tijdens het spelen. Draait de CPU wel op de juiste kloksnelheid, wordt de GPU wel voldoende gebruikt. Je kan bijvoorbeeld HWmonitor draaien tijdens het spelen en dan kijken wat de onderdelen hebben gedaan tijdens het spelen. Misschien wordt je CPU te heet en draait ie op een lage snelheid of komt de GPU nooit boven de 40% uit.
Top goede tip, ik was al op zoek naar zo programma. Vroeger gebruikte ik Pc wizard maar die is niet meer te downloaden volgens mij. Ik ga even met HWmonitor aan de gang bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
PilatuS schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:46:
De tempratuur van CPU en GPU zijn goed, alleen GPU komt niet boven die 40% uit, wat kan dat wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:13
Probeer het volgende eens.

Via Windows zoek functie "apparaatbeheer" openen. --> beeldscherm adapters --> tabblad driver. --> en dan driver terug zetten naar de vorige, en dan opslaan omdat de oudere beter werkt.

Daarna testen, meld hier aub als het werkt. 🙂 De laatste maanden vaker dit probleem gezien hier maar nooit meer een reactie in de desbetreffende topic's terug gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morren
JappieR schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:11:
Probeer het volgende eens.

Via Windows zoek functie "apparaatbeheer" openen. --> beeldscherm adapters --> tabblad driver. --> en dan driver terug zetten naar de vorige, en dan opslaan omdat de oudere beter werkt.

Daarna testen, meld hier aub als het werkt. 🙂 De laatste maanden vaker dit probleem gezien hier maar nooit meer een reactie in de desbetreffende topic's terug gekoppeld.
Ik kan 'Vorig stuurprogramma' helaas niet selecteren... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Morren schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:54:
[...]

De tempratuur van CPU en GPU zijn goed, alleen GPU komt niet boven die 40% uit, wat kan dat wezen?
Even verder kijken wat de CPU doet. Had hier het probleem met Warzone 2 dat de CPU weinig aan het doen was. 2 core's rond de 80% maar ook 2 core's rond de 50%. Ik heb toen een bestand aangepast van de config en nu alle core's rond de 90% waarbij het GPU gebruik ook 20% hoger ligt en dus meer frames.

Het kan sowieso geen kwaad om even wat andere spellen of een benchmark als 3DMark te testen. Dan weet je of het een probleem is met alleen Warzone of dat er meer aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
PilatuS schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:49:
[...]

Even verder kijken wat de CPU doet. Had hier het probleem met Warzone 2 dat de CPU weinig aan het doen was. 2 core's rond de 80% maar ook 2 core's rond de 50%. Ik heb toen een bestand aangepast van de config en nu alle core's rond de 90% waarbij het GPU gebruik ook 20% hoger ligt en dus meer frames.
Bedoel je toevallig deze oplossing in de config? Deze heb ik zojuist geprobeerd helaas zonder resultaat :-(

YouTube: How to Massively Increase your FPS and Fix Stutter in Warzone [PC]

Zo niet wat heb jij veranderd in de config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Morren schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:57:
[...]

Bedoel je toevallig deze oplossing in de config? Deze heb ik zojuist geprobeerd helaas zonder resultaat :-(

YouTube: How to Massively Increase your FPS and Fix Stutter in Warzone [PC]

Zo niet wat heb jij veranderd in de config?
Ik speel geen Warzone 1, maar alleen 2. Verder wel een soort gelijk ding aangepast in het volgende bestand: options.3.cod22.cst

Maar kijk anders even wat andere spellen of benchmarks doen, dan weet je of het een Warzone probleem is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
PilatuS schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:12:
[...]

Ik speel geen Warzone 1, maar alleen 2. Verder wel een soort gelijk ding aangepast in het volgende bestand: options.3.cod22.cst

Maar kijk anders even wat andere spellen of benchmarks doen, dan weet je of het een Warzone probleem is of niet.
Aha oke, ik zal eens kijken of het helpt als ik wat wijzig in het bestand. Maar ik vermoed wel dat er ergens een bottleneck zit aangezien het probleem zich voordoet op beide Warzone's

Ja ik was aan het kijken of ik ergens gratis 3DMark kon downloaden maar dat kon ik niet 1.2.3 vinden. Heb je toevallig een tip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
Morren schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:14:
[...]

Ik kan 'Vorig stuurprogramma' helaas niet selecteren... :/
Ok, dan kunnen we in ieder geval uitsluiten dat Microsoft met de update niet aan je videokaart drivers heeft zitten knoeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JappieR
Hier iemand met hetzelfde probleem.

Geen increase in FPS

[ Voor 31% gewijzigd door JappieR op 27-02-2023 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
Bedankt, ik heb het topic door gelezen. En vervolgens ook wat dingen geprobeerd maar helaas zonder resultaat!

Ik zag dat er vandaag ook nieuwe drivers voor de gpu zijn uit gekomen. Die heb ik geinstalleerd(schone installatie) Maar ook dat heeft niet geholpen.

Ik denk dat ik 3D Mark maar moet aanschaffen om te kijken of daar wat uit komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Morren schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:49:
[...]
Ik denk dat ik 3D Mark maar moet aanschaffen om te kijken of daar wat uit komt...
Die hoef je niet te kopen. Er is een gratis versie met een test die voldoende info geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Gebruik je bitdefender? Deinstalleer deze dan eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 17:45
Staat Windows Power saving modus op? Daar zit een pci power saving modus in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morren
darkadon schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:08:
Gebruik je bitdefender? Deinstalleer deze dan eens
Zojuist dit gedaan en het heeft geholpen bedankt _/-\o_

Alleen nu heb ik geen virusscanner :/

PS: iedereen bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zet malwarebytes er eens op, gratis en een goed alternatief mss?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Morren schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:28:
[...]

Zojuist dit gedaan en het heeft geholpen bedankt _/-\o_

Alleen nu heb ik geen virusscanner :/

PS: iedereen bedankt voor de reacties!
Je hebt Windows Defender standaard, die doet het heel erg goed.

Hardware monitoren (cpu load/proces, gpu load, temperaturen) had je dit kunnen vertellen overigens - waarschijnlijk zat bit defender de load op de cpu hoog te houden. Cpu temperaturen tegen de 100 graden hadden dit effect ook gehad, gpu temperatuur tegen de 85 ook voor jouw hardware (alles is anders!)
Pagina: 1